Powiązane (5)

  pokaż (2) 
  • Reklamy Google

  • myiagi +38  

    od kiedy widze te same ryje na stołkach od 1989 lista obiecanek sie prawie nie zmienia.

    pokaż komentarz
    myiagi
  • leeshay +9  

    Dlatego powinien w Polsce funkcjonować system kadencyjny - max. dwie kadencje dla każdego posła/senatora... po 2ch dekadach nastąpiłoby samooczyszczenie a do władzy może wreszcie weszliby ludzie z pomysłami, ambitni. Ile jeszcze trzeba czekać i słuchać tych bredni? k!%%ica mnie strzela jak czytam o niespełnionych obietnicach... teraz panie Donaldzie muszę iść zapalić!

    pokaż komentarz
    leeshay
  • wtk_ +5  

    To przecież raczej koncert życzeń, a nie realne plany. Wiadomo, że każdy kto by miał rządzić podpisałby się pod większością tak sformułowanych postulatów. A po wyborach schodzi się na ziemie i widać co da radę, a co nie...

    pokaż komentarz
    wtk_
  • komar- +1  

    @leeshay
    Wszystko fajnie, tylko że właśnie ci aktualni muszą sami to uchwalić ;/ I tutaj pies pogrzebany... Oni sami przecież nie zrezygnują z wygodnego życia na koszt obywateli.

    pokaż komentarz
    komar-
  • DieInWinter +2  

    Ja tam wolałem rule #34 w poprzedniej formie.

    pokaż komentarz
    DieInWinter
  • DajPlusaBoSiePotne +18  

    Chyba ktoś zapomniał dodać: ...pod warunkiem, że wybierzecie mnie na 20-letnią kadencję.

    pokaż komentarz
    DajPlusaBoSiePotne
  • Tym +6  

    Zauważyłem też, że niektórych punktów po prostu nie da się zrealizować w czasie krótszym nież 3-4 lata.
    Np. 5 i 6 - e-dowody i ujednolicenie rejestru publicznego trwają, ale pierwsze sztuki nie będą wydawane wcześniej niż w 2011 r.
    Także uproszczenia prawa podatkowego (ponad 500 stron samych ustaw + kilkanaście razy tyle w rozporządzeniach), albo uproszczenie prawa gospodarczego (prace trwają w Sejmie) nie zrobi się w ciągu 2 lat.

    Wiele pomysłów rzeczywiście zostało zablokowanych przez Prezydenta - nie zawsze przy pomocy weta, prezio często też odsyłał ustawy do Trybunału Konstytucyjnego, co je blokuje na co najmniej rok, a w wielu przypadkach dłużej. Tak było np. z pkt: 11-12. Zawetował np. 183-186.

    Gros obietnic ma charakter postulatywny lub ogólny i trudno jest ocenić, czy zostały spełnione, czy nie - np. 33, 48 - Zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego.
    Gros nie mogło być spełnionych ze względu na gwałtowną zmianę sytuacji gospodarczej (budżet, finanse publiczne). Część dotyczyła tego, że zmian nie będzie i spełniła się - np. 49, 50.

    Część nie mogła być spełniona, bo rząd nie ma odpowiednich instrumentów (czcze obietnice) - np. dotyczące rolnictwa, które jest regulowane na poziomie europejskim.

    Mimo wszystko o wielu można powiedzieć, że spełnione zostały w ciągu tych 2 lat (przynajmniej częściowo) - np. 10 (odnośnie celników, nauczycieli, lekarzy), 11 - specustawa drogowa doprowadziła do tego, że budowa autostrad ruszyła z kopyta, 14 - w większości rząd ignorował protesty (wyjątek: celnicy), 26, 29 - choćby przez zniesienie opłaty za rozpoczęcie działalności gospodarczej, 31 - częściowo, ograniczono bowiem kontrole w firmach, 32 - przepisy wprowadzono, to że nie zawsze urzędnicy sobie z nimi radzili, to inna sprawa, 34, 35, 36 (gazoport), 45, 47 - choćby możliwość przechowywania faktur papierowych w formie elektronicznej, 62, 69 (ulga technologiczna), 74 (armia zawodowa), 75 (wycofanie z Iraku), 83, 84, 89 (wg. Eurostatu), 117-121, 123 (e-sąd), 126, 132, 147 (Rospuda), 168, 170 (nie radykalna, ale jednak 1 mld zł oszczędności jest), 175 (Europejskie Partnerstwo Wschodnie - powstałe z inicjatywy Polski i Szwecji), 177, 182.

