Silnik benzynowy 2.0 pali mniej od 1.2 turbo? Zobacz wyniki pomiarów drogowych!
Ekologiczna poprawność każe konstruować coraz mniejsze silniki o coraz większej mocy. To porównanie udowadnia, że duży silnik benzynowy bez turbiny może być oszczędniejszy od wysilonego, małego silnika turbo
wykopers z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 418
Komentarze (418)
najlepsze
Tak, większy silnik pali mniej od turbodoładowanych małych silników.
2.0 to Mazda 3 opisana w tabeli jako "3".
Tabelka z testów
te silniki zeby jezdzic dynamicznie trzeba bardzo cisnąc, a wtedy spalanie w mieście w zimie w korkach spokojnie przekracza i 10 litrów na setkę.
PS. Chwała
Wiesz, że to zależy od przełożenia skrzyni biegów, a w mniejszym stopniu od silnika? Kto wyprzedza tir na 6 biegu na terenie niezabudowanym (żadna ekspresówka, czy autostrada)? #!$%@? umysłowo człowiek?
Jakby kazać Pudzianowi wnieść worek kartofli na piąte piętro to pewnie by się mniej zmęczył i spalił mniej kalorii niż ja.
Różnica jest taka że golf nieco niżej ma użyteczne obroty, a mazda jest żwawsza na wyższych.
Wolnossaka trzeba kręcić bo max moment zaczyna się powiedzmy od 2500+ (mój 2.0 max moment ma od 3300) , silniki w turbo max moment mogą mieć już przy 1500.
- autostrada- predkosci 130-150 Ford 10-11 litrow VW 8,5-9 litrow
- autostrada -predkosci 100-120, Ford 8,5-9 litrow, VW 6,5-7
VW cichszy i dynamiczniejszy.
@wykopers: tak, to ten silnik, oba auta sa porownywalnej generacji - 2 gen galaxy (od 2007) i druga gen Sharana (bodajze 2010)
@spieprzajdziadu: ford manual 5 biegow, VW automat dsg 6 biegow