Ludzie nie rozumieją, że w motoryzacji coś poszło nie tak. Kupują oleje oczami, wierzą w gówno marketing i reklamy z pędzącymi samochodami. Wydaje im się że jak leją fullsyntetyk 0W30 czy 5W30 to super, silnik ma idealnie. Prawda jest zupełnie inna. Współczesne oleje nisko-popiołowe (ACEA C3) "wymagane" dla nowych aut z ekstra katalizatorami i DPF charakteryzują się tym, że mają mało związków siarki i wapnia bo te zabijają DPFa szybko. Związki te
@methanex: Też leje Valvoline SynPower 5W40 albo 5W30. Uwaga na inne odmiany SynPower. Ma być w nazwie samo SynPower. Bo są odmiany niskopopiołowe MST chyba się nazywa. Ten SynPower to taki kompromisowy olej. Nie jest kosmicznie drogi, prawdziwy syntetyk, TBN 10. Siary ma ponad 1.1. Uwaga na oleje Valvoline LongLife albo Durablend to są oleje hydrokrakowanie :) Nie znaczy że złe ale nie jest to full-synteza :) Dobre oleje można znaleźć
@DROPTABLEusers: Najlepiej taki, który jest przedstawicielem oficjalnym danego producenta. Trzeba te 50-70zł więcej zapłacić ale pewność jest. Jakiś czas temu była afera z podrabianymi Castrolem i Mobilem. Zabezpieczyli ponad 10.000l lewego oleju :) Z resztą znajomy mechanik mi opowiadał, że przyjeżdżali do niego goście z propozycją odkupywania baniek po olejach Castrol, Mobil, Motul i płacić chcieli dobrze, bo 10zł za pustą bańkę 5l :D
Bardzo fajnie się ogląda, dobrze opowiedziany materiał. Jeszcze tylko lepsze ruchy kamerą (jakiś statyw czy coś), stockowe intro i kanał na youtube lepszy od łysego gotowy.
@Lynx_Lynx: Łysy jak widać to żaden specjalista. Sądzę, że to przeciętny mechanik. Mogę się mylić ale takie sprawia wrażenie. Dobiło mnie też jak gadał, że turbina kręci się 20 000 RPM na minute.
@KwadratF1: Dokładnie. I nie zakopywałbym każdego filmu z łysym gdyby nie jeden fakt: jest na niego z jakiegoś powodu straszny hype. Jak tylko wyda jakiś filmik to od razu jest tutaj, na joemonster, polecanych youtuba... A w sumie nie da się go oglądać.
Komentarze (215)
najlepsze
Współczesne oleje nisko-popiołowe (ACEA C3) "wymagane" dla nowych aut z ekstra katalizatorami i DPF charakteryzują się tym, że mają mało związków siarki i wapnia bo te zabijają DPFa szybko. Związki te
Dobre oleje można znaleźć
@apee: Nie no do remontu to jeszcze 3/4 drogi. Było dużo roboty, ale remont to zdecydowanie nie był.