Powiązane (6)

  pokaż (2) 
  • Reklamy Google

  • GlobalneOcieplenie +12  

    Gość o tym nie wspomina ale prawdziwy problem to będzie w Europie, kiedy zabraknie pieniędzy na te całe "dotacje z UE". Dziś istnieje bardzo dużo firm, które nie mają prawa istnieć, powinny stopniowo bankrutować ale to się nie dzieje bo żyją z dotacji UE. Nie mam tu na myśli tylko firm zajmujących się pomocą w zdobywaniu dotacji ale wiele firm produkcyjnych i usługowych. Jeśli kasa z UE nagle się skończy a to musi się stać wcześniej czy później, to będzie tragedia.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • czaczaczuczu +4  

    masz 100% racji, ale co z tego ?

    to właśnie boli - możesz mieć rację, ale wciąż jesteś nikim dla rządzących a twoja opinia jest ch$#a warta

    pokaż komentarz
    czaczaczuczu
  • tbc +9  

    Chciałbym zauważyć, że Peter Schiff, choć ma rację i przyjemnie się go słucha - nie jest jakimś jedynym "wizjonerem", który przewidział kryzys. Wielu ludzi zdawało sobię sprawę z tego, że ta bańka pęknie, ale byli gotowi kategorycznie temu zaprzeczać z dwóch podstawowych powiązanych ze swobą powodów:
    1. Dopóki karuzela się kręci można ciągle jeszcze z niej wyciągać profity. A zatrzymać się jej nie da bo gdy ty wysiądziesz, od razu twoje miejsce zajmuje ktoś inny. Więc ci się to po prostu nie opłaca.
    2. Niestety zaprzeczanie jest konieczne, w celu utrzymania nastrojów na giełdzie i wśród społeczeństwa. Niestety inwestorzy jak i szarzy obywatele mają skłonność do paniki, która jest bardzo niewskazana i zwykle tylko pogarsza sytuacje.

    W tym momencie jedynym ratunkiem jest schować wszystkie plany ratunkowe w kieszeń i tak jak mówi Schiff przyjąć kryzys na klatę. Im szybciej to zostanie zrobione tym szybciej (ciężką pracą) sie z tego wygrzebiemy :).

    pokaż komentarz
    tbc
  • kunajk +7  

    Świetny wykład, i atmosfera była całkiem wesoła. Aż przyjemnie się słucha :)

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin +1  

    To ja proponuję sobie pośpiewać
    http://miropress.wordpress.com/2010/02/08/muzyczna-lekcja-ekonomii/
    lepsze to od wykładu, a i do głowy więcej wchodzi :

    pokaż komentarz
    jasin
  • kunajk +1  

    Widziałem, bardzo dobrze zrobione, ale polemizował jest czy do głowy wchodzi więcej. Raczej są podane pojęcia typu "ekspansja kredytowa", później "niskie stopy procentowe, instynkty zwierzęce" i by to zrozumieć trzeba znać twórczość Keynesa i Hayeka. Tzn ogólny sens i przesłanie jest jasny i uważam, że super to wyszło.

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin +1  

    Ja znam już parę osób, których w życiu bym nie zagonił do czytania u źródeł, a które tym właśnie się zainteresowały :) i klikają teraz do oryginalnych tekstów

    pokaż komentarz
    jasin
  • PanDuplikat +1  

    Tja, ale wbrew opisowi słyszałem o tym na TVP INFO. Media amerykańskie faktycznie mogą milczeć, ale polskie są zdecydowanie bardziej obiektywne.

    pokaż komentarz
    PanDuplikat
  • kunajk +3  

    Może jakiś stażysta z TVP czyta wykop i bryluje poddając ciekawe materiały ;)

    pokaż komentarz
    kunajk
  • 5090 +9  

    A ja przewidziałem kryzys 20 lat wcześniej. To co mówi Stich nie wykracza poza program przyzwoitych, zachodnich (niestety), studiów biznesowych.

    pokaż komentarz
    5090
  • Tabriss +9  

    Świetnie opowiedziane. Swoją drogą zawsze myślałem, że idące na dno USA pociągną ze sobą cały świat a tu taka miła niespodzianka:)

    pokaż komentarz
    Tabriss
  • NFPH +11  

    Niektóre kraje europejskie pociągną, bo mają te same problemy - ogromne zadłużenie, niekonkurencyjna gospodarka, deficyt handlowy, rosnący socjalizm i starzejące się społeczeństwo. Azja będzie rządzić.

    pokaż komentarz
    NFPH
  • Regisowsky +6  

    Początek 5tej częsci ( przemówienie Obamy ) mnie powalił : )

    pokaż komentarz
    Regisowsky
  • YouMustDie +3  

    Jeżeli myślisz, że problemy Ameryki zostaną w granicach USA to się grubo mylisz.

