•  

    pokaż komentarz

    Komputronik łaskawie zgodził się na zwrot produktu. Bez możliwości zamiany itd. Muszę czekać 2 tygodnie na zwrot środków. Kpina.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: pewnie poprzedni kupujący wykorzystał swój ustawowy czas 14 dni na przetestowanie nowej karty i zwrócił ją do komputronika. Karta jako nowa, wykorzystywana w dozwolony przez ustawodawce sposób, wróciła na półkę do sprzedaży. Takie mamy prawo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @galonim: oni w ogóle nie powinni przyjąć takiego zwrotu

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: powinni, mogą jedynie obciążyć poprzedniego klienta za zużycie.

    •  

      pokaż komentarz

      @galonim: nie wykluczone, że tak zrobili i kolejny raz wciskają jako nowa.

    •  

      pokaż komentarz

      @galonim: 14-dniowe ,,przetestowanie" to za dużo powiedziane, on po prostu mógłby mieć prawo podłączenia w celu sprawdzenia czy działa i tylko tyle - tylko, że moim zdaniem interpretacja odpowiedniego przepisu z ustawy o prawach konsumenta powinna iść w tym kierunku, że nie powinno się akceptować otwarcia elektroniki, coś takiego powinno skutkować wygaśnięciem prawa do odstąpienia od umowy. Jak coś nie będzie działało to masz przepisy o wadach rzeczy sprzedanej i z nich dochodź sobie swoich praw.

      Dlaczego taka interpretacja? Bo za bardzo chroniąc jednego konsumenta (prawo do ,,sprawdzenia" cech i funkcjonalności rzeczy kupionej poza lokalem przedsiębiorstwa) de facto daje się po dupie drugiemu konsumentowi który dostaje otwartą, naruszoną, wcześniej podłączana rzecz. Wprawdzie informacja o fakcie, że pochodzi on ze zwrotu który połączony był z jego rozpakowaniem powinna zostać udzielona nowemu nabywcy, ale jest to kompletne nieżyciowe i z kolei za bardzo daje po dupie przedsiębiorcom.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: ja tam wolę #xkom właśnie z tego powodu, że nie robią problemów ze zwrotami, a używane rzeczy sprzedają w outlecie i możesz je sobie nawet obejrzeć w sklepie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Dlaczego taka interpretacja? Bo za bardzo chroniąc jednego konsumenta (prawo do ,,sprawdzenia" cech i funkcjonalności rzeczy kupionej poza lokalem przedsiębiorstwa) de facto daje się po dupie drugiemu konsumentowi który dostaje otwartą, naruszoną, wcześniej podłączana rzecz. Wprawdzie informacja o fakcie, że pochodzi on ze zwrotu który połączony był z jego rozpakowaniem powinna zostać udzielona nowemu nabywcy, ale jest to kompletne nieżyciowe i z kolei za bardzo daje po dupie przedsiębiorcom.

      @wjtk123: Jeden z lepszych, jak nie najlepszy, komentarz w tej kwestii jaki widziałem. Popieram w 100%.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: nie mieli na stanie, wiec dali gowno. Komputronik, ty chu....u!

    •  

      pokaż komentarz

      @a5f5c1: no nie wiem z xkomem ludzie tu juz mieli tyle problemow ze ja tam nic nie zamawiam...

    •  

      pokaż komentarz

      @crackhack: nie mówię, że xkom nic nie ma za kołnierzem, ale lepszej opcji raczej nie widzę póki co ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @a5f5c1: Mi ostatnio Xkom przysłał używany RAM. Po zgłoszeniu niezgodności towaru nawet nie chcieli zdjęć ani nic, tylko kazali odesłać bo od razu chcieli zwrócić koszty zakupu.
      Czyli dobrze wiedzą, że wysyłają używany sprzęt i tylko liczą, że kupujący jest "mniej awanturujący sie".

      pokaż spoiler Zakup na firmę więc nie obowiązuje 14 dni zwrotu.

    •  

      pokaż komentarz

      Dlaczego taka interpretacja? Bo za bardzo chroniąc jednego konsumenta (prawo do ,,sprawdzenia" cech i funkcjonalności rzeczy kupionej poza lokalem przedsiębiorstwa) de facto daje się po dupie drugiemu konsumentowi który dostaje otwartą, naruszoną, wcześniej podłączana rzecz.

      @wjtk123: Nie. To proste - kazdy konsument kupujac nowa, nieuzywana karte ma prawo dostac nowa, nieuzywana karte a potem ja przetestowac przez 14dni. Sprzedawca moze sobie ja potem sprzedac jako uzywana na promocji. Na zachodzie sie da, a w Polsce jakos nie, bo jak to Janusz mialby sprzedawac cos taniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @damek: w xkomie honorują zwroty w ciągu 14 dni nawet jeśli to zakup na firmę

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Czyli karta ponownie zostanie niedługo komuś opchnięta jako 'nowa'

    •  

      pokaż komentarz

      @piwniczak: Nie wiesz jakie są przepisy konsumenckie na zachodzie. Poza tym w imię czego przedsiębiorca miałby tak dostawać po dupie? Żeby Seba mógł sobie HEHE zamówić, przetestować a potem odesłać? Potępiam to, że przedsiębiorcy potem odkładają takie produkty na półkę, ale ja im się wcale nie dziwię.

