Powiązane (4)

  pokaż (2) 
  • Reklamy Google

  • ikkiz +3  

    może to trochę offtopowo, ale
    <ironia>
    my wszyscy, tu na wykopie powinniśmy się czuć winni za politykę kolonialną białych, której to powodem są te wszystkie dzikie ludobójstwa w Afryce.
    Przed kontaktem z białym człowiekiem czarny człowiek nie potrafił zabijać w ogóle.
    </ironia>

    pokaż komentarz
    ikkiz
  • learc +50  

    Nie ma ani słowo o gwałtach. Informacja nieprawdziwa.

    pokaż komentarz
    learc
  • gvs +40  

    Ech te religie.. zawsze będą powodować wojny. "Mój bóg jest lepszy od twojego, mwahahaha! [strzał]".

    pokaż komentarz
    gvs
  • vlah -7  

    Religia to trucizna.

    pokaż komentarz
    vlah
  • blgwhi 0  

    @gvs: Wojny są, bo ludzie to chyba po prostu lubią.

    pokaż komentarz
    blgwhi
  • Ryu -4  

    @gvs: Niestety sporo krwawych wojen rozegrało się między stronami wyznającymi tego samego boga, lub było wywołanych przez strony, które wręcz odrzucały możliwość istnienia jakiegokolwiek boga. Ludzi odpowiedzialnych za wojny nie obchodziły preteksty. Ich obchodziła szansa zdobycia pieniędzy, władzy, siły, kontroli. Używanie religii zazwyczaj było tylko właśnie pretekstem by mobilizować masy. Takich pretekstów jednak zawsze będzie pod dostatkiem, bo przede wszystkim zawsze można powiedzieć, że my to my, a oni to oni i taki podział dla wielu wystarczy.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • Ryu +5  

    No i proszę, proszę..... Wśród ludzi podających się za chrześcijan też znajdują się dzikusy przepełnione agresją i chęcią mordowania każdego kto jest inny?

    Ludzie są źli, bo są źli. Żaden bóg, którego nie ma, do bycia złymi ich nie zmusza. Religie, aby przetrwały w jakimś miejscu, muszą prezentować doktryny akceptowalne dla miejscowej społeczności. Chrześcijaństwo w dwudziestopierwszowiecznej Europie to w większości akcje charytatywne, samodoskonalenie, promocja pokoju i rozwoju (nie licząc oczywiście wyjątków i jakichś radykalnych odłamów). To samo chrześcijaństwo w Nigerii będzie interpretowane jako wymówka do zabijania innych. To samo tyczy się judaizmu i islamu.

    Na prawdę chciałbym, żeby ludzie pokroju Dannyla czy Sinusa zrozumieli, że w problemie z islamem problemem nie jest islam, a ludzie. Ludzie wychowani w zacofanych bliskowschodnich wioskach, od dziecka uczeni nienawidzić i od dziecka uczeni takiej a nie innej interpretacji Koranu. Ci sami ludzie, gdyby do ręki dostali Biblię, Talmud, czy Władcę Pierścieni zinterpretowaliby je w taki sam sposób! Atakowanie islamu w walce z tymi ludźmi jest równie celowe jak wsadzania na długie wyroki ludzi za posiadanie drobnej ilości trawki jako element wojny z południowoamerykańskimi kartelami.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • plit +1  

    @Ryu: To w takim razie po co jest religia, skoro do niczego nie służ? :]

    pokaż komentarz
    plit
  • ikkiz -1  

    @Ryu: Masz wiele racji w tym, że to brutalna kultura a nie sama religia powoduje zbrodnie.
    Tak więc, gdy nasi przodkowie byli brutalni i "dzicy" jak współcześni Arabowie, Nigeryjczycy, czy inni Afrykańczycy (czyli gdzieś tak w średniowieczu), to także w imię religii palilismy na stosach, albo zabijaliśmy się ot-tak bez religijnej motywacji.

