:]

Ciastka!

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

  •  

    pokaż komentarz

    Wystosować prośbę o szyfrowanie numeru klienta?
    A może wprowadzenie prostego systemu weryfikacji klienta?
    Przecież to proste rozwiązania.

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: Szyfrowanie? Wg UPS'u niby już jest to zrobione gdyż numer umowy jest 'wszyfrowany' w ciąg znaków który składa się numer monitorowania. Szkoda że zawsze jest to samo miejsce. Ręce opadają.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: źle rozumiesz pojecie szyfrowania.

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: Czyli co, mam zamazywać numery markerem? ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: "Wystosować prośbę o szyfrowanie numeru klienta?"

      Zacznijmy od tego, że informacje służące do uwierzytelnienia klienta nie powinny w ogóle być publiczne dostępne, a więc numer klienta w jakiekolwiek postaci nie powinien się znajdować na przesyłce.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: wystarczy prosty zabieg:
      w tym numerze jest 18 cyferek od 0 do 9, czyli
      XXXXXXXXXXXXX YYYYY
      X= numer identyfikacyjny klienta który jest na paczce
      Y=Człon numeru będący znany tylko usługodawcy i klientowi
      co daje nam efekt taki że odbiorca i pracownik fizyczny nie ma dostępu do danych,
      Klient zlecający usługę zna resztę członu która jest jak pin potwierdzający zlecenie,
      Czy to takie trudne do obmyślenia?

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: Ale czy Ty nie rozumiesz tego że ja nie mam wpływu na wygląd tego numeru? Jest on generowany automatycznie przez program i umieszczany na liście.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: MASZ WPŁYW!
      Próbuje ci wyjaśnić że jesteś klientem i możesz z tym iść do sądu, tam wywalczyć coś siana, a jeśli nie zależy ci na sianie to idź do urzędu ochrony konsumenta , a oni w toku sadowym czy innym wymusza na UPS wdrożenie procedury uniemożliwiającej takie działania, czemu po prostu nie postarasz się tego załatwić dla siebie i innych klientów?
      Ja mam to za ciebie zrobić?, Ja nie korzystam z usług UPS i nie mam w tym żadnego interesu kiedy ludzie zrozumiecie ze sami musicie dbać o swój interes!

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: Sam nic nie zrobię i wiesz o tym doskonale. Jednostka mało kiedy ma odpowiednią siłę przebicia.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: Aleś ty nieporadny , załóż grupę "poszkodowani przez błąd UPS" czy może poszukaj gdzieś może na jakimś forum już się ktoś zrzesza, dogadać się walnąć pozew zbiorowy, albo każdy z osobna. To nic nie kosztuje a papier przyjmie wszystko,wystarczy chcieć.

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: przyznam Ci szczerze że zaczynasz gadać z sensem... pzdr

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: Mam prostsze rozwiązanie: zmienić firmę kurierską. Jak zaczną im odchodzić klienci biznesowi, to już sami wymyślą dobre rozwiązanie tego problemu.

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: Czy Ty aby nie jesteś uzależniony od Internetu?
      Weź się za siebie. Zycie stygnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @NieruchomyPoruszyciel: Ale ty się o mnie troszczysz!
      Jesteś moim bohaterem!

    •  

      pokaż komentarz

      @SHOGOKI: "wystarczy prosty zabieg"

      Teraz należy albo:
      - zmienić algorytm numerowania przesyłek (albo hashować wynik obecnego) przy czym zapewne należałoby uczynić nowe numery odróżnialnymi od starych, oraz wymienić wszystkim klientom ich numery,
      - zmienić sposób uwierzytelniania klientów np. wprowadzić listę osób uprawnionych do nadawania przesyłek lub wprowadzić jakiś dodatkowy PIN lub hasło.