      W erze ,,window shoppingu" dawanie Matiemu prawa do sprawdzania funkcjonalności jest kompletnie bez sensu.

    •  

      pokaż komentarz

      pewnie poprzedni kupujący wykorzystał swój ustawowy czas 14 dni na przetestowanie nowej karty i zwrócił ją do komputronika. Karta jako nowa, wykorzystywana w dozwolony przez ustawodawce sposób, wróciła na półkę do sprzedaży.

      @galonim: no ale tak zużyta karta jednak albo powinna być doprowadzona do stanu "nowego" przed sprzedażą, albo jeśli się nie da to w ogóle nie sprzedawana jako nówka, a poprzedni właściciel obciążony nadmiernym zużyciem. Nie wiem co on z nią robił że w kilka dni tak się zasyfiła ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @wjtk123:

      Nie wiesz jakie są przepisy konsumenckie na zachodzie
      Takie, ze jak cos jest sprzedawane jako nowe i nie uzywane to musi byc nowe i nie uzywane.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Co za roszczeniowość...

      15 minut po rozpakowaniu, jazda na wykop... Po co do sklepu...

      O boże zwrócą mi pieniądze w terminie. Dramat!

      #atencyjnyniebieskipasek

    •  

      pokaż komentarz

      @galonim: Wtedy powinna być wystawiona w OUTLECIE sklepu lub w innej formie sprzedaży

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Według ustawy o sprzedaży kart graficznych klientom detalicznym nie musi ci sprzedać sprzętu nowego, nawet jeśli sprzedaje go jako nowy, ale musi go przyjąć z powrotem, w myśl nowelizacji z dwunastego grudnia zeszłego roku "przyjmowanie zwrotów kart graficznych".

    •  

      pokaż komentarz

      Komputronik łaskawie zgodził się na zwrot produktu. Bez możliwości zamiany itd. Muszę czekać 2 tygodnie na zwrot środków. Kpina.

      @knst: Kpina? Jeszcze przed nawiązaniem kontaktu ze sklepem rozpoczynasz aferę na wykopie. Co więcej, sprzedawca bez problemów przyjmuje zwrot. Czego ty więcej oczekujesz? Przyjazdu prezesa i kosza ze słodyczami?

    •  

      pokaż komentarz

      @Toczas: tylko musieli by czesciowo obciazyc kupujacego, bo inaczej kolega niech zamowi i odda, a ja towar juz sobie taniej w outlecie kupie;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Styrmir: Nic by nie musieli. Zobacz: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=7854942&order=m&string=outlet&search_scope=userItems-7854942&bmatch=s0-ele-1-4-1018 outlet chociażby x-kom prowadzony na allegro, setki (w tej chwili ponad 1000) produktów z wyjaśnieniem co i jak było ewentualnie zużyte.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Zastanawiam się co za idiota musiał kupić tą kartę za pierwszym razem bo u mnie grafika po 3 latach użytkowania wygląda jak nowa. Zresztą kiedy karta nie spełnia moich oczekiwań zawsze sprzedaję i nigdy tak nie wyglądała żadna moja grafika a miałem ich ponad 20. Tylko dzisiaj ludzie są tak nauczeni że wszystko im się nalezy i niczego nie szanują ani swojego ani tym bardziej cudzego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Toczas: patrzac po kartach graficznych to zwykle oprocz tego ze maja uszkodzone opakowanie to jeszcze pochodzą z naprawy w serwisie, a to juz robi roznice.

    •  

      pokaż komentarz

      @galonim:
      Mogą sprzedawać jako nowa, ale muszą poinformować, że jest ze zwrotu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vielokont: Zaraz, zaraz... 14 dni na zwrot to oni mają w przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Przyczyna jednak jest, bo sprzedali mu używkę i nie mogą się tego wyprzeć. Gdyby chcieli się zachować w porządku, to powinni to odebrać od niego kartę własnym kurierem i od razu wysłać mu nową sztukę. Tak robią porządne firmy.

    •  

      pokaż komentarz

      @puzonyyx: Może i Komputronik nie wykazał się nadzwyczajnie dobrym podejściem do klienta (kurierów nie wysyła się w takich przypadkach nawet na zachodzie, co najwyżej zwracają za odesłanie produktu do sprzedawcy), ale nie widzę powodu do kręcenia gównoburzy w zasadzie o nic. Rację kupującego uznali, zwrot obiecali. Żadnego mataczenia i kombinowania. Naprawdę jest powód robić znalezisko i niszczyć firmie opinię?

    •  

      pokaż komentarz

      @Vielokont: Pracuję w firmie sprzedającej AGD i różne pierdoły. Jeśli zdarzy się nam podobna wpadka, to wysłanie kuriera do klienta kosztuje nas jakieś 10zł. Za 10zł nie opłaca nam się ryzykować nawet negatywa na Allegro, a co dopiero reputacji firmy (po co ma nas ktoś obsmarować na Wykopie/Facebooku?). Jak widać Komputronik ma to gdzieś. Znalezisko jest trochę może zbyt "dramatyczne" jak na wagę sprawy, ale mimo wszystko to jednak sklep poleciał w kulki, wysyłając jakiś szrot bez sprawdzenia.