    Ale musisz też przyznać, że religia ma znaczenie kulturotwórcze, więc i od niej też wiele zależy. Jezus zabronił ukamienować prostytutkę, kazał sie przede wszystkim miłować i nikogo nie kazał zabijać.
    Mahomet zaś posuwał 6cioletnią dziewczynkę między uda, do czasu aż się jej nie udało spenetrować, rozkazał zabić poetkę Asmy bint Marwan za krytykę w jej wierszach (zabito ją mimo że karmiła wtedy piersią niemowle, a mimo to mahomet wytłumaczył, że to było ok) polecił też (według hadisów) "Zabijajcie każdego Żyda, który znajdzie się w waszej mocy"

    Więc pomyśl, czy tak na prawdę religia i pisma, w które zobligowany jesteś wierzyć i stosować się do ich zasad jako wierny (czy tej, czy innej religii) nie wpływa na cywilizowanie, lub zezwierzęcenie kultury?

    pokaż komentarz
    ikkiz
  • Ryu 0  

    @ikkiz: Jasne, że też masz rację. Islam z pewnością jest jednym z głównych czynników odpowiedzialnym za to, że kraje arabskie nadal tkwią w głębokim średniowieczu. To jednak co ma miejsce gdzieś na pustyni setki kilometrów od nas nie musi jednocześnie mieć przełożenie na zachowanie ludzi żyjących w Europie.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • stranded +8  

    A ja wam powiem jak skończą Muzułmanie w Europie za kilka lat...podobnie do Żydów.

    pokaż komentarz
    stranded
  • Janko_Bzykant -4  

    Albo oni, albo my.

    pokaż komentarz
    Janko_Bzykant
  • Siedemsetter +16  

    @stranded: czyli wyjadą do USA?

    pokaż komentarz
    Siedemsetter
  • nie_jest_brzydka +2  

    Nie, tylko stworzą państwo, będą posiadać wszystkie banki i media :-)

    pokaż komentarz
    nie_jest_brzydka
  • T-DeX -9  

    @stranded: Przyznam Ci calkowita racje. Coraz bardziej prawicowe poglady Europy, powolne przebudzenie Holandii i Francji - "Krysztalowa Noc" wymierzona w brudasow to kwestia czasu, tylko ze tym razem krysztaly beda w kolorze khaki.

    pokaż komentarz
    T-DeX
  • MichaelSupertramp +6  

    @T-DeX: Ale oczywiście naziści byli źli prawda?

    pokaż komentarz
    MichaelSupertramp
  • T-DeX -3  

    @MichaelSupertramp: Urodzilem sie kiedy wiekszosc z nich juz nie zyla. Nie mi to oceniac.

    pokaż komentarz
    T-DeX
  • Odyseja2011 +5  

    Odwet? Oni biją nas więc czemu my mamy ich nie bić?? Islam dąży do otwartej konfrontacji może to jedyna droga.

    pokaż komentarz
    Odyseja2011
  • katanka +8  

    @Odyseja2011: choćby dlatego, że to nie jest zgodne z religią chrześcijańską...? Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe i nadstaw drugi policzek.
    Albo się żyje wg przykazań i zgodnie z religią i uważa się za chrześcijanina, albo nie.

    pokaż komentarz
    katanka
  • katochikuke 0  

    @katanka:
    "nadstaw drugi policzek" <- mam wrażenie, że dla 90% ludzi Pismo Święte wygląda mniej więcej tak:
    Początek PŚ:
    "nadstaw drugi policzek"
    Koniec PŚ

    a tak przy okazji zgadzam się z tobą co do "nie czyń drugiemu.."

    pokaż komentarz
    katochikuke
  • RomanX -8  

    I tak mało kto rozumie o co chodzi z tym policzkiem (bo nie chodzi o nadstawianie, żeby dostać drugi raz), więc tym bardziej jest to absurdalne :)

    pokaż komentarz
    RomanX
  • Ardai +11  

    To tak dla równowagi w związku z tym wykopem:
    http://www.wykop.pl/link/327708/nigeria-rzez-chrzescijan-relacje-naocznych-swiadkow/

    Ciekaw jestem, ilu ludzi, którzy tamto wykopali, wykopie to....

    http://en.wikipedia.org/wiki/Yelwa_massacre
    http://www.guardian.co.uk/world/2004/may/08/2

    Inna, niedawna masakra - http://www.youtube.com/watch?v=TymrKm0nZhc

    Podłoża konfliktu - http://www.globalsecurity.org/military/world/war/nigeria-1.htm

    pokaż komentarz
    Ardai
  • iznogud +38  

    @Ardai: O matko, a ja to uznałem za duplikat - umiejętność czytania ze zrozumieniem fail

    pokaż komentarz
    iznogud
  • DannyIGwww +47  

    @Ardai: "Ciekaw jestem, ilu ludzi, którzy tamto wykopali, wykopie to..." - niewykopanie tego twojego znaleziska byłoby straszliwą hipokryzją o ile ktoś wykopał tamto.