      Ewidentnie UPS dał ciała.
      Ktoś kto projektował algorytm tworzenia numerków przesyłek użył do tego numeru klienta pewnie by ułatwić uczynienie ich unikalnymi i to nie był błąd. Błędem było, że nikt nie odkrył, że w ten sposób na przesyłce znalazły się wszystkie dane potrzebne do uwierzytelnienia klienta i wysyłania przesyłek w jego imieniu. A już całkowicie kuriozalne jest, że informowani o tym problemie proponują zabawę w ciuciubabkę ze zmienianiem numerów.

    •  

      pokaż komentarz

      @NotMe: Plus złożenie reklamacji, która generalnie nic nie zmieni w kwestii numerów nadawczych.

    •  

      pokaż komentarz

      @pokusof: a w rodzinie wszyscy zdrowi ?

    •  

      pokaż komentarz

      @pokusof: masz jakiś problem? ciekawe czy taki cwany jesteś też w realu.

  •  

    pokaż komentarz

    ZAKOP za cycki w tagach.

  •  

    pokaż komentarz

    To jest prawda. Wiem że kiedyś ktoś wysyłał paczki na koszt mojego szefa po całej Polsce. Zorientował się dopiero po 4 miesiącach w sumie kosztowało go to jakieś 2k zł a UPS nic nie poradził.

  •  

    pokaż komentarz

    Is not a bug, it's a feature ;)

  •  

    pokaż komentarz

    Jest coś takiego jak "trzecia strona". Jeśli nie napiszesz upoważnienia, nadawania paczek jako "trzecia strona" nie bedzie mogł nadawać paczek do/od innej lokalizacji niż twoja.

  •  

    pokaż komentarz

    UPS to w ogóle dziadostwo jest. Kilka dni temu sprzedałem lapa na allegro i kupujący przysłał na swój koszt kuriera. Wydrukowałem sobie list przewozowy, witam kuriera, ten zabiera paczkę i do widzenia. Okazało się że ich system nie przewiduje zostawienia dla mnie żadnego dowodu odbioru przesyłki... To już na poczcie dostaję jakiś świstek na potwierdzenie wysłania listu poleconego za kilka złotych.

    •  

      pokaż komentarz

      @tiiki: Generalnie rzecz biorąc ja jestem zadowolony z usług tejże firmy i mówię to z czystym sumieniem. Ale ta sytuacja jest irytująca.

    •  

      pokaż komentarz

      @tiiki: wystarczy, że nadawca przekaże Ci etykietę innego rodzaju, na której odrywasz sobie końcówkę i na tym podpisuje Ci się kurier, poza tym zawsze możesz dać kurierowi nawet kawałek papieru toaletowego i powiedzieć mu, żeby napisał na nim 'Ja kurier xxx odebrałem przesyłke od Pana zzz dnia takiego i takiego'. Znajomość regulaminu i usług naprawdę dużo daje...

    •  

      pokaż komentarz

      @tiiki: no nie wiem ja tam korzystam z ich i nie tylko ich usług od lat, i w zasadzie są jednymi z lepszych. Zawsze dostarczą pakę w czasie i nie dzwonia się prosić żeby podjechać i odebrać bo nie zdążą. DPD jest też ok bo przysyła rano powiadomienie około której będzie kurier itd. DHL - bez zarzutu, czasem trzeba wspomóc kuriera znajomego ;) najgorzej z GLS, robią łaskę że paczkę wiozą i mają w dupie to że mają to dostarczyć na taki i taki dzień.

    •  

      pokaż komentarz

      @Johnus: (...) najgorzej z GLS, robią łaskę że paczkę wiozą i mają w dupie to że mają to dostarczyć na taki i taki dzień._

      Jeszcze siódemkę dodałbym to tego. Fatalna firma.

    •  

      pokaż komentarz

      @michaleq: Tak też zrobiłem, stwierdziłem że nie ma takiego wysyłania bez papierkologi i mi kurier wypisał na kartce z kalendarza potwierdzenie odbioru. Nie mniej byłem mocno zdziwiony bo pracowałem przez jakiś czas w mniejszej firmie z tej branży i nie było takiej opcji żeby odbiorca i nadawca nie dostawali makulatury

    •  

      pokaż komentarz

      @NieruchomyPoruszyciel: siódemka jest częścią DPD.

      jakby zebrać wasze myśli to wychodzi na to, że fatalne są: UPS, DHL, DPD, GLS...