    •  

      pokaż komentarz

      Sprzedawca moze sobie ja potem sprzedac jako uzywana na promocji.

      @piwniczak: Czyli sprzedawca ma ponieść koszt tego że kupujący się rozmyślił?

    •  

      pokaż komentarz

      Znalezisko jest trochę może zbyt "dramatyczne" jak na wagę sprawy, ale mimo wszystko to jednak sklep poleciał w kulki, wysyłając jakiś szrot bez sprawdzenia.

      @puzonyyx: Tego nikt nie kwestionuje, ale przynajmniej nie zgrywają Januszy i szybko załatwili sprawę. Trochę nie na miejscu jest robienie o tym aferowego znaleziska, zwłaszcza gdy zazwyczaj sprzedawca musi sobie zasłużyć na taką 'nobilitację' olewczym lub wręcz bezczelnym podejściem do klienta.

      Przy okazji - ciekawe, że nikt nawet nie zająknie się o możliwości pomyłki ze strony sklepu. Przecież takie rzeczy się zdarzają. Dlaczego zaraz doszukiwać się złej woli firmy?

    •  

      pokaż komentarz

      @m_i_n: @m_i_n: Tak niestety jest, dlatego w Polsce nie opłaca się handlować, bo konsument może Ci odesłać towar nawet w osranym pudełku i na dobrą sprawę wiele mu nie możesz zrobić, oprócz potrącenia paru groszy.

    •  

      pokaż komentarz

      @m_i_n: Ryzyko biznesowe. W reszcie europy jakos ponosza i nikt nie sprzedaje potem uzywanych kart jako nowe, a mimo wszystko zarabiaja i prosperuja. Tylko w Polsce sie nigdy nie da.

    •  

      pokaż komentarz

      @puzonyyx: @m_i_n: W UK przepisy sa podobne jak w Polsce - kupujac online masz ustawowe 14 dni na zwrot bez podania przyczyny. Mimo tego, wielu sprzedawcow dobrowolnie wydluza ten okres nawet do 3 miesiecy. Zgloszenie przez kupujacego nawet drobnej wady, gdy tenze kupujacy nie chce odsylac towaru bardzo czesto (rowniez dobrowolnie ze strony sprzedawcy) konczy sie wyslaniem drugiej sztuki za free - i zdazaly mi sie takie sytuacje gdzie dostalem druga sztuke gratis zarowno w przypadku drobnostek gdzie koszt wysylki jest wiekszy niz koszt towaru jak i np. drogiego sprzetu AGD. Do tego wysylka prawie wszedzie jest darmowa, a suma sumarum towary znacznie tansze niz w Polsce. Jakos sprzedawcy prosperuja, a wskaznik bankructw jest znacznie mniejszy niz w Polsce.

    •  

      pokaż komentarz

      @piwniczak: Bo to prawo jest patologiczne, chroni się konsumenta (za bardzo), obarczając ryzykiem sprzedawcę, ten musiał by podnieść ceny aby pokryć straty takich "januszowych zwrotów", to z kolei spowoduje że wyprze go konkurencja która wciska klientom używane rzeczy na skutek prawa które ma chronić konsumenta - a de facto mu szkodzi.

      Te 14 dni na zwrot zupełnie nic nie daje, bo jeśli sprzedawca jest uczciwy to oznacza to wzrost cen (no nie ma zmiłuj), więc konsument który nie zwraca nic płaci za tych co się rozmyślili. W drugim wariancie, gdzie sprzedawca oszukuje, konsument traci czas na zwrot bo dostał używkę, więc znów "płaci" (swoim czasem i nerwami) za tych którzy zwracają. Dopiero w sytuacji w której nie ma prawa zwrotu, Ci którzy się rozmyślają płacą za siebie (bo nie mogę zwrócić). Oczywiście to wszystko nie dotyczy sytuacji w których dostajemy nie to co zamawiamy, bo to zupełnie inna sytuacja.

    •  

      pokaż komentarz

      Do tego wysylka prawie wszedzie jest darmowa, a suma sumarum towary znacznie tansze niz w Polsce. Jakos sprzedawcy prosperuja, a wskaznik bankructw jest znacznie mniejszy niz w Polsce.

      @piwniczak: Ale nie dlatego że mają tam 14 dni na zwrot, tylko że cały system podatkowy, gospodarczy, polityczny, podejście ludzi jest inny niż u nas, więc takie porównanie zupełnie nie ma sensu. Jeśli u nas prawo było by prostsze, podatki niższe a działania rządu przewidywalne to gwarantuje Ci że efekt też był taki sam. U nas każdy jest dojony jak się da a takie są tego efekty - 14 dni zwrotu to kropla w morzu.

