Spoko tylko znowu głupie gadanie o zwiększaniu administracji, co to ma dać? Wystarczy napisać całkiem na nowo kodeks drogowy i wywalić 2/3 znaków z dróg Podnieść mandaty za rażące naruszenia przepisów i edukować wszystkich i wszędzie oraz poczekać parę lat na efekty
z resztą czemu on pokazał drogę w hiszpanii gdzie jest ograniczenie do 40 [znak w 1:40], pewnie droga portowa, z drogą do 70 polsce. Niestety nie podał nazwy drogi, a z miłą chęcią bym go podsumował, bo mieszkam w Krakowie. Szkoda że nie pokazał przejść na zakopiance xD
Potem narzekanie że trzeba wincyj edukacji w podstawówce i gimnazjach. Dzieci będą lache na to kładły tak samo jak teraz kładą, więc nic
@jedzbudynie: na Armii Krajowej (ulica na której kręcili) nie ma podniesionego ograniczenia więc obowiązuje tam 50.
Przejścia na zakopiance to jest absurd szczególnie, że niektóre są beznadziejnie ułożone - za łukiem albo na szczycie wzniesienia. Strasznie to wpływa na płynność ruchu.
Myślę, że główną przyczyną jest raczej kultura jazdy a nie przepisy. Nastawiali znaków, świateł, ograniczeń a i tak nic nie pomaga. Zobaczcie jakie kraje są w czołówce wypadków śmiertelnych: Litwa, Łotwa, Bułgaria, Rumunia. Jak postrzegamy kierowców z tych krajów na naszych drogach? Ogólnie niezbyt pozytywnie. Jak widać, my nie jesteśmy dużo lepsi, ale wg mniemania wielu polskich kierowców to jesteśmy najlepszymi na świecie, tylko drogi są złe, rowerzyści są źli, piesi tacy
@dybligliniaczek: no proste, wydupcył do Hiszpani, gdzie wszystko jest na "maniana" i cześć. Oni umawiają się na 19, przyjdą na 20.30 i według nich są na czas. A z tym przejściem pieszych to mnie to wszystko śmieszy. W PL wielka afera i tona przepisów. Był ktoś z Was w większych miastach na świecie, bo ja narazie zwiedziłem coś koło 50 krajów i tylko w PL wdupcą mandat za przejście na czerwonym
Hiszpania, srania. Na ścianie zachodniej jest niemal tak samo. Wspomniana Zielona Góra czy moj rodzimy Szczecin. W tym pięknym nadmorskim mieście piesi naprawdę przestali niemal zwracać uwagę na samochody, bo WIADOMO że się zatrzymają przed przejściem.
Przeniosłem się do Łodzi i jako pieszy czuję że wszyscy w samochodach próbują mnie zamordować. A kiedy jestem kierowcą to kilka razy dziennie są modły dziękczynne ze strony pieszych że się zatrzymałem.
@kretu: Moim zdaniem to głównie kwestia tego że nie ma korków. Brak korków -> brak frustracji kierowców -> brak pośpiechu -> można ustąpić. A co do infrastruktury to faktycznie jest sporo rozwiązan które powodują że jeździ się wolniej(w kategori vmax, nie prędkości przejazdowej) ale płynnie. A to najważniejsze.
Prawda jest taka że Hiszpanie mają zupełnie inne podejście do życia, tam po prostu żyje się dużo wolniej niż u nas. Nikt się nigdzie nie śpieszy i nie ku**uje jak stoi 10 min w korku. Hiszpania zresztą nie jest żadnym wyjątkiem, tak się żyje w większości ciepłych krajów. Sugerowanie że jest to zasługa UE i jakiegoś tam urzędu jest po prostu śmieszne.
@mademoiselleX: Dokładnie tak jak mówisz. Porównanie leniwej miejscówki - przejście pomiędzy dwoma rondami gdzie nikt się nie rozpędza, do tego mieścina turystyczna więc 90% kierowców jedzie wynajętym autem, to dla nich nowe tereny, pilnują się. Po stronie Polskiej mamy dynamiczne miasto, każdy się spieszy, każdy chce coś załatwić, spory ruch, droga o zdecydowanie większych możliwościach rozwijania prędkości. Jak zawsze lubiłem ten program tak w tym odcinku pokazali masakryczną manipulację.
Akurat tak się zdarzyło ze widziałem jak nagrywali te sceny w Krakowie. I trochę manipulacja bo ta pani przechodziła około 8 razy przez pasy (tyle widziałem) i czekali w zasadzie na dobry materiał aż dużo aut się nie zatrzyma. A prowadzący jeździł w kółko tą samą trasą
Komentarze (132)
najlepsze
Wystarczy napisać całkiem na nowo kodeks drogowy i wywalić 2/3 znaków z dróg
Podnieść mandaty za rażące naruszenia przepisów
i edukować wszystkich i wszędzie
oraz poczekać parę lat na efekty
z resztą czemu on pokazał drogę w hiszpanii gdzie jest ograniczenie do 40 [znak w 1:40], pewnie droga portowa, z drogą do 70 polsce. Niestety nie podał nazwy drogi, a z miłą chęcią bym go podsumował, bo mieszkam w Krakowie. Szkoda że nie pokazał przejść na zakopiance xD
Potem narzekanie że trzeba wincyj edukacji w podstawówce i gimnazjach. Dzieci będą lache na to kładły tak samo jak teraz kładą, więc nic
To niczego nie zmienia. Jak u nas jest ograniczenie do 40 to i tak ludzie jeżdżą 70-80. I tak samo wyprzedzają na pasach.
Przejścia na zakopiance to jest absurd szczególnie, że niektóre są beznadziejnie ułożone - za łukiem albo na szczycie wzniesienia. Strasznie to wpływa na płynność ruchu.
Był ktoś z Was w większych miastach na świecie, bo ja narazie zwiedziłem coś koło 50 krajów i tylko w PL wdupcą mandat za przejście na czerwonym
Na ścianie zachodniej jest niemal tak samo.
Wspomniana Zielona Góra czy moj rodzimy Szczecin.
W tym pięknym nadmorskim mieście piesi naprawdę przestali niemal zwracać uwagę na samochody, bo WIADOMO że się zatrzymają przed przejściem.
Przeniosłem się do Łodzi i jako pieszy czuję że wszyscy w samochodach próbują mnie zamordować.
A kiedy jestem kierowcą to kilka razy dziennie są modły dziękczynne ze strony pieszych że się zatrzymałem.
Brak korków -> brak frustracji kierowców -> brak pośpiechu -> można ustąpić.
A co do infrastruktury to faktycznie jest sporo rozwiązan które powodują że jeździ się wolniej(w kategori vmax, nie prędkości przejazdowej) ale płynnie. A to najważniejsze.
Przyznaję od razu, że nie wiem jak to wygląda w mieście głównym ani np. w Barcelonie.
Jednak wybór miejsca do stworzenia reportażu nie uważam za przypadkowy. Playa des Ingles jest zapełniona turystami i ludźmi, którzy tam wyemigrowali - głównie Niemcami, ew. Szwedami (nie ma to jak dobra
Jak zawsze lubiłem ten program tak w tym odcinku pokazali masakryczną manipulację.
@mielizna: dawno temu byłem w Oslo, wypożyczyłem sobie rower i zwiedzałem miasto na dwóch kółkach. Jeździłem po chodnikach, bo i tak nie
Komentarz usunięty przez moderatora
W sensie, że u nas na drodze niekrajowej się zatrzymują a na krajowej już nie?