Dzień dobry wykop! Jestem
15 letnim pasjonatom programowania i właśnie udało mi się skończyć moją gierkę na urządzenia mobilne (w tym momencie tylko urządzenia z Androidem, póki co interfejs źle skaluje się na tabletach - nie mam tableta, więc ciężko mi to poprawić ale w kolejnej aktualizacji postaram się coś z tym zrobić)
Słowem wstępu napiszę jak w ogóle stworzyłem tą grę. Otóż Tap Rocket Shield - bo taką nazwę nosi moja gra, zrobiłem za pomocą gotowego silnika Unity3D, początkowo myślałem nad libgdx, aczkolwiek tworzenie tam czegokolwiek jest czasochłonne, a postawiłem sobie wyzwanie, że do końca wakacji stworze dwie gierki - oto jedna z nich. Jeżeli chodzi o grafikę, robiłem ją sam przy pomocy Gravit Designera, w między czasie uczyłem się wektorówki - to moja pierwsza gra z grafiką lepszą niż paint, chociaż nadal nie jestem zadowolony, mogłem wiele rzeczy zrobić lepiej, ale cóż.
No to teraz może przedstawienie samej gry.
Tap Rocket Shield jest grą zręcznościową, w której sterujemy tytułową rakietą. Musimy omijać różne przeszkody itd.. Ale co różni gameplay w Tap Rocket Shield od innych tego typu zręcznościówek?:
- Mianowicie, poza omijaniem przeszkód dostępną mamy również "tarcze", której możemy zmieniać kolor. Co jakiś czas na naszej drodze pojawi się tzw. "gwiezdny laser", który po prostu może zniszczyć naszą rakietę. Laser pojawia się w 3 kolorach - czerwonym, zielonym oraz niebieskim. Gracz podczas zabawy ma do dyspozycji trzy przyciski właśnie o tych kolorach, kliknięcie jednego z nich spowoduje uaktywnienie tarczy oraz nadanie jej takiego koloru, jaki miał wciśnięty przycisk. W ten sposób możemy przelatywać przez te lasery, po prostu nasza tarcza musi mieć taki sam kolor co laser.
To chyba tyle z podstawowych założeń, teraz może sam wygląd gry:
- W grze znajduje się całkowicie darmowy sklep, który działa na zasadzie - obejrzyj reklamę i zyskaj monety. Wydaje mi się, że to dość w porządku rozwiązanie (oczywiście monety pojawiają się także podczas gry).
- W sklepie można kupować nowe skórki do swojej rakiety, póki co jest ich tylko 3, aczkolwiek co aktualizacja będę się starać dodawać jakieś nowości.
- W ustawieniach jest możliwość wyłączenia reklam (aż do momentu, gdy gracz wyłączy aplikacje, lub ją zminimalizuje). Aby zablokować reklamy, trzeba obejrzeć jedną 30 sekundową, myślę, że to też jest w porządku rozwiązanie - jeżeli nie chcesz oglądać cały czas reklam i chcesz wesprzeć moją prace, po prostu wyłącz je przyciskiem w opcjach.
Link do sklepu Google Play: KLIKNIJ
Będę wdzięczny za każdą opinie oraz recenzje. Gra jest ciągle rozwijana, może nie wyszła mi jakoś idealnie, w mojej ocenie jest ona bardzo przeciętna, mogłem wiele rzeczy poprawić itd. ale chciałem już poznać pierwsze wrażenia, więc po prostu wrzuciłem już ją na sklep Play. Zresztą, czasami trzeba odejść od perfekcjonizmu, lepiej coś skończyć niż siedzieć nad czymś aż do śmierci.
Dziękuje za uwagę :).
Komentarze (8)
najlepsze
1. za dużo reklam - jeśli gram 5 sekund i muszę spędzić 10 aby wyłączyć reklamę, to mi się odechciewa. Fajnie, jakby reklamy pojawiały się rzadziej, np co 10 gier.
2. jest frustrująca - omijam przeszkody i lecę po prawej stronie, kiedy nagle wyskakuje laser po lewej - nie mam fizycznej możliwości zdążyć w niego wlecieć.
Więc generalnie zmniejszyć liczbę reklam (ja wyłączyłem po obejrzeniu 5, jakby
Jeżeli chodzi o sam laser, hmm. Powiem Ci, że zdania są podzielone, od niektórych osób słyszę, że mają ogromne wyniki i po prostu jest do dla nich łatwe, od
Ja zrobiłbym całą nadlatującą ścianę w kolorze tej dziury(którą też zrobiłbym trochę większą) bo zanim ogarnę jaki tam jest kolor to już nie żyję...
Pograłem jeszcze