    pokaż komentarz
    Tym
  • rzabiorek +7  

    195 jestem koniem i....

    pokaż komentarz
    rzabiorek
  • nowyurzytkownik +5  

    Przynajmniej 195 został spełniony i to przez wszystkich polityków.

    pokaż komentarz
    nowyurzytkownik
  • qJokerp +4  

    To przez Prezydenta nie moga naprawiac Polski bo on daje veto

    pokaż komentarz
    qJokerp
  • sulfan +6  

    Przecież nasz premier w dalszym ciągu w to wierzy... Od czasu tego expose żyje w przekonaniu, że wystarczy coś powiedzieć i już to stanie się rzeczywistością.

    pokaż komentarz
    sulfan
  • deval +7  

    Może to było by bardziej wiarygodne - jak chodzi o komentarz dołączony do obietnic, gdyby nie był w wydaniu instytucji, z której ministrów werbował PiS (wystarczy spojrzeć na listę pracowników tego Instytutu - podsekretarz stanu, minister budownictwa, sekretarz stanu). A co do obietnic - nic poza tym co normalnie obiecywali, tylko skomasowane (i bez poprawki na rzeczy, których przewidzieć nie mógł - vide kryzys). Co ciekawe - część udała mu się spełnić (mimo kul u nóg), część jednak ważnych nawet nie próbował (choć tu może się zasłaniać groźbami veta i wskazaniami na typ głosowania przez inne partie w danych sprawach).

    pokaż komentarz
    deval
  • Alacham +6  

    Nie rozumiem, wszyscy widzieliśmy jakie ustawy zawetował prezydent...co tu trzeba dodawać?
    A co do krytykujących ludzi którzy walą te hasełka o złodziejach, lepszych rządach itd....wy Wiecie o czym w ogóle mówicie? Bo ja nie mam praktycznie ŻADNEJ WIEDZY. Widzę budujące się drogi, bo wiem że zmienili prawo budowlane (JAK?! NIE WIEM I SIĘ k%$#A NIE WYPOWIEM! mam w rodzinie znawce prawa budowlanego stąd takie zasłyszane pierdoły), wiem że rząd finansuje POŁOWĘ kosztów związanych z budowaniem sieci kanalizacyjnych, w małych gminach, i co? Więcej nie powiem, bo z głupich TVwiadomości człowiek niczego się tak naprawdę nie dowiem, więc mała uwaga, nie p%%##!%cie że się nic nie dzieje, bo nawet jeżeli DZIEJĘ SIĘ CUD (w czasach kryzysu...taaa) to jak by nie było, odczuje się go za kilka lat.

    Pieprzycie o BRAKU ZMIAN, bo o nich się nie mówi, w naszej p%%##!%onej telewizji podniecają się wszyscy Kurskim, Palikotem, Peją, Pseudo Hazardową aferą (sorry, afera hazardowa w której chodzi o ustawę hazardową, która nawet nie miała zarusy)...Mam szczerą nadzieję że takich zmian prawa jest więcej - z korzyścią dla Nas i ku Waszemu zdziwieniu...i szczerze uważał bym na stwierdzenie, że to najgorszy rząd, itp....Do tej pory PiS w czasach najszybszego rozwoju, z tego co JA WIEM, nie zmienił nic (ile to razy zmieniał się minister gospodarki?), a SLD...nigdy nie mogłem wpaść na to jaki mają program i czego chcą, nie potrafię sobie odpowiedzieć na to pytanie

    Przepraszam za chaos w wypowiedzi

    pokaż komentarz
    Alacham
  • Miragnot +3  

    Czyli mam rozumieć, że jeśli jakiś wyborca PiS-u, ewentualnie osoba, którą podejrzewa się o cień sympatii wobec braci Kaczyńskich, stwierdzi, że Ziemia obraca się wokół Słońca - mamy go z miejsca zakrzyczeć i insynuować antyrządowe kłamstwa?

