Nie powiedział o najważniejszym: Występują dwie (moze wiecej) grupy skrzyń ze względu na budowe: 1) Hydrokinetyczna - w której olej pełni role sprzęgła. Po osiągnięciu przez skrzynie pewnych obrotów olej zaczyna przenościć napęd na koła. W tej skrzyni odpada nam wymiana tarczy sprzęgła. Minusem jest większe zużycie paliwa ponieważ nie ma stałego połączenia z wałem. 2) Ze sprzęgłem - Występuje w nich sprzęgło. Automatycznie sprzęgło jest rozłączane a bieg zmieniany. Tak jak
2) Ze sprzęgłem - Występuje w nich sprzęgło. Automatycznie sprzęgło jest rozłączane a bieg zmieniany. Tak jak w manualu sprzęgło się zużywa. Za to mamy spalanie równe skrzyni automatycznej.
@peeq: Za to mamy spalanie równe skrzyni manualnej ;)
Komentarze (3)
najlepsze
Występują dwie (moze wiecej) grupy skrzyń ze względu na budowe:
1) Hydrokinetyczna - w której olej pełni role sprzęgła. Po osiągnięciu przez skrzynie pewnych obrotów olej zaczyna przenościć napęd na koła. W tej skrzyni odpada nam wymiana tarczy sprzęgła. Minusem jest większe zużycie paliwa ponieważ nie ma stałego połączenia z wałem.
2) Ze sprzęgłem - Występuje w nich sprzęgło. Automatycznie sprzęgło jest rozłączane a bieg zmieniany. Tak jak
@peeq: Za to mamy spalanie równe skrzyni manualnej ;)