Ekolodzy zwariowali. Już protestują przeciwko igrzyskom w Zakopanem w 2026 r.

Kolejny dowód na to, że ekolodzy są zdrowo poj... Nikt jeszcze nie przyznał Polsce prawa do organizacji zimowych igrzysk, w ogóle nie wiadomo, czy Zakopane będzie kandydowało, a ci już na wszelki wypadek protestują. Oni chyba żyją po to, żeby protestować przeciwko wszystkiemu i wszystkim.

Powiązane (5)

  pokaż (3) 
  • Reklamy Google

  • nielubierodzynek +18  

    "Jeżeli olimpiada będzie wiązała się z wejściem w Tatry, z wielkimi inwestycjami narciarskimi, a tym samym zniszczeniem tak cennej przyrody, mówimy już dziś "nie"."

    ja też bym nie chciał tych ogromnych inwestycji w Tatrach które i tak sa już zniszczone przez turystów

    pokaż komentarz
    nielubierodzynek
  • choleryk +32  

    wykop zakopane

    pokaż komentarz
    choleryk
  • uuuu +2  

    Pod innym apelem o ochronie Tatr jest 79 podpisów profesorów polskich uczelni. Studenci mogą osobiście zapytać ich, czemu przykładają się do ochrony tych gór: http://pracownia.org.pl/apel-przedstawicieli-polskiej-nauki …i jaką łapówkę dostali w zamian :)

    Żeby nie było, nie jestem bezstronny: czytuję gazetę Pracowni na Rzecz Wszystkich Istot i mam zielono-filozoficzną publikację: „Odkrywanie natury. Praktyka głębokiej ekologii” http://pracownia.org.pl/publikacje,2 (można zamówić pokrywając koszt wysyłki albo pobrać PDFa)

    pokaż komentarz
    uuuu
  • 5th +1  

    @uuuu: Zapytam się jak dostane dyplom :P edit: Widzę, że jednak profesorowie z Pol Śl nie podpisali tego d%#$#nego apelu. Czuje się dumny, że jestem studentem tej uczelni:P

    pokaż komentarz
    5th
  • OperatorDrazkaBetoniarki +25  

    Dobrze, ze teraz protestuja. Maja robic tak jak z obwodnica Augostowa? Umowy podpisane, buldozery chca wjezdzac, a im na drzewach ekouosie do drzew sie przywiazuja. Wtedy za pozno.

    pokaż komentarz
    OperatorDrazkaBetoniarki
  • k20 +4  

    @OperatorDrazkaBetoniarki:
    Oni krzyczą bo mają z tego pieniądze, a takie akcje są najprostsze. Dadzą kilka info na swojej stronie że się nie zgadzają. Temat, jako że chory, podłapie kilka gazet i już jest o nich szum. Jak przyjdzie 2020 rok to wcześniejszym nakładem 5 godzin pracy mają bardzo dobre zaplecze, że już wtedy protestowali i zostali olani.

    A tak już na serio to dopiero w 2012 dowiemy się jaki gatunek karaluchów będzie organizował te igrzyska.

    pokaż komentarz
    k20
  • dwiq -1  

    @OperatorDrazkaBetoniarki: EKOLODZY protestują TAM gdzie im się wskaże! Taka prawda, więc np. dajmy na to jakieś Ukraińskie miasto będzie się starało o IO to wyślą do zakopanego ekologów. Oni nie protestują za darmo! Mają straszne parcie na szkło, więc jak ktoś zwęszy kamerę to zaraz wychodzą na drzewa, by ich nie ścinać, tak było przy dolinie rozpudy. Wiem co mówię, jestem budowlańcem.

    pokaż komentarz
    dwiq
  • msichal +5  

    Zakopane: ekolodzy mówią "nie" dla olimpiady 2026
    coraz głośniej mówi się w Polsce o olimpiadzie zimowej
    Jaka ku#%a olimpiada? Chyba Igrzyska olimpijskie... Olimpiada to czteroletni okres między igrzyskami.

    pokaż komentarz
    msichal
  • Elfik32 +26  

    Niestety ale z takimi "ekologami" to my nawet nie mamy co marzyć, że kiedykolwiek dogonimy najbogatsze kraje w europie. Większość planowanych inwestycji z góry jest bojkotowana, bez względu na stopień szkodliwości środowisku.
    Niedaleko mnie na piaszczystym terenie miała powstać żwirownia. Firma zagwarantowała pracę dla okolicznych mieszkańców i zobowiązała się do posadzenia lasu (żeby w jakiś sposób wynagrodzić przyrodzie). Niestety przeszkodą byli ekolodzy wraz z pokaźną grupą rencistów i emerytów. Pomysł upadł, ekolodzy zniknęli, ludzie nie mają pracy i na nic ich nie stać ale za to żyją na pięknych piaszczystych polach.

    pokaż komentarz
    Elfik32
  • MoustacheJoe +4  

    @Elfik32: Wystarczy ich ignorować

    pokaż komentarz
    MoustacheJoe
  • noiprox +2  

    @Elfik32: yy.. a ty myślisz że takie akcje to tylko u nas? :)

    pokaż komentarz
    noiprox
  • Elaviart +6  

    @noiprox: tylko u nas ludzie są na tyle ciemni, że razem z ekologami bojkotują każdy pomysł budowy elektrowni atomowej. Więc tak, myślę, że na taką skalę to tylko u nas ekogłupota panuje.

    Chociaż co do wykopu - akurat dobrze, że nie chcą obiektów olimpijskich. Mamy piękne góry, ale nie jest to ogromny obszar. Chcecie, żeby był poprzecinany trasami narciarskimi i upstrzony wciśniętymi gdzie się da domkami? I dwa razy tyle turystów co teraz. Ja dziękuję, tam i tak nie da się kija wsadzić w sezonie.

    pokaż komentarz
    Elaviart
  • jrs2 +31  

    Po pierwsze, przeciwko Igrzyskom protestują nie tylko ekolodzy, z tego co pamiętam (temat przewijał się na Wykopie), poważne wątpliwości miało wiele osób. Chodziło o trudności związane z budową infrastruktury.
    Po drugie, każdy ma prawo protestować. Żyjemy w wolnym kraju. Na razie umieścili tylko apel na stronie, czyli nie zrobili nic, czego nie robią setki ludzi każdego dnia.
    Po trzecie, z tą szansą dla regionu to bym nie przesadzał, niewiele jest krajów, które są jednoznacznie zadowolone z organizacji tego typu imprez i które na tym zarobiły.

    pokaż komentarz
    jrs2
  • fledgeling -3  

    @jrs2: jak stracimy gigantyczne pieniądze na euro (1,5mld złoty na stadion, który pewnie po roku rozbiorą - ile dróg by można za to wybudować?), to może politycy oduczą się organizowania imprez masowych w Polsce

    nawet o wiele bogatsze i skuteczniejsze w planowaniu kraje zazwyczaj tracą na organizacji takich imprez a potem pozostaje im ogromna infrastruktura sportowa, której nie mają jak wykorzystać i której utrzymanie kosztuje

    pokaż komentarz
    fledgeling
  • Glover +12  

    Sport jest mi raczej obojętny, zwłaszcza to co jest nim nazywane w Polsce, ale 'ekolodzy zwariowali' oznacza dla mnie tyle, co 'masło maślane'.

