...
  •  

    pokaż komentarz

    Mowta co chceta ale gościu dobrze prawi... Jakkolwiek kontrowersyjne bybto nie było

    •  

      pokaż komentarz

      @Menopauza: Dokładnie. Mówił, że do 2020 roku będzie 6.8 miliarda ludzi, mamy 2017 rok i jest ponad 7 miliardów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Menopauza: Jest nas od stycznia 2017 7500000000. Hindusów jest prawie tyle samo co chińczyków, a szybko ich przegonią. Ale natura sama to rozwiąże na zasadzie sprzężenia ujemnego. Wybuchnie wojna o zasoby gdzie zginą miliony ludzi lub wybuchnie w brudzie (indie, kraje afrykańskie) jakaś epidemia i znowu skosi 1/3 ludności jak dżuma

    •  

      pokaż komentarz

      @Menopauza: Zabawne jest, że dostajesz tyle minusów, ale jeszcze nikt nie napisał Ci, że jesteś w błędzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @denzelkowal: 7 miliardów osiągnęliśmy już w 2011. Źródło.

    •  

      pokaż komentarz

      @denzelkowal
      @Menopauza Przeludnienie nie występuje w obszarach takich jak Europa czy Ameryka Północna. Tak jak z dystrybucją jedzenia to dystrybucja ludzi jest problemem. Klęski głodu w Afryce występuje cyklicznie i zwykle jest to przez zbyt wysoki rozród murzynów oraz patologicznej kwestii pomocowej Zachodu który zamiast wysyłać tam prezerwatywy wysyła tam jedzenie.

      I tak prezerwatywy trafiają do Francuzów, Niemców, Anglików i Polaków których demografia jest na stałym poziomie lub się zmniejsza. Demografię krajów Europy Zachodniej podwyższa duży rozród muzułmanów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray: trzeba wyp!??$!!ać w kosmos, a wszystkie zawody, co się da automatyzować, zastępować robotami i AI, a cały nasz ludzki wysiłek skierować na naukę i rozwój, kto wie może się wyrobimy przed załamaniem, o którym mówisz

    •  

      pokaż komentarz

      @rzaden_problem: Nie wiem czy jest tyle stali , żelaza i poszczególnych metali szlachetnych by zbudować tyle robotów że nas wszystkich zastąpią. Jak wzrośnie ludność, to będzie trzeba jeszcze bardziej drenować z surowców ziemię (ropa, metale, gaz itd itp). Ocieplenie globalne się pogłębi i praktycznie za 10-20 lat roztopią się lodowce i nas zaleje. Jeszcze bardziej pogłębi się bieda w krajach 3 świata i jeszcze więcej uchodźców zaleje europę. Rasa biała wymrze

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray: Ano prawda, tak to już jest z naturą... ma silne możliwości autoregulacji. Oczywiście, ludziom może się wydawać, że są ponad to, ale to nieprawda. Obecnie żyjemy w najdłuższym okresie pokoju i tylko patrzeć jak tłumione przez lata waśnie wybuchną ze zdwojoną siłą.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brzytwa_Ockhama: nawet jak wyślesz murzynom prezerwatywy to oni i tak ich nie użyją, bo oni nie myślą przyczynowo -skutkowo i chcą zaruchać tu i teraz. Inna antykoncepcja (spirala, zastrzyki, implanty hormonalne , globulki, ellaone) są za drogie. I do tego tylko prezerwatywa chroni przed hiv. A może i dobrze że jest tam hiv? Nie wiem. W samym RPA oficjalnie 10% społeczeństwa ma hiv, nie oficjalnie nie ma danych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray Nie popadajmy w jakiś rasizm. Gdyby Europejczycy dobrze to rozplanowali a wraz edukacją seksualną szłoby kulturowe uzachodnienie (już nie mówię o próbach ich ewangelizacji w duchu chrześcijańskiej monogamii) to dałoby się zatrzymać ten pęd ku samozniszczeniu dużej części Afryki.