    BO DODANIE TEGO ZNALEZISKA I ZAKOPANIE TAMTEGO (JAKO "nie nadaje się") hipokryzją już nie jest.

    Bo grunt to jechać po katolikach i ciemnogrodzie a samego siebie uważać za nowoczesnego i tolerancyjnego postępowca. Też tak robię.

    pokaż komentarz
    DannyIGwww
  • Jaform -2  

    @Ardai: a ja wykopałem bo... informacja mi się podoba! niestety artykułu teraz nie przeczytam (stan po spożyciu uniemożliwia skupienie wzroku na literkach wystarczająco długo żeby zrozumieć ich sens) ale PODOBA mi się że chrześcijanie nie pozostają dłużni :). To tak jak rozgrywki sportowe zaczyna wyglądać (albo rozróby po nich). Jeśli mogę prosić to nie minusujcie tylko zostawcie komentarz bo jest długi i dość treściwy oO.... nie wierze że to napisałem

    pokaż komentarz
    Jaform
  • tadekpl +43  

    Rozumiem, że zdajecie sobie sprawę z faktu, że ta rzeź miała miejsce 6 lat temu?

    Last Updated: Thursday, 6 May, 2004, 10:54 GMT 11:54 UK

    pokaż komentarz
    tadekpl
  • OperatorDrazkaBetoniarki +1  

    @tadekpl: Rozumiesz. Ale rozumiesz tez, ze ten wykop jest odpowiedzia na poprzedni, gdzie strony konfliktu byly odwrocone i wszystkie komentarze mowiace o tym, ze chrzescijanie tez morduja byly minusowane?

    pokaż komentarz
    OperatorDrazkaBetoniarki
  • Falcon 0  

    @tadekpl: Czyli, że mieli wizję, i dowiedzieli się o tym ostatnim - o ile nie był z 2013 - niusie jeszcze wtedy, i mogli od razu interweniować.

    A na poważnie, to całe te wojny religijne skłaniają mnie do tezy, iż religie są równie głupie, co złe.

    pokaż komentarz
    Falcon
  • iznogud +2  

    @salamandraplamista: Na takiej, że ja dostaję plusy, a Ty - minusy. Mam nadzieję, że rozjaśniłem Ci troszeczkę tę kwestię.

    Choć gdybym mógł cofnąć czas, to zakopałbym za "nie nadaje się". Nic nie powoduje gorszego flamu religijnego niż informacja naszych biją!/nasi bija! Szczerze nie lubię głównego islamskiego spamera wykopu, ponieważ takie informacje nie wnoszą nic ciekawego na wykop - "We Francji zakazują burek", "W Pakistanie zamordowano chrześcijankę" itd. itd. Czy to są jakieś przyczynki poszerzanie wiedzy, interesujących dyskusji? Nie. To zwykły kij wtykany w wykopowe mrowisko, po to żeby nawzajem posączyć sobie trochę jadu (w czym niestety czasem biorę udział). Dziwi mnie to, że ateistyczny-spam już nie wchodzi na główną, a kolejne "sensacyjne" doniesienia z dwóch blogów - religiapokoju i europabezislamu cały czas na głównej lądują.

    pokaż komentarz
    iznogud
  • DannyIGwww -4  

    iznogut - pełna racja. Teraz jesteśmy jednym wielkim bratnim narodem. Jedną rodziną, Nasz wielki brat (stara unia) jest naszym przyjacielem i złego słowa nie można powiedzieć o tamtejszej polityce. Wszystko jest ok, wszystko się pięknie rozwija. Po co prosty lud ma wiedzieć, że jakieś zamieszki są we Francji, że Muzułmanie domagają się coraz większych zasiłków, że nasz wielki brat nie radzi sobie z imigrantami? No po co?
    W ogóle nie powinniśmy się interesować historią, po co nam wiedzieć, że kiedyś Francja i Anglia wystawiły nas do wiatru? To psuje idee europejskości i postępowości. Musimy budować tolerancję, nowoczesność. Po co wykopywać jakieś informacje, że Muzułmanie budują meczety i powolutku opanowywują Europę. No po co?