    Dodam tylko, że prawdziwi ekolodzy wyginęli tak dawno, że nawet w kopalinach nie występują.

    pokaż komentarz
    Glover
  • goracywidelec +7  

    Przepraszam, że się podpinam, ale zanim zaczniecie flejma jacy są ekolodzy źli, dodałem apel z tamtej strony. Tam w apelu nigdzie nie jest napisane, że to ekolodzy nie chcą olimpiady. To nie jest tak, że oni chcą bronić nie wiadomo czego. Nie wiem czy kochacie polskie góry, ale ja sobie nie wyobrażam, żeby tam jeździło więcej turystów niż teraz. To z mojego punktu widzenia. Pozdrawiam:)

    pokaż komentarz
    goracywidelec
  • 5th -3  

    @fledgeling: Jak rozbiorą? To co one są jednorazowe? Może ufoludki przylecą i je nam rozbiorą?
    @goracywidelec: Po pierwsze to jest apel z 98 r. Inaczej Miłosz musiałby go za grobu podpisać :D. Po drugie Tatry i tak są już zawalona na szlakach turystycznych i narciarskich więc olimpiada nie wiele zmieni. Poza tym jest mową o Zakopanym, Szczyrku, Wiśle i Krakowie. To jest ogromny teren. Więc niech wsadzą sobie w dupę ten apel bo przy takim obszarze szkody przyrodnicze powinny być nie wielkie. Szczególnie jeżeli chodzi o same Tatry. Poza tym myślisz, że ktoś pozwoli na ogromne inwestycje w samym TPN? Już z głupią rozbudową kolejki na Kasprowy był problem nie mówiąc już o ogromnych inwestycjach olimpijskich. Zakopane nie graniczą tylko z TPN-em. Fajnie by było gdyby z Wisły do Zakopca przez Szczyrk prowadziła droga szybkiego ruchu. Byłaby to wtedy świetna alternatywa dla zakopianki. Same miejscowości także ogromnie by skorzystały na igrzyskach ale te buce zielone wolą Polskę pod strzechą niż nowoczesne rozwijające się a więc mogące sobie pozwolić na ekologiczne drogie technologie państwo nad Wisłą. Pewnie jak im rząd wraz z inwestorami posmarują odpowiednio to im mordki zamilkną tak jak było już wielokrotnie. JE na 100%

    pokaż komentarz
    5th
  • luk3Z +3  

    @jrs2: Pewnie w Zakopanem żyje jakiś jedyny gatunek pająka w całej Europie... albo chrząszcza...

    pokaż komentarz
    luk3Z
  • jrs2 +1  

    @5th: był ostatnio wykop na temat rozbierania obiektów sportowych, które są zbyt wielkie w stosunku do możliwości gminy, ktora ma je utrzymać. Wybudowanie jakiegoś molocha na kilkadziesiąt tysięcy ludzi w Szczyrku, Wiśle, Zakopanem, które nie są wielkimi miastami skazuje podatnika, czyli na przykład mnie, na dokładanie do ich budowy i utrzymania. Albo wyburzenia. Oprócz samych obiektów należało by wybudować jeszcze bazę turystyczną, która to wszystko udźwignie.
    Nie chce mi się wierzyć, że nagle wszyscy Polacy i mieszkańcy krajów ościennych postanowią w dwa lata po Igrzyskach jechać do Wisły, żeby zobaczyć zaj!$isty stadion.
    Swoją drogą, czy komuś z czytających zdarzył się problerm z miejscem w Zakopanem? Mnie nigdy, a bywam również w sezonie.
    @luk3Z: ta, na przykład niedźwiedzie, kozice, takie tam. Tatry są skarbem narodowym i szkoda było by je rozjechać w imię wątpliwego prestiżu i mocno niepewnych zysków.

    Poza tym, powtórzę to, co napisałem gdzieś niżej: jak wskazuje doświadczenie, inwestycje w Tatrach i na Podhalu jak dotąd najcześciej nie są blokowane przez znienawidzonych przez was ekologów, tylko przez wojenki pomiędzy góralami- właścicielami gruntów.

    pokaż komentarz
    jrs2
  • GlobalneOcieplenie +2  

    @jrs2:
    "Wybudowanie jakiegoś molocha na kilkadziesiąt tysięcy ludzi w Szczyrku, Wiśle, Zakopanem, które nie są wielkimi miastami "
    Gdy Słowacy budowali swoje baseny "geotermalne" miejscowi malkontenci też tak prawili. Zwróciło im się w kilka lat.
    Mam nadzieję że do 2026 roku socjalizm zbankrutuje ostatecznie a cała impreza będzie za prywatną kasę sponsorów.

    "Tatry są skarbem narodowym"

    Co to do jasnej cholery jest skarb narodowy ? Znaczy czuje to jest? Państwowe? Całość powinna być zwrócona prywatnym właścicielom a wszelcy specjaliści od skarbów narodowych i innego rozporządzania cudzą własnością niech się odstosunkują.
    Większość terenów TPN dla przykładu, została skradziona góralom przez stalinowskie władze. To jest skandal by decyzje Bieruta czy innych popychadeł Stalina były nadal respektowane.
    Reszta, gdzie nie można ustalić własności, powinna zostać przekazana gminom, na których znajduje się ziemia w zarząd.

    Może jeszcze zdecydujesz co mam zrobić z moim obiadem, zjeść czy będziesz głosował nad tym ?

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • jrs2 0  

    @GlobalneOcieplenie: akurat mam koło komputera ulotki kilku słowackich parków wodnych. Sprawdziłem, wygląda na to, że nalą one do prywatnych inwestorów. Oczywiście moge się mylić. W każdym razie, nic nie wskazuje na to, żeby to prywatni inwestorzy zapłacili za budowę obiektów sportowych w Polsce.
    Baseny geotermalne są dużo mniejszą inwestycją niż budowa kompleksu olimpijskiego i faktycznie, mają szanse się zwrócić. Poza tym:
    -baseny czynne są cały rok, infrastruktura narciarska nie
    -jedynym sprzętem, którego potrzebujesz na basenie są kąpielówki
    -wielu ludzi potrafi pływać, mało kto skacze na nartach, gra w hokeja i zjeżdża na bobslejach
    -w Polsce, jak już wielokrotnie wspominano podczas tej dyskusji, nie ma tradycji uprawiania sportów zimowych. Zakładam, że wybudowanie nawet najwspanialszych obiektów jej nie stworzy.
    -słowackie baseny mają dużo lepsze położenie
    -słowackie baseny nie wymagały podciągniecia całej infrastruktury
    -i kilka innych, mniejszych czynników, które pewnie jeszcze będzie okazja wpomnieć
    Skarb narodowy, to takie miejsce, które trzeba chronić, bo jest niepowtarzalne. Nie wiem, jak sprawa wygląda z góralami, moja rodzina dostała odszkodowanie (zupełnie zadowalające) za tereny zagarnięte przez komunistów po wojnie. Poza tym, jak już przy historii i okupantach jesteśmy, to spora grupa górali kolaborowała z Niemcami: http://pl.wikipedia.org/wiki/Goralenvolk Idąc Twoim tokiem myślenia- kopalnię soli w Wieliczce należałoby zwrócić potomkom Stanisława Augusta Poniatowskiego.
    A o tym, co stanie się z Twoim obiadem zadecyduje "prawo naturalne" ;-)

    pokaż komentarz
    jrs2
  • GlobalneOcieplenie +1  

    @jrs2:
    "W każdym razie, nic nie wskazuje na to, żeby to prywatni inwestorzy zapłacili za budowę obiektów sportowych w Polsce."