    •  

      pokaż komentarz

      @m_i_n: Konsument ktory jest pewien tego ze towar bedzie mogl zwrocic wydaje znacznie wiecej pieniedzy.
      Gdyby to dzialalo tak jak mowisz to sklepy w takiej Anglii dobrowolnie nie wydluzaliby okresu zwrotu bez podania przyczyny nawet 6-krotnie przy jednoczesnym obnizaniu wlasnych marz, dodatkowo utrzymujac sie na rynku dluzej i przynoszac wiecej dochodu niz polskie sklepu

    •  

      pokaż komentarz

      @a5f5c1: xkom wcale nie jest lepszy ...

    •  

      pokaż komentarz

      @m_i_n: Bynajmniej nie twierdze, ze robienie biznesu w Polsce jest latwe i przyjemne - wiem ze tak nie jest. Ale sprzedawanie towarow uzywanych jako nowe jest zwyczajnym oszustwem i Polska jest jedynym krajem EU w ktorym cos takiego przechodzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @a5f5c1: No chyba kpisz, xkom też wesoło sprzedaje używki jako fabrycznie nowe...

    •  

      pokaż komentarz

      @m_i_n: Zupelnie z innej beczki - kiedys pracowalem w Polsce w gastronomii w roznych miejscach, mialem tez wielu znajomych rowniez pracujacych w wielu miejscach i to co sie dzieje pod wzgledem zywienia to jest horror. Zbieranie rzeczy z ziemi (bo Janusz biznesu musialby przeciez odrobic straty podnoszac ceny), uzywanie przedatowanych produktow przy przetwarzaniu (jak wyzej, Janusz biznesu musi zuzywac wszystko bo inaczej podniesienie cen). Regularne oszustwa w skladzie produktow i skladnikach potraw restauracyjnych, bo przeciez towar musi sie sprzedac, inaczej trzeba by bylo zwiekszyc ceny. Przygotowanie jedzenia w warunkach uragajacych jakimkolwiek standardom (np. niegdys bardzo znana, choc nieistniejaca juz - bynajmniej nie z powodu bankructwa, lecz po prostu wybudowano cos innego w miejscu lokalu dzierzawionego od miasta - pizzeria) przychowywala surowe ciasto na pizze i inne skladni w bedacej w stalym uzytku ubikacji pracowniczej - bo przeciez wlasciciel musialby zrobic remont ktory z kolei odbilby sie cenowo na klientach. To wszystko dla dobra klientow i pod czujnym okiem inspekcji sanitarnych, ktorych "niezapowiedziane kontrole" byly by wdziecznym tematem do kolejnego sketcha Monty Pythona. Tymczasem w cywilizowanym swiecie mamy - rok temu wlasciciel restauracji zostal skazany na 6 lat wiezienia za oszustwo w skladzie potrawy w restauracji w Easingwold. Pare dni temu - dwoch kucharzy aresztowanych za falszowanie skladu potraw w barze szybkiej obslugi w Oswaldtwistle - grozi im wieloletnie wiezienie. Poltorej roku temu dwoje kucharzy skazanych na 15 i 18 miesiecy wiezienia za uzycie przeterminowanego produktu w Hornchurch. To tylko kilka pierwszych przykladow z Google.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Ja jakieś 2 lata temu zwróciłem w Morele.net monitor z defektem (ciemna plama na matrycy) poprzez 14 dniowy zwrot (wówczas jeszcze 10). Jako powód podałem prawdę, stwierdzając, że monitor jest uszkodzony. Nie chciało mi się bawić w gwarancje, więc pozostał zwrot. Nie sądziłem, że przyjmą, a przyjęli. Zapewne później opchnęli go komuś innemu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      sprzedawca ma ponieść koszt

      @m_i_n: Tak zostało skonstruowane prawo. Moim zdaniem niesprawiedliwie ale takie jest.

    •  

      pokaż komentarz

      Na zachodzie sie da, a w Polsce jakos nie, bo jak to Janusz mialby sprzedawac cos taniej.

      @piwniczak: Marże i tak są na granicy opłacalności

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Za chwilę zaczynam walkę ze sklepem - będę na bieżąco informował.
      Kręcisz #afera jeszcze zanim skontaktowałeś się ze sklepem? Nieładnie...

    •  

      pokaż komentarz

      Na zachodzie sie da, a w Polsce jakos nie, bo jak to Janusz mialby sprzedawac cos taniej.

      @piwniczak: I z tego powodu, że Janusz chce przycebulić i sobie poużywać sprzętu za darmo to właściciel firmy i inni klienci mają tracić?

    •  

      pokaż komentarz

      @szaloneneutrino: przecież nikt nie bierze sprzętu po to, żeby sobie go poużywać przez tydzien ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @piwniczak: jak widać bierze skoro oddał

    •  

      pokaż komentarz

      @knst:takie smarki na laminacie występują na większości produktów to plamy po topniku... a to co nazwałeś porysowane to jest folia ochronna którą należy odkleić, schodzi taka cieniutka folia i zostanie czysta nalepka co by gimbaza mogla fapować na logo, że właśnie nie jest prysowane. Swoją droga taka ładna karta do komputera firmowego...