    Moi drodzy Wasz problem polega na tym, że macie przed Wami listę obietnic, które złożył Donald Tusk ponad 2 lata temu. Bez komentarza. Bez opinii o ich realizacji. Gołe obietnice.
    A wam gul już wyskoczył. Dlatego szukacie jakiś powiązań, spisków i stronniczych osądów.

    Zaraz się dowiem, że to expose napisał Tuskowi Jarek Kaczyński.

    pokaż komentarz
    Miragnot
  • Alacham +2  

    ...Kurde źle się podpiełem...

    pokaż komentarz
    Alacham
  • deval 0  

    @Miragnot Przeczytaj jeszcze raz, co napisałem - a potem zajrzyj na tamtą stronę. Oprócz listy obietnic jest na końcu komentarz tego instytutu. I do tego się odnosiłem. Jeżeli coś "jedzie równo" i na "ślepo" po kimś, a zarazem z tego czegoś rekrutuje główny konkurent ludzi, i temu zleca działania - to wybacz - ale dla mnie ocena takiego działania jest dość jednoznaczna.

    pokaż komentarz
    deval
  • Qlfon +5  

    Ale popatrzcie - nigdzie nie obiecywał, że nie będzie cenzury Internetu, więc może ją z czystym sumieniem wprowadzić. Takich szlachetnych i prawdomównych polityków właśnie nam trzeba!

    pokaż komentarz
    Qlfon
  • giebien +39  

    Jakim zakłamanym sk#$$ysynem trzeba być by obiecywać tyle rzeczy wiedząc, że to nie jest realne. A ciemny naród na kaczorów narzekał. Jedyne co z obietnic wyjdzie to to, że euro nam nie zabiorą ;)

    pokaż komentarz
    giebien
  • j0tj0t87 +6  

    Dlatego na polityków trzeba patrzeć nie z perspektywy ich obiecanek, tylko realnych dokonań, które zdążyli już poczynić ("po owocach ich poznacie"). Wina jest zarówno ich, jak i nas, że na te bzdury ciągle dajemy się nabrać, głosujemy nie na programy czy idee, ale na twarze uśmiechające się do nas z billboardów. Z drugiej strony za mało korzystamy z biernego prawa wyborczego. Mamy taką rzeczywistość, na jaką sobie zasłużyliśmy. To nie tylko wina niespełnionych obietnic politycznych.

    pokaż komentarz
    j0tj0t87
  • ChceBordowyNick +2  

    k#!$a mac kiedy Polska taki piękny kraj będzie mieć w końcu prawdziwy normalny rząd ?!?!?!

    pokaż komentarz
    ChceBordowyNick
  • Pieczarka +11  

    Kiedy taki wybierzemy. Z Marsa przecież nie przyleci.

    pokaż komentarz
    Pieczarka
  • belgrand +1  

    @gebien
    "[...] Jakim zakłamanym sk%#%ysynem trzeba być by obiecywać tyle rzeczy wiedząc, że to nie jest realne. [...]"

    Tak będzie zawsze dopóki Polacy nie zaczną rozliczać rządzących z obietnic. Czy to posłów, czy radnych, czy prezydentów miast, czy starostów ... dopóki po zakończonej kadencji naród nie będzie ich rozliczał to tacy oszuści będą rządzić w nieskończoność.

    pokaż komentarz
    belgrand
  • eagle- -1  

    Nie rozumiem, czemu wy ludzie się łudzicie, że coś się tak drastycznie zmieni.
    Politycy kłamali, kłamią i będą kłamać, niestety, taka charakterystyka zawodu.
    A jeśli ktoś naprawdę chciałby spisać wszystkie te kłamstwa i złamane obietnice, to sądzę, że drzew na ziemi by nie starczyło, aby tyle kartek papieru zrobić ^^

    pokaż komentarz
    eagle-
  • 5th -2  

    j0tj0t87: Ja tam tylko głosuje ze względu na idee ze względu na wygląd facjaty głosuje tylko intelektualny motłoch. @eagle-: Dlaczego w historii byli tacy polityce tacy jak Margharet Thatcher, którzy wiele zrobili.

    pokaż komentarz
    5th
  • arturpe -1  

    Polecam źródło. Ponadto, trochę mi tu śmierdzi polityką. Nie podpisuje się dokumentu jakiejkolwiek instytucji mającej chęć pozostać apolityczną komentarzem w stylu "szczególnie polecam obietnice..."

