Powiązane (2)

  • Reklamy Google

  • afterworks +11  

    Skoro już odkrywamy sensacje. To mam dla was inną, niebywale szokującą wiadomość.

    Będziecie żyli tak długo aż umrzecie

    pokaż komentarz
    afterworks
  • nounejm +10  

    Chyba ty!

    pokaż komentarz
    nounejm
  • DEATH_INTJ +4  

    schemat ponziego nie byl wymyslony po to by go ciagnac w nieskonczonosc. zus przegapil moment w ktorym zabiera sie kase i ucieka za granice.

    pokaż komentarz
    DEATH_INTJ
  • Elfik32 +26  

    Zadziwiający jest fakt, że w ZUSie może być jeszcze gorzej niż teraz- a wydawałoby się to niemożliwe. Kurczę wychodzi na to, że najlepszym rozwiązaniem (dla nas i dla zusu) jest pracować całe życie, bez marudzenia płacić składki a później umrzeć tuż przed własną emeryturą!

    pokaż komentarz
    Elfik32
  • nounejm -6  

    Nie mamy się co martwić. I tak umrzemy w 2012 jak się kalendarz skończy.

    pokaż komentarz
    nounejm
  • Madras +10  

    W 2012 nie umrzemy, ale problemu emerytur nie musimy się obawiać, wcześniej załamie się służba zdrowia, wskutek czego liczba emerytów będzie mniejsza od przewidywanej.

    pokaż komentarz
    Madras
  • retsef +26  

    2007-05-10?

    troche suchar

    pokaż komentarz
    retsef
  • DajPlusaBoSiePotne +19  

    Trzeba siać, siać, siać...

    pokaż komentarz
    DajPlusaBoSiePotne
  • damzal 0  

    masz rację, ale zobaczyłem go dopiero dzisiaj

    pokaż komentarz
    damzal
  • Odyseja2011 +24  

    j%%any moloch który niczym huba wysysa i marnuje publiczne pieniądze.

    pokaż komentarz
    Odyseja2011
  • DJ_Armando +17  

    A wszystko przez zmiany demograficzne

    tiaaa

    pokaż komentarz
    DJ_Armando
  • kravietz +2  

    Według prognozy długoterminowej przygotowanej przez ZUS do 2050 roku, zdolność do samofinansowania systemu emerytalnego opartego o FUS zacznie spadać od 2015 roku i spadnie do 40-60% w latach 2020-2030, a następnie zacznie powoli rosnąć. Według prognozy "optymistycznej" w 2050 roku w 2050 około 93% wydatków FUS będzie pochodzić ze składek, według "pesymistycznej" będzie to 53%. Współczynnik obciążenia systemowego (stosunek liczby emerytów do liczby płatników) w każdym wariancie wzrośnie od około 30% do 60% (1,6 płatnika na 1 emeryta)

    http://www.zus.pl/bip/prognozy_fus/prognoza_do_2050_MGIPS.pdf

    pokaż komentarz
    kravietz
  • czaczaczuczu +20  

    jak to w 2025 - przecież już teraz zus jedzie na kredytach

    co to za brednie ?

    pokaż komentarz
    czaczaczuczu
  • Taste +2  

    moim zdaniem ten artykuł jest opłacony przez ZUS, jeszcze kilka takich i gawiedź będzie powtarzać na lewo i prawo w każdej kolejce po bułeczki jak to będzie źle na emeryturze,
    a następnie Tusk wymyśli wielce liberalny plan ratowania ZUSu i społeczeństwo zrzuci się na kolejne miliardowe dotacje z budżetu państwa.
    dziękuję, dobranoc Panie Premierze!

    pokaż komentarz
    Taste
  • messjash +7  

    Bo ten artykuł jest z 2007 r

    pokaż komentarz
    messjash
  • Wykoposlaw +1  

    Ej, ej, ej, co to ma być? Koniec pisania.

    ZUS potwierdza: w 2025 może zabraknąć na emerytury
    2007-05-10, ostatnia aktualizacja 2007-05-10 00:00

    pokaż komentarz
    Wykoposlaw
  • Skibbi +1  

    Padnie o 18-lat za późno...

    pokaż komentarz
    Skibbi
  • jrs2 +6  

    Czekam na prognozy, kiedy zabraknie pieniędzy na wypłaty dla stada zusowskich urzędasów.

    pokaż komentarz
    jrs2
  • xxxk +6  

    nic się nie bój dla nich braknie na samym końcu albo troszkę później

    pokaż komentarz
    xxxk
  • marych +29  

    Obłudna ta GW. Od 20 lat robią z JKM oszołoma, między innymi za to, że w roku 1990 proponował radykalną zmianę systemu emerytalnego, ostrzegając, że bez tego wszystko się zawali.
    Teraz nagle przejrzeli na oczy?
    Gdyby wówczas zrealizowano pomysł JKM bylibyśmy w duuużo lepszej sytuacji. Problem ZUS-u by nie istniał.

