Powiązane (2)

  pokaż (2) 
  • Reklamy Google

  • Lymha +25  

    Najpierw zbudują wielką świątynię, pomalują na złoto, a potem by pokazać jakie tkwi w nich miłosierdzie zaczną zbierać datki na wyjazd biednych dzieci na wakacje :|

    pokaż komentarz
    Lymha
  • artisti +7  

    Moim zdaniem państwo powinno wyłożyć pieniądze na ŚOB pod warunkiem, że będzie ona zgodna z założeniami przyjętymi przez Sejm Czteroletni - będzie narodowa i ponadwyznaniowa. Ale ponieważ kościół położył łapę na całej inwestycji, to niech sam ją sobie finansuje (pochowali nawet w dopiero budowanym kościele ks. Twardowskiego, wbrew jego woli, aby tylko podnieść rangę budowy... żenada)

    Podoba mi się natomiast sam projekt - budowla jest monumentalna.

    pokaż komentarz
    artisti
  • cicha_woda +6  

    przeciez to, zeby byla ponadwyznaniowa, jest utopia.

    a z ksiedzem twardowskim... chcial byc pochowany na powazkach kolo swoich rodzicow, ale glemp to zrecznie wykorzystal. przciez skoro jest w sob pochowany wielki czlowiek, to panstwo musi dac na dokonczenie budowy. co jest za przeproszeniem ostatnim sk#!$ysynstwem, zeby nawet ostatniej woli zmarlego nie uszanowac.

    pokaż komentarz
    cicha_woda
  • aree1987 +5  

    a oto lista konkordatów za wikipedią, żeby podkreślić tragizm polskiej polityki (przed ostatni konkordat wygasł w 1980)

    Concordat of Worms (1122) between Pope Calixtus II and Holy Roman Emperor Henry V
    Concordat of Bologna (1516) between King Francis I of France and Pope Leo X
    Concordat of 1753 with Spain
    Concordat of 1801 between Pope Pius VII and Napoléon
    Concordat of Fontainebleau (1813) between Pope Pius VII and Napoléon
    Concordat of 5 June 1817, with Bavaria
    Concordat of 11 June 1817, with France
    Concordat of 1851 with Spain
    Concordat of 1855 between Pope Pius IX and Austrian Emperor Franz Joseph
    Concordat of 1925 between the Holy See and the Second Polish Republic
    Lateran treaty (1929) between Italy and Pope Pius XI formally defining the Vatican City
    Reichskonkordat (1933) between the Holy See and the Third Reich
    Concordat of 1940 with the Portuguese government under Antonio de Oliveira Salazar
    Concordat of 1953 with Spain
    Concordat of 1993 between the Holy See and the Poland

    pokaż komentarz
    aree1987
  • mentor777 +1  

    To widać urodziłeś się w złym państwem. polska była przedmurzem chrześcijaństwa od średniowiecza, więc jeszcze chwile potrwa, nim cała wiara zniknie z powierzhcni polskiej ziemii.

    pokaż komentarz
    mentor777
  • Belzebub +4  

    rozumiem że ten kościół będzie należał do państwa :P:P ?

    pokaż komentarz
    Belzebub
  • Altar +4  

    Tak samo jak stadion narodowy do narodu ;)

    pokaż komentarz
    Altar
  • laxter +3  

    Możecie dać linki z innych serwisów?

    pokaż komentarz
    laxter
  • Hakamairi +1  

    Szczerze, to znalazlem tylko wtorne twory onetu.. ktos potwierdzil juz to?

    pokaż komentarz
    Hakamairi
  • Adriano +23  

    PO ma u mnie dużego minusa. Czego oni się boją? Jakiegoś faceta w czerni?

    pokaż komentarz
    Adriano
  • dzafel +20  

    I mafii, która za nim stoi.

    pokaż komentarz
    dzafel
  • kyob +2  

    najwidoczniej PO spłaca swoje powyborcze długi wobec KK :)

    pokaż komentarz
    kyob
  • retsef +2  

    Żyjemy w państwie wyznaniowym, taka jest prawda, 95% Polaków należy do KK, niestety mnie też doliczają.

    pokaż komentarz
    retsef
  • opolanin 0  

    z ekumenizm.pl
    (...) "zapisywanie" u katolików następuje w wyniku złożenia - ustnego - oświadczenia woli przez rodziców naturalnych wyrażanych przez ich zastępców prawnych w ceremonii chrztu, przy kompletnej nieświadomości chrzczonego

    z ekai.pl / Warszawa, 04.07.2007
    W Polsce co niedziela we Mszy świętej uczestniczy 45,8 proc. katolików. - wynika z danych za rok 2006 udostępnionych KAI przez Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego w Warszawie.
    Natomiast do Komunii św. przystępuje 16,3 proc. katolików. - Nie ma rewelacji ale jest optymizm - tak komentuje te dane dyrektor ISKK

    z gazeta.pl 2006
    w latach 80. co niedziela do kościoła chodziło prawie 60 proc. wiernych. W 1991 r. odsetek ten po raz pierwszy spadł poniżej 50 proc. i już nigdy później nie wrócił ponad tę magiczną granicę. (...) Tymczasem do wiary przyznaje się aż 92 proc. Polaków.

    pokaż komentarz
    opolanin
  • opolanin 0  

    Niestety jeśli chodzi o liczbę wiernych zaliczanych do KK
    jeden absurd goni drugi :/

    Podobnie przyjmując, jak to się robi z deklaracją wiary przy chrzcie, np znajomość języka obcego to wychodziłoby że 99% społeczeństwa zna przynajmniej jeden język obcy, albo i dwa nawet, w końcu każdy się uczył!!!
    A... że nie każdy się nauczył, i że nie każdy się przejął faktem chrztu, komunii itd, no cóż to tylko błędna statystyka. Ale jak widać KK upaja się tą błędną hipotezą jak tylko można.

    Średnio +/- ok 50% uczestniczy w mszy św. więc dlaczego nie powiedzieć że tylu mamy katolików nad Wisłą!? Pewnie kiepsko by to wyglądało. Co się dzieje, statystyki wiernych zaczynają obejmować, wierzący niepraktykujący!
    Podobnie każdy student mógłby powiedzieć że studiuje na jagielonce tylko jest niepraktykujący!!! Ksiądz powie że człowiek ma wiarę niepełną, to dlaczego rektor uczelni nie powie podobnie że to student niepełny. Niestety w normalnym świecie wszędzie obowiązują pewne sensowne i logiczne zasady, wszędzie poza KK!

    Wszędzie poza KK, jego statystykami, i deklarowaną liczbą wiernych.

    pokaż komentarz
    opolanin
  • retsef 0  

    Niemcy mają dobry sposób na liczbę wiernych. Należysz do kościoła, płać podatek. Nie chcesz płacić, będziesz wypisany, ale nie będziesz mógł brać czynnego udziału w tym przede wszystkim w ślubie, chrzcinach, komunii, bierzmowaniu etc. Raptowanie okazało się, że wiernych jest trochę ponad 40%. Domyślam się, że u nas byłoby to 45,8%.

    pokaż komentarz
    retsef
  • opolanin 0  

    Co prawda to prawda, no niestety do zachodnich standardów mimo iż granice otwarte to mamy jeszcze daleko :/

    Nie żebym był pesymistą, ale ja nawet tych 40% bym nie widział, nawet z dobrym wiatrem.
    Nad Wisłą to nie nad Renem, ceny może już podobne ale płace jakie są to wiemy, procent osób w ubóstwie lub minimum egzystencjonalnym też są znane.
    Gdyby tak jeszcze sposób odpisywania na KK był zorganizowany tak jak to jest obecnie z 1% na organizacje użytku publicznego, musiałoby zawiać istne tornado bo dobry wiatr to za mało.

    Cóż z tego że ja to wiem i ty to wiesz, kiedy reszta się podnieca 90%,
    Jak ja głupi niedomyślny jestem... to dlatego ostatnio w programie matematyki w podstawówce zniesiono obowiązek znajomości procentów.

    Informatyki 1 godz w tygodniu a Religi 2, koszmar jakiś.

    pokaż komentarz
    opolanin
  • Altar +18  

    W końcu dzieciaczki z terenów wiejskich zawsze mogą sobie przyjechać na wakacje do świątyni, posłużyć do mszy. A i wujcio w sutannie chętnie się nimi zaopiekuje...

    pokaż komentarz
    Altar
  • maciekt -2  

    Ciekawe jak...

    pokaż komentarz
    maciekt
  • atrapa +11  

    dogłębnie

    pokaż komentarz
    atrapa
  • opolanin 0  

    Barbarzyńcy :P nie każdy jest taki jak wy!

    ps. jeśli wystarczy na utrzymywanie kucharki czy kogo tam to i na reszta także ;p

    pokaż komentarz
    opolanin
  • tomboy +1  

    @Altar

    Gdybym sie mylil co do laczenia KK i Rzad Polski to w zadnym wypadku bysmy nie widzieli tego CO TERAZ!!!.