    Przypomnę, że Polacy żywią do naukowców największe zaufanie ze wszystkich grup zawodowych, stąd możliwość manipulacji z ich pomocą jest duża. Stąd Marek Migalski w PiS, Paweł Śpiewak w PO itp. Odróżnijcie proszę teraz propagandę od ich naukowego dorobku?

    pokaż komentarz
    arturpe
  • prusi 0  

    skąd przypuszczenie, że gość który krytykuje premiera od razu jest z innej opcji politycznej? władzy trzeba patrzeć na ręce, a on wykonał kawał roboty bo przemówienie nie było krótkie - co w tym złego?

    a tak w ogóle to jak ktoś ma tytuł to nie może już mieć poglądów politycznych? zwłaszcza jeśli te mają podłoże w obserwacjach i są racjonalnie wywnioskowane (np. z niedotrzymanych obietnic)?

    pokaż komentarz
    prusi
  • arturpe 0  

    zagdzam się - kawał dobrej roboty, przynajmniej na taki wygląda, bo nie studiowałem obu dokumentów równolegle, a nie pamiętam expose w całości (kto by pamiętał).

    w tej jednak całej dobrej robocie nie podoba mi się i uznaję za mało naukowy (i polityczny) komentarz. nic nie wnosi, nie stawia tezy ani jej nie udowadnia (może nawet manipuluje), lecz stara się zwrócić naszą uwagę w konkretnym kierunku.

    Gdyby zakończył się analizą co zrobiono, czego nie, co jest w trakcie - super. A tu, zdaniem "szczególnie polecam" pokpiono sprawę wg mnie.

    Poza tym, argumentowanie, że nie można braku reform tłumaczyć brakiem pieniędzy i kryzysem, podczas gdy Polska to zielona wyspa, jest słabe.
    Poza tym, zgadzam się, że przywołane przez autora punkty, to raczej polityczna propaganda ze strony PO niż coś bliższego prawdzie. Zrównoważenie budżetu przez 4 lata równałoby się w mojej opinii rewolucji finansowej równej co najmniej planowi Balcerowicza, ze wszystkimi jego negatywnymi skutkami włącznie.

    pokaż komentarz
    arturpe
  • prusi -1  

    "w tej jednak całej dobrej robocie nie podoba mi się i uznaję za mało naukowy (i polityczny) komentarz. nic nie wnosi, nie stawia tezy ani jej nie udowadnia (może nawet manipuluje), lecz stara się zwrócić naszą uwagę w konkretnym kierunku."
    sory, ale najpierw czepiasz się stronniczości, a potem zarzucasz brak tezy i dowodu - coś mi tu nie gra... jakbyś się zachował jakby w tekście było napisane "teza: rząd Tuska jest nieudolny". tekst pokazuje fakty, jedyne spostrzeżenia autora są w komentarzu (na co forma komentarz pozwala). nie każda praca naukowa od razu stawia tezy i je udowadnia, czasem jeden człowiek jedynie przeprowadza badania, drugi przerabia dane, a trzeci dopiero potrafi wykorzystać do stworzenia teorii.

    "Gdyby zakończył się analizą co zrobiono, czego nie, co jest w trakcie - super. A tu, zdaniem "szczególnie polecam" pokpiono sprawę wg mnie."
    ocenę zostawił wyborcom, by być jedynie obserwatorem, a nie agitatorem! "szczególnie polecam" to element komentarza autora w którym wskazuje punkty które jego zdaniem są ciekawe i bardzo widoczne jeśli chodzi o efekt - co w tym złego? że ironicznie się wypowiedział?