    Jeśli będą poważne plany, wywali się na mordę przynajmniej 100 000 urzędników i podobną ilość przepisów to pewnie się znajdą. A jeśli nie to płakał nie będę.

    Hala z kilkoma lodowiskami, może działać przez cały rok, zupełnie tak jak pływalnia. Wiesz, dach, ściany, klimatyzacja - lód się nie roztopi, tak jak zimą nie trzeba omijać kry na pływalni. To wszystko zależy od pomysłu na zagospodarowanie i reklamy. Latem po narciarskich trasach biegowych można biegać w butach, śmigać na rowerku - w Tatrach brak dobrej infrastruktury w tym zakresie.
    W Polsce brak tradycji sportów zimowych bo .... brak obiektów. Kontynuacja tego stanu, tym bardziej nie stworzy tradycji.

    Górale mogli sobie kolaborować z kim chcieli. Pół Warszawy PRL kolaborowało z komuchami i co z tego? To jest ich i nie widzę powodu by ktoś ze Szczecina, Białegostoku, Warszawy, Wrocławia itp. miał jakieś podstawy by decydować o tym co ma być a czego nie w Tatrach i na odwrót. To że przypadkowo mówimy podobnym językiem co górale, wcale nas nie uprawnia do wpychania się w ich sprawy i decydowania o ich własności.
    Ja wiem że teraz jest metoda na demokrację i demokraci totalni chcą się wtrącać wszystkim we wszystko ale ja mówię precz. Nie żebym darzył specjalną sympatią Górali, ale czysto praktycznie. Jak nie stanę teraz po stronie Górali to mi zaraz ktoś ogłosi że pół Krakowa to "Skarb Narodowy" a ja mam dostosować się do wyglądu rynku i wdziać ubranie ludowe a pewnie jeszcze udawać lajkonika.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • jrs2 +1  

    @GlobalneOcieplenie: hala, z lodowiskami funkcjonuje zupełnie niedaleko od miejsca, w którym teraz jestem. Latem lodowiska zamieniane są na boiska do koszykówki i siatkówki, bo utrzymywanie w całym obiekcie temperatury kilku stopni celsjusza przez ponad pół roku bylo by ekonomicznie nieuzasadnione.
    Pojawia się kilka pytań:
    -po pierwsze, czy obiekty na terenie Polski były by w stanie wygrać konkurencję ze starszymi, bogatszymi, lepiej znanymi obiektami czeskimi i słowackimi?
    -po drugie, kiedy zwróciłyby się koszty takiej inwestycji? Mówię o infrastrukturze, szczególnie drogach. Budowa nawierzchni, wykupienie terenów pod poszerzenie, przebicie się przez góry- to wszystko ciężkie miliardy z kieszeni podatnika, czyli mojej.
    -po trzecie, w sumie- najważniejsze, pytam, czy w ogóle jest sens sprowadzania w Tatry wiekszej ilości turystów? Te góry i tak są już zadeptane, ciężko wytrzymać w tym tłoku. Pomijając ekologię, to jest zwyczajnie niewygodne. Sam staram się jeździć raczej poza sezonem, ale i tak zawsze trafiam na spory tłok.
    -po czwarte, dla mnie osobiście, ważne są względy przyrodnicze, a te góry moga nie wytrzymać zintensyfikowanego najazdu d!%!%i na quadach.
    Co do wtrącania się w sprawy górali- tak długo, jak ta inwestycja ma być finansowana ze wspólnej kasy, uważam, że mam prawo głosu, mimo, że mieszkam we Wrocławiu. Bo to są też moje pieniądze.
    W Krakowie najprawdopodobniej nie wolno na rynku budować czegokolwiek, dba o to Wojewódzki Konserwator Zabytków, to stanowisko akurat nie jest wymysłem komunistów. Jeżeli chcesz zobaczyć, do czego doprowadza samowolka, odwiedź kiedyś Częstochowę. Centrum nigdy nie było piękne, a dzięki DH Shott estetyka dodatkowo spadła.
    Co do Twoich poglądów politycznych (urzędnicy, przepisy) po raz kolejny powtarzam Ci- są utopijne. nie bierzesz pod uwage rzeczywistości.

    pokaż komentarz
    jrs2
  • GlobalneOcieplenie +1  

    @jrs2:
    "-po pierwsze, czy obiekty na terenie Polski były by w stanie wygrać konkurencję ze starszymi, bogatszymi, lepiej znanymi obiektami czeskimi i słowackimi?"

    1.Pewnie nie. Poddajmy się i przyłączmy do Słowacji. A tak serio, trzeba by zrobić rozpoznanie, zbadać rynek, zrobić kosztorys. Jedno wiem na 100% jeśli nie spróbujemy to przegramy, to jest pewne.

    2.Drogi? Od lat ciągle ktoś wciska ciemnotę że zakopianka musi być szeroka jak Wisła a to jest bzdura. Ruch blokuje kilka skrzyżowań. Przebudowa ich to nie jest jakaś ogromna inwestycja i powinna być wykonana bez względu na to co będzie w Zakopanem.

    3. Jak na te możliwości to turystów jest mało. Robi się wrażenie tłoku bo jest w okolicy mało atrakcji. Zwiększasz ilość atrakcji i możesz przyjąć 10x więcej turystów.

    4. W górach jest miejsce i na quady, na rowery i na piesze wycieczki z dala od ludzi. Trzeba tylko zrezygnować z tych całych bzdur o straszeniu ptaszków i wyznaczyć trasy tak quadowcy czy motocrosowcy nie musieli jeździć po szlakach dla turystów.

    "Co do wtrącania się w sprawy górali- tak długo, jak ta inwestycja ma być finansowana ze wspólnej kasy, uważam, że mam prawo głosu, mimo, że mieszkam we Wrocławiu. Bo to są też moje pieniądze."

    A jak nie będzie. Gdybym tak Józek Dzieweczką Byrcyna Gąsienica Córuś Bachleda postanowił zbudować na swojej ziemi hotel to ekoświry i tak będą wrzeszczały.