    •  

      pokaż komentarz

      @tiiki: swego czasu słyszałam, że jeżeli ktoś chce wysłać wadliwy towar to tylko do ups'a bo tam nie sprawdzają, co przyjmują

  •  

    pokaż komentarz

    Ale w sumie nie rozumiem po co to rozpowiadasz, skoro Ci się to nie podoba i raczej nie prędko się rzecz zmieni? Robisz tylko pod górkę innym klientom tego dostawcy. Chyba że chcesz aby każdy cierpiał tak jak Ty, ale to nic miłego nie jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @Perzu: Może ma nadzieję, że jak problem stanie się bardziej powszechny, to zmusi UPS do jego [problemu] usunięcia?

    •  

      pokaż komentarz

      @Perzu: A może popatrz na to z innej strony? Spędziłem wczoraj na telefonie ponad pół dnia aby cokolwiek się dowiedzieć, chociażby jakim prawem przyjęli zamówienie na paczkę nie wychodząca z mojej firmy. I co? Nico, totalna ignorancja i rozkładanie rąk i tłumaczenie że nie są w stanie zweryfikować osoby składającej zamówienie. Bzdura! Nagłaśniam tę sprawę aby w końcu jednak dało się coś z tym zrobić, choćby minimum zabezpieczeń.

    •  

      pokaż komentarz

      @paziek: Zgadza się, właśnie o tym napisałem poniżej.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: Może faktycznie masz rację, na pewno to zadziała szybciej niż zgłoszenie sprawy do sądu. Życzę powodzenia (szczerze).

  •  

    pokaż komentarz

    Jest gorzej niż myślicie. To nie tylko UPS. GLS też posiada coś podobnego, podobnie DHL, podobnie DPD. W przypadku GLS-u istnieje coś takiego jak EXW (Polega na pobraniu od Odbiorcy opłaty za transport przesyłki). Zaręczam wam że gro sklepów/sprzedawców na allegro którzy wysyłają przesyłki kurierem posiada umowy z firmą kurierską. Rozliczenia są przysyłane stosunkowo rzadko i dopiero kiedy księgowa sprawdzi tenże papierek sprawa może wyjść na jaw. Ciekaw jestem tylko PO CO ktoś miałby odsyłać paczki. Dostałbym 2 takie i zacząłbym węszyć że coś jest nie tak. Wtedy to już kwestia dobrego kontaktu z miejscowym oddziałem firmy kurierskiej aby ewentualnie rozwiązać tą sprawę.

  •  

    pokaż komentarz

    W Poczcie Polskiej na wielu listach nie ma znaczka, natomiast jest stempelek z informacją, że opłata została już pobrana zgodnie z jakąś tam umową...

  •  

    pokaż komentarz

    Od dawana tak było z UPS'em, już kilka lat temu tak wysyłałem paczki do hurtowni realizując gwarancje (oczywiście za ich zgodną)....

    Proceder jest bardzo prosty wystarczy:
    a) wpisać w pole odbiorcy jego numer (poznamy go jeśli tylko coś nam przysłał)
    b) zaznaczyć, że koszt przesyłki pokrywa odbiorca
    I voila, jeśli odbiorca ma podpisaną umowę z kurierem faktura przyjdzie mu dopiero po rozliczeniu miesiąca, jeśli prowadzi on home-allegro-biznes-firmę i nadaje paczki w setkach sztuk to raczej ciężko będzie mu się zorientować, chyba że w lubi odszyfrowywać nalepki przyklejone na paczkę (kurier nic nie mówi że to za pobraniem, po prostu wnosi paczkę i przekazuje jakby nigdy nic)