    "Poza tym, argumentowanie, że nie można braku reform tłumaczyć brakiem pieniędzy i kryzysem, podczas gdy Polska to zielona wyspa, jest słabe."
    dlaczego? większość reform to właśnie oszczędności (np. sławne ograniczenie administracji), to raz, a dwa wykazał niespójność w informacji przekazywanej przez rząd do opinii publicznej: "nie ma pieniędzy jest kryzys" - "u nas nie ma kryzysu, jesteśmy zieloną wyspą"

    "Poza tym, zgadzam się, że przywołane przez autora punkty, to raczej polityczna propaganda ze strony PO niż coś bliższego prawdzie. Zrównoważenie budżetu przez 4 lata równałoby się w mojej opinii rewolucji finansowej równej co najmniej planowi Balcerowicza, ze wszystkimi jego negatywnymi skutkami włącznie."
    i tu się zgadzamy...

    pokaż komentarz
    prusi
  • traxx +3  

    dla przeciwwagi:
    1. Nie będę premierem, gdy mój brat będzie prezydentem (JK).
    2. Dla mnie, raz dane słowo, jest święte... (J)
    3. Nie będzie koalicji z Samoobroną (J).
    4. Samoobrona jest tworem byłych oficerów służb bezpieczeństwa (J).
    5. Cieszę się, że będę na pierwszej linii walki z Samoobroną (J).
    6. My w kolejnej kompromitacji i w otwieraniu Samoobronie drogi do władzy w
    Polsce uczestniczyć nie będziemy (J).
    7. Andrzej Lepper udowodnił, że ma za nic prawo i jest politycznym
    awanturnikiem. Poparcie PISu dla tego polityka w jakiejkolwiek sytuacji jest
    nierealne (J).
    8. Nie poprzemy nikogo z wyrokiem sądu lub przeciwko komu toczą się sprawy
    sądowe. To jest sprzeczne z ideałami PIS (J)
    9. W-ce minister sprawiedliwości nie ścigał i nie osadzał w więzieniu działaczy
    opozycji w latach 70 (J).
    10. Nie zmienia się ordynacji wyborczej na krótko przed wyborami.
    11. Nie podniesiemy akcyzy na paliwa.
    12. Wybudujemy trzy miliony mieszkań.
    13. Wprowadzimy szybko niższe podatki.
    14. To będzie tanie państwo, zredukujemy administrację.
    15. Wycofamy wojsko polskie z Iraku.
    16. Marcinkiewicz, to premier na całą kadencję.
    17. Pomożemy Stoczni (UE chce zwrotu 4 mld).
    18. Afera billboardowa.
    19. Chcemy koalicji z PO.
    20. PO jest w koalicji z SLD.
    21. To wszystko wina PO i SLD.
    22. Nie będzie TKM-u.
    23. Moja teczka jest sfałszowana (J).
    24. Większość byłych szefów dyplomacji była na usługach KGB.
    25. Prawie 200 km autostrad w 2006, to nasza zasługa.
    26. Tylko 6 km autostrad w 2007, to wina SLD.
    .............
    99. Dla mnie, raz dane słowo, jest święte... (Jarosław Kaczyński 10 VII 2006)

    --
    i nikt nas nie przekona
    że białe jest białe
    a czarne jest czarne ....

    -----
    oni wszyscy sa tacy sami ;(

    pokaż komentarz
    traxx
  • Naru +8  

    A kto przygotowal raport?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Instytut_Sobieskiego

    Polecam zyciorysy czlonkow instytutu... Wiekszosc udzielala sie w rzadzie PiSu i przystawek...
    Tyle jesli chodzi o wiarygodnosc instytutu...
    Nie mowie ze raport nie jest nierzetelny - po prostu zwracam uwage na to iz patrzac na to kto go przygotowal moze byc troszeczke stronniczy.

    pokaż komentarz
    Naru
  • spirit11 +3  

    Każdy rząd od 89 obiecywał 10 x tyle ile zrobił, ten nie jest w tym wyjątkiem.

    pokaż komentarz
    spirit11
  • Miragnot +3  

    Z tymże raport nie obejmuje stanu realizacji obietnic z expose, ile wylicza same obietnice - a wnioski wyciągasz sobie sam.