    •  

      pokaż komentarz

      @galonim: 14-dniowe ,,przetestowanie" to za dużo powiedziane, on po prostu mógłby mieć prawo podłączenia w celu sprawdzenia czy działa i tylko tyle - tylko, że moim zdaniem interpretacja odpowiedniego przepisu z ustawy o prawach konsumenta powinna iść w tym kierunku, że nie powinno się akceptować otwarcia elektroniki, coś takiego powinno skutkować wygaśnięciem prawa do odstąpienia od umowy. Jak coś nie będzie działało to masz przepisy o wadach rzeczy sprzedanej i z nich dochodź sobie swoich praw.

      Dlaczego taka interpretacja? Bo za bardzo chroniąc jednego konsumenta (prawo do ,,sprawdzenia" cech i funkcjonalności rzeczy kupionej poza lokalem przedsiębiorstwa) de facto daje się po dupie drugiemu konsumentowi który dostaje otwartą, naruszoną, wcześniej podłączana rzecz. Wprawdzie informacja o fakcie, że pochodzi on ze zwrotu który połączony był z jego rozpakowaniem powinna zostać udzielona nowemu nabywcy, ale jest to kompletne nieżyciowe i z kolei za bardzo daje po dupie przedsiębiorcom.

      @wjtk123:
      W stare wersji ustawy konsumenckiej było tak, że można było faktycznie tego towaru praktycznie 28 dni używać. 14 dni na zgłoszenie chęci zwrotu plus drugie 14 dni na odesłanie towaru. Towar mógł mieć wyraźne ślady używania i sprzedawca nie mógł się czepiać. Vision Express nie chciał przyjąć zwrotu porysowanych okularów i dostał po dupie od UOKIK. Wg nowe ustawy może na tyle przetestować jak miał by to możliwość zrobić zakupując w sklepie stacjonarnym.
      Z mojej praktyki, a mam jej sporo bo handlowałem z większością dystrybutorów przez wiele lat. Karta jest pewnie wyciągnięta z jakiegoś kompa demo lub na przykład musieli wymienić ją klientowi na inny model gdyż nie działała prawidłowo na konkretnej płcie głównej a wyszło to po fakcie. Nie trafiało się to często, lecz miałem parę takich kwiatków. Czasem karcie odwalało na konkretne płycie. Nie było za bardzo jak tego reklamować. Producent płyty twierdził, że to wina karty, producent karty,że to wina płyty. W innych konfiguracjach sprzęt działał bez problemu. Hurtownia szukała wtedy łosia, w końcu któryś karty nie zwrócił. To tak jak z częściami GSM z Allegro. Wysyłają nie działający lcd, iluś klientów go odeśle jednak któryś zagnie taśmę lub ją urwie i nie będzie mógł już reklamować. Moja rada, nagrywać otwieranie paczki, jak coś jest nie tak, zawsze łatwiej reklamować.

    •  

      pokaż komentarz

      @arczon nie mam tam żadnej folii człowieku, już pisałem o tym wcześniej. A ten brud nie jest normalny.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @spiced_biscuits skąd się tacy ludzie jak ty biorą?

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: z listy płatników podatków vat i pit.
      Nie mniej, sam składałem 15-20 lat temu kompy i nie wydziwiałem jak ty. Karta ma działać i mieć odpowiednią wydajność. Lekkie zarysowania mogą wynikać z ekspozycji. To nie wina komputronika, tylko klientów, którzy kupują i zwracają towar nie dbając o niego. Takie mamy prawo, zwrot trzeba przyjąć, nawet bez uzasadnienia, do tego zwracając koszty przesyłki. Wystarczy, że już tyle traci sprzedawca na gówniarzy, którzy chcieli porównać kartę graficzną za tysiaka do tej co mają w kompie wartym tysiaka.... Dodam, że producent takich zwrotów nie przyjmuje, a marża sprzedawcy na takich produktach nawet 5% nie przekracza...

    •  

      pokaż komentarz

      @piwniczak To chyba Niemcy nie są w EU, bo działa tam to dokładnie tak samo.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Kupujesz Radeona to tak jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @spiced_biscuits i to usprawiedliwia sklep z wysyłania kart ze zwrotów jako nowych?

    •  

      pokaż komentarz

      @kamien23 nie tak było, sklep zaoferował zwrot z 14 dniowym oczekiwaniem na pieniądze. Takie rozwiązanie mnie nie interesuje, stąd wykop. Niech ich PR ruszy dupę

    •  

      pokaż komentarz

      @wjtk123: k@##a wielka mi rzecz używana 14 dni, f=

    •  

      pokaż komentarz

      że nie robią problemów ze zwrotami,

      @a5f5c1: żebyś się nie zdziwilił #xkomcwel

    •  

      pokaż komentarz

      @wjtk123: zle to interpretujesz. Ustawa ma za zadanie wyrownac 'szanse' osoby kupujacej na miejscu oraz zdalnie. Czyli jak otrzymasz towar to mozesz z nim praktycznie zrobic to samo co moglbys w sklepie. W sklepie nie wlaczysz prania w pralce, tego samego nie mozesz zrobic z pralka zamowiona poza lokalem i odeslac. Podobnie z ta karta graficzna. W sklepie tez nie moglbys jej podlaczyc do komputera i przetestowac. Wedlug mnie taki zwrot nie powinien zostac przyjety. Jezeli cos z nia bylo nie tak to powinno isc jako rekojmia.
      Oczywiscie komputronik nie powinen wyslac uzywanej karty koledze - ja mowie o pierwszym zwrocie tej karty.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vielokont: ile bierzesz za obronę firmy? jest mi taki potrzebny.