    Swoją drogą jeśli jest się dla firmy kurierskiej "hurtownikiem" to ceny za przesyłki są śmieszne ;) - np. za paczkę wielkości 1,5m * 1,5m * 2m o wadzę 500KG płaci się całe 7zł a ilość takich paczek liczona jest w 1000sztuk miesięcznie - więc jeden/kilku "cwaniaków" nie spowoduje dużej straty - choć problem rzeczywiście istnieje ;)

    Moim zdaniem firmy kurierskie powinny:
    a) wprowadzić inne "oczoj$#ne" druczki jeśli koszt pokrywa odbiorca, aby na 1 rzut oka można było odbierając przesyłkę ja zidentyfikować

    b) możliwość utworzenia zlecenia przesyłki płatnej w rozliczeniu miesięcznym ( nie za pobraniem gotówkowym) na koszt odbiorcy ma tylko odbiorca...
    Wyglądało by to w ten sposób:
    - odbiorca dzwoni do centrali lub wypełnia online (podając swój login/hasło) wniosek odbioru paczki z innej lokalizacji
    - kurier zjawia się u nadawcy i wie co ma zabrać

    Dla tych co twierdzą że ludzie są głupi i nie czytają umowy:
    Nigdzie na umowie nie ma informacji, że przekazany mi numer klienta jest jedyną formą weryfikacji (udostępniany jest każdemu - widać go na naklejce) i że na jego podstawie, każdy może dokonywać wysyłek na mój koszt ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Yabollek:
      PS. z tego co wiem to UPS udostępnią jeszcze na starych druczkach (papierowych) opcję zapłaty przez stronę trzecią ;)
      Tak więc można wysłać paczkę do cioci w Chinach na koszt nieświadomego frajera - wystarczy znać jego kod (który znajduje się na każdej przesyłce, która od niego kiedyś dostaniemy).
      Jeśli nie śledzi on swoich przesyłek online (a komu się chce cały czas to robić) o takiej sytuacji dowie się dopiero po otrzymaniu fakturki rozliczającej jego operacje w danym miesiącu ;)
      Aby tak się nie dało zrobić rzekomy frajer musi ustawić opcję że na jego koszt da się wysyłać tylko do określonej lokalizacji (np. jego siedziby).... ale komu się chce kilkać przez milion opcji (w dodatku przetłumaczonych translatorem jak to jest w webowej aplikacji UPS'a)

  •  

    pokaż komentarz

    Nie zmienia to faktu ,że jeśli reklamacja była uzasadniona to koszt takiej przesyłki powinieneś ponieść Ty.

  •  

    pokaż komentarz

    Widzę że niektóre osoby usadziły się umowy, jej czytania itd. Napiszę to raz jeszcze. W umowie mam wyraźnie napisane że paczka może zostać nadana tylko i wyłącznie przez moją firmę. Wykopując ten temat nie miałem zamiaru poruszać kwestii paragrafów w umowie i ich zrozumienia bo w tym momencie jest to kwestia drugorzędowa. Chodzi o brak weryfikacji osoby zamawiającej przesyłkę, tak więc niech skończą dywagacje ci którzy zarzucają mi niezapoznanie się z umową!

  •  

    pokaż komentarz

    Na maturze z angielskiego była ostatnio reklama UPS (na słuchaniu) ;)

  •  

    pokaż komentarz

    Mój szef wysyła za pośrednictwem kolportera i tam jest prosty panel "admina" gdzie tylko po zalogowaniu można nadawać paczki.
    Chyba dzięki temu nikt nie wyśle paczki bez jego wiedzy, chyba że zna login i hasło. Widać UPS'owi to zwisa bo on zarabia też na tym.

  •  

    pokaż komentarz

    @kowalik
    Aby zapobiec takim sytuacjom zadzwoń do swojego PCA/handlowca/działu handlowego i poproś o umieszczenie informacji, że przyjmujesz przesyłki na swój koszt wyłącznie jako RS/ RS1/ RS3 (sam generujesz etykietę i wysyłasz ją klientowi mailem (RS), lub generujesz etykietę, która trafia do koordynatora oddziału a ten z kolei przekazuje ją kurierowi zabierającemu przesyłkę (RS1, RS3).

