@AlexIII: Stary to do bardzo #!$%@? uczelni uczęszczałeś. Z tego co wiem to gościu pływa już kilkadziesiąt lat. Sam jestem marynarzem (z niewielkim doświadczeniem ale zawsze) i wszyscy na spaw mówią spaw. Według Ciebie fakt że każda osoba która w praktyce zajmuję się spawaniem oraz osoby które mają do czynienia ze spawanymi rzeczami używają takiego słowa jest nieważny bo nigdy nie był w artykule naukowym. To jest właśnie przykład #!$%@? nauki
@arct2: Dlaczego jako chłodziwa używa się wody morskiej a nie słodkiej w zamkniętym obiegu z wymiennikiem ciepła albo nawet oleju lepiej odbierającego ciepło. Słona woda powoduje przecież szybszą korozję.
@KapralJedziniak: Tz. zależy o jakim obiegu chłodzenia mówisz- bo jeżeli chodzi o silnik, to są dwa. Jeden bezpośredni, w którym właśnie w obiegu zamkniętym jest woda słodka, a chłodziwem dla tego obiegu zamkniętego jest właśnie woda morska (tzw. zaburtowa), która krąży w obiegu otwartym. Jeżeli by zamienić wodę morską na słodką, to musimy ją też gdzieś trzymać, a to zabiera nam przestrzeń na statku, chyba że powiększymy statek, ale to większe
Kiedyś miałem akcję z kaloryferem. Zawór odpowietrzenia się rozszczelnił i dość mocno ciekło z kaloryfera. Szmata na zawór,, wiadro pod szmatę i co pół godziny zmiana wiader. A to piątkowy wieczór i nie ma szans, że hydraulik z administracji jezcze się znajdzie, więc weekend pod znakiem przewalania wiader. Tak się złożyło, że w sobotę z rana odwiedził nas mój ojciec, mat w marynarce wojennej, później żeglarz, maszynista i ostatecznie emeryt. Zobaczył że
Komentarze (122)
najlepsze
Dlaczego jako chłodziwa używa się wody morskiej a nie słodkiej w zamkniętym obiegu z wymiennikiem ciepła albo nawet oleju lepiej odbierającego ciepło. Słona woda powoduje przecież szybszą korozję.
Tak się złożyło, że w sobotę z rana odwiedził nas mój ojciec, mat w marynarce wojennej, później żeglarz, maszynista i ostatecznie emeryt. Zobaczył że