•  

    pokaż komentarz

    @SOLGAZ: mnie nie macie oznaczonego jako trolla, a i bordo mam, więc liczę na odpowiedzi.

    1. Dlaczego garnki na kuchence SOLGAZU na początku stoją obok siebie, a następnie jeden za drugim (picrel)? Nie wspomnieliście o tym ani razu w opisie eksperymentu, a to chyba dość ważne. Czy wyłączyliście lewy palnik? Czy dlatego temperatura wody w mniejszym garnku spadła aż do 74,9 st.? Czy postawiliście mniejszy garnek na "darmowym polu" i nie napisaliście o tym we wpisie?

    2. Z czego wynika spadek temperatury w małym garnku również na zwykłej kuchence?

    3. Czy po osiągnięciu temperatury wrzenia na zwykłej kuchence zmniejszyliście płomień, czy do końca działał "na pełnej mocy", jak to nazwaliście? Jeśli zmniejszyliście, dlaczego nie widać tego na wykresie? Jeśli nie, tym bardziej dziwny jest spadek temperatury w małym garnku. No i jasne jest, że płomień powinien być zmniejszony, każdy tak robi, większy płomień przyspiesza przecież jedynie przechodzenie wody w stan gazowy, a nie podnosi jej temperatury.

    źródło: solgaz.png

    •  

      pokaż komentarz

      @smyl: 1. Przelozenie na darmowy palnik
      2. Specyfika gotowania jaka przyjelismy
      3. Zmniejszylismy

    •  

      pokaż komentarz

      @SOLGAZ: jak przelozyliscie na darmowy palnik to nic nie udowodniliscie. Jednak Solgaz racji nie mial.

    •  

      pokaż komentarz

      @SOLGAZ: Pięknie lecicie w kulki i robicie z ludzi idiotów.

      * Co to znaczy "specyfika gotowania jaką przyjelismy"? Gdzie to zostało opisane w teście?
      * "Zmniejszylismy" - dlaczego nie widać tego na wykresie? Na wykresie czerwona linia zużycia gazu jest prosta, oznacza to stałe zużycie gazu. Jak to wytłumaczycie?

    •  

      pokaż komentarz

      No przepraszam bardzo, drogi @SOLGAZ, ale w tym momencie to już się zrobiło niepoważne. Wyłączyliście po kilkunastu minutach jeden z palników w swojej kuchence i ani słowem nie wspomnieliście o tym w swoim wpisie. Napisaliście jedynie:

      Do gotowania polecamy używać naszego "darmowego pola"
      To jest chyba istotna informacja, że na jednej kuchence palą się dwa palniki, a na drugiej jeden? Założyliście też, jeśli dobrze rozumiem, ultraspecyficzne warunki gotowania. Temperatura opadająca przez 45 minut ze 100 stopni do 75 stopni to jest typowy sposób gotowania obiadu? Czy regulowaliście palnik w tradycyjnej kuchence w taki sposób, by tam również temperatura spadała powoli tak samo, jak w waszej kuchence? Czy to jest normalne zachowanie użytkownika kuchenki gazowej?

      Świetny przykład, dlaczego firma NIGDY nie powinna się zabierać za testowanie własnego sprzętu.

    •  

      pokaż komentarz

      @SOLGAZ: Z wykresu wynika że nie zmniejszyliście.

      źródło: i.imgur.com

    •  

      pokaż komentarz

      @SOLGAZ: jaką mam pewność, że dla swojej płyty między np. 31, a 58 minutą nie zmniejszyliście mocy(edit w sumie teraz widzę, że jest nawet gorzej tj. zmniejszyliście dla swojej, ale nie dla konkurencji)? Poza tym podpisuję się pod tym, co pisali koledzy wyżej. Ten test jest niepoważny, liczę, że po weekendzie weźmiesz kogoś z technicznego, kto wie jak zrobić dobry test i trochę się do tego przyłożycie, bo to jest zwyczajnie żałosne conajmniej jak "opinia bordo" czy "certyfikat onetu".

