Roger Shawyer patentuje napęd EmDrive nowej generacji
Brytyjskie biuro patentowe opublikowało aplikację patentową opisującą budowę i działanie kolejnej wersji napędu EmDrive. Tym razem wykorzystane są elementy nadprzewodzące. Urządzenie ma być wykorzystywane do konstrukcji pojazdów kosmicznych oraz latających.
Jossarian z- #
- #
- #
- #
- #
- 13
Komentarze (13)
najlepsze
Wyszło około 1 tony (10 kN) z kilowata mocy.
Weźmy pod uwagę pojazd kosmiczny o parametrach podobnych do Tesla model S, czyli waga 2 tony i pojemność akumulatorów około 100 kWh.
Przyspieszenie (przy założeniu że korekta Dopplerowska pozwala zachować 100% efektywności silnika):
a = F/m = 10KN/2000kg = 5 m/s^2 (przy mocy pobieranej 1kW)
a
Weźmy taki niszczyciel klasy Zumwalt. Waga około 15 000 ton, moc silników 70 MW.
Gdyby przeliczyć te 70 MW na siłę ciągu to wychodzi około 70 000 ton (1kW to koło 1 tony ciągu). Czyli 4.6 razy tyle ile wynosi masa tego statku.
Hmmm.... to może po prostu przelecimy się na tą planetę przy Proxima Centauri?
Tutaj jest aplikacja patentowa opisująca wzmiankowany napęd EmDrive.
Szkoda, że w tej publikacji nie ma wzmianki o spodziewanej efektywności tego silnika.
Pierwsze symulacje pokazują, że nowa geometria komory rezonansowej pozwala na kilkuset-krotne zwiększenie siły pola elektrycznego: