Co wiemy o Tesla Model 3 / Model E
Prezentacja prototypu tego najbardziej oczekiwanego modelu Tesli już w czwartek. Warto podsumować co o nim wiemy już teraz.
CENA
Tesla zapowiedziała, że samochód/ody tej generacji będą kosztowały połowę tego co Model S, czyli 35.000 dolarów. Cena ta to cena PRZED rządowymi dotacjami, etc, które dla każdego kraju są inne lub ich brak. Maksymalna zniżka w USA to 10.000 (!) dolarów, dzięki czemu samochód ten może kosztować jedynie 25.000$
Elon Musk zapowiedział, że cena tego modelu w UK to "30.000 funtów lub mniej".
Oczywiście, 35k dolarów to cena za model bazowy - dojdzie do tego z pewnością wiele, wiele opcji, które znacznie będą mogły podnieść cenę. Dla przykładu - cena Modelu S zaczyna się od 70k dolarów, ale średnia cena sprzedaży to 90k.
ZASIĘG
Według Elona zasięg podstawowej wersji na jednym ładowaniu to minimum 320km (200 mil). Jest praktycznie pewne, że w opcjach do wyboru pojawią się większe baterie.
SEDAN
Według Tesli Model 3 będzie "około 20% mniejszy od Modelu S" lub "wielkości BMW serii 3 lub Audi A4"
Tutaj dane BMW serii 3:
O ile Tesla Model S i X są zrobione głównie z aluminium, to najwnoszy model ma mieć więcej stali, kosztem aluminium (które jest mocne i lekkie, ale również rozciągliwe, drogie i drogie w naprawie).
TECHNOLOGIA
Szef technologii firmy potwierdził, że ten model będzie oparty na nowej platformie i nowej architekturze baterii. W przyszłości można spodziewać się Modelu Y (mniejsza wersja X). Nowa architektura baterii będzie powstała w Gigafactory, a same baterie mają stanowić lekką poprawę względem obecnych możliwości, ale przede wszystkim mają być dużo tańsze.
Według Muska w pełni autonomiczne pojazdy pojawią się pod koniec 2017, co sugeruje, że Model 3 ma być właśnie pierwszym (?) masowym pojazdem autonomicznym, bo na wtedy przewidziano jego premierę. Według niego, kiedy ta technologia pojawi się to nastąpi masowa adaptacja tej technologii we wszystkich produkowanych autach.
Co więcej, Model 3 prawdopodobnie będzie wyposażony w nowy typ osprzętu do jazdy autonomicznej. Jest możliwe, że będzie to dostępne jako płatna opcja przy aktualizacji oprogramowania.
DESIGN
Musk pierwotnie powiedział, że samochód ten "nie będzie wyglądał jak inne samochody", ale powiedział również, że Tesla może być bardziej konserwatywna względem designu niż wcześniej (Model X opóźnił się znacznie przez cały szereg innowacyjnych pomysłów).
Przy innej okazji powiedział też, że nie będzie on tak napakowany "gadżetami" jak wcześniejsze modele, ale z drugiej strony jeden z szefów Tesli zapowiedział, że "ludzie będą zaskoczeni cechami" tego auta".
31.03
Na prezentacji nie dowiemy się wszystkiego. Jak mówił EM sam jeszcze nie wie jak dużo zaprezentują, a co ukryją przed konkurencją.
O samej prezentacji wiemy tyle, że odbędzie się ona w Hawthorne w Kalifornii. Prezentację na żywo będzie oglądało ~800 osób, a na sali będą dostępne prototypy do jazdy próbnej. My będziemy mogli oglądnąć ją na żywo na streamie o godzinie 5:30 (:()), a chwilę później cały świat będzie mógł zacząć składać preordery po zapłaceniu 1.000 dolarów zaliczki.
Spekuluje się, że w 24h może pęknąć 100.000 (!) zamówień. Swoje modele mogą już zamówić pracownicy Tesli i SpaceX (ok. 20k osób) oraz posiadacze innych modeli Tesli (ok. 100k osób).
główne źródło -
//electrek.co/2016/03/27/tesla-model-3-roundup/
Komentarze (67)
najlepsze
Skopiowane z linkedin'a:
- Support with algorithm development and validation
- Cooperation with System Architecture, Firmware and Vehicle Test teams
- Creating automatic scripts for data analysis
- Development of an umbrella tool for data analysis
- Support with the migration of fleet data storage and related integration
W załączeniu model biznesowy Tesli. Na samej górze roadster. Potem model S. I model 3.
@zablokowanyumysl: Tak własnie zbudowany jest Fisker Karma
bardzo dobre rozwiązanie