    Chociaż, na dzień dzisiejszy najbardziej antyrządową (i tym samym stronniczą) publikacją jest wyliczenie obietnic z expose.

    pokaż komentarz
    Miragnot
  • kaczor -2  

    tylko że ten obiecał i robi coś zupełnie przeciwnego ... może to jest ta nowa jakość? :D

    pokaż komentarz
    kaczor
  • GlobalneOcieplenie +3  

    oho, ho. Chugo Chavez i Gierek to przy Donaldu cieniasy. Jak się jeszcze Donald nauczy przemawiać przez 20 godzin bez przerwy, to Fidel Castro ustąpi ostatecznie, odda mu prezydenturę Kuby i Donaldu wreszcie zostanie Prezydentem.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • Tym +2  

    Tusk zapewne odpowie, że kiedy składał obietnice znajdowaliśmy się w całkowicie odmiennej sytuacji gospodarczej. Nikt nie przewidywał wtedy, że za rok gospodarka światowa przeżyje największe od wojny załamanie.

    pokaż komentarz
    Tym
  • emski 0  

    Może jednak społeczeństwo im odpłaci. http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/386618,olbrzymi_spadek_platformy_po_37_proc_pis_28_proc.html

    pokaż komentarz
    emski
  • Artur1005 0  

    74;)

    pokaż komentarz
    Artur1005
  • asator 0  

    Nic tylko stworzyć partię i wydrukować ten raport jako program swojej partii ;)

    pokaż komentarz
    asator
  • Gorion103 -3  

    Jaki kryzys, nie ma takiego bi.. obiecywania!

    pokaż komentarz
    Gorion103
  • messern -3  

    Obiecywać gruszki na wierzbie to praca polityka. Inną kwestią jest to, że społeczeństwo chapie każdą ściemę jak młody pelikan.

    Czy Tusk powinien się wstydzić? Powiedziałbym bardziej, że wstydzić powinni się ci, którzy uwierzyli w te banialuki.

    Teraz nadejdą kolejne wybory, kolejne obietnice i znowu matolstwo się rzuci do urn bo im ktoś powie, że sobie będą dupy dolarami podcierali.

    pokaż komentarz
    messern
  • j0tj0t87 -9  

    >patrzy na Twój login< UPR wbrew pozorom też idealny nie jest. Ma receptę na idealne państwo, a swojej partii nie potrafi porządnie zorganizować - hipokryzja czystej wody. W kampanii wyborczej pełnego czasu nie potrafili wykorzystać, mądrze teoretyzowali, że państwu do spraw ideologicznych powinno być nic do rzeczy, żeby potem ustami swoich członków chrzanić o kościele, homosiach itp. Trzeba nam prawdziwej partii wolnościowej, dla której demokracja i kapitalizm to podstawa, prawo stanowione będzie proste i stabilne, a pojęcie równości będzie rozumiane sprawiedliwie w oparciu o wolność i przedsiębiorczość. UPR jest zbyt zideologizowane, WiP z Mikke to nieskuteczność, pieniactwo i pajacowanie. Dziękuję za uwagę.

    pokaż komentarz
    j0tj0t87
  • KaMeJ -4  

    tyle jedziecie na Tuska , a ktory polityk wam cos obiecal i spelnil te obietnice ? Kaczynski ? Miller ?Lepper ? Giertych ? Zal takich wykopow . Jeszcze troche i tutaj co 2 wykop bedzie o tym kto czego nie zrobil a co obiecal .Kampania wyborcza na wykopie

    pokaż komentarz
    KaMeJ
  • MlodyDziadzioSpamer 0  

    Kononowicz by spełnił wszystko - nie było by niczego.

    pokaż komentarz
    MlodyDziadzioSpamer
  • prusi +1  

    możecie się śmiać i minusować, ale w Polsce zmniejszyła się korupcja za rządów PiS (wg zagranicznej organizacji) więc...

    pokaż komentarz
    prusi
  • messern 0  

    @up

    http://www.egospodarka.pl/ezimagecatalogue/catalogue/phpUbdyRi.jpg

    link do wykresu prezentującego Indeks Percepcji Korupcji w Polsce. Wcale za PIS nie było tak różowo. Rozumiem, że po SLD spadek ale w 2006 r. już powinno się zanotować większy wzrost indeksu a tutaj bida :-)

    Dla porównania za 2009 r. dostaliśmy ocenę 5,0 i wskoczyliśmy na 49 pozycję.

    pokaż komentarz
    messern
  • prusi -1  

    widziałem inne badania

    pokaż komentarz
    prusi
  • messern -1  

    @up

    Wykonane przez Instytut Sobieskiego? :D

    Najbardziej uznaną organizacją w materii badań nad korupcją, z którą liczą się rządy i przedsiębiorcy jest Transparency International.

