Ale kto będzie budował drogi!?
Często w rozmowach na temat przymusowości opłacania rządu jest argument "ale kto będzie budował drogi?". Autor postara się to w kilka minut wyjaśnić :)
Nutaharion z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 367
Często w rozmowach na temat przymusowości opłacania rządu jest argument "ale kto będzie budował drogi?". Autor postara się to w kilka minut wyjaśnić :)
Nutaharion z
Komentarze (367)
najlepsze
Wolny rynek nigdy nie wybudowałby 10-kilometrowej drogi gminnej między dwoma 10-tysięcznymi miasteczkami bo to kosztuje ok 10 mln złotych a natężenie ruchu między tymi miejscowościami jest na tyle małe że nie pokryłoby tej inwestycji.
@Sunday: Oczywiście, że jest zapotrzebowanie. Taka droga to jest inwestycja dla państwa. Dzięki dostępowi do drogi mniejsze miejscowości mogą się rozwijać, kwitnie handel i w kontekście 10-20 lat taka droga może się "zwrócić" w podatkach dochodowych, zwiększonej konsumpcji itp.
Idąc tym tropem rozumowania w Polsce wszystkie drogi lokalne, gminne, wojewódzkie i ogromna większość krajowych jest "niepotrzebne". Ludzie powinni przemieszczać się jak w średniowieczu, po jakichś duktach i drogach polnych, tak?
Ogarnij to umysłem że drogi są potrzebne, tyle że korzyści z nich płynące są na tyle odległe w łańcuchu przyczynowo-skutkowym że nikt za te drogi nie zapłaci prywatnemu operatorowi takiej kwoty by było to dla niego opłacalne 'tu i
@alcest_: średnio się zgodzę. W niektórych odcinkach bardzo ciekawie opisują kilka możliwych opcji i podają argumenty za i przeciw. Wyjaśniali nawet w odcinku Q/A, że nie popierają żadnej partii i nigdy w żadnej nie działali a wiedzę czerpią jedynie z książek bo się tym po prostu interesują.
Nie mówią, że musi być tak bo wtedy będzie tak tylko
@Sunday: @edgarddavids:
Przeciez te filmiki nie maja zadnej wartosci poznawczej to tak jak miałbym wchodzić w dyskusje z małpą.
Po co ?
Żadnych rewolucji w stylu dzikich demokracji-poproszę.
W cenie operacji kolana w USA mógł polecieć do Hiszpanii, wykonać tam prywatnie operację kolana, zostać i żyć przez rok na niezłym poziomie, ponownie zapłacić za tę samą operację kolana i wrócić.
duza grupa osob zwolniona z placenia ubezpieczen spowodowala, ze reszta amerykanow musi utrzymywac ze swojego ubezpieczenia ich leczenie.
lepszym przykladem byla czy jest gruzja. po prywatyzacji sluzby zrowia w gruzji poziom leczenia wzrosl, a ceny poszly
A co niby by skłaniało tych prywatnych właścicieli do zapewnienia dobrych i tanich usług? Nie pasuje ci płacić 100 zł za przejazd, to jedz 60 km/h drogą krajową przez wioski. Bo co ktoś wybuduje równoległą konkurencyjną autostradę? Przy obecnych kosztach i stopie zwrotu takiej inwestycji kompletnie nierealne.
Już nawet szkoda czasu na komentowanie wyssanych z palca bredni o tym, że jakby zlikwidować światła i znaki to by zniknęły korki.Może i
Wybory
W mej miejscowości jest pewien duży teren (zalewowy) niedaleko centrum. Ktoś tam w urzędzie dał hasło, żeby dać zielone światło w pozwoleniach inwestycji rekreacyjnej w tym zbudowanie odpowiedniej
@Sunday: Wenecja i Genua.
- koleś powtarza bzdurę, że drogi górskie są tańsze, więc państwo przepłaca. Całkowicie pomijając rzeczywiste powody większego kosztu (górskie są na twardy podłożu, nie wymagają takiej infrastruktury jak rowy, zazwyczaj są węższe itd)
- nie uwzględnia efektu wzrostu ilości samochodów w zależności od natężenia - gdy korków nie ma, ludzie chętnie wybierają auto, dopiero gdy na drodze panują korki ludzie rozważają alternatywne środki transportu
- zakłada, że przedsiębiorca