    •  

      pokaż komentarz

      Jak będzie 3 wojna światowa to wybuchnie ona z 3 powodów. 1-przeludnienie i to co napisałem wyżej 2-wojna rasowa w usa i ue (w 2040 lub dużo wszcześniej biali w ameryce będą mniejszością i stanie się to samo co po upadku apertheidu w rpa) w skrócie wojny domowe i ludobójstwo białych 3- dżihad - święta wojna (czyli w sumie 2 pk)

    •  

      pokaż komentarz

      @Brzytwa_Ockhama: Wyprowadzę Cię z błędu. Otóż w USA czarni mają najwięcej dzieci i mają edukację seksulaną i dostęp do anty. raz 50% więźniów to czarni. Polecam zaznajomić się z tematem dzisiejszej RPA i co się w niej stało po upadku apertheidu. Czarni zamiast rozwijać kraj dalej , wyrzynają bialych -głównych chlebodawców, i niszczą to co przynieśli im burowie. Kraj jest w stagnacji , jest tam największa przestępczość na świecie. Najwięcej morderstw.

    •  

      pokaż komentarz

      W 2024 roku będzie nas 8 mld

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray Ja nie mówię żeby mieli dostęp do antykoncepcji, ale żeby sugerować im używanie antykoncepcji. To wydaje mi się dużą różnicą. A problemy z murzynami w Ameryce to duży osobny temat choć przyznaję, że mają większą skłonność do udziału w wątpliwych działaniach prawnych.

      Zgadzam się oczywiście co do RPA w której sytuacja białych jest nie do pozazdroszczenia. Nie wiem jednak jakie mogą mieć twoje (prawdziwe) sądy przełożenie na tworzenie koncepcji rasowych. Mamy siłowo ograniczyć ich rozród? Wyobrażasz to sobie? Mamy murzynów zamknąć w rezerwatach? Jest to nie do pomyślenia w dzisiejszych realiach politycznych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brzytwa_Ockhama: I o tym mówię. Biała rasa wymrze, bo jest coraz więcej mieszańców . Już teraz jest wędrówka ludów z afryki do europy, biali staną się mniejszością i zaczną się prześladowania i rzeź białych. A w ameryce czarni mają dostęp do wszystkiego, nie rzadko za darmo i mimo to wśród nich jest największa rozrodczość która w stricie prowadzi do pogłębiania patologii, oraz najwięjsza zachorowalność na hiv. Czarni mają dostęp i to z pierwszeństwem do wszystkiego a mimo to ,to oni są największą patologią- rakiem kraju. Czarni po prostu mają chyba genetycznie we krwi lenistwo. Dlaczego europejczycy stowrzyli cywilizację, azjaci już chyba wcześniej a afrykanie nie? Chcę jeszcze powiedzieć że afryka ma chyba najwięcej surowców naturalnych od innych kontynetów- lub wprowadzono mnie w błąd. Teraz co jest w afryce - przynieśli biali za sprawą kolonizacji. Z góry przepraszam za bardzo chaotyczną pisownię

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray Gdyby liczyć cywilizację jako państwo z dużą organizacją, etyką, władzą, dyplomacją i kulturą to w zasadzie Azjaci są nam równi. Państwo kreteńskie wchodziło w swoją chwałę w tym czasie kiedy w Chinach trwał okres Trzech Dostojnych i Pięciu Cesarzy. A to państwo kreteńskie było podstawą kultury greckiej.

      Rozumiem to o czym piszesz i także zastanawiam się nad problemem jakim jest liczebność Europejczyków. A jeśli chodzi o czarnych to genetycznie czy raczej kulturowo?

      Rozumiem twoją wypowiedź, ale poszukuję jakiejś odpowiedzi co na ten temat można zrobić. Jakieś pomysły?

    •  

      pokaż komentarz

      @Brzytwa_Ockhama: I tu już chłopie jest za późno na zmiany. Jesteśmy społeczeństwami wielokulturowym i pomógł by jakiś nowy hitler i rasowy apartheid, ale to niemożliwe, oboje wiemy dlaczego. Już teraz chińczycy mają więcej aktyw na rynku światowym niż biali. My mamy 43 biliony a azjaci 47bilionów. Zacznie się przemoc ekonomiczna żółtych. Już dziś chiny są pierwszą gospodarką świata, i konkurują z nami ostro. Chińczycy kolonizują afrykę! To oni spijają najwięcej śmietanki - najbadziej eksplorują surowce. To się dzieje. Powiem Ci jak to działa. Otóż np chińczycy wprowadzili nowy smartfon xiaomi, ich zakup sprawi że apple itd które należą do białych przestaną dominować, a nawet upadną i tak się stanie z innymi sektorami, i w końcu azjaci będą pracodawcami białych i zacznie się dyktatura stawek dla białych- będą tanią siłą roboczą żółtych. Wiem że piszę to jak oszalały, ale chcę dac trochę wgląd jak to działa.

