•  

    pokaż komentarz

    Problem w tym, że to byłoby z perspektywy stacji oraz reklamodawców posunięciem bezsensowym. Popatrzmy na to trzeźwym okiem, oglądasz film z napojem w ręce, nagle bach, reklamy. U góry ekranu pojawia sie licznik - 7 minut 14 sekund. Wątpie, że nawet 5% ludzi dalej będzie siedzieć i krzyknie tylko 'E! 7 minut sobie przeczekam'. Większośc wstanie, pójde po drugie piwo do lodówki, na tron czy sprawdzić wykop. Oglądalność 'środkowych' reklam byłaby drastycznie niska, a chyba reklamy są właśnie po to, żeby je, niestety, oglądać.

    Jednak z perspektywy 'widza' - pomysł jak najbardziej na tak. Problem w tym, że nasz krzyk jest w tym konkretnym przypadku trochę bezsensnowy i z góry skazany na porażkę - reklamy to główne dochody komercyjnych stacji telewizyjnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @eMach:
      MTV też posiada odliczanie czasu do końca reklam. Sztuczka pewnie polega na tym, że jak się zaczynają reklamy to jak masz wstać na klopa, po piwko, poczytać wykop, zmienić kanał to i tak to zrobisz. Ale przy tym nie będziesz się irytował ciągle sprawdzając czy już nastąpił koniec reklam. Wrócisz z browarkiem na kanapę a tam już napis 1:30 do końca reklam więc wyluzowany rozsiadasz się i oglądasz końcówkę reklam z zainteresowaniem czekając na serial/program/mecz. Prawdopodobnie przy takim zabiegu bloki reklamowe nie mogą być zbyt długie, góra 10 min. Przy 30 minutowym odliczaniu pewnie łatwo wciągnąć się w inny program stacji konkurencyjnej.

    •  

      pokaż komentarz

      @k20: więc to może być bodziec dla robienia krótszych reklam, bo wtedy nie będzie opłacało się wstawać, a i tak będą obejrzane

    •  

      pokaż komentarz

      Ponoc problemem jest psucie rynku i zanizanie cen przez tvp ktory ma spory przychod z reklam... ale ile w tym prawdy to ja nei wiem.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @eMach
      A co za różnica czy oglądasz reklamy czy nie? Telewizor jest włączony, więc i tak zbierają kasę.

    •  

      pokaż komentarz

      @k20: Tylko że nikt by nie oglądał tych środkowych reklam.
      Proponowane posunięcie z punktu wiedzeniama reklamodawcy sens gdy reklamy trwają 2-3 minuty gdy trwają 20 (jak na Polsacie czy TVN), to ludzie w ogóle by ich nie oglądali mając w perspektywie 20 minut gapienia się na papkę reklamową.

    •  

      pokaż komentarz

      @Karolomen: A skąd oni mają niby wiedzieć czy masz telewizor włączony czy nie? Na szczęście jeszcze nie żyjemy w świecie opisanym przez Orwella.

      Jedyny sposób jakim mogą się posłużyć to oszacowania na podstawie np. ankietyzacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @mathix:
      Nie tylko.
      http://dobrebadania.com/slownik-badawczy.html?b=baza&szczegolowo=820
      No ale to dotyczy małej części społeczeństwa więc spokojnie możesz przełączyć. Stacja i tak zarabia na reklamie :D

    •  

      pokaż komentarz

      @ElmoSkimos: Ciekawostka :)

      Swoją drogą ciekawe ile płacą za takie badania i czy bardziej opłaca się wziąć w nich udział, czy nie przyznawać do posiadania odbiornika i nie płacić abonamentu.

    •  

      pokaż komentarz

      W Polsce zegary reklamowe pokazują:
      VIVA Polska
      MTV Polska
      Comedy Central
      Superstacja
      TV Puls (tylko w przerwach reklamowych w trakcie programu)

    •  

      pokaż komentarz

      @szydlot: Ale ludzie się szybko przyzwyczajają. Później już wiedzą, że reklamy trwają około 20 minut, więc papkę i tak sobie odpuszczą.