    Niech przykładem będzie chociażby najświeższy "kryzys"- zaczął się nie gdzie indziej a w USA i dotyczył Amerykanów i ich banków, ich pieniędzy.
    Przeniósł się na cały świat bo żaden kraj a tym bardziej tak duży jak USA nie jest zawieszony w próżni i bardzo silnie oddziaływuje na resztę świata.

    Zaufanie do Ameryki i Dolara nie powinno potrwać zbyt długo ale o tym mówi się już od jakiegoś czasu. Jednak ludzie boją się przestać ufać stanom ich obligacjom i dolarowi, bo boją się jakie to skutki przyniesie gospodarce globalnej.
    Dlatego póki co wszystko kręci się na tych samych zasadach od wielu lat.

    Ciekawe co będzie gdy ten łańcuch pęknie i jak to się odbije nie tylko na stanach ale na całym świecie.

    pokaż komentarz
    YouMustDie
  • Q7Q 0  

    Też nie zgadzam się z twierdzeniem, że upadek amerykańskiej gospodarki i dolara zostanie łatwo zaakceptowany przez pozostałe kraje.

    Większość krajów swoje rezerwy walutowe opiera na dolarze. Co się stanie jak te środki nagle po prostu wyparują z powodu dewaluacji dolara?
    Nie potrafie sobie też wyobrazić sytuacji, że Chiny tak łatwo przestawią się z produkcji nastawionej na eksport na produkcję wewnętrzną. Rynek zbytu ma tam olbrzymie możliwości ale nie jest po prostu jeszcze gotowy na taki zalew towarów.
    O ile uważam, że Peter jest naprawdę dobrym ekonomistą tutaj zachował się nieco zbyt optymistycznie.

    pokaż komentarz
    Q7Q
  • ziemmowit 0  

    Chiny zaczynają z tego co się orientuję zamieniać na Euro. Ale nie jestem w tej chwili pewny tej informacji.

    Natomiast, nie da się z dnia na dzień zalać biednych Chińczyków produktami. Bo jak oni nimi zapłacą - nawet obniżki podatków nie będą mogły z dnia na dzień dać im tyle pieniędzy, żeby to się kręciło.

    Z drugiej strony Ameryka jedynym rynkiem zbytu nie jest. Producenci opuszczą ceny wzmocnią swoją promocję wszędzie indziej. Wszystkim się dostanie po dupie, ale nie koniecznie tak mocno żeby cała planeta ogarnęła się w chaosie.

    Sęk w tym, że o przyszłości zadecydują politycy, nie tylko rynki. Problem ameryki trzeba będzie rozwiązać. USA będzie musiała spłacić zobowiązania.

    pokaż komentarz
    ziemmowit
  • kunajk +3  

    Zamiana na Euro, to jak w powiedzeniu zamienił stryjek, siekierkę na kijek.

    pokaż komentarz
    kunajk
  • Q7Q 0  

    http://dziennik.pl/gospodarka/article367377/Chiny_kupuja_zloto_na_potege.html

    Chińczycy chyba jednak poważnie zastanowili się nad swoją sytuacją. News trochę czasu temu został dodany, a jakoś nie słyszałem, żeby tego zaprzestali.

    Imo złoto to w tej chwili o wiele lepsze zabezpieczenie niż euro czy dolar.

    pokaż komentarz
    Q7Q
  • marketwizard 0  

    Jeszcze lepsza jest platyna: http://festbank.blox.pl/2010/02/Nie-inwestuj-w-zloto.html

    pokaż komentarz
    marketwizard
  • zcaalock +4  

    to ja polecam www.mises.pl fajny blog szkoły austryjackiej, i jest tez tam kryzys blog

    pokaż komentarz
    zcaalock
  • jasin +4  

    Jeśli chcecie zrozumieć kryzys obejrzyjcie to:
    http://www.youtube.com/watch?v=t0OsfaVAKAQ
    Uważam, że moich dwóch ulubionych komików lepiej opisuje co tak naprawdę wydarzyło się na rynkach finansowych.

    Peter Schiff jest popularny, bo zna się trochę na marketingu. Szkoda tylko, że jego klienci pomiędzy 2002 a 2009 stracili 60-70% zainwestowanego kapitału. Ostatnio stracili jeszcze więcej i dlatego Schiff kandyduje w tym roku na senatora i zbiera datki... 1,5 miliona USD już uzbierał, więc pomóżcie mu w zdobywaniu dalszej popularności swoimi wykopami :)

    pokaż komentarz
    jasin
  • PanDuplikat +3  

    Ta bo już widzę jak 90% wykopowiczów oddaje swoje pieniądze temu panu ;)

    pokaż komentarz
    PanDuplikat
  • NFPH 0  

    Polacy nie mogą finansować amerykańskich polityków. Tak samo jak Amerykańscy polskich.
    Zbiera pieniądze na kampanię, nie do kieszeni. Z każdego dolara będzie musiał się rozliczać. W USA partie nie są na tyle bezczelne by kraść pieniądze bezpośrednio z budżetu. Każdy polityk musi opierać swą kampanię o pozyskane osobiście fundusze.