    •  

      pokaż komentarz

      Ten test jest niepoważny, liczę, że po weekendzie weźmiesz kogoś z technicznego, kto wie jak zrobić dobry test i trochę się do tego przyłożycie,

      @a4z4a4:
      Myślę, że umyka Ci clou tej sytuacji. ;) Oni dobrze wiedzą, że ten test jest wart tyle, co waluta Zimbabwe ale muszą uratować reputację udowadniając ;), że ta płyta faktycznie pozwala zaoszczędzić tyle, ile deklarują. Dlatego dobrano taką, a nie inną "metodologię", żadnego renomowanego testu technicznego nie będzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @smyl: Solgaz, Solgaz, płyty gazowe palące głupa

    •  

      pokaż komentarz

      @von_stirlitz: masz rację, pewnie tak jast. W sumie ten test, to mi przypomina trochę oprogramowanie Volkswagena :D jest baaardzo dostosowany do ich płyty. Ogólnie to ten cały spór jest właściwie trochę bez sensu. Praw fizyki się nie oszuka, do podgrzania x wody o y stopni trzeba z dżuli. Można poprawić sprawność urządzenia, ale nie wierzę, że jest to możliwe w takim zakresie w przypadku stacjonarnej kuchenki gazowej, więc te ewentualne 50% wyniki mogą być osiągane tylko w tych ściśle określonych warunkach.

    •  

      pokaż komentarz

      Świetny przykład, dlaczego firma NIGDY nie powinna się zabierać za testowanie własnego sprzętu.

      @smyl: testować można, tylko trzeba to robić uczciwie (vel obiektywnie) a nie dobierać warunki do produktu. Wystarczy że zrobiliby test metodologią opisaną w http://www.audytorzy.com/img/file/Badania%20AGD/Porownanie%20plyt%20grzewczych.pdf
      tam metrologicznie nie ma się do czego przyczepić, tyle że wtedy nie wyszłoby 50% czy 75% oszczędności (ta oszczędność jest faktem, ale tylko przy korzystaniu w specyficzny sposób - tj. zawsze korzystając z pola "darmowego")

    •  

      pokaż komentarz

      @kiera1: Z tego wykresu to wynika, że po ok. 15 minutach jeszcze zwiększyli płomień na zwykłej kuchence xD @SOLGAZ:

  •  

    pokaż komentarz

    @SOLGAZ
    Trochę słabo wykonany ten wasz test, mało czytelna forma (zdjęcia), ale naprędce wykonane więc częściowo rozumiem.

    Natomiast merytorycznie to kompletna porażka
    "Proces gotowania założony na potrzeby testu:
    10min - grzania na pełnej mocy na dwóch palnikach, by zagotować wodę
    1h - typowy czas gotowania obiadu i podtrzymywania temperatury w dwóch garnkach

    Do gotowania użyto dwóch garnków: 2L oraz 1L.
    W teście brała udział płyta gazowa Solgaz GPC 3+1 oraz kuchenka jednego z producentów AGD. Wyznacznikiem zużycia jest przepływomierz, którego zdjęcia robimy przed rozpoczęciem gotowania, po 10min, 15min, 30min oraz 1h."

    Odkręciliście kurki w standardowej kuchence gazowej na maxa i grzaliście ile wlezie przez godzinę! Nie chce mi się wierzyć, że skonstruowaliście taki test i uważacie go za miarodajny. Na początku myślałem, że choć trochę zmniejszyliście płomień w standardowej kuchence po zagotowaniu wody, ale na wykresie pięknie widać, że dalej grzaliście na maksa.

    źródło: i.imgur.com

  •  

    pokaż komentarz

    Nie mogę znaleźć mocy palników, które były testowane.