    Czyli dofinansowanie przez rzad na budowle, a wczesniej na Rydzyka szkole ( jego ociepleniu wodnemu - jako zaplata dla niego przez PiS za glosy ), jak rowniez nadanie na 1 miejscu i wzial tym samym najwiecej z UE jako dofnansowanie. Dlaczego na 1 miejscach zawsze byl KK/Rydzyk ?. Mowisz, ze nie popieraja KK Rydzyka, a przeciez byla mowa o tym, aby go wywalic ze stanowiska i bylo glosowanie przez biskupow, czy innych hierarchow (bylo o tym glosno), ale jak wiesz.. nie wystarczaly ilosc glosow ( za malo na przeglosowanie ** ZA** tym aby wywalic go ), dlaczego ?. Bo KK widzi wladze Rydzyka i nie mowi o tym otwarcie, ale wspiera go mentalnie, gdyz moze wyluzdzic od sejmu ustawy ( majac na uwadze elektorat ), a jak wlacza sie do presji biskupi to efekt genialny dla presji na rzadzie.

    Dlatego nie masz racji, mowiac, ze ja jej nie mam. naczej NIKT przy zdrowych zmyslach nie dalby tyle kasy na budowle, majac z drugiej strony zmieniajaca wersje jakoby kasa ta przeznaczona bylaby na dzieci. A jednak wybrali budowle ( zaplata - haracz - nazwij to jaj chcesz )

    pokaż komentarz
    tomboy
  • Altar 0  

    Właśnie dopiero teraz masz rację, co nie zmienia faktu, że ja mam rację pisząc, że przedtem Ty nie jej miałeś ;-)

    Wszystko się zgadza: Jak już komuś napisałęm, to Rydzyk jest tutaj na samej górze układu pokarmowego. I nie mylmy tutaj RM z Kk. Jeżeli episkopat popiera jego działania, by wyłudzać ustawy, to czego to dowodzi?
    Tego, że sam realnie nic nie może zrobić. Myślisz, że biskupom w ich pałacach podoba się, że muszą tolerować "skromnego zakonnika", który podskakuje i nikogo nie słucha? Pewnie, że woleliby go utrącić (bynajmniej nie ze szlachetnych pobudek), ale skoro tylko on ma realną możliwość zdobywania głosów, to chcą z tego korzystać.

    Czyli w uproszczeniu sytuacja wygląda u nas tak:
    Rydzyk > Kk > politycy > społeczeństwo
    A powinno być:
    Społeczeństwo > politycy > społeczeństwo > Kk > Rydzyk

    pokaż komentarz
    Altar
  • tomboy +1  

    @Mantis

    - Wierzysz w Boga ? - ale nie napisales ktorego.

    --
    Jest jeden Bog ( O ktorych mowi Biblia )

    Otoz z mojej wypowiedzi mozna wywnioskowac, z jakiego, jezeli chodzi o Biblie Chrzescijanska

    pokaż komentarz
    tomboy
  • irasiad +9  

    A to POLSKA właśnie. Katoland.

    pokaż komentarz
    irasiad
  • tomboy +5  

    @avocado3

    Zapewne nie przeanalizowas sytluacji jaka to powoduje ?

    W Polsce nie idzie sie do kina tak badzo jak do kosciola, gdyz teraz uzywa sie do tego p2p ( sciagaja filmy z internetu ) i to nie jest nowosc, wiec raczej argumentnie jest adekwatny do instytucji jaka jest KK.

    Do KK ida ludzie z wielu powodow, jednym z nich jest opinia, ktora mowi nam "kto byl w kosciele, a kto nie, a jak ktos nie byl to uwazany jest za cos gorszego".., poniewaz teraz glos z ambony jest uwazany za glos Bozy, co jest kompletna bzdura, poniewaz KK ( w katechizmie ) usunieto drugie przykazanie, a drugie, ktore jest w Katechizmie, to w Biblii jest na mejsci trzecim, a w drugim jest przykazanie ( ktore zostalo calkowicie usuniete z Kosciola Katolickiego ) powinno byc ( jak jest w Biblii ), ze nie bedziesz modlil sie do obrazow, rzezb i nie bedziesz skladal im chold, co tyczy sie to rownomiernie z meczennikami(swietym) wystawionym na oltarze w formie figur, badz obrazow w kosciiolach, gdzie tradycja ta dopiero ruszyla w 170 lat po Chrystusie ( meczennictwo/nazwanie ich swietymi i wystawienie ich na oltarze ) gdy zasztyletowali biskupa Kosciola katolickiego ( jakby wczesnie nikt nie ginal za chrystusa ), ale oni dopiero to wprowadzili, kiedy biskup Katolicki zostal zasztyletowany (zabity) i uznany za meczennika (swietego) i wyniesiony na oltarze, co ma sie nijak z drugim przykazaniem w roznych przekladach Biblijnych , ale w Katechizmie to przykazanie usunieto, a kilka zmieniono. Krok po kroku i sie widzi w co sie wierzylo jak sie bylo malym i slepym na wlasna inicjatywe i dociekliwosc.

    I przeklada to sie na dzisiejsze zycie, gdyz ludzie nie sa ciekawi co pisze w Biblii, ale sugeruje sie tym co powie ksiadz, a teraz ksiadz z ambony interweniuje na kogo glosowac, poniewz glos kosciola to glos rowniez w to co wierzy potencjalny katolik, takze.. oni sluchaja glosu ksiedza, poniewaz uwazany jest przez katolikow za glos Boga(bzdura kompletna) i tym sposobem i aluzja, glosuje na to co glosuja ksieza, a ksiaza glosuja na partie, ktora da wiecej IM samym, czyli kolejne prawa dla instytucji kosciola katolickiego, dlatego najwiekszy elektorat, to elektorat ( ktory jest masa do popychania przez KK - takowa bronia na rzad ) sa tzw. "Katolicy" ktorzy za Biblie uwaza Katechizm, ktory jest przeroiony pod reguly Kosciola Katolickiego ( Katechizm i Biblia to kompletnie cos innego ).

    Dlatego odpowiadam odrazu na to co napisal @Altar.

    Z tego co mozesz wyczytac z mojego komentarza, jest fakt, ktory mowi nam, ze jednak instytucja Kosciola Katolicka ma bardzo duzy wplyw na rzad Polski, gdyz rzad Polski jest adekwatny do tego jak moze zdobyc elektorat - to sie wszystko wiaze ze soba.

    Ci ktorzy nie chca widziec powiazania wszystego z oka analitycznego, to uciekaja od problemow, ktorymi sa coraz to wieksze prawa i tym samym latwy elektorat dla tego rzadu, ktory da wiecej Kosciolowi Katolickiemu ( latwy elektorat do zdobycia ). To sie nazywa "wymiana" towarow.

    Prosze Tych, ktorzy sa krytyczni na wykopywanie tematow krytykujacych Kosciol Katolicki o przeczytaniu tego co napisalem, a pozniej komentowaniu.

    P.S Wierze w Boga, ale nie potrzebuje budynku, aby dowiesc swojej wiary, bo wiara wyplywa z Biblii i serca wierzacego, ktorego nie ma w Kosciele Katolickim, poniewaz zmienili przykazania Biblii i duzo innych rzeczy znajdujacych sie w Biblii, a zrobionch juz po Jezusie Chrystusie, a uznawane za jego slowa, co jest kompletna bzdura gloszona przez Kosciol Katolicki.

    P.S2 Kiedy Polska bedzie do konca wolna ?

    pokaż komentarz
    tomboy
  • mentis +2  

    Wierzysz w Boga? Ale nie napisałeś którego?
    Najbardziej bawi mnie zawsze, jak jakiś wierzący zaczyna toczyć logiczne wywody. Normalnie Monty Python się kłania.
    Niestety trzeba się pogodzić z faktem, że latający potwór spagetti jest o wiele silniejszy od Twojego Boga i przez to wszystkie wnioski płynące z założenia istnienia Twojego Boga są marne!

    pokaż komentarz
    mentis
  • Altar +1  

    @tomboy, nie zgodzę się z Tobą - Kk jako instytucja, także ta krzycząca z ambony nie ma prawie żadnego wpływu na elektorat. Dały temu dowód wybory prezydenckie w 1995, kiedy odsądzany od czci i wiary Kwaśniewski pokonał Wałęsę z Matką Boską w klapie. Powtórzyło się to pięć lat później, gdy Kwacho zmiażdżył całą konkurencję jeszcze w pierwszej turze. W międzyczasie mieliśmy referendum konstytucyjne w 1997, gdzie znów wbrew kościołowi Polacy zagłosowali za bezbożną "konstytucją". No i byłbym zapomniał - w 1993 w wyborach zwyciężyło SLD, choć ledwie dwa lata wcześniej to samo społeczeństwo wybrało sobie do władzy obóz solidarnościowy. No i na koniec zostają nam wybowy z 2001 roku, kiedy ulubieniec sukienkowych, Piękny Maryjan, dostał od ludu takiego kopa, że jego nędzny AWS nie wszedł z ani jednym przedstawicielem do parlamentu.

    We wszystkich tych wyborach stanowisko kościoła było jasne, z ambony padały konkretne rozwiązania i nazwiska, a zgromadzony w kościołach elektorat miał to wszystko i tak w d... i poszedł głosować tak, jak mu się chciało. Tak samo jak ma głęboko zalecenia typu "nie cudzołóż", "nie kradnij", "nie mów fałszywego świadectwa", itd.

