Inteligentna sygnalizacja świetlna w Holandii, priorytet mają rowery i autobusy
Krótkie spojrzenie jak działa sygnalizacja świetlna w mieście ’s-Hertogenbosch, Holandia.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 138
Krótkie spojrzenie jak działa sygnalizacja świetlna w mieście ’s-Hertogenbosch, Holandia.
WuDwaKa z
Komentarze (138)
najlepsze
I tak się zastanawiam skąd u nas taka chora sadystyczna moda na kostkę brukową dla rowerzystów? Czy miasta robią to złośliwie, czy z niewiedzy?
No raczej nie. Kostka jest tansza jedynie na krotkich odcinkach, bo koszt maszyn do asfaltowania zawyza kosztorys.
Przy kilometrze juz asfalt bedzie tanszy.
A przy kilkunastu kilometrach sciezek nawet z najlepszym i barwionym ladnie asfaltem byloby i taniej i ladniej i duzo bardziej komfortowo.
Ciekawostka - jak rozwiązali problem wywozu śmieci w domkach wolno stojących i szeregówkach? Kontenery są przedzielone na pół niebieski - papier, pomarańczowy - plastik, zielony - bio, czarny - reszta bez
Chciałbym tak w Polsce...
Sorry za off topic.
Ale sama sieć dróg rowerowych w połączeniu z pociągami pozwala na niemal całkowite zrezygnowanie z auta. Po mieście rowerem śmiga się po na prawdę szerokich drogach rowerowych którymi można dojechać praktycznie wszędzie, nawet do drugiego miasta.
Powszechnie w Polsce wiadomo, jak usprawnić ruch - mniej autobusów, mniej rowerów, mniej przejść dla pieszych. Za to szersze ulice, mniej sygnalizacji świetlnej, chodniki zlikwidować pod parkingi, mniej znaków, szczególnie tych ograniczających prędkość w mieście i więcej zaufania do najlepszych kierowców na świecie!
tu masz infrę rowerową, nie to gówno co w Łomży
Z kolei we Wrocławiu mamy głupiego prezydenta, który wrzuca te ścieżki na ulice, często rowerzyści wyjeżdżają na ulice zza żywopłotu. Nie mam jak ich zobaczyć przez to. Ten filmik pokazuje, że możliwe jest fajne rozpracowanie przestrzeni pod takie rozwiązania, ale trzeba to zrobić z głową.
Ale prezydent i magistrat wolą półśrodki - w tym wypadku ścieżki rowerowe (często robione byle jak, wręcz zwiększające poziom niebezpieczeństwa względem ruchu po jezdni), które
Pierwsze zdanie się zgadza, bo sygnalizacja postrzega (czujniki), analizuje i adaptuje się (zmiana świateł zależna od ilości samochodów) Drugie zdanie pewnie nie jest spełnione, bo nie uczy się i nie wykorzystuje wiedzy ta sygnalizacja, ale można sobie, że nawet do tego jest