    pokaż komentarz
    NFPH
  • jasin +1  

    @NFPH - szkoda, że nie zauważyłeś ironii w moim komentarzu :)
    A ironia polega również na tym, że jak komuś nie wychodzi zarabianie, to zostaje politykiem :)
    - niestety najprościej wygrać wybory krytykując

    pokaż komentarz
    jasin
  • TheBlackMan +10  

    Peter Schiff == ode mnie wykop.

    pokaż komentarz
    TheBlackMan
  • dpc8 +24  

    Wszystkie części (sorry za wbijanie się w pierwszy komentarz):
    http://www.youtube.com/watch?v=YGjtZtSV6T0
    http://www.youtube.com/watch?v=DxR7aFKhUP8
    http://www.youtube.com/watch?v=5rBL51TwKo0
    http://www.youtube.com/watch?v=bt7UrL2srCU
    http://www.youtube.com/watch?v=tLG8LQRyrqg
    http://www.youtube.com/watch?v=lelOlwAukpI
    http://www.youtube.com/watch?v=F1tQMF4HE_M
    http://www.youtube.com/watch?v=61uI1ryRBF8

    pokaż komentarz
    dpc8
  • TEN_LOGIN_MA__DOKLADNIE__35__ZNAKOW +9  

    drukują kolejne biliony $, kryzys ciągle przed nami

    pokaż komentarz
  • atari +14  

    teraz już znam całą prawdę o klamki.com ;/

    pokaż komentarz
    atari
  • panDyskoteka +8  

    polecam blog http://dwagrosze.blogspot.com/ - rozsądne podejście do ekonomii, wolnego rynku itp.

    pokaż komentarz
    panDyskoteka
  • TheBlackMan 0  

    @TEN_LOGIN...

    [[[drukują kolejne biliony $, kryzys ciągle przed nami ]]]

    Kryzys, to się jeszcze nie zaczął. To co widzieliśmy do tej pory to dopiero preludium...

    pokaż komentarz
    TheBlackMan
  • Regisowsky -5  

    Skoro jest on taki ogarnięty w sprawach finansowych, to dlaczego nie stoi na czele departamentu finansów ( czy jak to nazwać ) ?

    pokaż komentarz
    Regisowsky
  • TheBlackMan +17  

    @Regisowsky

    [[[Skoro jest on taki ogarnięty w sprawach finansowych, to dlaczego nie stoi na czele departamentu finansów ( czy jak to nazwać ) ?]]]

    A dlaczego świat jest rządzony nie przez ludzi chcących naprawdę coś zmienić, tylko przez cwaniaków chcących się nachapać przy korycie i betonów zainteresowanych wyłącznie zachowaniem status quo ?

    Życie.

    pokaż komentarz
    TheBlackMan
  • kunajk +5  

    Regisowsky, przynajmniej rozgarnięcie pomogło mu przejść na wcześniejszą emeryturę ;)

    pokaż komentarz
    kunajk
  • zcaalock +17  

    [[A dlaczego świat jest rządzony nie przez ludzi chcących naprawdę coś zmienić, tylko przez cwaniaków chcących się nachapać przy korycie i betonów zainteresowanych wyłącznie zachowaniem status quo ?]]

    ponieważ w demokracji do władzy dochodzą ludzie którzy najgłośniej krzyczą i mają największe poparcie, a nie koniecznie ludzie którzy są inteligentni i się do tego nadają.

    demokracja jest fajna na początku ale potem to prosta droga do socjalizmu. Obecnie politycy właściwie nie są w stanie niczego naprawić, ponieważ wymagało by to ogromnego poparcia, co jest niemożliwe, bo zawsze komuś coś się nie będzie podobać i znajdzie się jakaś organizacja, związek zawodowy, lobby które uniemożliwi zmianę.

    DUŻO ŁATWIEJ jest wprowadzać kolejne zakazy i przenosić myślenie na władzę.
    Gospodarka zwalnia - obniżmy stopy procentowe, 100 ludzi na 40 milionów umiera przez bierne palenie - zakażmy palenia, jakieś dziecko zginęło na stoku narciarskim - wprowadźmy obowiązkowe kaski. Władza pozbawia nas powoli zdolności do myślenia.

    Ja absolutnie jestem za demokracją i wolnością, ale nie taką pseudo jaką nam się teraz serwuje.

    pokaż komentarz
    zcaalock
  • GlobalneOcieplenie +10  

    Regisowsky

    Bo ludzie nie chcą słuchać prawdy. Ludzie chcą słuchać bajek, więc żaden Donald ani Barack nie poprze gościa, który mówi "Trzeba brać się do roboty".