    W ostatnich latach tak naprawdę tylko jeden człowiek ma bezwzględny wpływ na swoje owieczki i tak się składa, że jest to niejaki ksiądz Rydzyk. Ale z tym i tak się nic nie da zrobić, bo jego wyznawcy na jedno skinienie swojego guru zarżnęliby wszystkich biskupów i papę Ratzingera na dokładkę. Na szczęście jest to wbrew pozorom dość nieliczna grupa i pozostaje nam tylko czekać, aż powymiera.
    A naszym dzisiejszym politykom przydałoby się małe spojrzenie w przeszłość i zdanie sobie sprawy z tego, że służą nie temu panu, któremu warto służyć.

    I jeszcze jedna anegdota, skoro już tak się rozpisałem.
    Polski dziennikarz spytał swego amerykańskiego kolegę, dlaczego USA nie chcą znieść wiz dla Polaków. Przecież my jesteśmy im tak wierni, kupiliśmy F16, wysłaliśmy wojska gdzie trzeba, itd. Co mu odpowiedział Amerykaniec? "A po co mamy z własnej woli płacić służącemu, który i tak pracuje za darmo?"
    Widać analogię, prawda? :)

    pokaż komentarz
    Altar
  • dirty--boots +1  

    > W Polsce nie idzie sie do kina tak badzo jak do kosciola, gdyz teraz uzywa sie do tego p2p

    to nie taniej byłoby wrzucać transmisje z mszy na emule'a? albo chociaż na youtube? ;)

    pokaż komentarz
    dirty--boots
  • emkaka +7  

    To powinno być finansowane wyłącznie z ofiar wiernych. Państwu wara od tego!

    Swoją drogą, zaokrąglając w górę, wychodzi 80 groszy na obywatela ;-)

    pokaż komentarz
    emkaka
  • ergo -1  

    Błąd, bo chyba noworodek sie z nami nie ściepnie ?

    pokaż komentarz
    ergo
  • dirty--boots +4  

    szukam dobrej księgowej ... specjalizującej się w podatkach ... chciałbym obniżyć przyszłoroczny podatek o 80 groszy ... ale plus z tej historii jest jeden. będziemy mieć wytłumaczenie, czemu zabrakło kasy na euro2012 ;)

    pokaż komentarz
    dirty--boots
  • aree1987 +3  

    A to wszystko przez konkordat, smutna prawda.. Polska to skansen Europy pod tym względem.. Popatrzmy na Czechy, Węgry, republiki bałtyckie, jednak mozna inaczej! Smutne jest tylko jedno Polakom źle, że Kościół rządzi krajem, ale jak przyjdzie co do czego, wyrażenia jasno swojej opinii to siedzą cicho, no bo co ludzie powiedzą... żal.pl

    pokaż komentarz
    aree1987
  • Altar +8  

    Wszyscy boją się KK. Nie rozumiem tylko, dlaczego. Przecież oni nie mają żadnej realnej władzy. Nie mają też tak wielkiego jak by się wydawało wpływu na elektorat. Ich potęga bierze się tylko i wyłącznie ze spolegliwości polityków. I ten sposób napędza się to perpetum mobile.

    SLD i Kwaśniewski robili dokładnie to samo. To przez to właśnie stracili mój głos. Wiernego dotąd wyborcy, którego trzymała jednak przy nich głównie ideologia obyczajowa, ale nie socjalne podejście do państwa. Myślę, że nie mnie jednego zrazili. Na PO nie zagłosuję nigdy, bo to takie same gnidy jak PiS, tylko ubrane w grzeczniejsze łaszki. Kiedy znajdzie się wreszcie bezkompromisowa siła, która nie będzie bała się powiedzieć "dość"? Wypowie konkordat, wykopie religię ze szkół tam, gdzie jej miejsce - do salek katachetycznych. Zniesie przywileje KK, przestanie mieszać biskupów we wszystkie uroczystości państwowe i otwarcie każdej inwestycji.
    Kiedy politycy deklarujący neutralność religijną przestaną padać na kolana na uroczystych mszach?

    Po prostu tego nie pojmuję, bo wiem, że gdybym miał znaleźć się na ich miejscu nie potrafiłbym spojrzeć w lustro.

    pokaż komentarz
    Altar
  • matfiz90 +2  

    Wszyscy boją się KK. Nie rozumiem tylko, dlaczego. Przecież oni nie mają żadnej realnej władzy. Nie mają też tak wielkiego jak by się wydawało wpływu na elektorat.

    Nie mają wpływu na elektorat?!
    A niezliczone armie Radia Maryja? Mimo, że nie potępiam samej jego działalności i treści przekazu, widzę rzesze ślepo wierzących we wszystko co powie Ojciec Dyrektor babć, które, jakby nie patrząc mają prawo głosowania...
    A księża grzmiący w co drugiej parafii hasła wyborcze z ambony? Rzadkim widokiem jest, by usłyszeć w kosciele nazwę którejkolwiek z partii - są jeszcze ludzie, którzy się sprzeciwiają takiej propagandzie, jednak za każdym razem świadomie księża ukierunkowują głosy tłumu... Żadna kampania przedwyborcza nie działa tak, jak słowo kapłana, któremu, mimo wszystko wierzy duża część uczęszczających do kościoła...

    Mimo, że realnej władzy nie mają, zawsze mieli i będą mieli wpływ na decyzje społeczeństwa, bez względu na to czy słuszne, czy nie...

    pokaż komentarz
    matfiz90
  • Altar +1  

    @matfiz, i właśnie tutaj się bardzo mylisz. Nie myl sekty Rydzyka z wpływami Kk, który z całym swym majestatem może wyżej wymienionemu ojczulkowi skoczyć,
    A co do "ambonowego" wpływu na wyniki wyborów, przeczytaj moją poniższą odpowiedź dla tomboya. Ten wpływ jest iluzoryczny, tylko nasi politycy są zbyt ślepi, bo to dostrzec, a funkcjonariusze kościoła na tyle cwani, by swój mit o potędze podtrzymywać. Bo niby czemu służą ich wszecobecne wypowiedzi na każdy, niezwiązany z religią, temat?

    pokaż komentarz
    Altar
  • opolanin +1  

    Iluzoryczność i jeszcze raz iluzoryczność! Tak jak to opisuje Altar niżej.
    Dobitnie było to widać chociażby w ostatnich wyborach. Słuchaczy RM itd wcale nie jest tak dużo, wystarczyło aby młodzież która czasami po raz pierwszy brała udział w wyborach po prostu tylko zabrała głos i cały elektorat RM blednie.

    Też nie wiem skąd ten obłędny strach przed KK.
    Może się piekła boją!? Każde człowieka od dziecka się piekłem i diabłami straszy.
    Dobrze idźmy wykładnia KK. Ludzie bądźcie poważni, w niebie i tak będzie pusto, wszyscy jako grzeszni spotkamy się w piekle.

    pokaż komentarz
    opolanin
  • NowyPremier +8  

    Jakiś budyneczek ważniejszy od dzieci ? Skandal !

    pokaż komentarz
    NowyPremier
  • opolanin +1  

    Nie jakiś, nie jakiś!!!
    Będzie się to nazywało Centrum Opatrzności Bożej, instytucja nie religijna, ale... kulturalno-naukowa!!! Wraz z tym muzeum prezentujące wkład Kościoła katolickiego w dzieje Polski.

    ps. Szukam chętnych do Projektu!? pomysły mile widziane.
    Może by tak np. Park Rozrywki Kulturalnej z Muzeum Rozrywki i Humoru, prezentujące wkład tych dziedzin w dzieje Polski. Oczywiście trochę nauki, może np. badania istotności rozrywki w życiu człowieka i jej wpływ na ogólne samopoczucie społeczeństwa.

    Jak widać na żywym przykładzie na temu podobne cele można dostać niezłe dotacje, nawet UEuropejska tyle nie daje!!! Oferta ważna tylko do końca kadencji.

    pokaż komentarz
    opolanin
  • tomboy +16  

    Wykopujcie... po prostu WYKOPUJCIE !!!!.. Zeby bylo dla potomnych , zeby wiedzieli, ze pieniadze ktore powinny pojsc na calkiem cos innego, poszly na instytucje KK ( staral sie o to Glemp ), teraz po wylizaniu dup politykow, wylizal i kase na ta budowle..

    Wscieklosc mnie bierze... ILE PRAWA MA KOSCIOL W POLSCE!!! NO ILE!!!!!

    pokaż komentarz
    tomboy
  • parsiuk +23  

    Tak samo było w Irlandii, 20 lat temu. To się zmieniło tam i u nas też się z czasem zmieni. Chciałbym, żeby moje dzieci mieszkały w wolnej Polsce. Wolnej od pazernych klechów, od zawiści, od ksenofobi.

    pokaż komentarz
    parsiuk
  • cicha_woda +1  

    brakuje tylko siostr magdalenek...

    czyzby glemp sobie szykowal miejsce na wieczny odpoczynek?

    pokaż komentarz
    cicha_woda
  • discoviking -1  

    za 20 lat zamiast kościołów będziecie mieli meczety, wasze kobiety będą obowiązkowo chodzić z chustami na głowach a za obrazę Mahometa grozić będzie ukamienowanie - wtedy zatęsknicie za Kościołem Katolickim :) zobaczcie sobie lepiej co się dzieje na "oświeconym" zachodzie czy Anglii/Irlandii i jak muzułmanie robią tam co chcą pozwalając sobie na co raz więcej.. dorośnijcie gimsraki, wiem że najeżdżanie na KK jest teraz takie cool i trendy ale nie zdajecie sobie sprawy z prawdziwego zagrożenia

    pokaż komentarz
    discoviking
  • bvrt -8  

    To pojedz do berlina parsiuk jak Twój syn jest gejem.. bywa. Dziwne bo nie wygladasz na kogoś TopTrendy.

    btw. Ja bym chciał żeby moje dzieci mieszkały w wolnej Polsce, w wolnej od ludzi takich jak Ty.

    pokaż komentarz
    bvrt
  • einer +3  

    discoviking wyjdz z piwnicy i pojedz na ten wstretny zachod. nie wiem czego sie naczytales ale ja nie widzialem nigdzie by muzulmanie robili co chca. chyba, ze za to co chca uwazasz robienie tego co wszyscy inni.
    nie slyszalem tez by sie wypowiadali pogardliwie na temat religii innych.
    oni nie gryza i nie pluja ogniem. fakt, jest wsrod nich czesc ekstermistow, ale jest ich na pewno mniej niz u nas.

    pokaż komentarz
    einer
  • parsiuk +17  

    "Stójmy! - jak cicho! - słyszę ciągnące żurawie,
    Których by nie dościgły źrenice sokoła;
    Słyszę, kędy się motyl kołysa na trawie,

    Kędy wąż śliską piersią dotyka się zioła.
    W takiej ciszy - tak ucho natężam ciekawie,
    Że słyszałbym głos z Litwy. - Jedźmy, nikt nie woła."