    "W Krakowie najprawdopodobniej nie wolno na rynku budować czegokolwiek"

    Rynek i okolice już dawno zostały zamienione w skansen. Durne myślenie ograniczonych ludzi. Gdyby w XI wieku żyli tacy idioci jak ten konserwator to Wawel został by drewnianą budowlą podobną do wychodka. Wielce urodziwe. Miasto rozwijało się przez 10 wieków, przebudowywano bez kompleksów, mieszano style i dzięki temu wygląda tak dobrze. Ci wszyscy konserwatorzy zabytków, mają wiele wspólnego z ekologistami. Wybierają sobie jakiś stan i uznają go za jedynie słuszny. Dzisiejsza architektura wcale nie jest gorsza od tej z XV, XVII czy XIX wieku. Niech nadal się rozwija.

    "nie bierzesz pod uwage rzeczywistości. "
    Za to przepisy i urzędnicy to czyste odzwierciedlenie rzeczywistości ;P

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • jrs2 +2  

    @GlobalneOcieplenie:
    1. Wkopaliśmy się w rozmowę, w której porównujemy baseny geotremalne z obiektami olimpiskimi. To błąd, bo to zupełnie inna kategoria. Baseny na Podhalu są tak samo opłacalne jak na Słowacji, rozpoznanie przeprowadzono, jeden całkiem spory kompleks właśnie jest budowany, chyba w Białce Tatrzańskiej (nie jestem pewien, czy tam, w każdym razie, w którejś z mniejszych miejscowości blisko Zakopanego). Budowle zwiazane z Igrzyskami to jednak troszkę inna skala, inne źródła finansowania. Nie wiem, po co w Zakopanem stadion, który byłby w stanie pomiescić trzy razy więcej ludzi, niż jest w stanie jednorazowo przebywać w mieście.
    Na razie rozpoznanie, o którym wspomniałem w pierwszym poście pod tekstem z tego co pamiętam negowało opłacalność takiej inwestycji. Chodzi raczej o rozbuchane ambicje miejscowych polityków.
    2. Drogi. Owszem. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej, to znaczy, ze nie miał okazji jechać ta trasą za autobusem albo ciężarówką w zimie. I przepustowość, jaką powinna mieć teraz ta droga, żeby obsłużyć miasto, a wymagana dla Igrzysk, to zupełnie inne sprawy. Wyobrażasz sobie przewóz materiałów budowlanych jednopamówką?
    3. Tłumy spotkałem na drodze na Miętusi Przysłop w Wielkanoc 2009. Jakie atrakcje masz na myśli? Usypanie obok drugiej góry?
    4. W Tatrach nie ma miejsca na wszystko, bo są malutkie. Pojeździć na quadzie można sobie wszędzie, gór wysokich masz w Polsce kilka kilometrów kwadratowych. Rzeczy wyjątkowe trzeba chronić.
    5. Nazywaj mnie jak chcesz, ale nie jestem za tym, żeby każdy wszędzie mógł budować wszystko.
    6. Gdyby nie to, że rozwój urbanistyczny centrum Krakowa zatrzymał się jakiś czas temu, pies z kulawą noga by tego miasta nie odwiedził. A tak BTW, 1000 lat temu część Wawelu była już murowana, z tego co pamiętam i nie przypominała drewnianego wychodka.
    7. Nie bierzesz pod uwagę uwarunkowań związanych z państwem i, jak zarzucam Ci już od jakiegoś czasu, karygodnie upraszczasz rzeczywistość.

    pokaż komentarz
    jrs2
  • GlobalneOcieplenie 0  

    @jrs2:
    "To błąd, bo to zupełnie inna kategoria."
    1. Biznes jest biznes, wszystko może być opłacalne albo odwrotnie. Zależy od pomysłu inwestora i przepisów w których trzeba działać. W Zakopanem jest akurat Aqua Park, który jest dofinansowany przez samorząd i oczywiście jest on deficytowy w przeciwieństwie do tego w Popradzie, kilka kilometrów dalej, który przynosi zyski. Czary czy przepisy ? Podobnie może być ze stadionem. Dobry pomysł ale i brak związania durnymi przepisami, które czasem potrajają wartość inwestycji i wtedy to nie będzie się oczywiście opłacało (kredyty).
    2. Duże transporty najlepiej i najtaniej przewozi się koleją :) Tylko do tego nadają się koleje i z tego trzeba korzystać.
    3. Choćby ten stadion w Zakopanem. trasy biegowe w okolicach, trasy zjazdowe w TPN. Ścieżki dla ski-turowców.
    4. Znowu ten nacjonalizm. Tatry po stronie Polskiej to mniej niż 1/4 powierzchni. Nie wyobrażam sobie by robić tylko po po Polskiej stronie. Słowacy inwestują bez dziwnych sentymentów. Jeśli ma być jakaś nadzieja na większe imprezy to tylko Zakopane+Poprad albo będziemy sobie oglądać co robią Słowacy u nas główną atrakcją będzie pijany góral dymający owcę.
    5. Lewak.
    6. Więc jeśli rozwój zatrzyma się dziś, to za 300 lat pies z kulawą nogą nie odwiedzi. Do połowy XI wieku był drewniany. Potem to był podmurowany gród i potem stopniowo się rozwijał. Nie rozumiem zarozumialstwa konserwatora, który mówi stop 10-wiecznej tradycji rozbudowy. Kim on k#$!a jest by tak decydować ?
    7. rzeczywistość jest prosta, przepisy ją komplikują.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • jrs2 +1  