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • jasin 0  

    Genezę kryzysu finansowego znacznie lepiej, choć może zbyt poważnie opisuje prof. Duffie, którego możecie obejrzeć z tego linku:
    http://miropress.wordpress.com/2009/12/17/prof-darrell-duffie-o-kryzysie-bankowym-2008/

    pokaż komentarz
    jasin
  • jasin 0  

    Znacznie lepsze omówienie kryzysu jest np. tutaj:
    http://books.google.pl/books?printsec=frontcover&id=fxP9kde44h8C#v=onepage&q=&f=false

    pokaż komentarz
    jasin
  • ajmapleja +1  

    Nie w tym rzecz. Ludzie oglądają jego filmiki, nabijają licznik na YT, a potem Shift będzie mógł powiedzieć w plenerze w USA "przecież ja to przewidziałem, ja o tym już mówiłem, gdyby tak nie było to nie obejrzałoby mnie x mln ludzi na Youtube !" itd ;)

    I ludzie sobie pomyślą - faktycznie, skoro gość ma oglądalność najnowszego teledysku Madonny, to w coś w tym musi być ! Ide na niego zagłosować !

    Ale grunt że gada naprawdę świetnie, można sie sporo nauczyć chociaż zdroworozsądkowego podejścia do tego...

    pokaż komentarz
    ajmapleja
  • zcaalock +2  

    to że zbija na tym elektorat i kase to rzeczywiście trochę lipa, ale ważne że mówi z sensem i otwiera ludziom oczy

    pokaż komentarz
    zcaalock
  • Balcerek +4  

    @zcaalock
    wolałbyś aby zbijał elektorat ten co gada bez sensu i wciska ciemnoty?

    pokaż komentarz
    Balcerek
  • kunajk +4  

    Hmm to trochę zakrawa na zawiść, "nie oglądajmy bo on na tym zyska". Już nie mówię o sensowności teorii, bo kogo obchodzą polskie filmiki na youtube.

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin +2  

    To ja jeszcze powtórzę - tą bajkę o kryzysie opowiada od 2002 roku, w międzyczasie cały czas tracił pieniądze swoich inwestorów, musiał nawet zmienić nazwę firmy i przenieść ją z jednego miasta do drugiego.

    Mówi rzeczywiście dużo sensownych rzeczy, ale też podejmuje bezsensowne decyzje inwestycyjne... W jego wypadku to po prostu czysty marketing... Poczytajcie sobie co mówił po bańce internetowej, w co wtedy inwestował pieniądze swoich inwestorów i ile na tym stracił. Świat nie jest dokładnie taki jak on to opisuje - gdyby jego teorie się sprawdzały, to na pewno nie startowałby w wyborach w tym roku, tylko zarabiał kasę...

    A ludzie którzy zarabiają kasę dla swoich inwestorów na youtubie się nie muszą prezentować i nie prowadzą codziennych wideoblogów.

    pokaż komentarz
    jasin
  • kunajk +2  

    Opisywałeś to może na swoim blogu, albo jest gdzieś artykuł o tym na polskim internecie? W co wtedy inwestował?

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin +1  

    @ kunajk - nie, nie opisywałem, ale na pewno możesz zacząć od angielskiej wikipedii... jak znam życie, to pewnie mu już coś z jego grzechów wyciągnęli.

    Ale gdybyś nie mógł nic znaleźć - daj znać to coś Ci wygrzebię...

    pokaż komentarz
    jasin
  • Balcerek -1  

    @jasin
    schiff nie jest podziwiany za to że jest nieomylnym inwestorem ale za to że niezłomnie mówił że polityka fedu i rządu amerykańskiego doprowadzi do kryzysu. w tym czasie inni wyśmiewali się z niego, twierdząc że gada bzdury. teraz to on może śmiać się z nich.

    pokaż komentarz
    Balcerek
  • jasin +2  

    @ Balcerek - politykę FED-u krytykują znacznie poważniejsi ekonomiści (ot choćby Instytut Misesa). O nadchodzącym kryzysie wiedzieli też i inni praktycy - niektórzy zarobili na tym bardzo dużo sprzedając na krótko. Nawet Chuck Prince jako prezes Citigroup mówił na początku 2008 roku - "Nadchodzi kryzys, ale dopóki gra muzyka, dopóty jesteśmy OK".

    A na mój gust, to Schiff podziwiany jest nie za swoje teorie, tylko za umiejętny marketing internetowo-telewizyjny. Co ciekawe, jego absolutnie nietrafione wypowiedzi zniknęły z internetu i jakoś trudno się do nich dogrzebać :(

    pokaż komentarz
    jasin
  • kunajk +2  

    Na wikipedii anglojęzycznej, rzeczywiście jest wspomniane o tym
    ,,In January 2009 economist Mike Shedlock claimed that Peter Schiff's investment strategies had resulted in some Euro Pacific Capital clients losing 60% to 70% of their account value in 2008.[32] Schiff responded to this claim by stating, "to examine the effectiveness of my investment strategy immediately following a major correction by looking only at those accounts who adopted the strategy at the previous peak is unfair and distortive."''
    http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/2009/01/peter-schiff-was-wrong.html

    Kwestią podstawową jest pytane, czy błędne są rzeczy, o których mówi na tym wykładzie, który jest na wykopie. Jeśli nie jest najlepszym inwestorem, a rozumie gospodarkę, oraz umie dzięki marketingowi sprzedać dobrą wiedzę, to chyba dobrze?

