Pracowałem kiedyś w UK przy produkcji naczep. Cartwright się firma zwała. I takie właśnie urządzenia wykorzystywali do przemieszczania naczep po hali produkcyjnej. Sam miałem przyjemność to prowadzić. To posiada wlasny napęd i hamulce. A dla wprawionego ziomka co to 10 naczep dziennie przemieszcza to da się wyczuć każdy manewr nie mając zbyt dużej widoczności. Czasami sama naczepa ważyła ponad 10 ton, bo modeli mieli mnóstwo.
Co z hamulcami? Kwestia hamowania na pochyłościach została poruszona wyżej, ale co kiedy ciśnienie powietrza w układzie pneumatycznym naczepy spadnie? Koła zostają zablokowane i trudno gdziekolwiek pojechać. Druga sprawa to manewrowanie. Przednia przednia naczepy zasłania operatorowi wszystko.
@chris-chrisi-35: kto Cie plusuje to ja nie wiem. używając tego przycisku można przemiescic naczepe bez ŹRÓDŁA powietrza czyli bez podlaczonego przewodu powietrza. jesli w naczepie nie ma powietrza to żaden przycisk nie zwolni hamulca bo to technicznie niemozliwe. @sosna119
@viejra: Samochodem jak jedziesz, to też nie widzisz jego tyłu ;) To jest urządzenie idealne, gdy masz do przestawienia raz na jakiś czas naczepę na niezbyt dużym placu. Wg mnie super rozwiązanie dla niedużych firm, które nie potrzebują swoich ciągników, a jednak w jakimś stopniu operują naczepami.
Komentarze (76)
najlepsze
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
To posiada wlasny napęd i hamulce.
A dla wprawionego ziomka co to 10 naczep dziennie przemieszcza to da się wyczuć każdy manewr nie mając zbyt dużej widoczności.
Czasami sama naczepa ważyła ponad 10 ton, bo modeli mieli mnóstwo.
Druga sprawa to manewrowanie. Przednia przednia naczepy zasłania operatorowi wszystko.
używając tego przycisku można przemiescic naczepe bez ŹRÓDŁA powietrza czyli bez podlaczonego przewodu powietrza. jesli w naczepie nie ma powietrza to żaden przycisk nie zwolni hamulca bo to technicznie niemozliwe.
@sosna119
Wózkiem widłowym + europaletą też można ciągać naczepy po placu ;)