    •  

      pokaż komentarz

      https://populationpyramid.net/pl/swiat/2016/ Wejdźcie i spójrzcie sobie na stan ludności świata, i poszczególnych państw oraz prognozy na przyszłość

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray: k$!$a mac, przestan szerzyc bezpodstawny rasim i zrozum, ze to jest bledne kolo z ktorego dlugo czarni sie nie podniosa.

      Masz czarnych niewolnikow - nie maja edukacji, sa biedni -> Zniesiono niewolnictwo, masz wolnych czarnych, ktorzy nie maja edukacji, sa biedni, mimo zniesienie niewolnictwa czarni nadal sa brani za podludzi, wiec mimo checi dostep do edukacji im sie zabiera, a nawet jesli jakis czarny sie wybije to nie dostanie dobrej fuchy -> Zniesienie czesciowe dyskiminacji - masz wolnych czarnych, potomkow niewolnikow, ktorzy wychowali sie bez edukacji i sa biedni -> Wysnoj wniosek, ze czarni sa glupi i leniwi, bo ciagle sa biedni, i nie maja edukacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Za apartheidu czarni mieli dostęp do edukacji w rpa, byli lekarzami, prawnikami itd. W usa 150 lat temu zniesiono niewoelnistwo, i posałno czarnie dzieci do szkół. Powiedzmy że na wyrównianie szans mieli 50 lat. i co? Ponad 50% wszystkich osadzonych z 13 % czarnego społeczeństwa to czarni. 40 % wszystkich beneficjentów (kartki żywnościowe , dopłaty do mieszkań itd)to czarni, za nimi latynosi . W RPa jest polityka "pozytywnego rasizmu" Na uczelnie , czy do pracy najpierw muszą przyjąć czarnych, potem hindusów , żółtych , białą kobietę i na końcu bialego mężczyznę. W usa przyjmuje się wszędzie czarnych bo zaraz jest krzyk o rasizm. W usa też przyjmuje się najpierw czarnych mimo mniejszej ilości punktów niż białych którzy mieli ich więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray: Zeby wyrownac szanse po takim wyniszczeniu to kilka pokolen trzeba, a nie 50 lat kolego.
      Ty ciagle piszesz z wlasnej perspektywy. Dla Ciebie niewyedukowana osoba to typowy Sebix, ktory w kazdej chwili jesli bedzie mial wole moze isc sie rozwijac. Ja natomiast mam na mysli ludzi nie potrafiacych czytac, pisac, liczyc, ktorzy byli wykorzystywani na kazdym kroku przez swoje ograniczenia intelektualne.
      Dziwisz sie, ze w takich warunkach narastala nienawisc wzgledem bialych?

      https://en.wikipedia.org/wiki/Clennon_Washington_King_Jr.
      Later that year, King, the well-qualified academic, tried to enroll himself into the University of Mississippi. The only problem was that in 1958, the University of Mississippi didn’t allow African Americans like King into their college. Not only was he rejected, but university officials literally thought he was crazy for trying to enroll at a university that barred black men. King was committed to an insane asylum as a result. Fortunately, his brother was able to free him after a 12-day stint in the mental institution.
      To jest dla Ciebie normalne? Wyslac kogos do wariatkowa bo mial czelnosc zlozyc papiery na prestizowej uczelni? Ledwo sie wojna skonczyla, gdzie szalony austryjak zaczal odkrywac biologie na nowo segregujac ludzkosc, a tu takie maniany odchodza.

