Moc. Koniec tematu. Moment jest składową mocy i jako sama nie ma wpływu na osiągi. Krzywa mocy, jej przyrost w danych odcinkach obrotów tak. Bawi mnie, gdy w testach podkreśla się, że samochód ma dobre "odejście z dołu, bo ma wysoki moment już od 12,5rpm", nie patrząc kompletnie na wykres mocy.
@zaorany_1: Może być też moment - ale na kołach. Wtedy jest tak samo użyteczny - a dla wielu bardziej intuicyjny niż moc (tylko wymagałoby do jego obliczenia uwzględnienia przełożeń skrzyni biegów). Jeśli natomiast mamy dane tylko dla silnika to masz rację.
@100cupsofcoffee: Nie, Ty wolisz po prostu 145km od 75km. Moment silnika "nie ma tu nic do rzeczy". Po za tym, już wprowadzasz kolejną zmienną: pojemność skokową silnika (i pewnie liczbę cylindrów), a co za tym idzie milion innych odmiennych parametrów, co jeszcze bardziej komplikuje obliczenia.
Komentarze (10)
najlepsze