    pokaż komentarz
    DannyIGwww
  • Ryu +6  

    @DannyIGwww: Chcesz wiedzieć jaka jest różnica? Od dawien dawna banda antyislamskich spamerów szuka każdego znaleziska, w którym temu złemu mogą przypisać cechę bycia muzułmaninem, a temu pokrzywdzonemu bycie Europejczykiem lub chrześcijaninem. O ironio, ostatnim razem gdy Wykop doszedł do tego stopnia absurdu było, gdy atakowano katolickich księży. Doszliśmy do miejsca, w którym na główną wychodziły teksty o wypadkach samochodowych spowodowanych przez księży i d%!#%e próbowali używać tego jako argumentu przeciwko całemu stanowi duchownemu. Teraz na tej samej zasadzie działa nagonka na islam. Pamiętasz jak ostatnio się rzuciliście na muzułmanów, bo jakiś facet z własnej inicjatywy, we własnej sieci restauracji postanowił wprowadzić dietę halaal? Zaraz na prawdę dojdziemy do znalezisk typu ,,muzułmanin prowadził samochód i zabił potrącił chrześcijanina - Precz z islamem!"

    Poza tym Twoje głupie ironizowanie o tym jak to wolno nam jechac po chrześcijanach, a o czymkolwiek negatywnym związanym z islamem osiągnęło poziom groteski. Piszesz to na Wykopie! Tutaj nie ma tygodnia, żeby nie było okazji do poczytania o tym, jak to wszystkich tych ,,brudnych dzikusów" powinniśmy wybić, albo deportować, a potem potraktować atomówką! Pamiętam ciekawy artykuł w którym kilka Polek mieszkających w Anglii i praktykujących islam odnosiło się do kwestii zakrywania twarzy, terroryzmu i całej tej negatywnej stronie przypisanej ich religii. Rozmowa była na prawde ciekawa i warta wykopania, ale i tak złapała prawie z miejsca grad minusów. Dlatego proszę Cię tylko o to byś nie był aż na tyle bezczelnym hipokrytą i nie próbuj nam wmawiać, że ktoś tutaj nadmiernie atakuje chrześcijan, i że nie wolno Ci powiedzieć złego słowa o islamie.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • Tokra -2  

    @tadekpl: Aaaaaa to dlatego niedawno muzułmanie w którymś z tych krajów - może nawet w NIGERII zaatakowali Chrześcijan o czym było głośno o tym niedawno.

    pokaż komentarz
    Tokra
  • new1 +1  

    A kto bedzie zabijal ateistow?

    pokaż komentarz
    new1
  • Bambamdilla +3  

    Bog?

    pokaż komentarz
    Bambamdilla
  • Luzny_Trybik +4  

    @Bambamdilla:

    Pytanie, czy ten sam co muzułmanów :)

    pokaż komentarz
    Luzny_Trybik
  • bulzaj -2  

    Marna prowokacja i informacja ewidentnie nieprawdziwa - przecież już od dłuższego czasu czytam na wykopie, że wszyscy muzułmanie są źli.
    Na pewno są sami sobie winni i pewnie sprowokowali tych niewinnych chrześcijan.

    Wykop - najbardziej nienawidzimy nietolerancji, homosiów i muzułmanów!

    pokaż komentarz
    bulzaj
  • Redrum781 -2  

    Oko za oko, ząb za ząb.

    pokaż komentarz
    Redrum781
  • Kielx +6  

    @Redrum781:

    Tylko dupa za pieniądze ...

    pokaż komentarz
    Kielx
  • kawiusz -2  

    Nie czujecie lekkiego znudzenia tą tematyką?

    pokaż komentarz
    kawiusz
  • Ardai -1  

    To tak dla równowagi w związku z tym wykopem:
    http://www.wykop.pl/link/327708/nigeria-rzez-chrzescijan-relacje-naocznych-swiadkow/

    Ciekaw jestem, ilu ludzi, którzy tamto wykopali, wykopie to....