    :<

    pokaż komentarz
    parsiuk
  • kolnay +5  

    Hmm... może jestem prymitywem, ale co mają tu do rzeczy Stepy Akermańskie?

    pokaż komentarz
    kolnay
  • parsiuk +19  

    "Sonety krymskie to cykl 18 utworów wydanych w 1926 roku w Moskwie, w tomie pod tytułem Sonety. Stanowią one owoc podróży Mickiewicza na Krym w roku 1825. Poeta mieszkał wówczas w Odessie, gdzie został zesłany po procesie filomatów." Stepy Akermańskie akurat są pierwszym utworem z tego cyklu.
    Ja zesłany nie zostałem, ale opuściłem kraj i mimo wszystko tęskno mi do niego. Tutaj się wychowałem, tu zostawiłem rodzinę i przyjaciół. Przez takie czarne pijawki, żyć się tu nie da. Ten fragment wiersza skojarzył mi się z tym, że jeszcze nie czas wracać. Ale jak widać po ujemnych komentarzach "nie siadło". Pfff..

    pokaż komentarz
    parsiuk
  • Dygnitarz +2  

    Gdyby stało się to jeszcze pół roku temu to byłaby to "przedwyborcza i polityczna zagrywka PiS, mająca zapewnić partii p. Kaczyńskiego wyższy wynik w wyborach." Oczywiste również by było, że światli jasnogrodzianie z PO nigdy by nie poparli tego projektu.

    Co do głosowania na partię Litr i Dolewka: sklerotykom przypominam, iż w "2004 roku to właśnie senatorowie SLD wraz z Ryszardem Jarzębowskim jako pomysłodawcą chcieli wesprzeć budowę Świątyni Opatrznośc Bożej kwotą 20 mln złotych, którą chcieli przenieść z już ustalonego budżetu IPN.

    W 2006 roku, za rządów PiS Sejm zapisał w budżecie państwa kwotę 20 mln zł na dofinansowanie ochrony dziedzictwa narodowego, w tym budowy Świątyni Opatrzności Bożej. Warunkiem otrzymania pieniędzy było powstanie przy Świątyni instytucji kultury (m.in. muzeum Jana Pawła II). Ostatecznie jednak Świątynia nie otrzymała wspomnianej kwoty."

    A, że w ciągu ostatnich 200 lat nie udało się wybudować tej świątyni...

    pokaż komentarz
    Dygnitarz
  • duda_86 +2  

    Mogliby chociaż podzielić te pieniądze na te dzieciaczki i kościół, a nie tylko na kościół...

    pokaż komentarz
    duda_86
  • Altar +15  

    Kościół nie uznaje kompromisów i oni o tym wiedzą.

    pokaż komentarz
    Altar
  • r_a_f +2  

    Wole żebu już wydawali na kościoły i budynki uzyteczności publicznej niż na wojsko i Irak. Jakoś tego że pieniądze które idą na armie rozwiązały by większość problemów finansowych już nikt krzyku nie podnosi..

    pokaż komentarz
    r_a_f
  • dr_med 0  

    To jak wybieranie pomiędzy "niemal czarnym" i "prawie czarnym". W obu przypadkach pieniądze idą na cele wzięte z sufitu.

    pokaż komentarz
    dr_med
  • zidane +1  

    Najwyraźniej katolicy nie korzystają z wykopu

    pokaż komentarz
    zidane
  • Kemac +2  

    Nie sądziłem, że PO to partia na klęczkach:
    - in vitro
    - ocena z religii na świadectwie
    - a teraz ŚO

    pokaż komentarz
    Kemac
  • parachutes -3  

    ocena z religii na swiadectwie?
    a co to za problem.. daj spokoj.
    gorzej jakby chcieli religie na mature dac.

    pokaż komentarz
    parachutes
  • opolanin 0  

    Jednak jest to pewien problem! Jak i za co uczeń miałby dostać 6 było na wykopie niedawno.
    Dlaczego ocena z religii ma oceniać uczestnictwo w praktykach chrześcijańskich!?
    Bo na ty wychodzi w praktyce.

    A dlaczego nie z np. Latającego Potwóra Spaghetti???
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lataj%C4%85cy_Potw%C3%B3r_Spaghetti

    pokaż komentarz
    opolanin
  • parachutes 0  

    no to zmienmy religie na religioznawstwo albo na katolicyzm i git. Religie na swiadectwie mozna ale nie trzeba miec wpisana. Przynajmniej u mnie w lo tak bylo ze 2 lata temu.

    pokaż komentarz
    parachutes
  • opolanin 0  

    Żaden tam git nie będzie.

    Jednak uściślając bo zaraz się w faktach zgubię. Teoretycznie religia powinna być religioznawstwem wymienialnym lub tożsamym z etyką. W praktyce jednak wychodzi że religia nad Wisłą to wyłącznie katolicyzm uczony przez księży. Ale dlaczego i jak to? A inne religie? A co z Latającym Potworem Spaghetti!?

    2lata temu? to już historia, co najmniej taka jak amnestia maturalna, czasy się zmieniają i nie zawsze na lepsze.

    pokaż komentarz
    opolanin
  • breeder +2  

    Zapamiętać i w przyszłości na nich nie głosować

    pokaż komentarz
    breeder
  • einer 0  

    nie generalizowalbym winy PO. akurat w tej partii jest wielu poslow nie zaangazowanych w sprawy kosciola, jednak nie zaangazowanie objawia sie tym, ze nie ingeruja, podczas gdy ci zaangazowani dzialalaja. podobnie jak w spoleczenstwie, wielu sie nie podoba to co robi kosciol, ale nic z tym nie robia, dzialaja za to mohery itp. dlatego tez ciagle jestesmy panstwem katolickim, nawet jak nie chodzimy do kosciolow.

    swoja droga trybuna troche ominela fakty, a te sa takie, ze za czasow sld nie zrobiono nic w sprawie dominacji kosciola i stopnia zaangazowania w zyciu publicznym. rydzyk byl nietykalny, tereny szly z rak do rak, kasa plynela tak samo.

    pokaż komentarz
    einer
  • jamlasica -1  

    Dla tych wszystkich co głosowali na PO :P
    http://www.yaai.prv.pl/

    pokaż komentarz
    jamlasica
  • altruista 0  

    hipnoza

    pokaż komentarz
    altruista
  • givdaf -1  

    Głupie gadanie. W polsce bodjrze 80 % ludzi deklaruje wiarę w Boga. Jak dofinansowują produkcje filmów to tylko małe oburzenie a tutaj nagle ogromny szum.

    Dofinansowac wakacje z rodzin wiejskich ? Hmm a dlaczego nie z miejskich ?

    Njie dziwie się że przegłosowano ustawę. Polacy w większości deklaruja wiarę Katolicką, dlatego rząd chciał dobra większości chyba zawsze tak jest w sejmie że decyduję większość czy się myle ?

    pokaż komentarz
    givdaf
  • ogryzek +5  

    A po co ci taka świątynia OB ? Czy nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na inny cel niż na pomnik ludzkiej głupoty i naiwności ?
    Ta świątynia to druga wieża Babel.

    "Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę, powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę. Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki , zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie. Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi jak poganie. Oni myślą, że przez wzgląd na swe wielomówstwo będą wysłuchani. Nie bądźcie podobni do nich! Albowiem wie Ojciec wasz, czego wam potrzeba, wpierw zanim Go poprosicie"

    Cytat z kazania na górze, mam nadzieje że czytałeś.

