Komentarze (163)

  • Reklamy Google

  • Krecik666 +29  

    Chomik Kr3cik666 został usunięty

    pokaż komentarz
    Krecik666
  • le_vampire +13  

    skoro teraz każdy chomik popełnia samobójstwo to donieśmy sanepidowi, niech ich skontrolują

    pokaż komentarz
    le_vampire
  • Constantine +7  

    Jakiś czas temu był tu podobny wykop, przestrzegający przed wydaniem swoich danych osobowych, zdaje się, że ten: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-ujUKc82IGkJ:www.wykop.pl/link/390748/firma-hapro-media-szantazuje-uzytkownikow-chomikuj-pl/+wykop.pl:Chomik+Hapro+Media&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a nie wiem, czemu usunięty.
    ktoś tam wspomniał, że to może być specjalne spamowanie tym, by siać wśród ludzi panikę.

    pokaż komentarz
    Constantine
  • gosvami +5  

    Szanowny Użytkowniku,
    Informujemy, że zamieszczenie przez Ciebie w sieci internet nagrań z albumu
    xxx jest naruszeniem reprezentowanych przez nas praw
    i stanowi przestępstwo opisane w art. 116 par. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim
    i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24, poz. 83) zagrożone karą grzywny, ograniczenia wolności lub
    pozbawienia wolności do lat 3.
    W dniu xxx dokonaliśmy zabezpieczenia materiałów i plików zamieszczonych
    na Twoim koncie prowadzonym w serwisie chomikuj.pl. Jednocześnie w myśl art. 29 par. 2 Ustawy
    z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 nr 133 poz. 883) oraz art. 162
    par. 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku o prawie telekomunikacyjnym (Dz. U. 2004 nr 171 poz. 1800)
    otrzymaliśmy i jesteśmy w posiadaniu Twoich danych osobowych w celu egzekwowania należących do
    nas praw.
    Zostało już przygotowane zawiadomienie do Prokuratury o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa z wnioskiem o zabezpieczenie oraz pozew cywilny o wydanie nakazu zapłaty. Skierowanie
    sprawy na drogę urzędową narazi Ciebie na poniesienie kosztów postępowań oraz odpowiedzialność
    karną. Jesteśmy jednak gotowi do polubownego załatwienia sporu. Prosimy o pilny kontakt z naszą
    firmą. Brak reakcji w terminie do 3 dni od momentu otrzymania niniejszego pisma będzie skutkował
    wystąpieniem przeciwko Tobie na drogę urzędową.
    W oczekiwaniu na kontakt,
    Katarzyna Putyło


    Tak wygląda pismo od HM.

    pokaż komentarz
    gosvami
  • AtoMan 0  

    @gosvami: A mnie ciekawi, co jeśli ktoś "zachomikował" taki plik z innego chomika. Kto wtedy odpowiada? Bo ten "chomikujący" od kogoś mógł fizycznego pliku na oczy nie widzieć.

    pokaż komentarz
    AtoMan
  • turbosXII 0  

    @AtoMan: Tu nie chodzi o oglądanie tylko udostępnianie. Rozpowszechniał pod swoją ksywką plik i tyle.

    pokaż komentarz
    turbosXII
  • gahan 0  

    @gosvami: No to cipki pojechały

    pokaż komentarz
    gahan
  • psychoalpaca 0  

    @gosvami: Katarzyna Putyło hmm...

    http://www.facebook.com/katarzyna.putylo

    pokaż komentarz
    psychoalpaca
  • vvojtas +1  

    @psychoalpaca: "To nie Katarzyna Putyło, którego szukałeś? Szukaj dalej »"

    pokaż komentarz
    vvojtas
  • Szewa1990 +5  

    Co za chamstwo, dobrze , że omijam takie polskie serwisy, to głupie tchórze ustawieni na zarobek a nie na użytkowników...

    pokaż komentarz
    Szewa1990
  • denke +41  

    Szczerze mówiąc kilka rzeczy zdarzyło się na wrzucie udostępnić. Co nie zmienia faktu, że jak zawiadomienie przyjdzie to ja złożę wniosek o popełnieniu przestępstwa, tj. udostępnianiu moich danych osobowych. :)

    pokaż komentarz
    denke
  • srajfon +3  

    Wczoraj była audycja w radiowej Trójce z przedstawicielem i Chomika, i Hapro Media. Generalnie pan z Hapro Media dużo straszył i często mijał się z prawdą. Trzeba pamiętać, że wg polskiego prawa tylko pobieranie i udostępnianie programów komputerowych z łamaniem praw autorskich może być przestępstwem i może być nazywane kradzieżą. Pobieranie czy nawet udostępnianie muzyki , filmów, książek nie jest przestępstwem. Co najwyżej można ścigać udostępniających pliki z powództwa cywilnego, a nie straszyć policją i prokuraturą.

