Rząd dobija interREGIO? Monopol dla PKP Intercity!
Rząd chce oddać spółce PKP Intercity kontrakt na wieloletnią obsługę połączeń między największymi polskimi miastami i to nie w ramach przetargu, lecz z wolnej ręki. Czy to oznacza koniec popularnych i tanich pociągów interREGIO stanowiących alternatywę dla drogich ekspresów?
ticolo z- #
- #
- #
- #
- 42
Komentarze (42)
najlepsze
By położyć wisienkę na torcie tego dnia IR jeździły bez opóźnień, a IC miał opóźnienie 150min. Nie mam również zażaleń co do jakości samych wagonów ot normalne PKP.
To maja wspolnego, ze INTERREGIO jezdza miedzy wojewodztwami. Niedawno jechalem z Bydgoszczy do Warszawy odnowionym pociagiem 2-pietrowym za 40 zł. Komfort jazdy byl lepszy niz podczas powrotu pospiechem po 50 zl w zatloczonym przedziale. A IC kosztuje jeszcze wiecej.
Wielu przewoznikow miedzywojewodzkich = konkurencja i nizsze ceny.
Jeden przewoznik dotowany przez panstwo = wysokie ceny i zawsze nierentownosc.
Ale komfort jazdy coraz większy http://www.wykop.pl/link/130359/pkp-zima
Jeżdżę bardzo często IR mimo, że jest to EN57 rzadziej EN71. Nie odczuwa się dyskomfortu jazdy. Dodatkowo PR ma od 30 stycznia
Poza tym EN57 jest bezprzedziałowe, w TLK tylko niekiedy pojawia się jakiś wagon bezprzedziałowy na cały skład, a siedzenie w małej klatce z 7 obcymi osobami jest dla mnie psychicznie męczące.
Jestem ogromnym zwolennikiem Interregio, nie dlatego że kocham PR czy coś w tym stylu. Dzięki nim