    BTW: Jestem ateistą ale znam biblię i mogę się założyć że TY jej nie czytasz skoro pleciesz takie bzdury.

    pokaż komentarz
    ogryzek
  • atrapa -1  

    a ty ogryzek jesteś moim bohaterem :]

    pokaż komentarz
    atrapa
  • torquemada +1  

    Wszyscy składają się również np. na Muzeum Żydów Polskich, 3x więcej niż ŚOB. Konsekwentnie potępisz? Albo jesteś hipokrytą i uważasz, że jedne projekta można z forsy podatników opłacać a drugie już nie, nawet gdy "stoi" za nimi mniejszość kilkadziesiąt raz większa niż Żydzi?

    pokaż komentarz
    torquemada
  • TechnicalVirgin -4  

    Hej hipokryto,
    w Muzeum Żydów Polskich będą odprawiane modły do JHVH?
    będzie to świątynia jakiejś-tam religii?
    nie?
    no to shut-up i do budy

    pokaż komentarz
    TechnicalVirgin
  • torquemada 0  

    Tak, ma być również bożnica, a znaczna część ekspozycji odnosić się będzie (siłą rzeczy) do judaizmu. I co tera? A w ogóle to co to za kryterium? Bo jedynym takowym w kwestii budowania za publiczne powinno być to czy podatnikom się podoba czy nie. Bo to ich forsa.

    PS. Zdaję sobie sprawę z tego, iż tzw. ateiści to zwykle chamskie bydło jest co tu pięknie prezentujesz, niemniej następnym razem postaraj się skrobnąć cósik więcej poza epitetem. Umisz, prawiczku?

    pokaż komentarz
    torquemada
  • torquemada +2  

    A słowa hipokryta zacznij używaj tylko wtedy, gdy zapoznasz się z jego znaczeniem. Ja jestem przeciwny finansowaniu i MŻP, i ŚOB, i generalnie wszystkiego o charakterze kulturalnym czy religijnym. Tobie, marian, jedno odpowiada, a drugie nie. Ergo: sam jesteś przykładem hipokryty. Tyle chyba potrafisz zakumać?

    pokaż komentarz
    torquemada
  • TechnicalVirgin 0  

    no tak, wszystko jasne, budują synagogę pod pozorem Muzeum Żydów Polskich

    pokaż komentarz
    TechnicalVirgin
  • PiTcA +2  

    Porównujesz muzeum do świątyni? No to gratuluję, bo widzisz, do muzeum może iść każdy, a do świątyni raczej wyznawca danej wiary, nie sądzisz? Dlaczego nie wybudują w takim razie świątyni chrześcijaństwa zamiast Świątyni Opatrzności Bożej?

    pokaż komentarz
    PiTcA
  • mentor777 -2  

    torquemada bardzo mi poprawleś humor celnością tego p.s.a

    pokaż komentarz
    mentor777
  • torquemada -1  

    @dziewica

    no tak, wszystko jasne, budują synagogę pod pozorem Muzeum Żydów Polskich

    Rozumiesz znaczenie słowa "również"? Widzisz, bidoku, nawet ów jedyny "argument", na którego wyprodukowanie pozwoliły ci twe skromne moce intelektualne właśnie padł.

    @pitca

    Porównujesz muzeum do świątyni? No to gratuluję, bo widzisz, do muzeum może iść każdy, a do świątyni raczej wyznawca danej wiary, nie sądzisz?

    Nie, do MŻP pójdzie tylko ten, którego historia i kultura Żydów interesuje. A takich jest chyba mniej niż katolików? Natomiast bulić muszą wszyscy.

    pokaż komentarz
    torquemada
  • atrapa 0  

    A w ogóle to co to za kryterium? Bo jedynym takowym w kwestii budowania za publiczne powinno być to czy podatnikom się podoba czy nie. Bo to ich forsa

    No właśnie. Szkoda, że bierzesz teraz pod uwagę tylko WIERZĄCYCH podatników. Od kiedy ateiści już nimi nie są?

    PS. Zdaję sobie sprawę z tego, iż tzw. ateiści to zwykle chamskie bydło jest co tu pięknie prezentujesz, niemniej następnym razem postaraj się skrobnąć cósik więcej poza epitetem. Umisz, prawiczku?

    1. Wypraszam sobie. Jestem ateistką. Może czasem w przypływie złości robię się wredna i niemiła ale za chamskie bydło się nie uważam. Za to ty zniżyłeś się właśnie do poziomu tego twojego "chamskiego bydła" dodając jakże obraźliwy epitet na końcu.

    A tak przy okazji to do muzeum faktycznie pójdą ludzie, których interesuje historia żydów. I wycieczki szkolne. I wycieczki obcokrajowców. Szkoda, że jeżeli to muzeum nie powstanie to nie będą mieli gdzie iść. Katole za to mają Mniejszą Świątynię Opa(cz)ności Bożej na każdym skrzyżowaniu w średniej wielkości mieścinie. Modlenie będzie im tam wychodziło tak samo i odnosiło taki sam skutek (czyt. żaden) jak w ŚOP.

    pokaż komentarz
    atrapa
  • torquemada 0  

    No właśnie. Szkoda, że bierzesz teraz pod uwagę tylko WIERZĄCYCH podatników. Od kiedy ateiści już nimi nie są?

    Tylko, że ci wierzący są większością, do parlamentu wybierają sobie partie takie a nie inne, a te przegłosowują dotacje. Pozostaje ci więc albo pozostać demokratką, albo zakazać dotowania czegokolwiek, bo przecież zawsze znajdzie się ktoś komu się dane przedsięwzięcie nie podoba. Ja popieram tą drugą opcję. Nie wiem jak sobie bez państwowej kasy poradzą tzw. artyści, ludzie sztuki i kultury, mniejszości etniczne, czy pomniejsze religie, ale jestem pewien, że KK poradzi sobie bez problemu. Oczywiście wraz z wycofaniem finansowania go z budżetu, konsekwentnie kończymy z "rozdziałem kościoła od państwa" i "niemieszaniem się do polityki", a biskup czy ksiądz ma takie samo prawo do bycia np. premierem, jak prezes Polskiego Związku Filatelistycznego.

    1. Wypraszam sobie. Jestem ateistką. Może czasem w przypływie złości robię się wredna i niemiła ale za chamskie bydło się nie uważam.

    Znaczy się jesteś takim wyjątkiem potwierdzającym regułę ;))

    Za to ty zniżyłeś się właśnie do poziomu tego twojego "chamskiego bydła" dodając jakże obraźliwy epitet na końcu.

    Ale te pretensje nie do mnie, tylko do niego, bo taki se przecież login wybrał.

    A tak przy okazji to do muzeum faktycznie pójdą ludzie, których interesuje historia żydów. I wycieczki szkolne. I wycieczki obcokrajowców. Szkoda, że jeżeli to muzeum nie powstanie to nie będą mieli gdzie iść.

    Jak to gdzie? Przecież kilka muzeów poświęconych kulturze czy historii żydowskiej już mamy. I dlaczego wycieczki równie dobrze nie mogłyby chadzać do przybytku ŚOB? A przy okazji dlaczego jakieś 80-90% obiektów odwiedzanych w celach turystycznych to w Europie budowle sakralne? Dlaczego nikt nie chadza do budynków "ateistycznych"? ;)

    pokaż komentarz
    torquemada
  • Zian 0  

    Wszyscy składają się również np. na Muzeum Żydów Polskich, 3x więcej niż ŚOB.

    To bardzo nieładnie, że nie podajesz źródeł. To nie ja powiniem ich szukać, ale Ty, bo to Ty twierdzisz tak i tak. Według

    http://www.jewishmuseum.org.pl//articles.php?miId=125&lang=pl#p2

    ta kwota wynosi 80 mln zlotych, choc nie znalazlem potwierdzenia na stronach rzadowych. Poszukasz?

    Konsekwentnie potępisz? Albo jesteś hipokrytą i uważasz, że jedne projekta można z forsy podatników opłacać a drugie już nie, nawet gdy "stoi" za nimi mniejszość kilkadziesiąt raz większa niż Żydzi?

    Dotuje oraz przeznacza sie pieniądze na budowę muzeów innych narodowsci i grup etnicznych (a tak przy okazji to MŻP będzie muzeum historycznym). Ja osobiscie jestem przeciwko istnieniu Muzeum Powstania Warszawskiego gloryfikujacego kleske i glupote Polakow i ktore Polske stawia w pozycji meczennika, w przeciwienstwie do MŻP, ktore bedzie Polske promowalo. Zrozumialbym, gdyby MPW pietnowalo postawe zaprezentowana podczas Powstania i bylo przestraga, ale tak nie jest. I jesli rozmawiamy, rozmawiajamy o muzeach, nie swiatyniach. I blagam, nie wciskaj kitu o muzealnym charakterze ŚOB, bo obrazasz nie tylko swoja, ale i moja inteligencje. Wiesz doskonale, ze idea muzeum pojawila sie po nieudanej probie dotacji, dotacji na budowe tylko i wylacznie swiatyni.

    Druga sprawa jest taka, ze dotuje sie Kk - organizacje zasobna w srodki finansowe. Firme, ktora buduje sobie de facto placowke za pieniadze podatnikow. Ciekaw jestem, czy taki Microsoft dostalby na budowe centrum informatycznego w Polsce. Tak, wiem, torquemada, ze jestes przeciwny tej budowie.

    Tak, ma być również bożnica, a znaczna część ekspozycji odnosić się będzie (siłą rzeczy) do judaizmu. I co tera? A w ogóle to co to za kryterium? Bo jedynym takowym w kwestii budowania za publiczne powinno być to czy podatnikom się podoba czy nie. Bo to ich forsa.

    Ano bedzie sie odnosic do judaizmu. W jakim stopniu, tego nie wiem. A Ty wiesz? I o ile MŻP bedzie sie odnosic do judaizmu w jakims stopniu, to ŚOB bedzie sie odnosic do chrzescijanstwa w stopniu stuprocentowym. I tu wlasnie jest pies pogrzebany. I znow - skad informacja o boznicy?