    pokaż komentarz
    marych
  • deval -1  

    Ekhm - kto miałby to zrealizować? Małe zmiany systemu emerytalnego kosztowały już dwa rządy "posady". A ty chciałbyś dużej zmiany?

    pokaż komentarz
    deval
  • Fenxo +8  

    Pewnie nic nie zmieniajmy jakoś to będzie... Pewnie, że trzeba dużej, a nawet ogromnej zmiany!!!

    pokaż komentarz
    Fenxo
  • KochanekModeratora +2  

    poprzednie rzady nic nie zmienialy. te niby zmiany, byly po to, zeby ludziom dac poczucie, ze oni cos robia. PO, PiS, SLD, PSL doilo i doi Polakow, w zamian za op!#!%#!anie sie.
    po co maja cos robic ? i tak wejda do sejmu, czy na pierwszym, czy trzecim miejscu i tak sie kogos wepcha do rzadu, komus sie zalatwi posadke...

    pokaż komentarz
    KochanekModeratora
  • TYPYSPORTtoplistaPL +7  

    News sprzed 3 lat !!

    pokaż komentarz
    TYPYSPORTtoplistaPL
  • le_banana -1  

    Śmieszą mnie te przewidywania, co się będzie działo w 2050 roku.

    Za te 40 lat to może wogóle nie być już Zusu ( pewnie splajtowałby o wiele wcześniej) ,Polska może stać się krajem totalitarnym, możemy być po IV wojnie światowej, albo stać się państwem w 90 % opanowanym przez muzułmanów, tak więc wszystkie te przewidywania poszłyby się j****ć.

    Ale mimo wszystko staram się być optymistą :)

    pokaż komentarz
    le_banana
  • kycol_kycolewicz 0  

    I to jest Megaprzekręt a nie tam jakies gazy.

    pokaż komentarz
    kycol_kycolewicz
  • Dachowiecpospolity 0  

    Jeśli chodzi o samą reformę systemu emerytalnego, chciałbym zwrócić uwagę na inny fakt niż to jaki system docelowo ma funkcjonować. Reforma tak ważnego zagadnienia, potrzebuje spójnej strategi działania, obliczonej na długie lata. Która musi być realizowana przez następujące po sobie rządy/partie polityczne. Czyli innymi słowy pewnego porozumienia miedzy partiami, osiągnięcia rozsądnego kompromisu. Aby nieważna jaka partia jest przy władzy, pomysł był dalej realizowany, były podejmowane spójne działania oparte na jednej strategi. Tak się właśnie buduje silne państwa, poprzez myślenie długofalowe, a nie obliczone tylko na jedną kadencję. Tylko że w naszej rzeczywistości politycznej, gdzie nie mamy tak naprawdę partii z prawdziwego zdarzenia. Gdzie każda następna partia, kiedy tylko dorwie się do władzy, jeśli tylko można wywala do kosza pomysły poprzedników i wdraża w to miejsce swoje od zera. Myślenie o kraju w perspektywie nie lat a dekad, wydaje się utopią....

    pokaż komentarz
    Dachowiecpospolity
  • mrpyo 0  

    Kiedyś nie było to utopią a rzeczywistością. Utopią to może jest teraz, w demokracji...

    pokaż komentarz
    mrpyo
  • corobic75 +1  

    @Dachowiecpospolity
    I właśnie dlatego, że nasze pożal się Boże, godne pożałowania i smutku "parlamenty":P następujące po sobie to nic innego niż żądna pieniędzy obywatela banda złodziei i nierobów, taka reforma powinna być przeprowadzona szybko i skutecznie. Nie mówię tutaj o perspektywie lat i dekad, ale jednorazowego ucięcia i likwidacji systemu w drodze szybkiej decyzji. Zus należy zlikwidować jedną decyzją, sprzedać zagrabiony majątek, podzielić go proporcjonalnie między wszystkich, którym został skradziony, jednocześnie wprowadzić dobrowolne ubezpieczenia zdrowotne i emerytalne i powierzyć je komercyjnym firmom ubezpieczeniowym, które zaproponują natychmiast szeroką ich ofertę zgodnie z popytem. To wszystko można załatwić bardzo szybko, trzeba tylko odpowiedzialnego rządu, a nie bandy d!!$$i i złodziei.

    pokaż komentarz
    corobic75
  • Boka -4  

    Problemu nie będzie jeśli ZUSu nie będzie a nasze składki (całe) obowiązkowo idą na OFE - tam lepiej zadbają o nie.