    •  

      pokaż komentarz

      @marcus46: Tylko na tyle cię stać? Wracaj na onet, do swoich.

    •  

      pokaż komentarz

      Takie mamy prawo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @galonim: No to to jest coś co należy zmienić, a nie zajmować się głupotami. Jak coś jest ze zwrotu to dla mnie jest równowznaczne z powystawowym i jako takie powinno być oznaczone...

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: od strony pól lutowniczych Twoje zdjęcia ukazują "smugi". Moim zdaniem jest to Flux- czyli substancja używana do łatwego przelutowywania i odswieżania lutów. jeśli jest ona kleista i ma zapach żywicy a do tego pod wpływem zapalniczki topi się w ciecz i wydziela jeszzce bardziej intensywny zapach to oznacza, że na pewno jest to taki topnik. może to oznaczac, że Twoja "nowa" karta miała przelutowywane jakieś podzespoły, bądź była "odświeżana" przed wydaniem jej Tobie. Kurna skandal

    •  

      pokaż komentarz

      Anglii dobrowolnie

      @piwniczak: Tak jak pisałem wcześniej, Anglia to nie Polska. I druga sprawa, "dobrowolnie" ;) nie ma nic przeciwko okresowi zwrotu nawet i 5 lat pod warunkiem że właśnie jest to dobrowolne a nie narzucone wszystkim odgórnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: 14 dni to standardowy termin na zwrot środków pieniężnych, tak samo ty masz 14 dni na zwrot towaru. Na miejscu sprzedawcy też się nie dziwię, że nie chce dać innej karty, bo taki klient marudzący to same problemy i lepiej mu oddać kasę i niech spada na drzewo niż się pakować w kolejne ewentualne koszta, bo druga karta ma lekkie zarysowania.... jak już napisałem, przesyłki w obie strony już komputronika pozbawiły zysku ze sprzedaży, więc przy kolejnym zwrocie od ciebie wpadają w stratę...

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: X-kom - to samo. Dziś przyszła zamówiona przeze mnie karta - widać, że ktoś nieumiejętnie otwierał już pudełko, karta niby zafoliowana, ale zaklejona kiepsko przyciętą biurową taśmą, na karcie trochę kurzu i odciski czyichś palców, po podświetleniu styków wyraźne ślady montażu. Mieli skontaktować się jeszcze dziś, nie zrobili tego i tak trafiłem tu, w zw. z czym witam wszystkich :)
      Zobaczymy co powiedzą, ale prawdopodobnie przysługuje mi tylko prawo zwrotu, nie wymiany na nową. Myślałem, że skoro kupiłem nową kartę, to przysługuje mi nowa karta - pieniądze już przecież miałem i właśnie na kartę je zamieniłem. Szkoda, że używaną. Poza tym karta zdążyła w 2 dni podrożeć. Kobieta z x-komu ładny bajer mi wciskała: "sprawdzimy na monitoringu w magazynie, czy ktoś nie grzebał przy pańskiej karcie".. Smutne, ktoś starszy pewnie w ogóle by nie zauważył, że kupił używany sprzęt. Dla mnie jest to bezczelne oszustwo, przecież ktoś się nieźle starał, żeby to z powrotem zapakować. W ich sklepie stacjonarnym nigdy nie miałem takich problemów, a kupę pieniędzy już tam przewaliłem. Teraz jestem chory, więc zamówiłem wysyłkowo - mój błąd.

    •  

      pokaż komentarz

      Komputronik łaskawie zgodził się na zwrot produktu. Bez możliwości zamiany itd. Muszę czekać 2 tygodnie na zwrot środków. Kpina.

      @knst: Wiem, czepiam się, ale możesz doprecyzować pisząc, że "łaskawie zgodził się na zwrot"?

    •  

      pokaż komentarz

      @liet: bo zakup był na firmę

    •  

      pokaż komentarz

      bo zakup był na firmę

      @knst: To rzeczywiście oburzające. Mam oczywiście na myśli to że zamierzasz wrzucić w koszty zakup rzeczy, która nie ma nic wspólnego z prowadzoną przez Ciebie działalności, za którą de facto ja jako podatnik zapłacę.
      Zgadzam się z tym, że komputronik odstawił inbę sprzedając towar ze zwrotu jako nowy, ale Twoje oburzenie, zwłaszcza że przyjęli zwrot wydaje się niestosowne.

    •  

      pokaż komentarz

      @liet: że tak spytam - dlaczego od razu mnie osądzasz? A może jestem grafikiem komputerowym?
      Nie twoja sprawa, zajmij się sobą.

    •  

      pokaż komentarz

      że tak spytam - dlaczego od razu mnie osądzasz? A może jestem grafikiem komputerowym?
      Nie twoja sprawa, zajmij się sobą.