    Ja rowniez istnienie niektorych placowek muzealnych uwazam za pomylke, ale ja pisze o autentycznych muzeach, nie swiatyniach pod ich przykrywka. Nie o oszustwie, nie o klamstwie, kretactwie, skrajnemu materializmowi Kk.

    PS. Zdaję sobie sprawę z tego, iż tzw. ateiści to zwykle chamskie bydło jest co tu pięknie prezentujesz, niemniej następnym razem postaraj się skrobnąć cósik więcej poza epitetem. Umisz, prawiczku?

    Kto jest bydlatkiem, barankiem, owieczka - ten jest. Jak widac.

    pokaż komentarz
    Zian
  • kamelianos 0  

    @Zian:

    w kwestii formalnej:
    Ciekaw jestem, czy taki Microsoft dostalby na budowe centrum informatycznego w Polsce.
    "Pierwsze w Polsce Centrum Innowacji Microsoft (Microsoft Innovation Center - MIC) jest wspólnym projektem firmy Microsoft, Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego oraz Politechniki Poznańskiej." Zarówno PCSS jak i PP jest finansowane przez naszego podatnika. Zatem M$ dostaje dofinansowanie, w sposob bezposredni.

    pokaż komentarz
    kamelianos
  • Zian -1  

    @kamelianos:

    Ciekawa konkluzja, niestety nie poparta faktami. Wspolpraca naukowa wcale nie musi oznaczac finansowania czegokolwiek przez kogokolwiek i nic nie wskazuje na to, ze tak jest, tzn. brak jakiejkolwiek informacji o finansowaniu.

    pokaż komentarz
    Zian
  • NoMoRe -1  

    Co za k**** gowno!!! jakby nie bylo na co naszego super GRUBEGO (olaboga.....) budzetu na co wydawac!!! co za zasrani frajerzy!! przechodze na ateizm;/ kuzwa tego Chrystus uczyl?! Chyba nie!! PODOBNO trzeba zyc w biedzie.... widac ze juz sami nie wiedza co mowia i robia! paly jedne!!

    pokaż komentarz
    NoMoRe
  • Altar 0  

    "Przechodzę na ateizm" - super tekst :D
    Ale właśnie taki efekt w dłuższym czasie rodzą tego typu akcje.

    pokaż komentarz
    Altar
  • dpc6 0  

    Zaraz. Ilu posłów miało PO w sejmie? Prawie 50%? Yhym.

    Naiwniacy.

    Ale najlepsze jest to, że większość frajerów zapomni jak została oszukana i w następne wybory znowu zagłosuje na tych samych ludzi - tym razem z SLD=LID, PiS itd.

    Większość Polaków zasługuje na swój los, bo są zwykłymi baranami. Szkoda tylko, że ok. 10% Polaków cierpi chociaż ma więcej oleju w głowie.

    pokaż komentarz
    dpc6
  • parachutes -1  

    tak sobie szukalem argumenty by zakopac, ale nie znalazlem.
    Kosciol sam sobie strzela w kolano.
    Obawiam sie ze rykoszetem nastepny strzal moze trafic w serce..

    pokaż komentarz
    parachutes
  • opolanin 0  

    O ile do opinii na temat religii na świadectwie się z tobą nie zgodzę, o tyle teraz mądrze prawisz
    Lepiej ująć się nie da! + 160 wykopow i żadnego zakopu,
    no niestety ale faktycznie wiadomość taka wygląda jak samostrzał w kolano.

    pokaż komentarz
    opolanin
  • wojthek 0  

    k#$!a mac ... :|

    pokaż komentarz
    wojthek
  • nonim 0  

    się nóż w kieszeni otwiera na takie newsy...

    pokaż komentarz
    nonim
  • drazik +12  

    chyba paszport

    pokaż komentarz
    drazik
  • Nero12 0  

    po co nam autostrady, po co nowe lotniska, mieszkania, szpitale, wyposazenie sluzb mundurowych itd. itp., przeciez my Polacy potrzebujemy swiatyni aby moc sie modlic ! Po co robic euro2012, zrobmy parafiade i to juz teraz... przynajmniej bedzie gdzie i jak...

    krew zalewa, wygladam z mojego okna w bloku, w radomiu i w promieniu kilometra mam 3 rozne koscioly z czego jeden od 20 lat (ha ! jeszcze przed moim narodzeniem) buduja i wielkie gowno z niego jest.

    pokaż komentarz
    Nero12
  • aree1987 -2  

    A to wszystko przez konkordat, smutna prawda.. Polska to skansen Europy pod tym względem.. Popatrzmy na Czechy, Węgry, republiki bałtyckie, jednak mozna inaczej! Smutne jest tylko jedno Polakom źle, że Kościół rządzi krajem, ale jak przyjdzie co do czego, wyrażenia jasno swojej opinii to siedzą cicho, no bo co ludzie powiedzą... żal.pl

    pokaż komentarz
    aree1987
  • atrapa -9  

    Wybaczcie mi to co powiem ale... Po prostu...

    K**A MĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! %#!!! &#%&@$&$^@!! ! &@^@$!! ^^& ^ ! @&^@^UQ@@#!! ##^$%&!! >.>

    A następnym razem głosować na LiD!! :/

    pokaż komentarz
    atrapa
  • kolnay +9  

    SLD robiło dokładnie to samo, więc nie widzę powodu

    pokaż komentarz
    kolnay
  • Propaguje-Pokoj +7  

    Nie wierzę że ktokolwiek chce głosować na LiD...

    pokaż komentarz
    Propaguje-Pokoj
  • atrapa -6  

    ej placki, to miała być ironia ^^

    pokaż komentarz
    atrapa
  • matju 0  

    Ile było o to samo szumu u Kaczyńskiego, a tutaj w 49 komentarzach nie mogę wyszukać frazy Tusk? A może media jednak was zmanipulowały?

    pokaż komentarz
    matju
  • ergo +4  

    Ale jest "PO" a może nie chcesz tego widzieć ?
    Pozatym każdy kto głosował na PO wiedział że też są dnem, rzecz w tym że PiS jest położone jeszcze o kilometr pod nimi. A jeżeli ktoś uwierzył w obietnice PO to tylko współczuje. Sam na nich głosowałem, ale był to wybór mniejszego zła.

    pokaż komentarz
    ergo
  • atrapa 0  

    ergo, misiu, z ust mi to wyjąłeś :)

    pokaż komentarz
    atrapa
  • luke21 -1  

    @ergo żygać się chce jak słyszę o mniejszym źle.
    Mogłeś zagłosować na liberałów i tej dyskusji by nie było. A tak to płać i płacz

    pokaż komentarz
    luke21
  • ergo 0  

    @luke21 i myślisz że by wygrali ? Nawet jakby wszyscy tak pomyśleli to tylko wyrównalibyśmy siły w sejmie. I co dalej, znowu koalicje, gdzie wszyscy plują jadem i żrą się o stołki jak to było za pisu ?

    pokaż komentarz
    ergo
  • adalbert81 0  

    Mnie też osobiście bierze wściekłość, ale nic na to nie poradzimy. Każda opcja polityczna nie zadrze z kościołem, Ani SLD, ani PO ani nikt inny. Tylko potrafią mówić i nic więcej.

    pokaż komentarz
    adalbert81
  • Gwaihir -7  

    Ja wiedziałem, że tak będzie...

    Jedyna partia, której ufam to RACJA POLSKIEJ LEWICY.
    Polska socjalna, nie klerykalna!

    pokaż komentarz
    Gwaihir
  • zergu +20  

    > Polska socjalna, nie klerykalna!

    Ale wybór… nie wiadomo co gorsze.

    pokaż komentarz
    zergu
  • TechnicalVirgin +19  

    Załóżmy, że 20% dorosłych facetów czasami korzysta z usług prostytutek. To może państwo powinno dofinansowywać usługi seksualne? :) :) :)

    pokaż komentarz
    TechnicalVirgin
  • dondon +30  

    Zrob darmowe kina i zobaczymy gdzie bedzie wiecej ludzi.

    pokaż komentarz
    dondon
  • avocado3 -6  

    Dałeś jeszcze jeden powód by oburzać się na dofinansowanie polskiej produkcji filmowej - składam się na produkcję filmu, a jeszcze muszę płacić by go zobaczyć

    pokaż komentarz
    avocado3
  • tomboy -1  

    @Altar

    To rowniez nie zmienia faktow, ze wolelei wydac pieniadze na budynek, nizeli wydac go ( w konfrontacji z LiD, ale jednak konfrontacji ) na ustawe zaproponowana przez LiD do nadania ich dla dzieci ze wsi, czy miasta, w kazdym badz razie dzieci .. a sejm wybral ( pomijajac LiD ), a jedynie PO, PSL i PiS zaglosowao aby dac Biskupom na tace pokazna sume w kraju gdzie nie ma na podwyrzki dla nauczycieli, lekazy i innych, jak rowniez na infrastukture kraju na euro 2012 i inne wydatki, ktore sa priorytetowymi wzgledem budynku dla swiata metafizycznego ( ze ujme to w sposob rzeczowy, jakoby bylo to cos niematerialnego ), a puenta tego jest taka, iz wyrzucili pieniadze do studni bez dna, bo juz nigdy nikt ich nie zwroci, a Ci, ktorzy chcieli tych pieniedzy.. o ironio, sa ludzmi uwazanych za tych, ktorzy mowia glosem Boga - ale ich decyzja dowodzi, ze glos Boga i nauczanie Jezusa Chrystusa ma racje bytu jedynie, gdy nie ma szans wydrzec pieniedzy dla siebie, to wtedy mowia, aby dac innym, bo sami ich nie moga miec.

