Jak ja nie lubię tego typu animacji. Niepotrzebne refleksy, oczojebne kolory, przesadzone wymiary czcionki, powolne animacje i niepotrzebne przemieszczanie kamery... wszystko to sprawia, że mam wrażenie oglądania animacji robionej w podstawówce na zajęciach informatyki, która niepotrzebnie odciąga uwagę od przedstawionego materiału.
ale coś tu jest przekombinowane. Przecież te prostokąty wcale nie reprezentują prędkości....prędkość to przecież (dla ruchu jednostajnego) droga przez czas, a nie tak jak tam sugerują droga razy czas.
@tre711: Jeśli robisz na kasie w Tesco to raczej takiego dnia nie doczekasz.
A tak serio - może i faktycznie - większość ludzi całej i pochodnych nie ma gdzie wykorzystać - ale jak tylko ktoś wchodzi w jakieś bardziej złożone obliczenia - okazuje się, że pochodne i całki to podstawa.
Przede wszystkim - pochodne bardzo ułatwiają życie, kiedy musisz się takimi sprawami zajmować.
@tre711: A ja żałuję, że nie przykładałem się w szkole, może dzisiaj rozwiązywałbym innego rodzaju problemy. Ostatnio (a już level wyżej od Ciebie) musiałem rozwiązać problem z wariacjami z powtórzeniami (kombinatoryka), który był konieczny do rozwiązania bardzo biznesowego problemu. Ot ciekawostka.
Komentarze (71)
najlepsze
Pomijając kwestie grafiki, ciekawy materiał ;)
A tak serio - może i faktycznie - większość ludzi całej i pochodnych nie ma gdzie wykorzystać - ale jak tylko ktoś wchodzi w jakieś bardziej złożone obliczenia - okazuje się, że pochodne i całki to podstawa.
Przede wszystkim - pochodne bardzo ułatwiają życie, kiedy musisz się takimi sprawami zajmować.
Trochę nieżyciowy przykład fizyki w liceum - ile