    @GlobalneOcieplenie:
    1. Jak już pisałem, to nie jest ta sama kategoria, bo aquaparki są najczęściej małymi przedsięwzięciami finansowanymi w sporej cześci przez prywatnych inwestorów, a obiekty olimpijskie to ogromny wydatek z budżetu państwa. Na opłacalność zakopiańskiego aquaparku wpływ może mieć kilka czynników:
    -jest słabiej rozreklamowany, niż ten w Popradzie. Byłem w Zakopcu kilka razy i nawet nie wiedziałem, że istnieje. Inna sprawa, że to nie moja bajka zupełnie i nie szukałem takich atrakcji
    -Poprad jest dwa razy większy niż Zakopane, więc ma więcej klientów na miejscu, nie tylko turystów, nie tylko w sezonie
    -popradzkie Aquacity jest dużo tansze niż zakopiański Aqua Park
    -w Krakowie jest bardzo ładny i bardzo duży Park Wodny więc zakładam, że jeżeli ktoś chce spędzić czas w ten sposób, to wątpliwe, zeby specjalnie tłukł się zakopianką
    2. Owszem, masz rację co do kolei. Miło by było, gdyby wszyscy tak myśleli, można by wtedy zmniejszyć koszty transportu, jak w Szwajcarii. Jednakże:
    -linia kolejowa do Zakopanego jaka jest, każdy widzi. Ją też by trzeba zmodernizować, a własciwie zbudowac drugi raz, jeżeli ma znosić duże obciążenia. Plus porządny dworzec towarowy by się przydał.
    -przewóz cementu nadal byłby problemem
    -jak zuważyłeś, mało kto jeździ koleją. Jak niby na miejsce mają dostać się kibice? Jeżeli zakładasz, że obiekty sportowe przyciągną rzesze ludzi, to albo trzeba im wybudowac dogę, bo zakopianka może nie wystarczyć, nawet łącznie z tą drogą przez Wadowice, albo zapewnić transport pomiędzy Szczyrkiem, Wisłą i Zakopanem (bo to te trzy miasta są wymieniane). Nadal- kosmczna inwestycja.
    3. Obawiam się, że rzeczy o których piszemy nie są atrakcją dla tej samej kategorii turystów. Jak już pisałem wcześniej- atrakcja w postaci aquaparku nie odciągnęła mnie od atrakcji w postaci pójścia w góry.
    Inna rzecz- koło miejsca w ktorym mieszkają moi Rodzice jest świetna infrastruktura turystyczna, taka jak piszesz- ścieżki dla rowerzystów i pieszych zamieniane w zimie na ścieżki biegowe. Uogólniając- tłoku tam raczej nie ma. A okolica też jest atrakcyjna, w dodatku 15 kilometrów od miasta kilka razy większego niż Zakopane. Budowanie infrastruktury i liczenie na to, że ktoś się nią zainteresuje to takie troszke jakby ręczne sterowanie.
    4. Ty sobie nie wyobrażasz, inni sobie wyobrażają. Z tego co pamiętam, w projekcie Pprad nie był wymieniany. Poza tym, nie jestem przekonany, czy Słowacja to najlepszy przykład kraju osiągającego wstrząsające sukcesy.
    5. Najpierw nacjonalista, teraz lewak. Chyba zaczynam się zbliżać do narodowego socjalisty ;-)
    6. Nie mówię, o wstrzymaniu rozwoju, tylko o utrzymaniu charakteru miejsca i nie topieniu ciężkiej kasy w inwestycje wątpliwe z ekonomicznego punktu widzenia.
    7.Fakt, bez przepisów było by dużo lepiej. Wszystko uregulowało by się samo. Jak w Somalii.

    pokaż komentarz
    jrs2
  • GlobalneOcieplenie 0  

    @jrs2:
    1. Do Popradu jeżdżą ludzie z Krakowa i z Zakopanego. Musi być czary jakoweś. Kolejny przykład w Muszynie gdzie mieszka 5000 osób jest wielka hala sportowa na 10 000 ludzi. Opłaca się. Czary ?
    Odpowiedz sobie dlaczego Aquacity jest tańsze od Aquaparków w Polsce, szczególnie w Zakopanem ? To tylko różnica przepisów i podejścia właściciela. Nie widzę problemów by zmyśli ludzie uczynili zyskownym stadion na 500 tys ludzi na środku Pustyni Błędowskiej.
    2. Zwykła droga ma wystarczającą przepustowość jeśli nie trzeba stawać co pięć kilometrów na światłach. Dwupasmówka z takimi skrzyżowaniami ma też marną przepustowość. Tory do Zakopca jakoś nie odbiegają znacząco od średniej krajowej a cement nie ma znowu tak dużej masy właściwej by jakoś szczególnie go traktować.
    W przypadku większych imprez w cenie biletu może być przejazd koleją do Zakopca. W pociągu mogą być jakieś dodatkowe atrakcje, np. tym samym pociągiem mogą jechać zawodnicy, zainstalowane nagłośnienie, muzyczka, newsy z powiązanych imprez. Oczywiście pijane bydło pakować w wagony towarowe.
    3. Zadaszone sztuczne ścianki do wspinaczki z naturalnym widokiem na Kasprowy, Centrum Kultury Wspinaczkowej ( filmiki o wspinaniu, spotkania z alpinistami, kursy bezpiecznego zachowania w górach,..)
    4. Projekt nie jest zamknięty jeszcze 16 lat jest. Słowacja może nie jest ideałem, ale w jaki sposób chcesz graniczyć z Austrią lub Szwajcarią ?
    5. Stwierdzam fakty
    6. Brak wiary? Ateista ?
    7. Rozumiem że poziom rozwoju naszej kultury oceniasz na równy somalijskiemu. Kiedy ostatnio chciałeś posiekać maczetą sąsiada i przed tym czynem zatrzymała Ciebie tylko kodeks karny ?

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • jrs2 +1  

    @GlobalneOcieplenie:
    1. Myślisz, że różnica w mentalności i przepisach pomiędzy Polską a Słowacją jest aż tak wielka? Jeżdżą nadal, już po wejściu Słowacji do strefy euro, odkąd jest tam nieco drożej? Co do Muszyny, to przykro mi, ale nie mam żadnych informacji na temat tamtejszej hali, ciężko mi dyskutować,
    Nie mówię, ze niemożliwe jest przyciągnięcie ludzi do fajnych obiektów w górach, twierdzę za to, że koszty takiej inwestycji byłyby potworne i na ich zwrot poczekalibyśmy dłużej, niż na stadiony na Euro 2012. O których swoją droga już teraz wiadomo, że bedą ciężkie w utrzymaniu.
    2. Po pierwsze, żeby stać na zakopiance wcale nie trzeba czekać na światła- podkreślam, wystarczy kilka ciężarówek lub autobusów, oblodzony most albo górka i korek gotowy. Widziałeś kiedyś karetkę albo straż pożarną, które po oblodzonych serpentynach próbują dojechac z Krakowa do wypadku? Niezapomniany widok. Na autostradzie nie ma skrzyżowań, są za to pasy awaryjne.
    Co do cementu, to oczywiście popełniłem błąd rzeczowy. Chodziło mi o beton. Przewóz betonu koleją jest problemem, w przypadku Zakopanego stworzenie infrastruktury na miejscu też może nim być.
    Trasy, po ktorych jeździ sporo pociągów towarowych w Polsce wyglądają tak sobie, wystarczy przejechać pociągiem przez Śląsk, żeby wiedzieć o czym mowię. Zniszczona trasa = wolna jazda = kilka godzin w pociągu na krótkiej trasie = brak komfortu, nawet jeżeli pociąg jest superatrakcyjny i jedzie nim jakaś drużyna a widoki z okna są piękne.
    3. Piekne artakcje, sam chętnie bym skorzystał. Ale to nie są dyscypliny olimpijskie. Więc nie widze związku z nimi i planowanymi Igrzyskami. Swoją droga, głowę bym dał, że wspinałem się w Zakopanem na sztucznej ściance.
    4. Ciężko powiedzieć, że w ogóle istnieje jakiś projekt. Słowacja (nie jestem pewien, ale nic na ten temat nie znalazłem) nie jest jakoś specjalnie chętna do organizowania Igrzysk.
    5. Każdy sosób samopoznania jest dobry. Może dowiem się czegoś o sobie.
    6. Sceptyk, pesymista.
    7. Podałem Somalię jako przykład, bo ciężko było mi wymyslić państwo o poziomie zbliżonym do naszego nie posiadające funkcjonującego prawa i przepisów. Może pomożesz?