    A rzad, ktory mowi, ze nie ma pieniedzy na wiele rzeczy, nagle wygospodarowali dla Kosciola Katolickiego w konfrontacji z ustawa LiD'u nadaniu tych pieniedzy dzieciom.

    Pytanie brzmi - Jak dlugo jeszcze w Polsce bedzie krolowal zloty cielec Kosciola Katolickiego ?

    pokaż komentarz
    tomboy
  • carbolymer 0  

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Świątynia_Opatrzności_Bożej_w_Warszawie

    "Idea budowy liczy już ponad 200 lat. Po uchwaleniu Konstytucji 3 Maja w 1791, Sejm Czteroletni podjął uchwałę o wzniesieniu ponadwyznaniowej Świątyni Opatrzności łączącej ludzi wszystkich stanów. Miał to być wyraz dziękczynienia "najwyższemu losami narodów rządcy" za uchwalenie Konstytucji."
    Więc o co wam ku*wa chodzi? Kościół jest darem za konstytucję, wiec z czegoś go trzeba zbudować. Skoro rzekło się słowo trzeba go dotrzymać, chyba że chcecie przekazywać pałeczkę następnym pokoleniom w nieskończoność...

    pokaż komentarz
    carbolymer
  • opolanin 0  

    Pozwolę się nie zgodzić. ;)
    Jeśli idea jest tak stara, i tym samym jeśli moi dziadkowie, pradziadkowie tego nie doczekali to jeśli ja tego nie doczekam i nie powstanie nic przez najbliższe 50-100lat nikt na tym nie ucierpi, tak jak nie ucierpiał nikt dotychczas.

    Jeśli przez 200lat nie udało się niczego zrobić, to chyba o czymś to świadczy! Jeśli nie było zapotrzebowania przez ten okres czasu na tego typu szopki to skąd nagle taka potrzeba!? Jeśli jeden rydzyk z drugim borowikiem mają tyle datków od wiernych i stać ich na takie inwestycje. Proszę bardzo. Mi osobiście wystarczy mi już jeden park rozrywki w Licheniu. Kto nie był polecam!

    KK dobrze wie że go nie stać na takie inwestycje i kombinuje jak może. Szczytem szczytów jest zmiana nazwy ze Świątyni Opatrzności Bożej na Centrum Opatrzności Bożej i próba przekwalifikowania inwestycji /w praktyce oczywiście tylko na papierze/ celem uzyskania dotacji państwowej.
    I właśnie o to mi ku*wa chodzi!

    ps. http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Polska
    Kraj, w którym rząd zamiast leczenia ludzi, woli się za nich modlić, przeznaczając 40 milionów złotych na budowę Świątyni Opatrzności Bożej, zamiast na będące w trudnej sytuacji materialnej szpitale.

    pokaż komentarz
    opolanin
  • retsef 0  

    ponadwyznaniową świątynią naprawde dobre. Jakoś mam problemy, żeby w to uwierzyć.

    pokaż komentarz
    retsef
  • opolanin 0  

    retsef, od razu widać że z ciebie to kiepski katolik ;) uwierz!!!
    błogosławieni są ci którzy uwierzyli a nie widzieli
    odrzuć wszelką logikę, odrzuć normy doczesne, odrzuć naukę i wiedzę...
    ...uwierz, zostań katolikiem!!! :>

    pokaż komentarz
    opolanin
  • Altar 0  

    @opolanin: Skoro zmienili nazwę na Centrum Opaczności Bożej, to znaczy, że Świątynia nie powstanie tylko Centrum. Za kilka lat będzie powód, żeby znów wyciągnąć łapę po kasę na Świątynię ;)

    pokaż komentarz
    Altar
  • tomboy 0  

    @carbolymer ( wybacz, ale Twoj nick brzmi jak plyn do mycia naczyn - nic osobistego.. po prostu skojarzenie :) )

    Wlasnie taki Twoj zamysl i dzialanie jest bardzo zle, poniewaz widzisz co napsisalem, a napisalem, ze mieli wybor (LiD - jakby LiD nie nazwac.. dal propozycje ustawy, w ktorej pieniadze beda przeznaczone dzieci) na dzieci i widzac to inicjatywe ( czy to LiD by dal, czy jeszcze ktos inny.. ), powtarzam.. mieli realna inicjatywe z pomoca na dzieci. To niebyl mistyczna ustawa/inicjatywa przeznaczenia funduszy, ale realna na tyle, ze mogla miec swoje odwzorowanie w czynach/praktyce, ale woleli dac biskupom na budynek, ktorzy podobno maja obycie takie jak Jezus Chrystus.. a wyobrazcie sobie, na co Chrystus przeznaczylby te pieniadze ? ( NAPEWNO NIE NA BUDYNEK ) majac wybor dzieci, ludzkie istoty.. przeciez to az w oczy kole.. ta obluda KK.

    I jeszcze jedno, mowisz, ze obiecali.. ze trzeba dotrzymac i jak jest okazja chcoiaz minimalna to ciagnac, az bedzie krew tryskala.
    To rownie dobrze mogles napisac "-Obiecali, musza slowa dotrzymac.. trzeba na OS , na budynek. --A nie lepiej dac na dzieci, jak juz ktos wysunal taka inicjatywe ? - ZAMKNIJ SIE KUR... obiecali wiec nie belkocz --to dzieci Cie nie obchodza ? - Ch.uj z nimi, ile czekalismy na ta swiatynie!!!??, teraz jest okazja wiec doimy ile sie da!!..

    Symbolika KK jest od swieta, doslownie i w przenosni, majac na ma palcu zloty sygnet, budowle za kilkadziesiac mln zl i dopiero wtedy gdy wyraznie widac ich wladze, mowia w zlocie obwieszeni "Pojdzmy za Bogiem, jest tyle glodu na swiecie"

    pokaż komentarz
    tomboy
  • Altar 0  

    Oj, widzę, że Cię ponosi. Nie dyskutuj z katolikami, do nich i tak nic nie dociera, a jeszcze człowiekowi może żyłka pęknąć ;)

    pokaż komentarz
    Altar
  • opolanin 0  

    Faktycznie, troszeczkę kolegę poniosło, lecz cóż poradzić jaki temat takie emocje.
    Faktem faktów nie należy nigdy nikomu wmawiać co równie dobrze mógłby napisać,
    istotne jest co kto napisał i jak potrafi rozwinąć swoje myśli w celu lepszego ich zrozumienia.
    Jednak ostatni akapit bardzo słuszny!

    pokaż komentarz
    opolanin
  • tomboy 0  

    @Alter

    W jedym masz racje, w tym, ze wybrali PO, a wazne jest to co PO wyglaszalo w swoich obietnicach m.in inna polityke w sprawie Europy i to, aby rozdzielic Kosciol od Rzadu. Teraz jednak widac, ze propaganda KK poszla jak zwykle do przodu, problem polega na tym niestety, ze Tusk nie widzi, ze po to wybrali PO, aby nie rozdzielic KK, a Rzad Polski. Propaganda Biskupa bynajmniej, ale nie daje + Tuskowi i jego poparcie w sprawie haraczu dla Biskupow majac na uwadze ustawe LiD ( nie wazne kim jest LiD i w najwieksza empatia, ktor cieszyla sie LiD(SLD) w waszych opiniach, to jednak ich ustawa byla pomoca dla dzieci i tutaj PO moglo dac te pieniadze dzieciom ) i to jest w tej sprawie najgorsze .. widzac inna ustawe, bardziej realna i pomocna dla kogos zywego, woleli dac na Buskipom na budynek . Tusk pomnal sie w swoich obietnicach, jednak propagada KK jeszcze dziaja i nie widzi chyba TUSK tego, ze wybrali go mlodzi, aby rozdzielic KK od Rzadu. Jest mi z tego powodu przykro bo wybralem mniejsze zlo, glosujac na PO, czuje sie oszukany i zapewne nie tylko ja. Jezeli PO ugnie sie w sprawie invitro, to ja sie zastanowie, na kogo tak naprawde glosowalem.. na obietnice bez pokrycia ?, ktora konfrontuje sie z doktryna KK i tym samym odrzuca invitro, a PO mowi o tym niechetnie, gdyz mysli (blednie), ze nie bedzie mial poparcia - Wlasnie po to glosowalismy na PO, aby sie roche zmienilo, a decyzje Kosciola Katolickiego beda jedynie opiniami, a nie stwierdzeniami faktycznymi do ktorych stosunkuje sie niestety Rzad Polski, w tym przykladzie najpierw byl PiS, a teraz to samo robi PO.. - jestem rozczarowany ( to samo nie chca z byt glosno mowic o religii w szkole, co rowniez jest tragedia sama w sobie, gdy wiary sie nie ocenia i powinno byc,zeli juz cos w tej tematyce byc, to religoznastwo, ale tego nie ma)
    Jestem rozczarowany PO i tyle.. co tu duzo mowic... ehh :(
    --

    Druga strona monety jes w dniach codziennych, gdzie nikt nie wyskoczy nagle, ze nie jest "katolikiem", gdyz bedzie uznawany za "Sataniste", albo nieiwerzacego, co jest glupota, gdyz ja rowniez nie jestem katolikiem, bo nie zgadzam sie z Katechizmem, gdyz to cos calkiem innego od Biblii.. nie mozna wierzyc w Jezusa Chrystusa i Biblie, gdy wierzy sie w prawa i reguly Kosciola Katolickiego, ktory zmienil 10 przykazan Bozych ( zobaczcie zrodla - Biblia, a Katechizm - usuneli jedno, a zmienieli kilka innych - no to jest hipokryzia, obluda.. ale ludzie wola przyjmowac to tak jak im sie mowi, bo tak jest latwej ) - Takze, drodzy katolicy.. wierzycie sobie w kamien, a nie Boga , bo najwazniejsze prawa Biblii sa inne niz wasz Katechizm, ktory mowi wam jak macie zyc i do czego sie modlic..