  •  

    pokaż komentarz

    W końcu nie będę musiał płacić za wywóz śmieci, ciekawe czy UPS dostarcza do Afganistanu

  •  

    pokaż komentarz

    @kowalik
    co dzieje sie w przypadku, gdy odbiorca paczki jest inna firma niz ta ktorej numer umowy widnieje na nadruku nadawczym? czy slogan "koszty pokrywa odbiorca" dotycza podmiotu powiazanego z numerem umowy czy podmiotu, ktorego adres jest wpisany jak odbiorca?

    •  

      pokaż komentarz

      @fokstrot: Z tego co widzę w moim przypadku kompletnie nie ma to znaczenia. Dzwonisz do UPS jako przedstawiciel firmy X (dane z listu przewozowego) podajesz numer umowy (z listu przeowozowego) i zlecasz odbiór przesyłki na koszt tejże firmy, z punktu X i dostarczenie jej do punktu Y.

  •  

    pokaż komentarz

    zastanawia mnie jedno, bo jeśli posiadamy umowę z UPS czyli mamy nr konta mamy dostęp do aplikacji w których mamy wykaz paczek i każdą możemy anulować zanim odbierze ją kurier i wówczas jeśli mamy odmowę płatności przez tzw. osobę trzecią naliczana jest opłata zgodnie z cennikiem usług nadawcy oraz opłata za tą odmowę płatności.
    Jeśli paczka jest odebrana przez kuriera to już nic nie zrobimy.

  •  

    pokaż komentarz

    Dobre hehe :) Ciekawe czy w innych firmach też tak mają. Hmm. Skoro to była reklamacja to z jakiej racji, poszkodowany (kupujący) miał płacić za przesyłkę?

  •  

    pokaż komentarz

    Ktoś coś kupował od autora wątku? Poproszę o skan druczka przewozowego

  •  

    pokaż komentarz

    Jedyna rada jaką dostałem od konsultanta to sprawa cywilno-prawna i zmiana numeru umowy. Tylko że to nadal nic nie zmieni gdyż nowy numer również będzie widoczny w 'liście'.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: Sprawa cywilno-prawna przeciw komu? Jedynym odpowiedzialnym jest tutaj UPS. UPS popełnili błąd i zrzucają na innych, co za hipokryzja.

    •  

      pokaż komentarz

      @tenji: nie popełnił błędu... poprostu wykonał polecenie klienta.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: hehe, trochę mi to dziwnie wygląda.. tak jak ja bym napisał, że mam dziurę w garażu, i ktoś mi ukradł cośtam.. i jazda z tym na wykop! żeby wszyscy widzieli.. jak już wiedzą, że sytuacja była i mają Twój nick - to wystarczy, żeby znaleźć Twoją firmę, klienta który u Ciebie już paczkę zamawiał i który poda taki numer, itd ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @varez: Jeśli zostanie okradziona jedna-dwie osoby to UPS może to przemilczeć. Jeśli nadużycia zaczną się na masową skalę to będą musieli coś z tym zrobić. zapewne tak rozumuje autor.

    •  

      pokaż komentarz

      @artisti: firma logistyczna będzie musiała zwrócić pieniądze za wszystkie wysłane paczki, przez co będą musieli to nadrobić. Nadrobią poprzez wzrost cen i wszyscy dostaniecie po dupie, bo w tej chwili mają konkurencyjne ceny.

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: "firma logistyczna będzie musiała zwrócić pieniądze za wszystkie wysłane paczki, przez co będą musieli to nadrobić. Nadrobią poprzez wzrost cen i wszyscy dostaniecie po dupie"

      Oczywiście, gdy chodzi o dobro większości kilka ofiar to szczegół.

      Security through obscurity jest propagowane albo przez idiotów albo przez tych którzy nie mają interesu by ponosić koszty wprowadzenia skutecznych zabezpieczeń.
      Więc albo jesteś głupi albo biznesowo powiązany z jakąś firmą stosującą podobne rozwiązania do opisanych.