      @knst: już napisałem powyżej + dlatego że mam alergię na ludzi którzy okradają Państwo. A co do argumentu o byciu grafikiem, to tym bardziej bezczelne jest to że sam wiesz że nim nie jesteś. Jeżeli się mylę to oczywiście przeproszę.

    •  

      pokaż komentarz

      @liet: To państwo bezczelnie łupi obywateli, a jeśli ktoś uchyla się jakimś cudem od płacenia podatków jest tylko dowodem na to, że obniżenie ich powiększy wpływy do budżetu. Krzywa Laffera, mówi ci to coś? Z przyjemnością postawię piwo każdemu, komu udało się oszukać pis choćby na złotówkę. Im mniej w budżecie, tym szybciej utoną w tych swoich pięciuset plusach.

    •  

      pokaż komentarz

      @W_WW: A konto założyłeś specjalnie żeby odpowiedzieć na mój komentarz? Usuń konto pożal się boże janosiku.

    •  

      pokaż komentarz

      @liet: Wiesz w ogóle kim był Janosik? Poczytaj, a zdasz sobie sprawę, że twoja wypowiedź nie ma sensu.
      Konto założyłem, żeby napisać o tym jak oszukał/okradł mnie x-kom. Kilka postów wyżej możesz się z tym zapoznać.
      ps - nie próbuj pisać mi, co mam robić.

  •  

    pokaż komentarz

    Ci co zakopali bo informacja nieprawdziwa - że niby to wymyśliłem?

  •  

    pokaż komentarz

    @knst Patrząc na naklejkę wentylatora i zakurzenie, to wygląda raczej jak karta wystawowa, która stała w sklepie na półce za szybką.
    Więc teoretycznie jest to karta nowa. nie używana, tylko rozpakowana w celach wystawowych. Zanim zaczniesz gównoburzę, sprawdź czy w opisie oferty nie było wzmianki o egzemplarzu wystawowym.

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: masz podany link. Żadnej wzmianki o tym, że jest "powystawowa".
      Poza tym żadna to okazja, ba w innych sklepach jest nawet 50 zł taniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: powystawowe.. to nie nowe kolego.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Na zdjęciach które dałeś wentylatory nie są porysowane. One po prostu mają taki design błyszcząco-matowy.
      natomiast ta kleista maź z tyłu to Topnik lutowniczy - normalna rzecz na laminacie.

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious chyba sobie kpisz. Mam jeszcze jednego takiego RX i nic takiego nie ma

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: Są porysowane. Tak samo ten syf na laminacie to nie jest normalne! Miałem tą kartę to wiem co pisze.

    •  

      pokaż komentarz

      @knst: Kolego, nie kpię - podaję Ci jedynie własne spostrzeżenia.
      I zamiast zaczynać wielkie halo na wykopie, może warto było najpierw skontaktować się z komputronikiem - telefonicznie, lub poprzez formularz kontaktowy, dodać zdjęcia w załączniku i wyjaśnić całą sprawę,. Każdy normalny chyba zaczyna od tego, a dopiero potem gdy sklep ignoruje lub olewa klienta, dodaje się wpis na wykopie.

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: Powinien tak zrobić, niestety komputronik grubo przesadził i należało się im.

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: jak można pomylić towar nowy z używanym?? Ktoś to sprawdzał, pakował, miał papier w ręku... Bardzo dobrze zrobił.

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: nie wiem za co cie tak minusują ? to faktycznie jest topnik który znajduje się nawet na najdroższych grafikach, czasem jest po prostu go mniej bądź więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      natomiast ta kleista maź z tyłu to Topnik lutowniczy - normalna rzecz na laminacie.
      @atna-nefarious: pan raczy żartować, pracując na sklepie i serwisie przez ręce przewinęło mi się tyle kart graficznych, że mam o tym niejakie pojęcie i żadna nie była tak uświniona. Nigdy. W żadnym miejscu. Takie coś bardziej już podpada pod żałosne próby naprawienia ułamanego gniazda zasilania (które o dziwo jest po drugiej stronie laminatu), a nie "normalną rzecz na laminacie", proszę cię. Ta grafika była ewidentnie wcześniej wypakowana i używana w ten czy inny sposób i sprzedawanie takiego egzemplarza jako nówki nieśmiganej to- pomijając kwestie etyczne- czyste sk%$!ysyństwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @faktyofaktach: Tłuszcza chce krwi... Gość ma otrzymać zwrot środków i pisze"łaskawie" mu zwrócą.

      Straszny ten wykop...

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: ja miałem w swoim życiu już kilkanaście kart graficznych i innego tego typu sprzętu, który zawsze sam składałem do kupy i nigdy takiej nie dostałem. Zawsze były czyste. Nie lubię 'refurbished' ale kiedyś kupiłem myszkę Logitecha tego typu i też była czysta, jak nowa włącznie ze ślizgaczami. Tylko pudełka nie było, a folia. Na kartę nawet powystawową (czyli w moim założeniu leżącą w gablocie, a nie działająca akurat w jakimś demo PC, bo to już używana) też raczej nie wygląda, bo ten kurz taki przesiekany jest. Lepiej niech pisze tutaj, inaczej Komputronik olewa. Kupił nowe i ma być nowe.