    Innymi slowy - ludzie chca zmiany, a najbardziej mlodziez ( PO glosno mowilo o zmianie polityki Kosciola i Rzad ), wiec ludzie to widzieli i glosowali na PO, wlasnie po to, a nie po to co widzimy teraz robiacych z siebie poslowie PO.. - jestem zaskonczony i zmieszany, myslalem, ze ebdzie inaczej ( naiwny ? .. moze i tak, ale trzeba sie kazdego trzymac, jezeli mowi o zmianie.. lepiej tego wybrac, niz partie jak PiS, ktore oficjalnie jest prokoscielne.. za wielkiego wyboru roaczej nie bylo.. i znowu niemile zasknczenie )

    P.S A moze czas na LiD ? ( albo jakas nowa partie bardzie pro europejska )

    pokaż komentarz
    tomboy
  • carbolymer -2  

    Europejczyk się znalazł... Żebyś dziecko drogie wiedział naprawdę co europa z nami wyczynia, co przechodzi za naszymi plecami w traktacie europejskim (dziwnie przemilczanym w mediach), żebyś wiedział jakie bezsensowne przepisy nam wciskają to byś nie był taki PRO.

    pokaż komentarz
    carbolymer
  • retsef 0  

    No tak, rzeczywiście, jeszcze będziemy mieć dowody osobiste, a nie zapominałem my już mamy tylko w UK nie mają.

    pokaż komentarz
    retsef
  • Altar 0  

    Twoje i innych rozczarowanie PO bierze się z tego, że być może nie pamiętacie (mało kto, nawet starszy pamięta, czego też nie rozumiem) przeszłości tej formacji. Są to niedobitki z AWS i UW - dwóch partii, które tworzyły w latach 1997-2001 najgorszy przed Kaczyńskimi rząd i naraziły nasz kraj na 4 spartolone reformy (zawdzięczamy im m.in. gimnazja i najgorszy system emerytalny w cywilizowanej Europie). Co gorsza, są to te niedobitki, które po stracie władzy nie potrafiły z honorem spuścić głowę i odejść od polityki.

    A może warto przypomnieć sobie, co działacze PO zrobili jedynemu rozsądnemu kandydatowi na prezydenta w 2005 roku? To dzięki półkownikowi Miodowiczowi i jego brudnej, niedemokratycznej rozgrywce mamy dziś prezydenta Kaczyńskiego (bo nieudacznik Tusk nie potrafił nawet wykorzystać tej okazji), zamiast Cimoszewicza, który niewątpliwie by wygrał z obydwoma kontrkandydatami (i mam nadzieję, że jeszcze będzie miał okazję).

    Piszesz, że może czas na LiD. I masz rację - ja właśnie na LiD głosowałem jako na to słynne "mniejsze zło", tak jak inni z tego samego powodu wybrali PO.
    Ale wiem jedno: gdyby to LiD był dzisiaj u władzy, to właśnie oni klepnęliby te pieniądze na budynek, od któego zaczęła się ta dyskusja. I nie byłoby żadnej poprawki dotyczącej biednych dzieci. Nie mam co do tego żadnej wątpliwości.

    Ja chcę wreszcie przestać wybierać "mniejsze zło"! Chce wybrać ludzi, którzy będą realizować moje interesy, a nie obcych organizacji!
    A żeby tego dokonać, trzeba jako wyborca mieć pamięć. Zamęczać się tymi wszystkimi datami, kolejnymi rządami i ich dokonaniami. Żeby wiedzieć, na kogo przypadkiem nie oddać głosu i żeby móc zauważyć, kiedy w polityce pojawi się ktoś, kto chce coś zmienić.

    pokaż komentarz
    Altar
  • tomboy 0  

    to co wyzej napisalem do dodatek, bo troche zeszlism z tematu, ale w sumie tyczy sie rowniez z tym o czym mowilismy.. i jak sie przypatrzec blizej to wiaze sie z tym o czym pisalismy, na to, ze KK nie rozni sie zbytnio od samego Rydzyka i zapewniam Cie.. KK rowniez w kosciele daja aluzje na kogo glosowac ( z ambony ). Wiec nie widze tu mojej pomylki porownania KK do Rydzyka.

    pokaż komentarz
    tomboy
  • Altar 0  

    Nie rozumiesz co ja mam na myśli. Ja nie bronię Kk - jestem jego głównym przeciwnikiem. I oczywiście, że wiem, że księża z ambon agitują. Po prostu uważam, że ludzie ich nie za bardzo słuchają, co wykazałem przedstawiając wyniki wyborów z ostatnich kilkunastu lat. Natomiast Rydzka słuchają (ale na szczęście ludzi słuchających RM jest mniej niż tych chodzących do kościoła).

    Z resztą, czyli wydawaniem pieniędzy na niewłaściwe cele się przecież zgadzamy.

    A odpowiedź na Twoje pytanie "Jak dlugo jeszcze w Polsce bedzie krolowal zloty cielec Kosciola Katolickiego?" jest tyleż prosta, co mało optymistyczna: wtedy, kiedy w polsce pojawi się bezkompromisowa siła polityczna, która zda sobie sprawę z tego, o czym pisałem. Że nie warto służyć kolosowi na glinianych nogach. Co nie będzie łatwe, gdyż taka postawa nie jest propagowana w mediach i o nielicznych odważnych ludziach mało kto słyszy.

    Dlatego, jeżeli zobaczysz kiedyś na karcie wyborczej partię prowadzoną przez niejakiego Altara, nie zawahaj się postawić przy niej krzyżyk ;)

    pokaż komentarz
    Altar
  • Scisly 0  

    Beznadzieja! Aż ręce opadają!

    pokaż komentarz
    Scisly
  • tomboy 0  

    @Mantis

    I jeszcze jedno. Wywody, ktore napisalem, sa wywodami przez pryzmat Wiary w Boga, ktory jest opisany w Biblii. chcialem napisac roznice, ktora jest powalajaca w Biblii(Chszescijanizm), a Katechizmem(KK), ktora dalej nam mowi o tak naprawde zamianie towarow miedzy zadzacymi i Kosciolem Katolickim, ktory aby budowac swoja wieksza wladze, zmienia 10 przykazan Bozych.

    Wystarczy przeczytac mnie z uwaga,a nie wysunie sie wniosku jaki ty wysowasz, gdyz prezentuje stanowisko Biblijne przez pryzmat Biblii, a wiadomo, ze Kosciol Katolicki jest na Podstawie praw Biblijnych, a jednak nie jest to calkowicie prawda, gdyz zmienia Biblie na wlasny uzytek instytucji Kosciola Katolickiego. Przytoczylem logiczna teze na ten temat napisana wyzej jako komentarz. Wystarczy przeczytac i pomyslec.

    pokaż komentarz
    tomboy
  • mentis +3  

    Po pierwsze mentis.
    Po drugie jest dokładnie tak jak napisałeś, czyli wypowiadasz się przez pryzmat Biblii, a nie zdrowy rozsądek. Zawsze mnie dziwiło, że ludzie jak małpy tak doskonale powtarzają te wszystkie dogmaty wiary.
    Chłopie marnujesz sobie życie.

    pokaż komentarz
    mentis
  • tomboy 0  

    Jak on skoczyl w ogien - to ja rowniez musze ?.. NIE..

    Jezeli oni moga to dlaczego i Islam nie bedzie, albo jeszcze inny. w ogole to postawmy 50 roznych, a na dzieci nie bedzie w ogole.. i inne wydatki.

    Jezeli cos jest zbudowane, to mozna jedynie zburzyc i niestety nie mozna juz nic z tym zrobic, bo kiedys to bylo wybudowane, a byly to inne czasy, teraz sa inne, ale jezeli nie ma zbudowanego, albo niedofinansowanego do konca, to mozna tylko/albo AZ miec mozliwosc uniemozliwienia tego na formie jeszcze fundamentow, czyli podjecia decyzji.

    Dlatego nie mozna sie licytowac w tej kwestii, ale wydac te pieniadze na cos pozyteczniejszego, i tym samym wyda sie pieniadze i potwierdzi swoja chec zmniejszenia organiczenia instytucji jaka jest Kosciol Katolicki na tle samego "prawa", a to juz dopuszczalne byc nie moze.
    W twojej mysli widzi sie " jak oni moga

    pokaż komentarz
    tomboy
pokaż 

Wykopali i zakopali (205 / 0)