      Ogolnie stary, jesli chcesz sie wypowiadac na takie tematy to chociaz liznij podstaw. Na poczatek polecam ksiazke - Sapiens: A Brief History of Humankind, Yuval Noah Harari
      Przeczytaj, zreflektuj sie, a totalnie zrewidujesz swoje pogladay co do calego swiata.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brzytwa_Ockhama: Fajnie napisałeś i mądrze.Przyjemnie sie czytało.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Kobieto, jakich pokoleń? Oni mileli na to 130 lat a tu są chyba z 7pokoleń (150 lat temu czarne dzieci wysłano do szkół) A po za tym , dlaczego od początków dziejów ludzkości biali potrafili stworzyć od podstaw cywilizację w europie, azjaci w azji, arabowie na półwyspie perskim, i południu azji,i południu afryki a czarni w afryce nie? Pzecież wszystkie kontynenty miały tyle samo złóż surowców, zasobów ludzkich itd? Afryka jest bogata w złoża i tego nigdy nie wykorzystała (robią to biali i chińczycy) ,a tacy nomadowie - arabowie, jak tylko odkryli ropę, to w ciągu 40 lat wybudowali najbogatsze państwa świata (w przeliczeniu na hiper capita mieszkańca) ZEA, Qatar, Arabię Saudyjską? Poszerz swoje horyzonty i zaktualizuj podręcznikową wiedzę

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray:

      Odeslalam Cie do ksiazki(na Amazonie mozesz nawet za darmo ja zgarnac jako audiobooka). Przeczytaj, przeanalizuj, wroc dalej dyskutowac. Nie interesuje mnie Twoje prywatne zdanie na tematy, w ktorych nie jestes zadnym autorytetem. Miej troche godnosci i pokory

      Na kolejna Twoja rozterke odpowiadam raz kolejny ksiazka, ale inna - Guns, Germs, and Steel: The Fates of Human Societies, Jared Diamond

      `Diamond przedstawia dwie najważniejsze przyczyny, którym Eurazja zawdzięczała szybki rozwój rolnictwa i przewagę ekonomiczną:

      Dostępność najlepszych (w kategoriach łatwości hodowli i wydajności) roślin uprawnych i zwierząt hodowlanych. W przypadku zwierząt przewaga była miażdżąca, ponieważ na innych obszarach spotykano co najwyżej dwa (lub żadne) gatunki nadające się do hodowli, tymczasem Eurazję zamieszkiwały zwierzęta takie jak kozy, owce, świnie, bydło oraz takie zwierzęta jak psy i konie.
      Ukształtowanie geograficzne: rozległe euroazjatyckie równiny są rozciągnięte na osi wschód-zachód na podobnej szerokości geograficznej (a co za tym idzie mają podobny klimat) i nie są podzielone trudnymi do przebycia barierami geograficznymi. W rezultacie ludom euroazjatyckim o wiele łatwiej było zasiedlać nowe obszary przenosząc ze sobą te rośliny i zwierzęta, od których zależała ich gospodarka. W przeciwieństwie do nich, mieszkańcy Ameryki, która jest rozciągnięta wzdłuż osi północ-południe musieli w czasie migracji przystosować się do zupełnie nowego środowiska, stref klimatycznych, roślin, a także zwierząt - tam gdzie były dostępne.


      Rdzenni Amerykanie np. mieli dostęp do zboża, była nim kukurydza. Ale jest to roślina zawierająca mało składników odżywczych i każde ziarno musi być sadzone osobno, co jest trudnym i wyczerpującym zajęciem. Tymczasem Europejczycy mieli pszenicę i jęczmień, pożywne, odporne i łatwe w uprawie, żeby je zasiać wystarczy rozrzucić nasiona. Była to przyczyna powstania nadwyżki żywnościowej i szybkiego wzrostu liczby ludności. To spowodowało szybki rozwój gospodarczy, powstawanie wynalazków i rzemiosła, tak samo jak nierówności i podziałów społecznych. Ziarna pszenicy i jęczmienia mogą być nie tylko łatwiej zasiane, również są łatwiejsze w przechowywaniu, w przeciwieństwie np. do bananów. Ponadto na obszarze subsaharyjskim ludzie mieli dostęp głównie do dzikich zwierząt, które nigdy nie poddały się hodowli, a często - jak np. lwy i lamparty - są niebezpieczne. A Europejczycy i Azjaci mieli łatwe do tresury konie i psy, kozy, z których skór robili ubrania, dające mleko krowy i zwierzęta dające mięso takie jak świnie i kury. Eurazja była po prostu beneficjentem geograficznych, klimatycznych i środowiskowych uwarunkowań epoki holocenu, czyli ostatnich 13-15 tysięcy lat. Diamond przypomina, że jedyne zwierzęta przydatne dla ludzkiej gospodarki jakie żyją na Nowej Gwinei dostały się tam z Azji wschodniej podczas inwazji ludów austronezyjskich około 4-5 tysięcy lat temu.