  •  

    pokaż komentarz

    Wolał bym zmienić firmę kurierską niż zapłacić za taką paczkę.

    Należy ci się rekompensata z ich strony za twój zmarnowany czas, nerwy i pieniądze na telefony.
    Oczywiście 100% winy po stronie firmy kurierskiej. To ONI muszą udowodnić że masz im zapłacić pieniądze, jeśli nie potrafią to oczywiście nie płać. A problem z weryfikacją klientów to oczywiście nie twój problem. Wystarczy się zastanowić 5 sekund żeby wymyślić rozwiązanie tej sprawy.

    Takie problemy w przedsiębiorstwie oznaczają zupełne ignorowanie klientów, w tej firmie po prostu brakuje kogoś kto myśli a nie tylko liczy pieniążki i zwalnia / op#%$$!#a pracowników w zależności od sytuacji.

    Właściciel tej firmy jest zwyczajnym idiotą.
    W wypadku UPS sprawa jest jeszcze gorsza bo jest to spółka akcyjna i nie posiada jednego właściciela - zamiast tego jest ich wielu. Żaden z nich się tym widocznie nie interesuje.

    Rozwiązaniem problemu było by zlikwidowanie nadzoru przez państwo na spółkami akcyjnymi. Nadzoru z pieniędzy najbiedniejszych. Szybko by zaczęły znikać z rynku takie właśnie firmy a na górę wspinać się firmy które mają prawdziwego właściciela.

    Nie związki zawodowe tylko prywatni właściciele. Nie "menagerowie" a głowy rodziny które potrzebują pracowników żeby wykarmić rodzinę. Właściciel zna wartość pracowników i zapłaci tak żeby nie odeszli. menager ma menagera wyższego szczebla do zadowolenia... a on następnego.... no i jeszcze trzeba patrzeć co napiszą w gazecie bo od tego zależy cena akcji....

    •  

      pokaż komentarz

      @dred: Niestety, ale nie ma czegoś takiego jak UPS S.A, za to jest jednak UPS sp. zoo, więc najpierw proponuje zapoznać się z tematem, na który się wypowiadasz. Zauważ również, że UPS jest korporacją międzynarodową i w rzeczywistości polskie władze firmy mają niewiele do gadania jeżeli chodzi o jakiekolwiek procedury, weryfikacje itd. Polacy mają zająć się trzepaniem kasy, operacją, logistyką, a nie myśleniem.

    •  

      pokaż komentarz

      @michaleq: usługi logistyczne dla UPS wykonują tysiące małych firm, bo dla przykładu każdy kurier posiada własną działalność gospodarczą.

    •  

      pokaż komentarz

      @dred: Czy Ty się dobrze czujesz? Pytam, bo dość szybko przeleciałeś od procedur obowiązujących w firmie kurierskiej poprzez spółki akcyjne, związki zawodowe, właścicieli, pracowników na cenie akcji kończąc.

      Napisz coś jeszcze o rozkradaniu ojczyzny przez żydokomunę, masonów i cyklistów. Na pewno to będzie miało związek z procedurami nadawania paczek w firmie kurierskiej.

      Paranoja.

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: jak najbardziej, jednak za transporty zbiorcze, odpowiada kierownik operacyjny na kraj, natomiast kurierzy odpowiadają przed swoimi 'szefami', którzy mają założoną działalność gospodarczą i są zatrudnieni jako podwykonawcy, a za rozdystrybuowanie przesyłek po danym rejonie jak i ich podjęcia odpowiada lokalny kierownik oddziału / kierownik operacyjny.

  •  

    pokaż komentarz

    Autor wykopu jest idiotą. Takich rzeczy się nie nagłaśnia.