    Poza Hapro Media nie posiada pełni praw autorskich, co już zostało wspomniane.

    pokaż komentarz
    srajfon
  • worldmaster +3  

    Szczerze zastanawiam się, dlaczego internauci umieszczają pliki na Chomiku?
    Pytam całkiem serio ponieważ nigdy nie korzystałem z tego serwisu.
    Chyba każdy wie, że udostępnianie plików chronionych prawem jest nielegalne więc o co tu chodzi, przecież to jest masowy samobój? O_o
    Na co liczyli ludzie wrzucając tam różne filmy, piosenki, programy itp. ??

    pokaż komentarz
    worldmaster
  • errorek95 0  

    @worldmaster: Tez tego nie rozumiem.
    Moze są tam jakieś gratisy, dodatkowe transfery za to , że dużo osób ściaga ich pliki?
    Ja tez sie w umieszczanie pirackich plikow wole nie bawic, wiadomo, ze sie ryzykuje ;]

    pokaż komentarz
    errorek95
  • ubikxxx -2  

    @worldmaster: Traktujesz serwis chomikuj.pl jak wirtualny dysk z kopiami swoich danych i jeśli ktoś znajdzie coś interesującego możesz mu to udostępnić. Więc o jakich nielegalnych danych tu mowa ? Jeśli zakupisz w sklepie płytę i jej obraz wrzucisz na chomika to o jakim "piractwie" tu mowa ? Oczywiście jeśli w swoich zasobach jest parę tysięcy płyt można sobie zadać pytanie czy posiada się ich oryginały ale puki się nie udowodni komuś takiego faktu nie można domniemywać że wszedł w posiadanie tych danych nielegalnie.

    pokaż komentarz
    ubikxxx
  • darekry +3  

    A jest czego się bać, gdy dostanie się takie ultimatum? Czy dowody zdobyte w taki sposób - ewidentnie nielegalny, bo udostępniono wrażliwe dane [e-mail+IP] bez zgody zainteresowanego innej firmie. Dalej - czy ta firma może wytoczyć nam proces? w końcu nie działaliśmy na jej szkodę, tylko artysty. Jeżeli artysta/wytwórnia/zaiks będzie chciał wytoczyć nam proces, to skąd weźmie nasze dane LEGALNIE? jedynie od policji/prokuratury albo za naszą zgodą.

    pokaż komentarz
    darekry
  • qspy +2  

    na darkwarez.pl nikt was nie wyda, to jest roznica

    pokaż komentarz
    qspy
  • amz +2  

    j%!ac chomika

    pokaż komentarz
    amz
  • nie_jest_brzydka +2  

    Odkąd powstał chomik to sobie myślałem o tym serwisie i lobbystach, zastanawiało mnie jakiś czas temu czy chomik skończy tak samo jak odsiebie.com

    Wiecie co ja do piratów w Polsce nic nie mam bo wiem jakie są średnie krajowe, a jakie ceny i dodatkowo niska dostępność pewnych mało znanych filmów, muzyki itd. Oczywiście więcej można zdobyć w sklepach internetowych ale tutaj ceny też czasem porażają, a poza tym jest wygoda w ściągnięciu niż spędzanie czasu na zamawianiu i jeszcze opłacanie kuriera... Wydawcy nie dostosowali się do Internetu, oni dalej żyją w XX wieku... Ja z chęcią wszedłbym na stronę gdzie za jakieś 5 złotych mogę kupić film i to jakiś divx, mogłyby być również HD w trochę wyższych cenach, a premiery wcale nie muszą być tak szybko jak w kinach ale powinny jakiś tydzień później. Niestety takich serwisów w Polsce brakuje więc j!!ał pies korporacje które nawet z artystów doją pieniądze.