      Autor pokrótce wyjaśnia dlaczego dominujące potęgi z ostatnich 500 lat były raczej zachodnioeuropejskie niż wschodnioazjatyckie (głównie chińskie i indyjskie). Obszary Azji, gdzie rozwijały się główne cywilizacje Azji, miały geograficzne właściwości prowadzące do powstania wielkich, stabilnych i izolowanych imperiów, które istniały bez zewnętrznej presji i wewnętrznej konkurencji. Ta sytuacja prowadziła do stagnacji i braku ekspansji. Europa była przedzielona barierami geograficznymi i podzielona na rywalizujące ze sobą organizmy polityczne. Była niestabilnym politycznie obszarem nieustannej konkurencji, co sprzyjało powstawaniu i przyswajaniu innowacji (bardzo często importowanych) w technice, polityce i kulturze. W tej sytuacji ekspansja była jedną z metod do uzyskania przewagi nad rywalami.`

      A dalej to juz efekt kuli snieznej - sam to mozesz zaobserwowac na podstawie dzisiejszego postepu technologicznego, jak sie skaluje. Odetnij taka Polske od reszty swiata na ~10 lat. Nigdy technologicznie juz nie nadgoni reszty bez pomocy z zewnatrz. Malo tego - bedzie sie tylko oddalac od reszty swiata ze wzgledu na skalowanie.

      Nawet sie nie produkuj na odpowiedz teraz, bo ja koncze dyskusje i nawet nie bede tego czytac.
      Jesli masz ochote kontynuowac dyskusje to mozesz mi wyslac PW za kilka dni jak zapoznasz sie z ksiazkami, ktore Tobie polecilam

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: W takim razie dlaczego za czasów koczowniczych, czarni zostali w afryce? Dlaczego nie chcieli poprawic swojego bytu materialnego i jakości życia? Ano dlatego że im się k$!%a nie chciało i dalej nic nie chce. Ale zostawmy tą cywilizacje już. Powiedz mi dlaczego mimo ułatwień i parytetów w usa od dobrych 70 lat, czarni wciąż stanowią 53% osadzonych z 13% wszystkich czarnych w ameryce?

    •  

      pokaż komentarz

      Dokładnie. Mówił, że do 2020 roku będzie 6.8 miliarda ludzi, mamy 2017 rok i jest ponad 7 miliardów.

      @denzelkowal: nie wziąłeś pod uwage 3 wojny swiatowej w 2018 ;p do 2020 będzie tyle ile mówił ;p

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Obama rozumiem jest niebieski ?

    •  

      pokaż komentarz

      A w ameryce czarni mają dostęp do wszystkiego, nie rzadko za darmo i mimo to wśród nich jest największa rozrodczość

      @Mr_Gray: Ale ty p!%@!@#isz człowieku, nikt w ameryce nie odwiedza klinik aborcyjnych na tak masową skalę jak czarne kobiety a jeśli ktokolwiek w tamtym kraju mnoży się na potęgę to są to latynosi którzy, dla twojej wiadomości, nienawidzą czarnych do szpiku kości i nawet się z tym nie kryją. Skąd ty w ogóle bierzesz te prawdy objawione?

    •  

      pokaż komentarz

      @denzelkowal: Ale on powiedział, że do 2020 będzie 8 mld ludzi... A to, że ktoś to źle przetlumaczyl w polskich napisach, to już jest inna kwestia...

