Byli pracownicy LOT założyli firmę lotniczą i koszą z rynku 757 mln zł.
Ta historia zakrawa na absurd. Narodowe linie lotnicze LOT dostały od podatników 527 mln pomocy publicznej, a i tak przynoszą straty. NIK twierdzi, że ledwo zipią, bo wyprzedały swój majątek, działki, biurowce, a z cennych rzeczy zostało im kilka słynnych Dreamlinerów. Czy pracują tam...
a.....n z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 132
Komentarze (132)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
A ty wiesz ile prywatnych przewoźników powstało dzięki PKS'om w Polsce?
A przez związki zawodowe, kierowców którzy kradli na potęgę i partyjnych kacyków na dyrektorskich stanowiskach, te naprawdę duże firmy rozpadły się. Bo nie wytrzymały
http://natemat.pl/16885,wykupieni-przez-chiny-polski-minister-konsultuje-kupno-lot-u-przez-air-china
ja tam widziałem ostatnio dodani wynik finansowy - http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1421220,LOT-po-raz-pierwszy-od-7-lat-zanotowal-zysk-Wynik-uda-sie-powtorzyc
skupili się na działalności podstawowej - to nie jest nic dziwnego, tak robi wiele firm
bardzo szczerze wątpię, że LOT jest właścicielem jakichś Dreamlinerów - samoloty się leasinguje (w tym robiąc cuda w postaci zakupu maszyny, sprzedaży
Komentarz usunięty przez moderatora
@Jurni: tak jest taniej (licząc koszt całkowity), elastyczniej (samolot lata ~30 lat, ale duże globalne linie bardzo rzadko trzymają tyle czasu jeden samolot) i mniej ryzykownie (ryzyko jest po stronie leasingodawcy).
np. Lufthansa teraz wycofuje ostatnie 737 które zbliżają się do 25 lat (oczywiście wewnątrz jest utrzymany na poziomie bardzo dobrym, ale jest droższy w eksploatacji).
Ciekawą rzeczą jest to, że właścicielami samego samolotu mogą być
poki nie wprowadza rurek i miejsc stojacych jak w autobusach to problemu nie widze :P
Gdy przez opóźniony samolot musiałem czekać 8h na lotnisku poza Europą i wszcząłem procedurę rekompensaty to ci inteligenci z EnterAir zamiast wypłacić kasę próbowali się odwoływać co dało im tyle, że i tak musieli wypłacić kasę pasażerom oraz dodatkowo dostali karę na rzecz lotnictwa cywilnego...
nie mam pytań. #dojnazmiana
@Lionhousebaby: No i kto niby go sponsorował? Dasz jakieś info? Bo z tego co wiem to, żeby być królem w tej branży to by wystarczyła inwestycja kilkunastu koła-max kilkudziesięciu. Przebita jest tak gigantyczna, że raz dwa i możesz iść do salonu po lambo. Lepszy zarobek niż na klasycznych dragach bo tam zbyt wielu pośredników i żenienia towaru.