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: Sam jesteś idiotą. Uważam że postąpiłem słusznie. Niech w końcu coś z tym zrobią.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: elegancka odpowiedź :D mogłeś zostawić samo "sam jesteś idiotą" byłoby jeszcze mocniejsze ^^

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: To się zgłasza do działu reklamacji w firmie kurierskiej. Jesteś jednym z tych dorobkiewiczów, którzy zaczęli handlować na Allegro i myślą, że są panami biznesu w Polsce?

      Wszystkie firmy kurierskie w Polsce działają w oparciu o numer klienta i nawet w umowach jest stosowny zapis informujący o tym, że odpowiedzialność ponosi klient. W pierwszej kolejności zacząłbym szukać przyczyny u osoby odpowiedzialnej za logistykę w firmie (jeśli takowa istnieje). Większość woli podać numer klienta zamiast pełnego adresu zwrotnego i tak to później wygląda.

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: Jakim dorobkiewiczem, jakim panem biznesu? Dlaczego oceniasz ludzi nie znając faktów. Firma jest na rynku jak i na Allegro od przeszło 6 lat tak więc nie pisz mi tutaj takich banialuków.

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: podstawowe problemy większości polaków:

      1) podpisują umowy nie czytając ich, po czym mają roszczenia.
      2) sami namieszają, a próbują wyciulać kogoś innego

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: Ale ja nadal nie rozumiem do czego zmierzasz? Sam osobiście obsługuję stanowisko wysyłek/reklamacji i nigdy w życiu klient nie otrzymał ode mnie numeru mojej umowy. Tak więc przestań snuć chore domysły gdy nie masz racji.

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: jesteś idiotą. :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Braviken: autor wątku jest. Wykopujecie lumpy zamiast nagłaśniać prawdziwe problemy.

      @kowalik: pozew zbiorowy i do sądu. Napisali ci tam wyżej, a ty nadal jęczysz. Wykop to nie jest baza protokołów reklamacyjnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: Jednak popieram przedmówcę - jesteś idiotą.

    •  

      pokaż komentarz

      Każda możliwość zrobienia mnie w konia jest dla mnie prawdziwym problemem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Braviken: to w takim wypadku autor wątku został zrobiony w konia nie przez UPS, a przez osobę prywatną (nadawcę przesyłki). I kto tutaj jest idiotą? :>

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: Ale to UPS dało taką możliwość, a mi dobrze wiedzieć o tym.

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: Takich rzeczy się nie nagłaśnia

      mam wrażenie, że sam jesteś klientem UPSa, i teraz "srasz po gaciach", że ktoś zacznie paczki na Twój koszt wysyłać ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @denke: "Takich rzeczy się nie nagłaśnia."

      Full disclosure może i nie jest zbyt etyczne ale za to jest skuteczne.

      @denke: "to w takim wypadku autor wątku został zrobiony w konia nie przez UPS, a przez osobę prywatną (nadawcę przesyłki)."

      Oczywiście. Ale klient nie miał możliwości temu zapobiec ponieważ jego kontrahent przyjmuje zlecenia w jego imieniu od przypadkowych osób.

      Ponieważ poszkodowanymi są jedynie niektórzy klienci, UPS najwyraźniej nie ma motywacji by coś w tej sprawie zrobić. Klient zgłasza problem, a jedyne co mu się proponuje to zmiana numeru by te konkretne osoby nie mogły już wykonywać zleceń na jego koszt.

      @denke: "I kto tutaj jest idiotą?"