    http://en.wikipedia.org/wiki/Yelwa_massacre
    http://www.guardian.co.uk/world/2004/may/08/2

    Inna, niedawna masakra - http://www.youtube.com/watch?v=TymrKm0nZhc

    Podłoża konfliktu - http://www.globalsecurity.org/military/world/war/nigeria-1.htm

    pokaż komentarz
    Ardai
  • RomanX -3  

    "Earlier this year, Muslim Hausa-Fulani in Yelwa killed 49 Christians who had taken refuge in a church."
    Po prostu nie wystawili drugiego policzka :P Niech się wybijają, dzikusy.

    pokaż komentarz
    RomanX
  • deeper -2  

    Juz od dawna uwazam wszelkie religie abrahamowe sa stalym zrodlem konflikow, zarowno teraz jak i byly na przestrzeni dziejow.
    To jest jedna wielka blazenada, wymyslona by kontrolowac ludzi,
    czy to watykan czy wladcy muzulmanscy ich zdanie jest wazniejsze od dobra spolecznego
    i stabilizacji politycznej.

    pokaż komentarz
    deeper
  • Janko_Bzykant -8  

    Brawo nasi!

    pokaż komentarz
    Janko_Bzykant
  • Rogaty -6  

    @Janko_Bzykant:
    Dokładnie! Nie dać się zgnoić Ahmedom i ich allahom

    pokaż komentarz
    Rogaty
  • sergeantpepper -2  

    Imagine all the people, living life in peace... Taa, marzenia

    Imagine all the people, laughing till they're sick...

    pokaż komentarz
    sergeantpepper
  • Ruler 0  

    Oj biedni....A jak zgwałcono i zamordowano 12 - letnią katoliczkę to było supcio...

    pokaż komentarz
    Ruler
  • il68 -1  

    pomysł na business - zrobić z tego reality show.

    pokaż komentarz
    il68
  • jaceks -1  

    nie zabieram zdania, tylko podrzucam linki do tematu

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_gang_rapes

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ashfield_gang_rapes

    pokaż komentarz
    jaceks
  • gundis24 -5  

    albo ich kultura i religia (arabów) albo nasza. Tertuim non datum!

    pokaż komentarz
    gundis24
  • PanWoreczko +1  

    @gundis24: omne trinum perfectum

    pokaż komentarz
    PanWoreczko
  • maplek +20  

    lelum polelum

    pokaż komentarz
    maplek
  • ysiulec +1  

    Quidquid latine dictum sit, altum videtur

    pokaż komentarz
    ysiulec
  • pakkun -4  

    @gundis24:

    dupos no k$!%!os!

    pokaż komentarz
    pakkun
  • Masze +6  

    lorem ipsum lorem ipsum

    pokaż komentarz
    Masze
  • HooK -6  

    http://anty-islam.wykop.pl/

    pokaż komentarz
    HooK
  • bylgron 0  

    A ja jestem ciekaw, kiedy KAI i Radio Watykańskie opublikują taką informację.

    pokaż komentarz
    bylgron
  • jedilando -7  

    To nie chrześcijanie, tylko jacyś pseudo-chrześcijanie albo jakaś sekta ... Każdy wie, że mordowanie jest sprzeczne z wiarą.

    pokaż komentarz
    jedilando
  • enemydown -2  

    @jedilando: tak tak ciekawe którą "wiarą", chyba buddystów - chodź w sumie jest to doktryna ateistyczna

    pokaż komentarz
    enemydown
  • Luzny_Trybik +2  

    @jedilando:
    Doktor Kościoła, Święty Bernard z Clairvaux nie zgodziłby się z tobą.

    pokaż komentarz
    Luzny_Trybik
  • jedilando +1  

    @enemydown:
    Wiarą chrześcijańską -_-'. Czytaj ze zrozumieniem. Skoro w jednym zdaniu mówię o chrześcijanach to potem w domyślę o nich mówię. To wynika z kontekstu, że chodziło mi o wiarę chrześcijańską.

