tl;dr
pokaż spoiler uber pobrał mi opłatę za przejazd którego nie dokonałem mówiąc, że ktoś jeszcze ma dostęp do mojej karty i nie chce powiedzieć kto to
Słysząc dużo dobrego o Uberze, że taki światowy, ładny i nowoczesny założyłem sobie w październiku konto.
Widać było, że kierowcy są oceniani bo bardzo się starali i zagadywali, samochody były nowe, na maila dostawałem mapę przejechanej trasy i szczegóły ceny.
Wydawałoby się, że nie ma w takim systemie miejsca na przekręt...
W sobotę korzystałem z Ubera i byłem wieczorem w klubie, dlatego w niedzielę sprawdziłem stan konta czy wszystko się zgadza.
W historii transakcji był sobotni przejazd Uberem za 19,15 zł ale też jakaś transakcja z Ubera na 11,38 zł w niedzielę. Na maila dostałem potwierdzenie przejazdu swojego w sobotę na 19,15 zł, ale brak potwierdzenia drugiego przejazdu.
Skontaktowałem się rzecz jasna od razu z Uberem, żeby ustalić co to za opłata.
W moim telefonie nie było takiego przejazdu, nie dziwne też że nie było go w systemie. Środki jednak zniknęły z konta i miałem numer transakcji, który podałem supportowi Ubera.
Zrobiłem wielkie oczy, bo nikomu nie udostępniałem swojej karty. Prawie nigdy nie korzystam z zakupów kartą kredytową, a już na pewno nie podaje jej numeru i kodu nikomu.
Złapałem już lekkiego wkurwa, bo wiem że nie podaję danych mojej karty nikomu. Wysłałem zdjęcie do weryfikacji i zapytałem, kto korzystał z mojej karty.
Niestety, 2 razy odbiłem się od ściany.
Uber zwróci mi te 11 zł, co nie jest w tej sytuacji zbyt ważne. Ważne jest, że ktoś korzystał z mojej karty kredytowej zarejestrowanej w ich systemie bez mojej wiedzy i zgody.
Możliwe scenariusze:
1. ktoś mnie zahipnotyzował, żebym nieświadomie wyjawił mu dane karty kredytowej i później tego nie pamiętał, a następnie użył tej wiedzy, żeby dokonać skoku stulecia jadąc uberem za 11 zł
2. ktoś znalazł sposób na darmowe przejazdy i podszywanie się pod innych użytkowników ubera
Jeżeli chodzi o scenariusz 1 rozwiązanie jest proste -
rozwiązanie
Natomiast jeżeli prawdziwy jest scenariusz 2 uber powinien poważnie się temu przyjrzeć i podejść do sprawy poważnie.
Gdybym nie sprawdził konta albo zrobił to kilka dni później pewnie olałbym tak małą kwotę i nie dochodził za co to było. A teraz zmieniłem sobie limity Transakcji internetowych i Transakcji bezgotówkowych na 0zł, ale myślę, że powinienem wymienić kartę na nową a tą zablokować. Co myślicie?
Co jeszcze mogę zrobić w tej sprawie?
Komentarze (3)
najlepsze