    •  

      pokaż komentarz

      @kaganiec_oswiaty: miesięcznie mam w rękach kilkadziesiąt kart graficznych i naprawdę nie widzę w tym nic dziwnego, to, że ma topnik na płycie być może oznacza, że podczas testów kontroli jakości w fabryce coś mieli zastrzeżenia i wróciła na taśmę montażową, coś poprawili coś wymienili i od tego jest właśnie tak napaskudzone topnikiem ... ale napewno nie sugeruje to, że karta jest używana, co do komputronika to wątpię żeby oni wymieniali gniazdo zasilania 8pin do grafiki...

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: Niedomyty topnik w nowym produkcie tej klasy nie powinien się znaleźć. Po drugie widać od razu, że inne gniazda obok były oryginalnie lutowane w inny sposób, mniej spoiwa i dokładnie wyczyszczone.

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: nie będzie komputronik pluć nam w twarz!

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious Pewnie ze zwrotu do którego też masz prawo. Znowu bezsensowne i śmieciowe wiadomości na wykopie. Kogo to obchodzi...

    •  

      pokaż komentarz

      @atna-nefarious: matowo uj???ne kurzem? miales kiedys jakis nowy komponent?

      pokaż spoiler to bylo pytanie retoryczne

    •  

      pokaż komentarz

      @WrzeszczPoranny: c$?$$wo zrobił, dobrze by zrobił wtedy gdyby opisał a oni by szli w zaparte. Miałeś kiedyś pracowników? Czy nie masz pojęcia jak to jest. Nie jesteś w stanie jako szef sam wszystkiego ogarnąć, a co jak zwyczajnie pracownik się jebnął i po reklamacji, przeproszą i wymienią. Warto ich oczerniać tylko po to by sobie własne ego podbudować jaki to ja jestem fajter internetowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @wkopywaczwykopywacz: Na tym etapie procesu realizacji zamówienia nie ma możliwości, aby się jebnąć. Od strony logistycznej nie jest możliwe, aby używane produkty leżały razem z nowymi. Muszą być jakoś oznaczane posegregowane, aby była jednoznaczność. W innej sytuacji nie byłoby możliwe sprawne zarządzanie ogromną ilością produktów. Przez prawie dekadę prowadziłem firmę i NIGDY nie było opcji, aby przypadkiem sprzedać używaną rzecz jako nową. NIGDY. Zwróć uwagę też, że w przypadku Komputronika nie jest to pierwsza tego rodzaju sytuacja.

      Przypomniała mi się pewna sytuacja. Jakiś czas temu kupiłem tablet i jednocześnie zamówiłem szkło ochronne (z innej firmy). Byłem ciekawy, jak zrealizują zamówienie szkła. Oczywiście przysłali w kopercie z bąblami. Szok. Zrobiłem fotki i napisałem maila, aby przysłali w KARTONIE (oczywiście od razu wystawiłem negatywa). Druga przesyłka - również koperta! Piszę kolejnego maila z kolejną sugestią użycia kartonu i z uwagą, że chyba sobie żartują. Wysłali trzeci raz - również w kopercie. Poszedł trzeci mail, na który odpowiedzieli, że nie jest to ich wina, że kurierzy rzucają paczkami. Ostatecznie zwrócili mi kasę za towar i poprosili o usunięcie negatywa. Teraz żałuję, że usunąłem. Takich "januszy biznesu" trzeba eliminować z rynku.

    •  

      pokaż komentarz

      @WrzeszczPoranny: A co jak pracownik podmienił a nówkę sam kupił jako używkę? Nie wiem jak Komputrońik czy oszukuje czy nie, ale nie raz już wyszło po czasie ze nie było tak jak na początku to wyglądało.

    •  

      pokaż komentarz

      @hermetyk: "ale kiedyś kupiłem myszkę Logitecha tego typu i też była czysta, jak nowa włącznie ze ślizgaczami. Tylko pudełka nie było, a folia." to byla wersja bulk, normalka dla normalnych (po cholere pudelko)

    •  

      pokaż komentarz

      @tomaszk-poz: refurbished. Nie dla wszyskich modeli Logitech robi OEM/Bulk.

  •  

    pokaż komentarz

    Zamówiłem u nich smartfona. Chcieli mi wcisnąć telefon z ekspozycji, ubrudzony i z wadą wyświetlacza. Link do wpisu w powiązanych. Jak widać to u nich normalna praktyka.

  •  

    pokaż komentarz

    Polecam wpisywać adnotacje do zamówienia "w przypadku stwierdzenia, że produkt był używany lub jest to egzemplarz powystawowy, towar nie zostanie odebrany od kuriera".
    Po takim dopisku, zamówienia anulowali mi:
    - komputronik
    - agito
    - media markt
    - jakiś brand większego sklepu, który specjalizuje się w laptopach i podzespołach do laptopów (zapomniałem nazwy)

1 2 3 4 5 6 7 ... 19 20 następna

Dodany przez:

avatar knst dołączył
1362 wykopali 53 zakopali 47.5 tys. wyświetleń