    pokaż komentarz
    jrs2
  • PanWoreczko +8  

    Nie znoszę ekoterrorystów, obawiam się jednak, że w tym wypadku mają rację, a idea olimpiady w Zakopanym przypomina jakąś gierkowską gigantomanię. Raz, że tatry są za małe na taką imprezę, dwa po co nam infrastruktura, która po zawodach będzie niszczeć. Przecież w Polsce nie ma nawet dużego i trwałego zainteresowania sportami zimowymi, są tylko koniunkturalni kibice A Małysza czy J Kowalczyk. To zupełnie co innego niż Norwegia, Kanada, czy choćby Słowenia.

    pokaż komentarz
    PanWoreczko
  • GlobalneOcieplenie 0  

    @PanWoreczko:
    Zamknięte koło.
    Brak zainteresowania bo brak obiektów, brak obiektów bo brak zainteresowania. Potrzeba impulsu by wyrwać się z takiego błędnego koła. Może olimpiada to dobry impuls? Przy okazji można wyrwać kasę z różnych MKOL-ów i sponsorów prywatnych na obiekty.
    Lodowisko olimpijskie imienia Coca -Coli, skocznia imienia Audi ? Efekt marketingowy miażdżący ale tylko w przypadku igrzysk transmitowanych do kilkudziesięciu krajów świata.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • uuuu -2  

    @GlobalneOci…enie:
    Niech wzorem będzie Londyn 2012:
    Policja będzie mieć prawo wchodzenia do prywatnych mieszkań i konfiskowania plakatów oraz niewpuszczania na imprezę osób posiadających produkty nie sponsorów.
    http://www.reuters.com/article/idUSTRE62202020100303 (sekcja: Police powers)

    pokaż komentarz
    uuuu
  • GlobalneOcieplenie 0  

    @uuuu:
    Chadwick said.
    Oni to wszystko wiedzą od jakiegoś Chadwicka, profesorka pewnie z jakiejś lewackiej organizacyjki. Ot to wie pewnie od kosmitów rozmawiających z nim, gdy wypije za dużo.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • uuuu -1  

    @GlobalneOcieplenie:
    Kosmici zostawili dokument na oficjalnych stronach (na trzeźwo jest trudne do zrozumienia):
    http://opsi.gov.uk/Acts/acts2006/ukpga_20060012_en_1
    [PDF] http://www.london2012.com/documents/imported/advertising-and-street-trading-regulations-detailed-document.pdf

    pokaż komentarz
    uuuu
  • 5th +2  

    @PanWoreczko: Nie wiedziałem, że Szczyrk, Wisłą i Kraków leżą w Tatrach.

    pokaż komentarz
    5th
  • GlobalneOcieplenie 0  

    @uuuu:
    Z tego wcale nie wynika by policja mogła konfiskować plakaty w prywatnych mieszkaniach i nie wpuszczać osób posiadających produkty nie-sponsorów.
    Regulacje dot. umieszczania reklam jak w przypadku większości imprez masowych. Czyli miałem rację lewacki psychol zmyśla.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • tojan3 +8  

    Czy slyszeliscie kiedys o nastepujacych dzialaniach ekologow:
    1. Akcjach uswiadamiajacych w szkolach.
    2. Protestach przeciwko rurze baltyckiej (ktora moze spowodowac gigantyczna katastrofe ekologiczna).
    3. sprzatanie zasmieconych obszarow.
    4. rekultywacja obszarow
    5. akcje spoleczne majace na celu zwiekszyc swiadomosc ekologiczna.

    Ja nie widzialem. Niestety zieloni u nas obrali podobna droge co feministki, czyli droge konfrontacji (nota bene trzymaja mocno razem). Moge powiedziec, ze jedynie szkoda.

    pokaż komentarz
    tojan3
  • dyniamit +2  

    Polska nie jest królową sportów zimowych, to nie Kanada, ani kraje Nordyckie. Tu zaledwie kawałek powierzchni nadaje się do olimpijskiego zagospodarowania i to akurat będący parkiem narodowym. Ekolodzy może i poj$!ani, ale w tym wypadku przyznaję im rację.

    pokaż komentarz
    dyniamit
  • Vino +5  

    Boże, co za buracki opis znaleziska. Taki na zadzie "panie! michnik z kuroniem robią tą olimpiadę!". A co do igrzysk, to sam się an nie nie zgadzam, bo nie chcę, żeby ktoś wybetonował i zniszczył kolejne fragmenty TPN.

    pokaż komentarz
    Vino
  • Izu +6  

    Tiaa, najlepiej, żeby wszystkie państwa wokół Polski się rozwijały, a u nas niech zrobią jeden wielki Park Krajobrazowy, czy Narodowy. Po prostu nie budujmy żadnych autostrad, budynków, w ogóle żadnych nowych inwestycji! Ekolodzy nie będą się czepiać, będą mieszkać sobie na drzewach i hasać z jeleniami po polanie. Właśnie, w końcu: Polska-> Polanie-> polana: Park Narodowy aż sam nasuwa się na myśl...

    pokaż komentarz
    Izu
  • len -5  

    @Izu: taka wizja (bez ironii) mi się podoba:D

    pokaż komentarz
    len
  • 5th +2  

    @len: To wypad nad Amazonie.

    pokaż komentarz
    5th
  • len 0  

    @5th: kolejny dobry pomysł:) dopóki jeszcze jest tam las......

    pokaż komentarz
    len
  • MoustacheJoe +4  

    Pracownia Na Rzecz Wszystkich Istot. No na pewno nie na rzecz człowieka.

    pokaż komentarz
    MoustacheJoe
  • picioo +4  

    Nie wiem jakim trzeba być ignorantem, żeby mieć w dupie taki skarb na tak niewielkim terenie jakim są Polskie Tatry. Współcześni patrioci z anty-ekologicznymi klapkami na oczach, nie myślący o tym co zostawią następnym pokoleniom, a niech mnie...

    pokaż komentarz
    picioo
  • picioo +9  

    @jezusbylgluchy: jesteś durniem.

    pokaż komentarz
    picioo
  • 5th -1  

    @picioo: No tak lepiej zostawmy naszym dzieciom puszcze na puszczy. Po co im autostrady skoro tak jak Cimoszewicz na żubrach będą mogli jeździć. Tak na serio zwierzęta mogą emigrować na Słowację bo oni mają ponad 4 razy większy obszar gór i dobrze chronione Tatry Bielskie. Dlaczego Słowacja ma korzystać z Tatr pod względem gospodarczym a my mamy tworzyć wszędzie rezerwaty? Przecież do tej pory między innymi z powodów przyrodniczych pod względem rozwoju infrastruktury byliśmy do tyłu względem naszych południowych sąsiadów.

    pokaż komentarz
    5th
  • jezusbylgluchy -4  

    @picioo: ale morde lewaku zamknij, ty i te twoje pro-eko-organizacje wlasnie pokazały swoją wiarygodnosc przy globalnym ociepleniu

    pokaż komentarz
    jezusbylgluchy
  • picioo +2  

    @5th: Ja nie mówię, że wszędzie. Wprowadzasz do dyskusji nowe wątki, a mowa jest tylko o Tatrach. Tatry są w Polsce jednym z największych skarbów przyrodniczych i krajobrazowych. Mamy ich tak niewiele, niszczenie tego jest po prost głupie i krótkowzroczne. Słowacja jest w ponad 70% górami, przyznasz, że ma inny punkt wyjścia. Poza tym ich polityka wobec Tatr jest nawet tam mocno krytykowana.