      Jeśli twój bank umożliwiłby mi dokonywanie operacji na twoim koncie za pomocą sztuczki znanej od lat, a ty po odkryciu tego faktu i interwencji otrzymałbyś zapewnienie, że mnie zablokują - uznałbyś, że sprawa jest załatwiona - to ty nim jesteś.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie do końca jest to prawda, nie jest to nic nowego i wie o tym każdy kto ma podpisane umowy z kurierami.
      Numer klienta na liście przewozowym pojawia się w prawie każdej sieci kurierskiej (a może i w każdej).
      Mam umowę z DHL i UPS i zawsze pojawia się mniej więcej takie pole:
      opłaca: nadawca
      nr klienta UPS: 12345678 (czyli mój numer).
      Szkoda jednak że autor wykopu robi wielkie halo nie znając całej prawdy.
      Otóż nie tak łatwo jest wysyłać sobie przesyłki na czyjś koszt jeżeli klient dajmy na to UPS wcześniej pomyśli i się zabezpieczy,
      Otóż żeby mnie nikt nie wykiwał w umowie z sieciami kurierskimi mam zapisane adresy gdzie można nadać przesyłkę na mój koszt. Jeżeli coś kupię przez Internet i chcę żeby nadawca wysłał to na mój koszt, to muszę sam zamówić kuriera. Najlepiej przez www, gdzie mam specjalny login i hasło. Wiadome że wtedy nikt się pode mnie nie podszyje.
      Dodatkowo, co miesiąc dostaję wraz z fakturą raportu skąd i do kogo była wysyłana każda przesyłka.
      Gdybym zobaczył że ktoś robi sobie spedycję na mój koszt to sprawa do prokuratury.
      Nie wiem - kradzież? oszustwo? wyłudzenie? Coś by się znalazło.

      W każdym razie radzę mniej pochopnie robić ferment następnym razem.

      Jako ciekawostkę dodam dla mniej wtajemniczonych, że mając podpisaną umowę z siecią kurierską, dostaję od nich program do generowania listów, a także etykiety samoprzylepne. Tak więc sam drukuję listy przewozowe z unikalnym numerem, które automatycznie są zapisywane w ich bazie.

    •  

      pokaż komentarz

      @marcys: No a o czym ja napisałem? Cóż takiego pokazałem na skanie jak nie wygenerowany WorldShip'ie list przewozowy z UNIKALNYM numerem zawierającym za każdym razem numer mojej umowy? Każdy mój klient taki właśnie list otrzymuje a w nim podane na tacy wszelkie informacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @marcys: jako ciekawostke powiem Ci, że żeby "dostać" od sieci kurierskiej program do generowania listów nie trzeba wcale podpisywać umowy - wystarczy sciagnać z ich strony bezpłatny soft (vide np Worldship UPS'a), tak samo o etykiety wystarczy poprosić kuriera ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @kowalik: pomijając wszystko inne ustawodawca nakłada na ciebie obowiązek pokrycia kosztów transportu w razie reklamacji więc nie wiem co cię bulwersuje w tej konkretnej sprawie,
      inne firmy tak robią np kiedy napęd przestał czytać płyty dvd znalazłem na stronie LG wszystkie potrzebne dane jakie mam podać kurierowi kiedy go sobie zamówie żeby paczka doszła na ich koszt , po czym po kilku dniach odebrałem nową nagrywarkę też oczywiście na koszt LG, takie jest prawo i zacznij go przestrzegać.

      szczerze nienawidzę takich sprzedawców którzy nie są zorientowani ani w tym co podpisują z firmą spedycyjna, ani w obowiązującym prawie i trzeba się z nimi użerać w takich podstawowych sprawach , nie znasz sie na prawie, nie umiesz czytać umów, nie potrafisz handlować wg przyjętych standardów to zacznij lepić pierogi a nie nerwy psujesz klientom

    •  

      pokaż komentarz

      @reqst: Jesteś śmieszny wręcz bardzo śmieszny. Ja mam pokrywać koszt przesyłki reklamacyjnej przed sprawdzeniem jej zasadności? Robisz z klientów święte krowy które trzeba po tyłkach całować - bez przesady. Reklamacja uwzględniona - koszt przesyłki zwrócony i nie przytaczaj mi tu 'prawa' wyssanego z palca.

      Co do umowy to nie będę setny raz pisał co się w niej znajduje bo i tak zapewne nie zrozumiesz skoro za takimi argumentami się wychlasz.

  •  

    pokaż komentarz

    Nie wieszajcie na nich psow, pewnie zaszla mala pomylka, kazdemu moze sie zdazyc :)