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin +2  

    @ kunajk - krytyki Schiffa jest więcej, tyle że nie jest tak rozreklamowana w internecie. Tracił pieniądze dla swoich inwestorów od 2002 roku. Z Schiffem jest trochę tak jak z Robertem Beckmanem - "The Downwave" i "Into the Upwave" - aż odgrzebałem te dwie książki i zamierzam je sobie przypomnieć przez weekend. Beckman "przewidział" krach w 1987 roku, w tym co napisał w swojej pierwszej książce też było wiele prawdy, tak samo jak Schiff stał się gwiazdą telewizyjną i tak samo zaczął pozyskiwać inwestorów do swojego funduszu... Druga jego książka rozeszła się w milionowym nakładzie... tyle że i Beckman i inwestorzy których pozyskał wszystko stracili działając w oparciu o te teorie...

    Schiff pakował swoich inwestorów w commodities (na górce SIC!!!), w złoto (twierdził, że w 2009 roku cena złota dojdzie do 2000 USD za uncję), w akcje rozwijających się gospodarek (gdzie w momencie kryzysu w USA giełdy ucierpiały znacznie bardziej + inwestorzy stracili na umacniającym się kursie USD, bo wszyscy uciekali z gospodarek rozwijających się do USA)...

    Teoria to jedno, a życie wygląda na trochę bardziej skomplikowane...

    O problemach USA pisali m.in. analitycy DB w 2007 r. - "Why we do not think that the USA economy is bankrupt" - na marginesie, to bardzo ciekawe opracowanie i być może do niego powrócę na moim blogu w niedalekiej przyszłości. Wszyscy wiedzieli co się dzieje, tylko nikt nie był w stanie przewidzieć momentu w którym bańka pęknie... A że bańka dość długo nie pękała, to wszyscy po prostu jechali na fali... Zresztą wielu już odrobiło straty pompując w 2009 roku inną bańkę.

    pokaż komentarz
    jasin
  • jasin +1  

    A tu kolejny człowiek, który przewidział kryzys:
    http://www.amazon.co.uk/Boom-Bust-Prices-Banking-Depression/dp/0856832545/ref=pd_cp_b_1
    pierwsza edycja z 2006 roku, druga z 2007
    W jego przypadku teoria o cyklach 18-letnich; Beckman powoływał się na cykle Kondratiewa czyli 70-letnie

    pokaż komentarz
    jasin
  • kunajk +1  

    Jeszcze mam pytanie jak było z tymi stratami, czy ponieśli je Ci, którzy zainwestowali długoterminowo?

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin +1  

    @ kunajk - bardzo dobre pytanie, na które niestety nie można jednoznacznie odpowiedzieć.

    Ci, którzy w oparciu o jego teorie kupowali kontrakty na ropę czy stal - ponieśli rzeczywiste i nieodwołalne straty, chyba że kupowali forwardy (czy ktoś jeszcze o nich pamięta wśród spekulantów?) i mają miejsce by zmagazynować zapasy w oczekiwaniu aż cena ropy wzrośnie do 150 USD za baryłkę...

    Ci, którzy kupowali złoto - cóż będą musieli poczekać by się o tym przekonać.

    Najgorzej jest z tymi, którzy inwestowali w akcje na rynkach wschodzących, bo jeśli nadal je posiadają, to pewnie będą musieli poczekać na zwroty z inwestycji znacznie dłużej, niż gdyby inwestowali w USA. A do tego narażeni są na dodatkowe ryzyko walutowe.

    Gdyby teorie głoszone przez Schifa były rzeczywiście tak dobre jak on sam twierdzi, to nie traciłby czasu na zabawę w senatora, tylko zarabiałby kasę dla siebie i dla swoich inwestorów - to tylko moja taka "starcza" refleksja :)

    pokaż komentarz
    jasin
  • kunajk +1  

    Wiesz może tak rzeczywiście jest, że lepiej się czuje w polityce, niż w inwestowaniu. Nie znam się na tym, ale przy inwestycjach nie tylko ważne jest by wiedzieć, że coś się stanie, ale trzeba też wiedzieć kiedy to się stanie?

    A tak w ogóle, to ten fundusz który prowadził Shiff, to fundusz inwestycyjny, taki jak np mogę sobie wykupić z ekonta mBankowego? Tak sobie kupuje co miesiąc za 50zł jakieś fundusze na chybił trafił i zastanawiam się czy mogę dużo na tym stracic.

