ZŁODZIEJSTWO
Nieobeznany do końca z usługą w ostatnim czasie, na poprzednim numerze zawsze miałem dwa liczniki stanu pakietów internetowych, z bonusu za doładowania, i z pakietów internetowych.
Kupiłem nowy numer na potrzeby hotspotu i nowego urządzenia, i chyba od jakiegoś czasu Orange zaczął pokazywać po wklepaniu kodu 10101# na stan pakietów, mylącą wartość która nie jest pakietem, bo nigdy taka się nie pokazywała, przeczącą przeznaczeniu jakim jest kod na "stan pakietów", tylko jak komunikat od tej pory wskazuje, również ilością danych która pozostała w ramach kwoty na koncie głównym.
Komunikat po wykorzystaniu wszystkich pakietów internetowych:
"Pozostało Ci 100 MB w ramach Twojej kwoty na koncie głównym ważnych do 08.12.16"
Dotychczasowy użytkownik, który dotychczas miał rozdzielone dwie wartości wykupionych pakietów, może spokojnie się pomylić, i wykorzystać cała kwotę środków na koncie głównym, bo będzie myślał, że to z transferu bonusowego lub pakietu.
To nowy komunikat, sprzeczny zupełnie z tym co było wcześniej.
Nigdy nie pojawiała się ilość transferu jeśli bonusowy transfer się skończył, lub pakiet internetowy.
Co to za idiotyczny pomysł żeby przekonwertować kwotę środków na koncie, na ilość danych które możemy wykorzystać?!
Bo to ma tylko jeden cel. Naciąganiu mniej zorientowanych i świadomych ludzi.
Potencjalne ściągnięcie z konta wszystkich środków na koncie, jak w moim przypadku.
Przecież nikt nie korzysta z Internetu bez pakietu w ilościach które mogą pochłonąć
więcej niż zapłacenie pakietu.
Sytuacja dzieje się najczęściej po zakupie nowego numeru, gdy numer dostajemy od razu z bonusami internetowymi, ale nie ma jeszcze włączonego zwykłego pakietu, który po wykorzystaniu włącza lejek, a nie są zabierane pieniądze z konta w nieskończoność!
Bo potem już nawet wyłączenie transferu internetowego w telefonie nic nie dało, nawet po komunikacie że na koncie pozostało 6 zł, prawdopodobnie przez włączony hotspot który i tak przez odcięcie z siecią, nie powinien się już łączyć z Internetem, a i tak zabrało te 6 zł.
Czy ktokolwiek w Orange naprawi te złodziejskie praktyki dla nowych użytkowników sieci, i usunie podliczanie transferu z konta żeby nie mylić człowiekowi z dostępnym jednym z pakietów?
Można przynajmniej dopisać obok tej ilości danych "w ramach twojej kwoty na koncie głównym [x] i tu pada ilość środków w złotówkach jaką mamy na koncie, aby dać do zrozumienia jak to jest liczone, i by nie mylić ze starym komunikatem kodu 10101#.
Uwierzcie mi, wtedy nikt się nie naciągnie.
Bo do tej pory, to kolejną zmyłką jest sformułowanie że
"pozostało Ci xxx MB [...] ważnych do [data]"
co dodatkowo ma na celu zmylić użytkownika, że to zwykły pakiet który ma ważność!! A to data do kiedy konto jest ważne! Co to za manipulacja?!
Specjalnie to zostało słabo sformułowane "Pozostało Ci xxx MB w rmach Twojej kwoty na koncie głównym WAŻNYCH do [data]
Ważnych?! Mieszacie transfer z kwotą na koncie, kolejny raz wprowadzając użytkownika w błąd.
W krótkim komunikacie sieci o transferze danych 10101#, zawierają się trzy manipulacje mające na celu uśpić czujność i doprowadzić do sytuacji w której użytkownik będzie myślał że ma transfer, tak na prawdę go nie mając, i by wyperswadował z konta całą możliwą kwotę którą na koncie posiada.
A Orange na końcu tylko grzecznie przypomni jak już zostanie Ci 6 zł, z ironiczną wiadomością, że to najmniejsza kwota która pozwala na wykorzystanie transferu, i by wykupić pakiet.
Tak? To gdzie byliście kiedy zniknęło z konta 3x tyle.
ZŁODZIEJSTWO!
Komentarze (6)
najlepsze
Teoretycznie nie taki wilk straszny.
Z 20 zł złotych zwrócono mi w BOK 5,39 zł, a potem czego nie wyszczególniono w żadnej wiadomości, kolejne 5 zł po południu.
Także 10 zł. Nie tak źle.
Z tym że i tak cała kasa znów poszła na transfer bez pakietu, bo mi wylazło z Buckshee.
W ogóle nawet po kilku dniach zauważyłem że był zwrot, i nie sprawdzałem też na bieżąco emaili.
Także
a) wysłanie SMS-a o treści ILE pod numer 411 (opłata jak za SMS standardowy zgodnie z obowiązującym cennikiem usług);
b) wybór odpowiedniej opcji po zalogowaniu do Mój Orange na stronie www.orange.pl.
c) aplikację Mój Orange.
Do tego wygodny panel zarządzania usługami. Poza tym nie narzekam. Ale odbili sobie.
Polecam usługę "Indywidualna Notyfikacja dla Usług Elektronicznych" w https://www.orange.pl/moj_orange/pakiety_i_ustawienia/ustawienia. Można ustawic progi kiedy ma przyjść SMS że kwota na koncie jest poniżej danej ilości.
Usługa konto ważne rok, wyklucza używanie usługi Numer bez limitu w Orange. #wykopefekt