    •  

      pokaż komentarz

      Co jak co, ale najgorszą rzeczą w tych reklamach jest puszczanie ich minutę przed napisami. Czekasz sobie do końca reklam, patrzysz a tu napisy...

    •  

      pokaż komentarz

      @szydlot: ale zdajesz sobie sprawę, że zamiast 3, 4 przerw reklamowych w ciągu filmu miał byś ich dwa razy więcej?

    •  

      pokaż komentarz

      @Qster:
      Źródło proszę?
      Proszę dlatego, że wydaje mi się, że ceny przez Ciebie podane pochodzą z cennika, a to nijak ma się do realiów rynku reklam, zwłaszcza w okresie kryzysu w branży. Wszystkie stacje dają teraz spore zniżki domom mediowym, więc moim zdaniem realna suma jest znacząco niższa.

    •  

      pokaż komentarz

      @argothiel: Nie zgodzę się z Tobą, przerwy reklamowe są różnej długości, więc zawsze jakaś część ludzi będzie te reklamy oglądać w nadziei, że zaraz się skończą. Sądzę, że byłoby ich mniej gdyby wiedzieli, że reklamy będą trwały jeszcze 10 minut.

      @Kamill: a czy ja oceniałem zasadność długości tych przerw? Wyraziłem tylko zdanie odnośnie proponowanego pomysłu. A co do Twojej wypowiedzi to myślę, że tak by się to skończyło.

    •  

      pokaż komentarz

      Zastanówmy się tylko nad jednym - po co w ogóle puszczać reklamy? Przecież skoro każda jedna reklama mnie sobą wk!$%ia to na pewno kupię ten produkt! <- Świetna logika marketingowców. To samo dotyczy reklam w internecie - czy oni są aż tak głupi myśląc, że reklama za której krzyżykiem muszę zap%!$!$$ać po całym ekranie przez 3 minuty skłoni mnie do zakupu produktu?

    •  

      pokaż komentarz

      @smk666: No właśnie, tyle zachodu o reklamy a ... ile procent tych ludzi, którzy je widzą, rzeczywiście postanowi kupić reklamowany produkt/usługę? Ja tego nie za bardzo rozumiem, potrafi mi to ktoś wytłumaczyć?

    •  

      pokaż komentarz

      Może dlatego kupujemy produkty z reklam, bo uważamy że znamy ten produkt. Myślę, że jakby nie zaczęli w reklamach puszczać np samochodów, to pewnie większość ludzi jeździłaby na rowerach.
      Dogryźć można by telewizji tym, że gdybyśmy zobaczyli jakiś produkt w TV to omijalibyśmy go szerokim łukiem.

    •  

      pokaż komentarz

      @mathix: Moja rodzina brała ładnych parę lat temu udział w badaniach przeprowadzanych przez AGB (teraz chyba AGB Nierlsen), to chyba największa w Polsce firma zajmująca się badaniem oglądalności. Koło telewizora mieliśmy malą skrzyneczkę, na której migał napis po włączeniu telewizora "KTO OGLĄDA?" Na specjalnym pilocie wybierało się swój numerek. Przypuszczam, że mieli z tego tylko dane dotyczące wieku i płci, być może również wykształcenie czy aktywność zawodowa, musiałabym zapytać rodziców jakie dane podawali, bo ja byłam wtedy mała.
      Całość trwała jakieś 5 lat. Podobno zostaliśmy wybrani w drodze losowania model rodziny 2 + 2, podobno w moim mieście liczącym ok. 50 tys. mieszkańców było takich rodzin badanych dwie.
      Aha, mieliśmy z tego jeden prezent AGD rocznie o wartości do 200 zł. jakaś krajalnica itp, mieli katalog z prezentami do wyboru. Niby niewiele, ale skoro to tylko za naciśnięcie guziczka - to jak za darmo :)

    •  

      pokaż komentarz

      @eMach: TVN to komercyjna telewizja jest wolny rynek przeszkadza komuś to niech zmieni kanał. Jedynie możecie mieć pretensje do TVP, ale ta nie przerywa programów reklamami.
      Dziękuje za uwagę

