Afera prywatyzacyjna XX wieku.
Podczas prywatyzacji i sprzedaży Fabryki Samochodów Małolitrażowych (FSM) włoskiemu koncernowi Fiat Auto z Turynu polski rząd oddał za symboliczną złotówkę najlepszą w tamtym czasie fabrykę samochodów w Europie Środkowowschodniej. Polska straciła dzięki tej kurjozalnej transakcji najlepsze fabryki
MagicPiano222 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 16
Komentarze (16)
najlepsze
Gdzie bylibyśmy dziś, wiadomo....
A tak fiat hula aż miło, zatrudnia na dobrych warunkach tysiące ludzi, produkuje tu dobrej jakości autka sprzedawane na całym świecie. My ciagnelibysmy co ? Beskida, tarpana ?
I związkami zawodowymi które utrudniały restrukturyzację i modernizację. Przynajmniej fabryka stoi i produkuje. (W przeciwieństwie do FSO).
Co tam było warte 3 miliardy? 40letnia technologia? Prasy do karoserii tak zużyte, że do testów szczelności auta używano kotów? (wpuszczano do auta na noc kota, jak rano był to auto zdawało test jakości na spasowanie blach). Może gdyby policzyć 1:1 wartość gruntów,