    pokaż komentarz
    Boka
  • solo_ta 0  

    Tez mi zmiana. To może zmieńmy szyldy na budynkach? Tabliczki "ZUS" zamień na "OFE" i masz po reformie.
    Dopóki system piramidy będzie istniał a udział w nim będzie przymusowy będą problemy.
    Kiedy ludzie zrozumieją, że ZUS jest po prostu kolejna forma podatku?!?!?!?
    Gdyby to się państwu nie opłacało to by się z tego wycofało. Widać kasa do budżetu leci bo wszyscy politycy rękami i nogami bronią tej hydry.
    Ta prawdę opisuje stary szmonces:
    -Aj jak ja muszę dokładać do tego interesu. Ten sklep mi sie w ogóle nie opłaca. - narzeka starty Żyd
    - No to go zamknij - radzi inny
    - Jak to? A z czego będę żył?

    pokaż komentarz
    solo_ta
  • Dachowiecpospolity 0  

    @solo ta
    Trochę się z tobą nie zgodzę, zmiana "tabliczki z ZUS na OFE" to by była jednak zmiana dość rewolucyjna.... System zusowski jest typowym systemem repartycyjnym, czyli:
    System repartycyjny jest opary na umowie pokoleniowej. Osoby pracujące opłacają składki, z których na bieżąco wypłacane są świadczenia dla emerytów.
    Wadą systemu repartycyjnego jest wysoka wrażliwość na proces starzenia się społeczeństwa i wzrost bezrobocia oraz duże uzależnienie od decyzji polityków. W przeciwieństwie do systemu kapitałowego, system repartycyjny jest niewrażliwy na kryzysy finansowe i wzrost inflacji

    Mówiąc prosto, finansujesz teraz np emerytury swoich rodziców/dziadków.
    Natomiast OFE jest typowym systemem kapitałowym. Czyli twoje pieniądze "fizycznie" ląduję na koncie przypisanym do ciebie, wypracowują zysk i po osiągnięciu, przez ciebie, wieku emerytalnego są z tego konta wypłacane t. Czyli np twoje dzieci już nie będą finansować twojej emerytury ponieważ sam na nią odłożyłeś. Odpada tutaj czynnik demograficzny. Lecz system ten ten jest uzależniony od sytuacja na rynku, w okresie długoterminowym.

    @Boka
    Z tobą też się trochę nie zgodzę.
    System OFE nie jest pozbawiony wielu wad. Np alokacja środków, czyli ile realnie z twoich pieniędzy ląduje na koncie emerytalnym. W pierwszych latach składkowych do OFE może być to nawet tylko 20% z pieniędzy przekazanych przez ZUS do OFE. Następną sprawą jest w jaki sposób jest naliczana prowizja przez OFE. W tej chwili jest naliczana % od samej składki, przekazywanej co miesiąc. Nieważne czy fundusz zarządza dobrze twoimi pieniędzmi, czy zle, czy zarabiasz czy tracisz. OFE i tak jest do przodu.

    pokaż komentarz
    Dachowiecpospolity
  • lamictal -1  

    TO jest wlasnie dowod na to ze politycy nas sprzedali OFE. Powinni dostawac procent od zysku.

    pokaż komentarz
    lamictal
  • corobic75 -1  

    Recepta jest prosta. Aby się nie przejmować losem zusu i swoim na emeryturze, wystarczy po prostu nie mieć z zusem nic wspólnego. Ja nic im nie daje, niczego od nich nie chcę i mam spokojną głowę:)

    pokaż komentarz
    corobic75
  • Dachowiecpospolity 0  

    To w jaki sposób oszczędzasz na swoją złotą jesień? Chowasz pod poduszkę, czy w skarpetę:) ?
    Czy może masz jakiś inny skuteczny sposób?? Jeśli tak, to podziel się nim, może inni też skorzystają:)

    pokaż komentarz
    Dachowiecpospolity
  • corobic75 -1  

    A w taki, że MOJE pieniądze, na które JA ciężko pracuję, i od których wara złodziejskiemu systemowi, pracują na siebie, a nie na bandę opasłych leni w Wawie. Kwoty, które normalnie państwo by mi ukradło w formie rozbudowanego systemu złodziejstwa, jak zus, wszelkiego rodzaju daniny, (po)datki i przymusowe ofiary na rzecz aparatu państwowego zagospodarowuję sam. Uczynię to znacznie lepiej niż złodziejskie państwo i tym samym zapewnię sobie lepszą "złotą jesień" jak to nazwałeś, a i wystarczy na start dla dziecka.
    Jak? Inwestycje (małe lub duże, zleży kogo na co stać), papiery wartościowe, waluta, złoto, a najprostszym sposobem są dobre lokaty bankowe, których nie brakuje (oczywiście z dzienną kapitalizacją, aby uniknąć kolejnego haraczu od odsetek bankowych:)... Jak się chce, to się da.
    No cóż... Nie da się całkowicie uniknąć okradania Cię przez aparat państwowy, bo państwo się zabezpieczyło, zmuszając nas do płacenia haraczu nawet od artykułów pierwszej potrzeby. Fajki i wódę zawsze możesz kupić od przemytnika, ale bułki, makaronu i art. higienicznych już nie bardzo... jednak da się to złodziejstwo zminimalizować w stopniu zadowalającym.