    •  

      pokaż komentarz

      @Cham: No to sam sobie odpowiedziałeś . Biali potrafią żywać antykoncepcję i nie robią aborcji tak często. Ale jak wytłumaczysz rozrodczośc 8-10 urodzeń zywych na jedną kobietę w afryce subsaharyjskiej? Wejdź w link który podałem i spójż na piramidy wiekowe

    •  

      pokaż komentarz

      Nie wiem czy jest tyle stali , żelaza i poszczególnych metali szlachetnych by zbudować tyle robotów że nas wszystkich zastąpią. Jak wzrośnie ludność, to będzie trzeba jeszcze bardziej drenować z surowców ziemię (ropa, metale, gaz itd itp).

      @Mr_Gray: Wystarczy zaorac kapitalizm i budowac pod wydajnosc, wytrzymałosc i recykling a nie pod cykliczna konsumpcje

    •  

      pokaż komentarz

      @Menopauza: Wystarczy sobie sprawdzić gdzie dokładnie występuje ten wzrost populacji. Efekty niekontrolowanego wzrostu liczby ludności w Afryce są także przyczyną tragicznej w skutkach fali imigracji która obecnie zalewa Europę.
      Świat nie potrzebuje kontroli populacji, wystarczy się ograniczyć do Afryki.

      Uważam, że powinno się:
      * zahamować wszelką imigrację z Afryki.
      * opracować jakąś humanitarną metodę kontroli urodzeń w Afryce, biogenetyka rozwija się ostatnio bardzo dynamicznie więc jest jak najbardziej wykonalne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jossarian: zalew do europy nie jest winą przeludnienia a zapraszających

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: przecież gdyby nie biali to czarni w ogóle nie mieli by edukacji xD grzebali by patykiem w gównie po dziś dzień

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray: Jedno i drugie.
      Gdyby nie było tylu chętnych do przeprowadzki do Europy to by po prostu nie przyjeżdżali.
      Inny artykuł o zmianach populacyjnych.

      Wzrost populacji Afryki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Ozjasz_Goldberg: Dokładnie,, dlaczego biali mają się dzielić swoimi osiągnięciami i wynalazkami? Niech czarni sami sobie to wynajdą i wyprodukują. Samo sprowadzenie czarnych do USA i Europy było aktem łaski dla nich, i łaską że ich nie wyp$??@?@li spowrotem do afryki

    •  

      pokaż komentarz

      @Jossarian: Masło maślane. Afrykańcy zawsze z biedy będą uciekać do bogactwa. Wina zapraszających i tyle, wcale nie musieliśmy odpowiadać na ich chęć przyjazdu

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Trochę naciągana teoria z tymi zbożami, przecież wszystkie które wymieniłaś to efekt udomowienia przez ludzi dzikich roślin, które nie zawierały tych wszystkich pozytywnych cech, do czasu jak ludzie poprzez selektywną hodowlę je sobie utworzyli. Z tego co napisałaś wynika że w europie mieli łatwiej bo przyszli a tam rosła pszenica i kozy się na niej wypasały :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray: Jest aż nadmiar na okolicznych asteroidach.

    •  

      pokaż komentarz

      @Strusprawa1: młody murzyn przede wszystkim korzystał z edukacji białych

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Wytłumacz to temu gościowi:

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszHeweliusz: ale co ty teraz porównujesz...

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszHeweliusz: Samo udostępnienie edukacji.murzynom to akt łaski białych. Samo sprowqdzenie ich do usa to akt łaski

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr_Gray nie masz racji. Nie był to akt łaski. Biali sprowadzili ich żeby mieć tanią siłę roboczą. Przestań mówić taką nieprawdę i dokuczac innym.

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszHeweliusz: To wytłumacz mi dlaczego 53% osadzonych w usa to czarni ,których w ameryce jest 13%

    •  

      pokaż komentarz

      @umbelebabla: Kiedy wlasnie o to chodzi - w euroazji byly gatunki bardziej sprzyjajace 'udomowieniu'. Moze to dla niektorych abstrakcja, ale wtedy nie bylo inzynerii genetycznej. Udomowienie nie polegalo na tworzeniu nowych cech u roslin, a o faworyzowanie juz tych istniejacych. Czlowiek nic nie stworzyl, a zwyczajnie preferowal - 'z gowna bata nie ukrecisz'.