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin +1  

    @ kujmak - nie to nie taki fundusz otwarty... gdyby tak było, to Shiff musiałby publikować sprawozdania finansowe. On ma firmę, która przyjmuje pieniądze od inwestorów prywatnych w zarządzanie i za nich podejmuje decyzje inwestycyjne. Znacznie wygodniejsze to dla osób, które nie mają zbyt dobrych wyników. Do tego super kampania marketingowa w telewizji i w internecie i tak łowi jeleni...

    pokaż komentarz
    jasin
  • ericdraven 0  

    Część 5/8 od początku.Amerykański Laskowik - genialne

    pokaż komentarz
    ericdraven
  • MajkiFajki -1  

    To, że firma Schiffa radzi sobie w "kratkę", nie dyskredytuje go jako ekonomisty.

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • jasin +2  

    Tak samo jak doprowadzenie do upadku LTCM nie zdyskredytowało teorii ekonomicznych dwóch laureatów nagrody Nobla z ekonomii:)

    pokaż komentarz
    jasin
  • MajkiFajki -1  

    Ekonomia to nauka, "business is business". Zresztą - to typowa mania internautów - dyskredytacja przemawiającego, a nie przemówienia...

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • jasin 0  

    @ MajkiFajki - to porozmawiajmy o oryginalnej treści, którą Schiff wnosi w swoim przemówieniu. Co tak bardzo Ci się w tym wykładzie podoba?

    pokaż komentarz
    jasin
  • MajkiFajki 0  

    1.Zwrócenie uwagi na rolę instytucji państwa - mało się o tym mówi w mass mediach, praktycznie w ogóle. A o tym powinno się mówić i to bardzo głośno.
    2.Wyjaśnienie na czym polega bańka w prostych słowach (wiem, że są całe tomiszcza Hayka, Misesa, etc. - ale punkt za "popowe" wyjaśnienie problemu zwykłym userom).
    3.Opis relacji Chiny-USA na płaszczyźnie fiskalnej w przystępny sposób.
    4.Daje do myślenia w kwestii "czy muszę kupować dom i zadłużać się na 30 lat, żeby mieszkać?" - to jest mega ważne, wielu młodych ludzi tylko po to, żeby nie mieć mamy i taty za ścianą biorą hipotekę na 30 lat, podpisując na siebie wyrok ekonomiczny.

    No i najważniejsze - to nie tyle, że Schiff jest jakimś tam geniuszem, ale w przystępny sposób analizuje rzeczywistość za pomocą austriackiej szkoły ekonomicznej. I na dodatek w bardzo sympatyczny sposób.

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • jasin 0  

    @ MajkiFajki
    Ad. 1 - czyżbyś gazet nie czytał i telewizji nie oglądał? Przecież wszystkie Mass Media trąbią o roli instytucji państwa - i to z każdej perspektywy. Nawet Schiffa stale zapraszają, tyle, że on w swoim marketingu internetowym prezentuje wyselekcjonowane przez siebie wycinki. Tak jak napisałem wcześniej - inaczej się go ogląda na żywo, a inaczej to potem wygląda w internecie.

    Ad. 2 znacznie lepiej robią to moi ulubieni komicy, ot choćby tutaj:
    http://www.youtube.com/watch?v=mzJmTCYmo9g

    A na poważnie - jeśli chcesz dowiedzieć się coś więcej o bańkach to polecam linki ze strony
    http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_bubble
    począwszy od tulipomani w 17. wieku, na bańce nieruchomości w Rumunii kończąc

    Ad. 3 - opis relacji Chiny-USA znacznie lepiej wytłumaczony jest przez Niala Fergusona. Poszukaj w google pojęcia "chimerica". Ja sam do niedawna wieszczyłem, że upatruję w tej relacji kolejnego czarnego łabędzia i upadku USA aż do momentu, gdy usłyszałem w Davos wypowiedzi chińskich polityków i finansistów. Otóż bardziej ufają USD niż EUR i nie jest to tylko w kontekście Grecji... Pewnie niedługo napiszę jakiś artykuł na ten temat u siebie na blogu, choć na razie nie do końca przeanalizowałem możliwe scenariusze. Ale moje wyobrażenie świata ta informacja rozbiła

    Ad. 4 Z tym wyrokiem ekonomicznym to nie przesadzaj. Schiff od ponad 20 lat mieszka w wynajętych mieszkaniach. Nawet zakładając, że stać go tylko na kawalerkę i płaci po 1 tys. USD miesięcznie, to przez ostatnie 20 lat wydał na wynajem prawie ćwierć miliona dolarów. Gdyby sobie kupił mieszkanie i spłacał kredyt hipoteczny, to nawet po kryzysie byłby kilkaset tysięcy USD do przodu. Doprawdy, to co sugeruje, to bardzo wartościowa lekcja dla młodych ludzi (UWAGA - ostatnie zdanie jest mocno ironiczne).

    I teraz powiedz mi co jeszcze jest tak bardzo wartościowego w wypowiedziach Schiffa?

    pokaż komentarz
    jasin
  • MajkiFajki 0  

    Ad. 1
    Oglądam polskie media, TVN24, TVN, TVP, Polsat. 100000 innych mediów nie analizuję. Mam tylko dwie półkule mózgowe. Oglądasz FOXa, CNN, etc? Good for you. Masz Polsat cyfrowy czy "n"?