    pokaż komentarz
    picioo
  • picioo +2  

    @jezusbylgluchy: Ty jesteś jeszcze większym durniem niż myślałem podsumuwując Cię w pierwszym poście. Ty jesteś tak głupi, że nawet nie ma jak Ci odpowiedzieć.

    pokaż komentarz
    picioo
  • jezusbylgluchy -2  

    @picioo: sam na nic głebszego nie masz do przekazania ekoloszku

    pokaż komentarz
    jezusbylgluchy
  • Adster +2  

    Tacy niby jesteście liberalni, prawicowi, a jednak ludzi o odmiennym zdaniu, którzy je wyrażają tępicie wcale niewiele lepiej niż te komuchy sprzed parudziesięciu lat. Ja też nie lubię ekologów, lewicowej ideologii itp., jednak szanuję prawo ludzi przynależących do tych ruchów do wyrażania własnego zdania; prawo protestu.

    Ekolodzy przynajmniej nie chowają się za internetem, tylko rzeczywiście działają w życiu społecznym.

    pokaż komentarz
    Adster
  • GlobalneOcieplenie -4  

    @Adster:
    Ekolodzy niech sobie chronią swój Ursynów czy gdzie oni tam się gnieżdżą. Jakie niby prawo jakaś banda przygłupów z Warszawki ma do Tatr ?
    Zadecydować powinno referendum w powiecie Tatrzańskim a reszta morda w kubeł. Świetnie jest "chronić" przyrodę z Warszawskiego blokowiska i protestować przeciw budowie jakiejkolwiek infrastruktury gdzieś tam daleko, bo nie trzeba zimą machać łopatą by pojechać do pracy.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • wawrzykos -1  

    Polscy ekolodzy to banda darmozjadów i jełopów. Kolesie, którzy nie mogą złapać się normalnej roboty. Sam sporo chodzę po górach i szanuję przyrodę, ale to co robią ekolodzy w Polsce to jakaś żenada. Należny ich nazywać ekopozery

    pokaż komentarz
    wawrzykos
  • deenes -1  

    sprzedam ekologa, od 2zl/sztuka

    pokaż komentarz
    deenes
  • moki -1  

    @deenes: zaraz zaraz, dajesz 2 zł za wzięcie ekologa, tak ?

    pokaż komentarz
    moki
  • Blaskun +1  

    @moki:
    a można sobie wybrać płeć i ile trzeba czekać czasu kiedy dojrzeją i spadną z drzewa ?

    pokaż komentarz
    Blaskun
  • corobic75 -1  

    A wszystko dlatego, że władze tego chorego kraju nauczyły to ekoterrorystyczne bydło tolerancji dla ich wybryków. Na mocy jakiego prawa wszyscy liżą im dupy i boją się ich jak ognia. Moim zdaniem każdy taki wybryk bojówkarzy pseudoekologicznych powinien być stłumiony, a prowodyrzy pozamykani. Raz, czy drugi policja pokazała by, że nie ma żartów, rozpędziła by ich siłą, to by się odechciało żartów. Ot co.

    pokaż komentarz
    corobic75
  • jrs2 +6  

    @corobic75: tak, jasne. Oprócz tego policja powinna rozganiać komuchów, pedałów, faszystów, zielonych, przeciwników cenzury w sieci, przeciwników zusu, stoczniowców, pielęgniarki, kibiców, procesje w Boże Ciało i wszystkich innych, którzy mają do przekazania cokolwiek i zbierają się na ulicy.

    pokaż komentarz
    jrs2
  • 5th +1  

    @jrs2: Rozwalanie inwestycji przez mniejszość d!%!$i jest czym innym niż brak wolności do wyrażania własnych przekonań.

    pokaż komentarz
    5th
  • jrs2 +1  

    @5th: w tym przypadku nie ma mowy o rozwalaniu inwestycji, tylko o proteście w jednej, konkretnej sprawie, w którą jeszcze nikt nie zainwestował, bo na razie nie ma w co. Chyba, że chcesz dyskutować na temat ruchu ekologicznego jako całości, ale akurat w tym temacie nie czuję się wystarczająco kompetentny.
    Swoją drogą, dotychczasowe doświadczenia wskazują, że główną przeszkodą w budowaniu czegokolwiek w okolicach Zakopanego nie są znienawidzeni przez Ciebie ekologowie, tylko zatargi pomiedzy góralami i struktura własności ziemi.

    pokaż komentarz
    jrs2
  • Ardai -2  

    już na wszelki wypadek protestują.
    Już protestują[,,,]

    Ekolodzy już dziś mówią, że będą protestować[...]
    Na pewno będziemy protestować.

    Zadanie: przyporządkuj te grupy do poniższych pojęć.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_przysz%C5%82y_z%C5%82o%C5%BCony
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_tera%C5%BAniejszy

    Oczywiście, jakby teraz nie mówili, to potem byłby wykop, że wcześniej było OK, a teraz drą mordę. Bo ekolog jest be, nieważne, co robi.

    pokaż komentarz
    Ardai
  • 5th +1  

    @Ardai: Nie nie jest be. Jednak nie jest be wtedy kiedy zajmuje się akcjami sprzątania lasu, propaguje segregacje śmieci dba o rozwój czystszej technologi a nie wp%#$!%#a się wszędzie gdzie łapówę może dostać.

    pokaż komentarz
    5th
  • 5th +1  

    @5th: Jeszcze dodam od siebie bo wchodzi, że jestem nie czuły na przyrodę fanatyk prawicowy:). Nie mam nic przeciwko samej idei bycia zielonym a nawet ją popieram jednak jest zagorzałym przeciwnikiem obecnego ruchu zielonych w naszym kraju. Tak samo jak jestem zwolennikiem równouprawnienia(oczywiście mądrego) ale jestem przeciwnikiem feministek.

    pokaż komentarz
    5th
  • ZielonyRolnikZaglady +1  

    E tam ... poprzypinają się łańcuchami do drzew, po czym dostaną 100 tyś. i pójdą do domów. Tak działa ten eko-terror.

    pokaż komentarz
    ZielonyRolnikZaglady
  • MrCreosote -3  

    @ZielonyRolnikZaglady:
    A co to jest "100 tyś."? Skrót od "100 tyśęcy"?

    pokaż komentarz
    MrCreosote
  • sznink +2  

    @ZielonyRolnikZaglady: Moge sie zapytac na jakiej podstawie, poza czerpaniem ze stereotypu ekologa stworzonego przez Wykop, tak uwazasz?
    Pytanie zupelnie niezlosliwe i naprawde ciekawy jestem odpowiedzi.