      Co wy macie w glowach? Dane jednostki cale swoje zycie poswiecaja na nauce i badaniu roznych zagadnien i dziela sie spostrzezeniami, a przychodzi taki Ty i pisze - 'troche to naciagane'. No k!%#a... Jakim Ty jestes autorytetem? Na podstawie czego? Czytania newsow na wykopie? Troche pokory. Ci ludzie waska dziedzine studiowali dluzej niz zapewne cala Twoja edukacja razem wzieta.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jossarian: Co mam tlumaczyc? Ze czarny jedzie po czarnym, wiec ma w 100% racje? Caly wykop kreci beke z naszych Sebixow. Bialy naskakuje na bialego myslac, ze jest lepszy. Nikogo nie obchodzi, ze te Sebixy pochodza z patologicznych rodzin i nie widza lepszych alternatyw.
      Najlatwiej oceniac siedzac na szczycie wiezy z kosci sloniowej. Troche pokory.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Nie zakładaj że jesteśmy głupsi od Ciebie, bo na razie się nie popisujesz wiedza ;)
      Zobacz sobie przodków roślin z których pochodzą zboża i powiedź w czym byłe tak dużo lepsze od kukurydzy czy innych? Wróć do tego co napisałem i powiedź w którym miejscu zakładam że wytworzyli te pożądane cechy z powietrza?

      Jakim autorytetem jesteś Ty?
      Co ma do rzeczy że poświęcają całe życie? Ludzie poświęcali całe pokolenia na badanie rzeczy które teraz budzą śmiech u nas współczesnych.
      Odwołujesz się do autorytetów i do nauki równocześnie a to jest bez sensu, w nauce nie ma autorytetów na tym ona polega że każdy może podważyć nawet najbardziej zasłużonego dla danej dziedziny człowieka, jak nie będzie miał racji to mu się to nie uda i tylko potwierdzi jego rację.

      Na argumenty w dyskusji podajesz książki których zdobycie i przeczytanie zajmie 100 razy tyle czasu co napisanie twojego posta. Jeśli zawierają one argumenty to je przytocz, jeśli nie potrafisz to nie zrozumiałaś książki. Te które podałaś zakwestionowałem jeśli nie mam racji powiedź dlaczego, obrażaniem udowadniasz tylko że nie ma sensu brać na poważnie tego co piszesz, bo to tylko naciągane anegdoty tak aby twoją tezę udowodnić.(do której btw w ogóle się nie odniosłem)

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Problem polega na tym, że gdziekolwiek są czarni to problemy podążają za nimi.
      O ile niegdyś dramatycznie ubogie i zacofane kraje takie jak Chiny wysforowały się na czoło postępu technologicznego, to Afryka wciąż pozostaje zacofana. Jedyne co potrafią produkować to miliony analfabetów. Niestety taka jest prawda. Nawet amerykańscy demokraci to przyznają, chociaż ich publiczne wypowiedzi są całkiem odmienne.

    •  

      pokaż komentarz

      @umbelebabla: Co ty probujesz mi tu teraz przekazac? W jaki sposob cokolwiek zakwestionowales? Jakich przodkow roslin z ktorych pochodza zboza? Co to ma do tematu?

      Nie mam zamiaru tracic wiecej czasu, wiec juz tylko wklejam linki.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Fertile_Crescent#Climate_and_bio-diversity
      https://en.wikipedia.org/wiki/Wheat#Origin
      https://en.wikipedia.org/wiki/Maize#Origin
      https://en.wikipedia.org/wiki/Anna_Karenina_principle#Failed_domestication

    •  

      pokaż komentarz

      @Jossarian: Trudno jednoznacznie określić przyczynę problemów, bo teraz już nie trzeba nawet mówić że czarni są źli żeby być oskarżonym o rasizm za byle co. Wystarczy być białym i próbować cokolwiek powiedzieć o czarnych i już jest rasizm. Dlatego nawet gdyby jednoznacznie wyszło z np. badań genetycznych że czarni są zacofani bo biali, nie wiem skrzyżowali się z innymi "gatunkami" na północy albo trudniejsze warunki wyselekcjonowały tylko najlepsze jednostki. To nikt tego nigdzie nie poda bo to by był najgorszy rasizm, pewnie by za to ukamienowali :D

    •  

      pokaż komentarz

      @Jossarian: O jakim okresie historycznym mowisz wspominajac Chiny? Chodzi o rok 1972 i wzwyz?