    Ad.2
    Bibliografia w postaci dwóch komików i linku na Wikipedię? Waść Pan chce być poważny? A link do Google też mi podeślesz? Może od razu w ramach dyskusji o bańce na rynkach ekonomicznych podeślesz mi link do Biblioteki Uniwersetyckeij w Poznaniu z poleceniem zapoznania się z historią Europy 1000 lat wstecz? Przecież nie jesteś d#$$!em, stać Cię na solidniejsze argumenty.

    Ad.3
    Okej, ktoś ma inne zdanie. Dzięki za info. Swoją drogą ciekawy materiał.

    Ad.4
    Kurde temat złożony, na pewno nie na "ewangelizacyjne" komentarze na wykop.pl. W sumie dobry temat na artykuł. Rzecz w tym, że jak wynajmujesz chatę, to płacisz czynsz i to jest Twój koniec zmartwień. Zmieniasz pracę, spadają Ci dochody, nudzi się widok z okna - zmieniasz mieszkanie. Za czynsz dostajesz meble, kuchnie, etc. Zaczynasz grę. A jak bierzesz hipotekę, to finalnie przepłacasz dwukrotnie za chatę i niegdy nie wiesz, za ile (i czy w ogóle) ją sprzedasz po 30 latach mieszkania w jednym domu, remotach, etc. A hipoteka na karku to ciężar - o czym dobrze wiesz - mr.ReaganPress. Przez ten czas, gdy płacisz czynsz - łatwiej Ci w budżecie znaleźć kasę na podyplomókę, kursy, etc. Łątwiej Ci zbudować karierę zawodową. ŁĄtwiej zmienić pracę na lepszą, w innym mieście, etc.

    W kwestii finansowej posłużyłem się tym kalkulatorem kredytowym:
    http://www.ehipoteka.com.pl/kalkulator/?p=1
    Kwota - 200000 PLN, raty 30 lat. Miesięczna rata - 1232 PLN. Po 30 latach:
    443520. To są ponad dwa mieszkania. Zakładając, że sprzedamy za kwotę zakupu - jesteśmy w plecy 150 000 złotych.

    Wybacz, ale jako młody człowiek, który wciąż "się ustawia", wolę wynająć komplet i się niczym nie martwić. A nadwyżkę budżetową inwestować w siebie.

    --------

    A teraz zbiorczo na wszystkie Twoje kolejne "cięte riposty". Słuchaj - jeżeli się nie zgadzasz z Peterem Schiffem, to zachowaj się jak poważny człowiek. Skoro masz fajnego bloga w kolorze, to napisz konkretny artykuł, odnoszący się do wykładu. Nie zapomnij o bibliografii "nie-ju-tjubowskiej". Chętnie przeczytam. Lub zachowaj się jak prawdziwy internauta. Przetłumacz tekst na angielski i wyślij Schiffowi - ma stronę na Facebooku. Nagraj odpowiedź wideo na YT - facet ma kanał. Innymi słowy polemizuj z autorem tekstu, a nie z jego czytelnikami. Męczący są userzy, którzy swoje żale, obiekcje, "nie zgadzam się" albo "mam inne linki!" wylewają w komentarzach. Masz bloga chłopie, pisz. I wyślij to autorowi. Pisząc ten komentarz czuję się trochę jak nastolatek w liceum z bluzą "Metalliki", który się wykłóca z fanem Kasi Cerekwickiej, co jest fajniejsze.

    "I teraz powiedz mi co jeszcze jest tak bardzo wartościowego w wypowiedziach Schiffa?"

    Rozumiem, że to jest ta scena, w której jestem zdyskredytowany merytorycznie a Ty zgarniasz wszystkie laski na korytarzu? Hej, nie przytoczyłem tu żadnej teorii ani nawet polemiki. Jeżeli ciekawość uznajesz za powód do drwin, no to szacun.

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • jasin +1  

    @ MajkiFajki - nie zamierzałem drwić z Ciebie, ani z nikogo innego. Jeśli tak to odebrałeś, to z pokorą przepraszam.

    Napisz do mnie na mirek.jasinski(małpa)regan.com.pl to wytłumaczę Ci w którym momencie popełniasz błąd w kalkulacji ad.4 Bardzo chętnie też podyskutuję na priv.