    Wszyscy leja z czytelnikow Naszego Dziennika, a naprawde zachowuja sie tak samo jak oni. Schemat ten sam, tylko zrodlo informacji jest inne...

    pokaż komentarz
    sznink
  • telpeloth -2  

    To ja wytłumaczę zasadę działania:
    (E)kolodzy: Protestujemy!
    (I)nwestor: Ale czemu?
    E: W obronie zwierzątek, ptaszyn i drzewków!
    I: Ale co ja im niby mogę zrobić...
    E: protestujemy i już!
    I: A ile przetworzonych w zadrukowaną na zielono mase papierową drzew wystarczyłoby, by pokryć naturze jej roszczenia?
    E: [wymieniaja kwotę]
    I: [płaci]
    E: [idą sobie]
    No i cała olimpiada na nic!

    pokaż komentarz
    telpeloth
  • GlobalneOcieplenie -2  

    Olimpiada w 2026 ?? Nie może się odbyć.
    Przecież ekolodzy wieszczą że w 2012 wykończy nas :
    - globalne ocielenie
    - rozbłyski słoneczne spowodowane telefonią komórkową
    - woreczki foliowe
    - zmutowane wiewiórki GMO
    - zmutowana soja GMO z kosmosu
    - planeta Nubira (czy jakoś tak)
    - chemtraile
    - globalne ochłodzenie
    - przeludnienie
    - brak paliw kopalnianych
    - brak recyclingu kalendarza majów
    - rtęć w termometrach ( ale ta w świetlówkach i szczepionkach jest pożyteczna)
    - korporacje pijące krew robotników
    Więc jaki jest sens martwić się olimpiadą '26 skoro "Wszyscy umrzemy !!!! AAAAAA!!!"

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • gav -3  

    Protestujmy przeciw idiotyzmowi ekologów, to są zwykłe szkodniki, nie znam ani jednego przypadku w którym ekolodzy zrobili by coś dobrego.

    pokaż komentarz
    gav
  • 5th +5  

    @gav: Ja tez niestety nie. Te d!!!$e są tylko tam głośno gdzie mogą zaszkodzić. Natomiast gdy są potrzebni ich nie ma.
    P.S. Chyba wykop zaatakowali bojownicy greanpiss skoro gav został zminusowany;)

    pokaż komentarz
    5th
  • sznink 0  

    A kiedy maja protestowac? Kiedy beda juz podjete wszystkie decyzje? Teraz jest wlasnie czas na taki protest - zreszta IMHO sluszny. Caly pomysl z Olimpiada to jakas ponura fikcja, ktora nas wszystkich (nie mowiac o przyrodzie) moze sporo kosztowac.

    Ale dziwnie jest u nas. Jak ekolodzy oprotestowali most nad Rospuda przed podjeciem decyzji urzedniczych, to bylo o tym zupelnie cicho. Za to protest "po fakcie" stal sie jedna z glownych rozrywek medialnych.

    pokaż komentarz
    sznink
  • Wojkus 0  

    Ubiegać się możemy. Ja też mogę się ubiegać o stanowisko np. dyrektora NBP ale to nie znaczy (niestety dla mnie) że nim zostanę.
    Wystarczy popatrzeć jak do tej pory nam idą przygotowania do organizacji Euro 2012 ...

    pokaż komentarz
    Wojkus
  • konradk -9  

    akurat w tym wypadku mają racje. Zakopane ma ambicje olimpijskie od przynajmniej 20 lat i wlodarze miasta nie zwracaja uwagi, ze cale polskie Tatry maja powierzchnie srednio 8 razy mnniejsza niz przecietny obszar na jakim rozgrywane sa zazwyczaj igrzyska. Prewencyjny protest by pokazac goralom ze nie tylko kasa sie liczy nie zaszkodzi (lepsze to niz protest przeciw kolejnej obwodnicy)

    pokaż komentarz
    konradk
  • jezusbylgluchy -6  

    tak własnie konczą bezrobotni!

    pokaż komentarz
    jezusbylgluchy
  • ketrish -4  

    ciekaw jestem za ile nagle im sie odwidzi to "ekologiczne" widzenie - jak sa tacy ekologiczni to niech sie powiesza - mniej tlenu zuuzyja i wiecej dla srodowiska zostanie itp

    pokaż komentarz
    ketrish
  • Zenon_Zabawny -4  

    Ekolodzy z przyzwyczajenie protestowaliby nawet, jakby był projekt stworzenia w Polsce nowego rezerwatu przyrody.

    pokaż komentarz
    Zenon_Zabawny
  • Kaczypawlak -6  

    Proponuję protest przeciwko protestowi ekologów. Jak im się nie podoba to wynocha do puszczy żyć z żubrami w Parku Narodowym! Temu też będę protestował, bo mi będzie szkoda tych zwierząt, żeby z takimi teren dzielić. Proponuję dać każdemu po łopacie i jazda rowy kopać!

    pokaż komentarz
    Kaczypawlak
  • spoogie -8  

    Nie można nie można tam żyją żuczki i muchy, świstaki się "sztresujom" a ptaszki dostają amoku jak widzą dwóch ludzi ;)

    A tak na poważnie to z czym do ludzi ;) nie mamy żadnych szans na igrzyska. Nie ma ich po prostu gdzie zorganizować. Także protest ekologów jest zbędny...

    pokaż komentarz
    spoogie
  • TYPYSPORTtoplistaPL -7  

    Kocham ekologów - pedałów - musilmów i polityków.

    p.s. do 2026 ten burdel przestanie istnieć.

    pokaż komentarz
    TYPYSPORTtoplistaPL
  • kamylekk -3  

    Tak teraz to protestują a jeszcze nie wiadomo co oni tam do końca będą robić. Jak w Świnoujściu wycieli kilka hektarów lasu pod budowę gazoportu, to jakoś nikt nie protestował,

    pokaż komentarz
    kamylekk
  • dyszkadlaciebie -2  

    @jazda83: dokładnie - $$$$$$

    pokaż komentarz
    dyszkadlaciebie
  • Ardai -1  

    już na wszelki wypadek protestują.
    Już protestują[,,,]

    Ekolodzy już dziś mówią, że będą protestować[...]
    Na pewno będziemy protestować.

    Zadanie: przyporządkuj te grupy do poniższych pojęć.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_przysz%C5%82y_z%C5%82o%C5%BCony
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_tera%C5%BAniejszy

    Oczywiście, jakby teraz nie mówili, to potem byłby wykop, że wcześniej było OK, a teraz drą mordę. Bo ekolog jest be, nieważne, co robi.

    pokaż komentarz
    Ardai
  • velvetShadow 0  

    @Ardai:
    Ekolog jest be, nieważne co robi.

    pokaż komentarz
    velvetShadow
  • rifraw 0  

    Protestuje !!! przeciwko protestom zakazującym protestom , protestowania protestów !!!!
    Bo to nie może tak być !!!
    Kto to widział , żeby takie coś zobaczyć ??

    pokaż komentarz
    rifraw
  • Odyseja2011 0  

    I jak tu z nimi nie walczyć??

    pokaż komentarz
    Odyseja2011
pokaż 

Wykopali i zakopali (352 / 35)