    @Luzny_Trybik:
    Doktor Kościoła, Święty Bernard z Clairvaux nie zgodziłby się z tym co o nim mówisz. Doktor Kościoła, Święty Bernard z Clairvaux nie wiedziałby o czym Ty mówisz w ogóle.

    pokaż komentarz
    jedilando
  • jedilando -2  

    Minusujcie mnie za niepoprawność polityczną.

    pokaż komentarz
    jedilando
  • akafas +2  

    @enemydown: Przecież jedilando ma rację, mordowanie jest sprzeczne z prawdziwą wiarą chrześcijańską.
    Jedne z podstawowych nakazów to "Nie będziesz zabijał" i "Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego."

    pokaż komentarz
    akafas
  • Lamb3rt -9  

    Pięknie... Wszelka religia niesie ze sobą tylko zło. No, może poza tymi ze Wschodu.

    pokaż komentarz
    Lamb3rt
  • NieruchomyPoruszyciel -3  

    W kraju nad Wisłą mieliby że tak powiem, pełne ręce roboty.

    pokaż komentarz
    NieruchomyPoruszyciel
  • Sylar -3  

    Jakoś mnie to nie rusza po ostatnich akcjach... ząb za ząb i niech Ci idioci w końcu się nauczą ;)

    pokaż komentarz
    Sylar
  • qbik -2  

    propaganda, zakop

    pokaż komentarz
    qbik
  • stiopan -9  

    Brawo chłopcy, brawo!

    pokaż komentarz
    stiopan
  • howorang -3  

    Przepraszam za wychodzenie poza temat ale może pamięta ktoś z was znalezisko - film z kamery na hełmie żołnierza?

    pokaż komentarz
    howorang
  • marhew -8  

    Zaślepione wiarą bandy idiotów, jaki jest cel ich życia? Tego nie wie nikt :p

    pokaż komentarz
    marhew
  • jezusbylgluchy -8  

    pierwszy raz od dawna jestem pełen poparcia dla organizacji chrześcijańskiej

    pokaż komentarz
    jezusbylgluchy
  • Myven -1  

    @jezusbylgluchy:
    ty poj%#any człowieku

    pokaż komentarz
    Myven
  • jezusbylgluchy -3  

    @Myven: UMYJ TURBAN

    pokaż komentarz
    jezusbylgluchy
  • Ryu 0  

    @jezusbylgluchy: Podejrzewasz go o bycie sikhiem? To sikhizm wymaga od swoich wiernych noszenie turbanów, a sikhowie akurat od wieków dostają po dupie na równi od muzułmanów i hindusów.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • RomanX -4  

    Właściwie "religia pokoju" samo w sobie jest wystarczająco nonsensowne.
    Chyba, że chodzi o pokój bez klamek, bo można tam trafić, jeśli bierze się to na poważnie.

    pokaż komentarz
    RomanX
  • velvetShadow -1  

    Poprawnie. Niech oni tłuką nas (ich) a my (oni) bedą tłuc ich. I niech się wzajemnie te kato-muzułmańskie oszołomy powybijają, może będzie w końcu trochę spokoju.

    pokaż komentarz
    velvetShadow
  • Ardai -1  

    To tak dla równowagi w związku z tym wykopem:
    http://www.wykop.pl/link/327708/nigeria-rzez-chrzescijan-relacje-naocznych-swiadkow/

    Ciekaw jestem, ilu ludzi, którzy tamto wykopali, wykopie to....

    http://en.wikipedia.org/wiki/Yelwa_massacre
    http://www.guardian.co.uk/world/2004/may/08/2

    Inna, niedawna masakra - http://www.youtube.com/watch?v=TymrKm0nZhc

    Podłoża konfliktu - http://www.globalsecurity.org/military/world/war/nigeria-1.htm

    pokaż komentarz
    Ardai
  • golebiow6 -3  

    data artykułu:
    Thursday, 6 May, 2004, 10:54 GMT 11:54 UK

    Teraz światowe trendy się zmieniły! Teraz jest nagonka na muzułmanów, więc jak mogłeś się nie domyślić, że to nie dzisiejszy artykuł ?!

    pokaż komentarz
    golebiow6
  • PabloX -4  

    Tak trzymać :D

    pokaż komentarz
    PabloX
  • Mivan2 -4  

    Można? Można. :D

    pokaż komentarz
    Mivan2
  • lukasj 0  

    I dobrze ^^ Tępić islam

    pokaż komentarz
    lukasj
pokaż 

Wykopali i zakopali (239 / 46)