Facet ma Land (Range) Rovera czyli auto z aspiracjami terenowymi i dziwi się, że tam zwis przed przednią osią jest krótki, a w Ferrari jest (w porównaniu) ogromny. Przecież terenówki zawsze mają krótkie zwisy żeby zwiększyć potencjalny kąt natarcia/zejścia... 550 Maranello nie miało z lekkością pokonywać "leżących policjantów", a górskie serpentyny i dawać radość z jazdy przy ROZSĄDNYM komforcie.
Potem jest narzekanie na środek: przycisk bagażnika (jakby brak
@Taco_Polaco: Powiem tak: kolejny dowód na to, że autor filmiku nie do końca wie o jakim samochodzie mówi. @teperkov ma rację.
Przycisk do otwierania wlewu paliwa w 550 Maranello mieści się zaraz obok przycisku do otwierania bagażnika (który przecież wciskał, żeby go otworzyć i wydziwiać na temat braku otwierania z kluczyka). Czyli na konsoli środkowej, powyżej pokręteł od klimatyzacji/nawiewów (skrajnie po prawej stronie).
On próbował z bagażnika cięgnem otworzyć klapkę, ale
ale tak jest z każdym modelem Ferrari, w pewnym momencie przestają tanieć i ich cena wzrasta, pewnego pułapu nigdy nie osiągną. Podobnie jest z 911stkami od Porsche, w pewnym momencie stosunkowo młode modele (10-15 letnie) dobijają do swojego minimum, a potem egzemplarze, których wartość nie przekracza kosztów renowacji zaczynają drożeć. Wniosek - nie da się niestety kupić takiego egzotyka za grosze.
@RenescoTheJet: Jasne taki żarcik rzuciłem. Profanacja profanacją, ale tyle ich się sprzedaje że Porsche obecnie to producent SUV a nie aut sportowych :P
Słabe są te jego produkcje, albo zwyczajnie źle je tytułuje. Lądowały już tutaj materiały o Mulsanne i NSX i było podobnie. Nazywa filmik "dlaczego auto kosztuje xxx?" a ja odpalam go licząc, że dowiem się czegoś ciekawego. On opowiada o przełącznikach na desce rozdzielczej. W materiale o Hondzie mówił o tempomacie i o tym, jakie to fajne daily, serio? Można było wspomnieć o pierwszych tytanowych korbowodach w silniku produkcyjnym, o zastosowaniu w
@Aerodeckvv: Sam sobie odpowiedziałeś. O faktach można poczytać na wikipedii. O urokach życia codziennego z danym samochodem i utylitarnych (albo nie, bo Doug wynajduje kompletne f**ckupy projektantów) aspektach korzystania z samego samochodu poczytasz/pooglądasz filmy u Douga.
@VanGogh: ja go nawet kupiłem i nim jeździłem.. przejechałem nim ponad 10 tys km, niejedną laskę na niego wyrwałem.. jeździłem nim dopuki nie nadeszła godzina 6 rano i się nie obudziłem... ( ͡°ʖ̯͡°)
@VanGogh: kupiłem go z zainstalowanym fabrycznie układem wydechowym firmy Bburago. Obecnie znajduje się pod moją rezydencją, gdzie niestety od wielu lat stoi i się kurzy...
TL;DR jako ostatnie z Ferrari 12V miało montowaną skrzynię manualną - automaty się psują dlatego ludzie wolą wyszukać tych manualnych Ferrari a cena rośnie.
@WLADCA_MALP: niby prawda, ale nie do końca... ;) 550 Maranello to ostatnie Ferrari V12 z SERYJNIE MONTOWANĄ skrzynią manualną.
Na zamówienie manuala dodawali jeszcze później w 575M, 599 Fiorano i 612 Scaglietti. ( ͡°͜ʖ͡°) Ceny tych modeli z ręcznymi skrzyniami biegów też są niedorzecznie wysokie.
Oj oj, w Grande Punto też jest tylko przełącznik do bagażnika albo z pilota można otworzyć bo inaczej nie da rady a tyle nie kosztuje, a to też włoski samochód ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)
@sanchopancho: kwestia doboru kolorów itp. Plastikowe przełączniki to był faktycznie rak Ferrari z tamtych lat, ale jak wsiądziesz do zadbanego egzemplarza z wnętrzem w kolorze Cuoio to zmienisz zdanie - uwierz ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (34)
najlepsze
Facet ma Land (Range) Rovera czyli auto z aspiracjami terenowymi i dziwi się, że tam zwis przed przednią osią jest krótki, a w Ferrari jest (w porównaniu) ogromny.
Przecież terenówki zawsze mają krótkie zwisy żeby zwiększyć potencjalny kąt natarcia/zejścia... 550 Maranello nie miało z lekkością pokonywać "leżących policjantów", a górskie serpentyny i dawać radość z jazdy przy ROZSĄDNYM komforcie.
Potem jest narzekanie na środek: przycisk bagażnika (jakby brak
@teperkov ma rację.
Przycisk do otwierania wlewu paliwa w 550 Maranello mieści się zaraz obok przycisku do otwierania bagażnika (który przecież wciskał, żeby go otworzyć i wydziwiać na temat braku otwierania z kluczyka).
Czyli na konsoli środkowej, powyżej pokręteł od klimatyzacji/nawiewów (skrajnie po prawej stronie).
On próbował z bagażnika cięgnem otworzyć klapkę, ale
550 Maranello to ostatnie Ferrari V12 z SERYJNIE MONTOWANĄ skrzynią manualną.
Na zamówienie manuala dodawali jeszcze później w 575M, 599 Fiorano i 612 Scaglietti. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ceny tych modeli z ręcznymi skrzyniami biegów też są niedorzecznie wysokie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
-Doug DeMuro