    A co do bloga i artykułów - cóż, pewnie coś na ten temat napiszę. Odgrzebałem właśnie Beckmana i ponowna lektura po latach jest bardzo ciekawym powodem do refleksji... Kto wie, może jakaś ciekawa teoria się urodzi w moich zwapnionych synapsach

    pokaż komentarz
    jasin
  • k_olczy_k 0  

    nie było/nie ma żadnego kryzysu. to sposób na wyciągnięcie publicznych pieniędzy przez bankierów - teraz te k!%!y poklepują się po plecach i przydzielają sobie superpremie. wmówili wszystkim, że jest jakaś nadzwyczajna sytuacja i należy im oddać publiczne pieniądze i teraz dzięki ich "wytężonej pracy" wszystko wraca do porządku. dlaczego stocznia mogła upaść w ramach zdrowej konkurencji, a jakiś źle zarządzany bank nie?? teraz mają już pewność, że nikt im nie pozwoli upaść i "kryzys" będzie wywoływany co jakiś czas, chyba, że socjalistyczna UE i coraz częściej biorące z niej przykład USA się w końcu opamiętają

    pokaż komentarz
    k_olczy_k
  • mkoval33 0  

    Ten motyw z wyciągnięciem pieniędzy i "rozgłoszenia kryzysu" był doskonale wytłumaczony w Zeitgeist.

    pokaż komentarz
    mkoval33
  • houk 0  

    Zostało tylko zapiąć pasy i czekać aż walnie...

    pokaż komentarz
    houk
  • worldmaster -2  

    A tam, coś udało mu się przewidzieć (zapewne nie jednemu) i teraz gwiazdorzy, a podniecony tłum cały w ochach i achach.

    pokaż komentarz
    worldmaster
  • Balcerek +4  

    @worldmaster
    ciekawe czemu ci co się z niego śmiali nie potrafili przewidzieć tego kryzysu?

    pokaż komentarz
    Balcerek
  • Xarid +2  

    Spam.

    pokaż komentarz
    Xarid
  • MajkiFajki -5  

    Spamerów trzeba zabijać.

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • Nightmare16 -4  

    przez ostatnie kilka miesięcy jest to mój drugi link na Ś.A.
    więc w czym macie problem?

    pokaż komentarz
    Nightmare16
  • k0rn1k +7  

    W tym, że nie wnosi nic do dyskusji.

    pokaż komentarz
    k0rn1k
  • Nightmare16 -4  

    Zarówno znalezisko jak i ankieta dotyczy pieniędzy.
    Link pojawił sie zanim rozwinęła sie jakakolwiek dyskusja, więc zanim zaczniesz pieprzyć farmazony,
    najpierw porównaj daty/godziny dodania.

    pokaż komentarz
    Nightmare16
  • k0rn1k +14  

    Pod temat pieniędzy można podpiąć wszystko. Zaś takie niekuturalne sformułowania to możesz dla siebie zachować, prostaku.

    pokaż komentarz
    k0rn1k
  • inirudebwoy -6  

    Couple http://www.wordreference.com/definition/couple
    To nie znaczy "kilka"!

    pokaż komentarz
    inirudebwoy
  • PanDuplikat +6  

    Bo "para" w języku polskim zawsze znaczy 2?
    Np. Parę lat...
    Tak samo jest z couple.

    pokaż komentarz
    PanDuplikat
  • NFPH +2  

    a couple of - a small number of; a few
    http://www.thefreedictionary.com/Couple

    pokaż komentarz
    NFPH
  • jasin 0  

    Wydałem dziś prognozę dla USA - może ktoś chce się założyć?
    http://miropress.wordpress.com/2010/03/05/kraje-na-skraju-bankructwa/

    pokaż komentarz
    jasin
  • kunajk +1  

    że dolar spadnie z powodu dodruku?

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin 0  

    Jeśli popatrzysz, to cały czas drukują, a dolar ostatnio rośnie

    - tak jak powiedziałem, Amerykańcy coś wymyślą by przykryć swoją dziurę budżetową.
    Jakieś pół roku temu byłem przerażony m.in. tym co tu na wykresach:
    http://jasinski.blogbank.pl/2009/10/08/14-tryliona-usd-dziury-budzetowej/
    Po rozmowach z Chińczykami już tak bardzo się nie martwię i nawet skłonny jestem zgodzić się z wnioskami analityków z DB, którzy w czerwcu 2007 napisali raport "Dlaczego nie sądzimy, że gospodarka amerykańska zbankrutuje"

    pokaż komentarz
    jasin
  • jasin 0  

    O właśnie znalazłem wywiad Petera Schiffa z 2002 roku, gdzie przewidywał że do 2007 roku Nasdaq spadnie do 500, DJIA do 2000-4000, a w latach 2003-2007 USA przeżyje największą recesję w historii
    http://www.youtube.com/watch?v=8Cz-6tYHK8I

    pokaż komentarz
    jasin
  • kunajk +1  

    A jak było naprawdę, bo "500 Nasq" i "2000 DJIA" nic mi nie mówi?

    pokaż komentarz
    kunajk
  • jasin 0  

    Zobacz np. na tych wykresach:
    Nasdaq http://finance.yahoo.com/q/bc?s=^IXIC&t=my&l=on&z=m&q=l&c=
    DJIA http://finance.yahoo.com/q/bc?s=^DJI&t=my&l=on&z=m&q=l&c=

    pokaż komentarz
    jasin
pokaż 

Wykopali i zakopali (352 / 14)