    pokaż komentarz
    corobic75
  • greendom -1  

    Zakład Utylizacji Szmalu już dawno nie powinien istniec, przy tych składkach jakie są i były płacone przez każdego z nas emeryturki są żałosne. Wiadomośc stara i pewnie nie do końca aktualna ale aktualne jest to że to złodziejska insytucja i tyle! Ja to mam głęboko gdzieś bo na nich nie robię i moich składek na oczy nigdy nie ujrzą

    pokaż komentarz
    greendom
  • JackDaniels +1  

    Poza tym, żeby ZUS zlikwidować to masz jakiś pomysł, co dalej? Bo każdy krzyczy "zlikwidować", ale prostego pomysłu na to, skąd brać kasę na wypłacanie emerytur obecnym emerytom jakoś nie ma.

    pokaż komentarz
    JackDaniels
  • greendom 0  

    Tu masz rację ale od tego są odpowiedni ludzie którzy powinni utworzyc nowy system składek i emerytur. Instutucja nie rentowna przynosząca straty nie powinna funkcjonowac albo zostac całkowicie zreformowana. Pierwsze gdzie powinni szukac oszczędności to administracja tego całego burdelu. Jakoś w innych państwach to działa i funkcjonuje tak że ludzie na emeryturze żyją sobie w normalnych warunkach tylko u nas są wyzyskiwani ze wszystkiego co możliwe

    pokaż komentarz
    greendom
  • lamictal 0  

    Do 2025 ZUS sie rozbuduje i splajtuje, nastepnie OFE wykupia za bezcen budynki i inne wlosci. Tak to sie skonczy. Jeszcze politykiery zrobia ustawe ze ludziom nic sie nie nalezy.

    pokaż komentarz
    lamictal
  • Dachowiecpospolity 0  

    Co do OFE to też jest fajne rozwiązanie.... Wiecie że dopiero średni po ok 10 latach oszczędzania w OFE macie/będziecie mieli jedynie tyle ile rzeczywiście wpłaciliście.... dopiero po 10 roku oszczędzania te pieniądze zaczną generować zysk, ponad kwotę przekazaną do tej pory OFE

    pokaż komentarz
    Dachowiecpospolity
  • lamictal 0  

    Tego nie wiedzialem ale i tak z OFE nie mam nic wspolnego. Wole sam sobie odkladac.

    pokaż komentarz
    lamictal
  • adammich 0  

    Nie wiem skąd te dane. Na zapytanie 'liczba emerytów i rencistów w Polsce' oraz 'liczba pracujących w Polsce' Google podaje liczby 9.3 mln i 15.7 mln. Nawet po odjęciu rencistów liczba samych emerytów to ok. 7mln. Nijak to nie wychodzi czterech pracujących na jednego emeryta - mi wychodzi, że już teraz, 2 Polaków pracuje na 1 emeryta !
    Być może policzyli, że część emerytów i rencistów pracuje ?

    pokaż komentarz
    adammich
  • Fearaneruial 0  

    pracujemy nie tylko na rencistów i emerytów ale także na uczniów i studentów
    więc około 15 mln pracuje na pozostałe dwadzieścia kilka

    pokaż komentarz
    Fearaneruial
  • Errad 0  

    Zazwyczaj jak jakaś firma nie jest rentowna to się ją po prostu zamyka, a że ZUS jest państwowy to będziemy dopłacać i dopłacać. Lepiej byłoby zlikwidować składkę dla młodych i albo nieco zwiększyć PIT, który jest de facto nieuczciwy albo wyczarować jakiś sposób na skuteczniejsze pobieranie VAT-u, wtedy nie trzeba będzie niczego zwiększać bo sam napływ środków z VAT-u zwiększy się od ilości gotówki w rękach obywateli.

    pokaż komentarz
    Errad
  • Maf 0  

    "Do tego z każdym rokiem coraz bardziej wydłuża się średnia życia Polaków. Dla kobiet wynosi 79,4 lat, dla mężczyzn 70,8."
    Żądamy parytetów!

    pokaż komentarz
    Maf
pokaż 

Wykopali i zakopali (180 / 20)