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Jeśli nie rozumiesz to doczytaj, jeśli nie wiesz jakich roślin sprawdź dam Ci 50 linków i 100 książek, wróć jak wszystko przeczytasz.
      Aha ale jeśli wklejasz linki to sprawdź czy nie napisał ktoś już tego samego co w nich jest bo to bez sensu ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @umbelebabla: Raz jeszcze prosze - sprecyzuj o co Tobie chodzi.
      Nie zgadzasz sie z tym, ze w euroazji wystepowaly gatunki zwierzat latwiejsze(mozliwe) do udomowienia? Nie zgadzasz sie z tym, ze w euroazji wystepowaly gatunki roslin latwiejsze do uprawy i posiadajace lepsze wartosci odzywcze?
      Zwyczajnie nie rozumiem co maja 'przodkowie' roslin, kiedy wiemy jakie rosliny rozpoczely rolnictwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Najlepiej to sobie prześledzić na stronie Gap Minder.
      Wybierz w menu po prawej Chiny i parę afrykańskich państw (Chad, Congo, Etiopia, Niger, Somalia etc.). Porównaj jak zmieniają się statystyki na przestrzeni lat. Widać, że Chiny i kraje afrykańskie zaczynają na podobnym poziomie. Potem w latach 1970-80, Chiny dostają nagłego przyspieszenia i zostawiają Afrykę daleko w tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: ja p%@?#@$e, ale z Ciebie nudna baba jest. Masz chłopaka?

    •  

      pokaż komentarz

      @Brzytwa_Ockhama:

      Rozumiem twoją wypowiedź, ale poszukuję jakiejś odpowiedzi co na ten temat można zrobić. Jakieś pomysły?

      To co obserwujemy to inżynieria społeczna. Zwykli ludzie już nie decydują o swojej przyszłości, decyzja zapadła daleko od nich. Proces jest mglisty, rozkłada się na wiele dekad, został zapoczątkowany zanim ludzie w obecnym wieku produkcyjnym w ogóle się narodzili.

      Wystarczy że ludzie zaczną być świadomi procesu, a wystarczająco dużo z nich zacznie się sprzeciwiać.

      Stawką jest los pokoleń. Nie wiem jak inni, ale ja chcę żyć w pokoju i dostatku, i też to samo chciałbym przekazać następnym pokoleniom.

      Należy nazywać rzeczy po imieniu, należy wykazywać fakty, przyczyny i skutki. Aktualnie biały człowiek składa pieniądze w postaci nadmiernych podatków na swoją własną przyszłą zagładę rękami polityków.

      Zawsze marzyłem o życiu w świecie, w którym podstawą życia będzie racjonalizm Bernarda Russella, w którym podstawową zasadą jest wyznawanie prawdy, w którym racjonalna dyskusja, wymiana zdań, jest podstawą komunikacji. Marzę o świecie, w którym każdy, kto jest zdolny i pragnie się rozwijać - może rozwijać swoje umiejętności bez żadnych przeszkód.

      Tym samym, brzydzi mnie beztroski socjalizm dla biedoty intelektualnej, która tresowana jest jak psy Pawłowa "nam się należy".

      Tacy ludzie są sprowadzani do Europy "im się należy".

  •  

    pokaż komentarz

    No to coś słabo idzie im z tą kontrolą populacji. Wystarczy popatrzeć na afrykę gdzie ludzie dzięki pomocy humanitarnej mnożą się na potęgę co sprawia, że potrzeba więcej pomocy, a więcej pomocy oznacza więcej ludzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Narzekaj na wzrastającą średnią długość życia.
    Ciągnij 101 lat na przeszczepach.
    ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Zamiast kontrolą populacji lepiej by się zajęli eksploracją kosmosu bo tam jest przyszłość ludzkości.

  •  

    pokaż komentarz

    Niby taki mądry a powiedział "okres czasu".