    •  

      pokaż komentarz

      @smk666:
      Ważne że zapamiętasz.
      Mówisz że nie działają na ciebie reklamy? Jesteś pewnie młody, nie masz dzieci, nigdy się nimi nie zajmowałeś ale potrafisz wymienić kilka marek pieluch. Jesteś facetem ale znasz marki podpasek i tamponów. Wiesz że istnieje taka, śmaka i owaka firma kosmetyczna. Czy tego chcesz czy nie to pamiętasz o tym i to wpływa na twoje decyzje.

    •  

      pokaż komentarz

      @szydlot: I tak nie oglądają :P

    •  

      pokaż komentarz

      @KupMiSpodnie: Zapłaciła reszta społeczeństwa ;P Nie ma nic za darmo.

    •  

      pokaż komentarz

      @SasQ: większość pewnie nie, ale jest pewna grupa, która czeka z nadzieją na rychłe skończenie się reklam. Jakby mieli informacje, że jeszcze 10 minut, to by nie czekali bo wielbicieli reklam nie jest za dużo w narodzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @plushy:
      A właśnie, że nie ;) Co do pierdółek codziennego użytku kupuję najtańsze jakie znajdę w dyskontach - jakość markowych produktów często nie jest warta swojej ceny. A co do grubych rzeczy jak np. laptop opieram się tylko i wyłącznie na własnej analizie - nie interesują mnie cudowne slogany czy wspaniałe funkcje wychwalane przez producentów. Jeżeli sprzęt ma odpowiednią dla mnie konfigurację, podoba mi się z wyglądu a konstrukcja jest solidna i trwała to jasne, ze wybiorę ten konkretny model, a nie szeroko reklamowane gówno.

    •  

      pokaż komentarz

      @mathixO Prawdopodobnie w naziemnych i kablowych mierzą moc sygnału: im sygnał słabszy to oznacza że więcej odbiorników odbiera tą częstotliwość.

    •  

      pokaż komentarz

      @eMach: A czy to ważne czy jest licznik czy nie? I tak, i siak, jak jest reklama to przełączam kanał/zajmuję się czymś innym. Licznik byłby tylko miłym ukłonem grzeczności w stronę widza, nic nie zmieniającym w praktyce.

  •  

    pokaż komentarz

    tydzien bez protestu to tydzien stracony :-)

  •  

    pokaż komentarz

    Ostatnio jak zaczęły się reklamy na TVN, poszedłem do kuchni zrobić sobie kolację, wróciłem z talerzem kanapek i herbatą, zjadłem i chyba nawet zdążyłbym pozmywać, bo reklamy leciały dalej. Jakby te bloki reklamowe były dobrze zsynchronizowane, to dałoby się oglądać jednocześnie filmy na TVN i Polsacie.

  •  

    pokaż komentarz

    Znam na to idealne rozwiązanie, dzięki któremu to oburzenie mnie zwyczajnie śmieszy... Nie oglądaj telewizji, jak już musisz, to ciesz się, że nie mieszkasz w stanach. Tam jest 15 min programu i blok reklamowy. Z drugiej strony wątpię żeby stacje ucinały sobie dochód...

  •  

    pokaż komentarz

    Rozwiązałem problem dwa lata temu. Zbudowałem komputer z kartą TV, zainstalowałem mu oprogramowanie typu Media Center - dokładnie GBPVR. Za pomocą programiku TvXB pobierany jest program TV, a ja sobie łatwo i wygodnie wybieram co ma być nagrane. Program nagrywa to co wybrałem, po czym oznacza reklamy i przy oglądaniu je pomija. I po problemie. Jedyną niedogodnością jest poświęcenie codziennie kilku minut na wybranie fajnych rzeczy do nagrania i odzwyczajenie się od oglądania tv na żywo...

1 2 3 4 5 6 7 ... 21 22 następna

Dodany przez:

avatar kozinsky dołączył
1205 wykopali 66 zakopali 8.8 tys. wyświetleń