    Innymi badaniami możesz sobie zapakować bułkę z kiełbasą.

    pozdr

    pokaż komentarz
    messern
  • prusi 0  

    @up nom
    http://www.egospodarka.pl/25070,Korupcja-w-Polsce-i-na-swiecie-2007,1,39,1.html
    więc może wstrzymaj się z tą bułką, kiełbasą i minusami, k?

    pokaż komentarz
    prusi
  • nowyurzytkownik -5  

    Nie wiem co to za lista, ale większość to informacje nieprawdziwe. Chyba należy się główna, ale zamiast wykopów to same zakopy.

    pokaż komentarz
    nowyurzytkownik
  • Miragnot 0  

    Które z nich są nieprawdziwe?

    pokaż komentarz
    Miragnot
  • nowyurzytkownik -1  

    A zostały któreś spełnione?

    pokaż komentarz
    nowyurzytkownik
  • darokrol +2  

    ale bycie jedynie kochankiem moderatora ci tego nie umożliwi, musisz uderzyć wyżej, np do prezydenta kosmosu

    pokaż komentarz
    darokrol
  • DivusClaudius -2  

    Przecinku użyj mistrzu. Bo Tusk już jest władcą.

    pokaż komentarz
    DivusClaudius
  • Errad -1  

    Mnie rozbawił punkt 21- to się nazywa liberalizm.

    pokaż komentarz
    Errad
  • marcinCJ -8  

    zgodzi sie ktos ze mną?

    pokaż komentarz
    marcinCJ
  • ambecznosc +7  

    A co mi tam, zgadzam się!

    pokaż komentarz
    ambecznosc
  • cycu12 -2  

    ja też , nie będę gorszy! łap minusa!

    pokaż komentarz
    cycu12
  • wtk_ +34  

    bogate słownictwo

    pokaż komentarz
    wtk_
  • vaganze1 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    vaganze1
  • Tym 0  

    Przede wszystkim, to w większości przypadków Tusk nawet nie obiecywał - wskazywał tylko na istnienie problemu, ale nie składał przyrzeczenia, że go rozwiąże.

    pokaż komentarz
    Tym
  • vaganze1 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    vaganze1
  • telpeloth -2  

    Owszem, obiecał, że zrobi to w tej kadnecji. To wszak expose było.

    Ponadto dlaczego tuskowi mamy pozwolić rządzić kolejną kadencję, skoro w tej nie zrobił nic? Ja rozumiem, gdyby cudowne ustawy PO o uproszczeniu prawa podatkowego, likwidacji większości zezwoleń i koncesji czy w końcu zrównoważony budżet rozbiły sie o weto prezydenta, dałbym mu szansę, widziałbym, że się chłopak stara. Ale jeśli to, co nam zafundował 'liberalny' rząd to rekordowa dziura budżetowa, zmiana sposobu księgowania, by ukryć zbliżający się próg długu publicznego, ustawa hazardowa + cenzura internetu, żeby ukryć wstyd po aferze hazardowej, propozycje drakońskiego zakazu palenia czy likwidacji konkurencji w przewozach, to jak ja mogę sobie ekstrapolować działania rządu na przyszłą kadencję? Że nagle socjaliści z PO nawróca się na klasyczny liberalizm i zaczną spełniac obietnice? No dajżesz spokój.

    Niniejszym przepraszam współobywateli za to, że w ostatnich wyborach zagłosowałem na PO. Obiecuję, że to już się więcej nie powtórzy,

    pokaż komentarz
    telpeloth
  • vaganze1 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    vaganze1
  • kafka 0  

    A gdzie się podziały te szafy pełne ustaw? Co robi zasrana komisja Przyjazne Państwo z tym błaznem w roli przewodniczącego? Co robi Pitera, która miała rozliczyć poprzedni rząd z przekrętów? Żeby coś zrobić to trzeba najpierw zacząć coś robić.

    pokaż komentarz
    kafka
  • Ryu -1  

    @kafka
    No Pitera czeka w ukryciu na kolejnego karpia, czy innego węgorza za 6zł.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • kafka 0  

    Tak. To jej największy sukces w tropieniu PiS-owskich barbarzyńców.

    pokaż komentarz
    kafka
pokaż 

Wykopali i zakopali (319 / 18)