    •  

      pokaż komentarz

      @norbw74: nie tylko mocy palników. Powinien być jeszcze wykres temp/czas dla każdego garnka, ale nie ma bo tutaj mierzyli jedynie punktowo. A ogólnie imo to powinien być prosty test na 2-3l, maks moc i ile czasu zajmuje zagotowanie przy jakim zużyciu. Sory ale godzinny test, to jest dla 90% użytkowników raczej mało praktyczny

    •  

      pokaż komentarz

      @a4z4a4: @Login_login: @SOLGAZ: Wytłumaczcie mi dlaczego zużycie gazu na klasycznym palniku jest stałe?
      Logika i doświadczenie mówi mi, że po zagotowaniu wody do utrzymania stałej temperatury potrzebne jest mniej energii niż do zagotowania. Czyżby mała manipulacja?

    •  

      pokaż komentarz

      @norbw74: w tym teście odkręcili palnik na maksa i przez cały test nie zmieniali nastawień, stąd przy zwykłej kuchence stałe zużycie gazu. W Solgazowej mimo nastawienia na maksa, elektronika sama co chwilkę odłącza gaz.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie mogę znaleźć mocy palników, które były testowane.

      @norbw74: oj tam oj tam...

    •  

      pokaż komentarz

      @Login_login: Po 10 minutach, czyli po zagotowaniu wody na klasycznym palniku, krzywa zużycia gazu powinna być bardziej płaska a tu zero zmiany.
      Najważniejsze ze gimbaza to łyknie.
      Szkoda, że nie znam jaką płytę testowali. Stawiam na Amicę.

    •  

      pokaż komentarz

      Szkoda, że nie znam jaką płytę testowali. Stawiam na Amicę.

      @norbw74: Nieee, Aby Amica nie stara się mieć w swoim portfolio jak najbardziej efektywnych produktów #pdk ? Raczej firmę krzak.

    •  

      pokaż komentarz

      Raczej firmę krzak.

      @skejna: wiodący produkt konkurencji

    •  

      pokaż komentarz

      @kaganiec_oswiaty: Czyli niewiadomoktouwierzcienamnasłowo

    •  

      pokaż komentarz

      @skejna: dokładnie tak :) To jest tak samo jak z tymi reklamami Vizirów, Fairy, czy innego mango-chłamu- biel jeszcze bielsza, czerń jeszcze czarniejsza, paski jeszcze bardziej pasiaste! Nasz produkt kontra wyblurowana szara butelka podpisana w aftet effectsach jako "wiodący produkt konkurencji". Czyli w zasadzie ciul wie co.

      Z tym Solgazowym testem jest tak samo- nasze (wiodące) rozwiązanie kontra "konkurencja". Równie dobrze może to być używana płyta z Allegro za 100zł. Zero konkretów, zero porównania, zero parametrów technicznych. Wszystko co miało zostać powiedziane już powiedziane w tej aferze zostało, ja tylko dodam od siebie że chciałbym zobaczyć jakby ten test był solidnie zrobiony faktycznie przez jakichś speców. I byłoby porównanie do 2 płyt- jakiejś zupełnej tanizny i czegoś w przedziale cenowym płyty Solgazu. Tylko tyle, bo jednak mówienie samemu o swoich produktach, że "są lepsze" to jest marketingowa gównogadka, a nie stwierdzony fakt, nie ważne jak dużo się wklei onetowych certyfikatów.

  •  

    pokaż komentarz

    Abstrahując od samego tematu, przeprowadzanie testów przez samego producenta oraz ogłaszanie kto miał rację przez jedną ze stron konfliktu uważam za nietrafione. "Eksperci" telezakupow Mango tez są w stanie dowieść wszystko ( ͡º ͜ʖ͡º) Bardziej cenna byłaby opinia kogoś takiego jak np. AdBuster

  •  

    pokaż komentarz

    Czy opinie na Facebooku są tak samo prawdziwe jak te kupione na ceneo?
    @SOLGAZ
    http://www.ceneo.pl/44713105/opinie-1;0160-1

1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 następna

Dodany przez:

avatar krolka89 dołączyła
387 wykopali 221 zakopali 22 tys. wyświetleń