    Aby za bardzo nie odbiegać od tematu bo nie o tym chciałem pisać to teraz popatrzcie na taki serwis chomik - istnieje on w głównej mierze tylko dzięki materiałom do których nie posiadają żadnych praw, a oni na tym zarabiają sprzedając transfer. To jest właśnie sk!!%ysyństwo bo ludzie wrzucając na torrenty raczej na tym nie zarabiają.

    pokaż komentarz
    nie_jest_brzydka
  • AtoMan 0  

    @niejestbrzydka: na rapidshare ten proceder miał o wiele większy wymiar, a jakoś nikt nie podnosił na wykopie rabanu o to... mimo, że odchodziły tam - i nadal odchodzą - akcje dzielenia plików na 10-megabajtowe części, mimo, że RS przyjmuje 200...

    Chomik przez długi czas był za darmo. Ludziom, którzy w tych czasach zakładali konta i były "w miarę" popularne rozdano konta "płatne" gratis - a potem punkty nabijały się same. Można było udostępnić innym swój transfer (te 3 giga na tydzień) i się jechało. Owszem, niby "fuj bo zarabiają", ale z drugiej strony nieco ogranicza to "ściagalność" - bo w końcu punktów nie ma i nie ściągniesz ;-)

    Chomik miał zawsze jasny regulamin, a kiedy pojawiało się podejrzenie złamania praw autorskich - np. zgłoszone przez TVN - plik był "blokowany" i przenoszony do zahasłowanego folderu prywatnego. I tak to powinno wyglądać, a nie straszenie sądem i odszkodowaniami za iluzoryczne straty. Przy czym powinno je się naliczać - 1 ściągnięcie - 1 płyta MINUS koszty wyprodukowania fizycznego nośnika i dystrybucji. Czyli w praktyce będzie to jakieś 2-3 złote za całość ;-)

    pokaż komentarz
    AtoMan
  • dzien_dobry +2  

    Odsiebie było darmowe i zamknęli jednego dnia. Właściciel nie miał pieniędzy, żeby sypnąć kasą bo z samych reklam starczało jedynie na serwery. Wrzuta, nie, nie chce mi się dochodzić jej właścicieli, ale pamiętam jak dzisiaj, ledwo weszli na rynek i z dnia na dzień już ich było stać na reklamy w GG i innych dużych portalach. Wniosek, plecy i sponsorzy! Tak to kuгwa jest! Chomik jest płatny, z reklam na serwery im spokojnie wystarcza. Reszta pieniędzy idzie do kieszeni właścicieli. Hapro Media przychodzi i mówi "zamykamy", ale chomiki sypnęli kasą, podali paru użytkowników którzy też sypną groszem. Piosenki znikną i każdy będzie szczęśliwy! Każdy oprócz użytkowników, bo tylko dzięki nim ten serwis istnieje!

    pokaż komentarz
    dzien_dobry
  • dajerade +1  

    @dzien_dobry: Stać ich było, bo to o2.

    pokaż komentarz
    dajerade
  • enemydown +48  

    j$%any gryzoń, pewnie marchewke mu obiecali

    pokaż komentarz
    enemydown
  • le_vampire +2  

    albo nowe trociny prosto z wysp tropikalnych

    pokaż komentarz
    le_vampire
  • UlfNitjsefni +16  

    @enemydown: z tego co wiem to obiecali mu sałatę

    pokaż komentarz
    UlfNitjsefni
  • Rabed -1  

    @enemydown: bo to zły chomik był

    pokaż komentarz
    Rabed
  • adek_sggw +1  

    @enemydown: NIECH GINIE

    pokaż komentarz
    adek_sggw
  • altair1 +16  

    Zaloze sie ze chomik dostal wybor,albo wy dostajecie pozew albo uzytkownicy.Chomika jak to chomika,latwo przestraszyc i dal dupy.Tzn nie zrozumcie mnie zle ,uwazam ze tego typu serwis powinien predzej pasc niz wydac swoich uzytkownikow.
    Osobiscie piractwo to dla mnie rodzaj DARMOWEJ autopromocji dla artystow i firm.Sam kupe czasu jechalem na pirackim Xp ale przyszedl czas kiedy stwierdzilem ok,firmie nalezy sie wynagrodzenie i kupilem orginalnego.To samo dzieje sie z grami ,muzyka i filmem.Z tym wyjatkiem ze kupuje to co mi sie spodobalo ,nie jest to juz ruletka jak kiedys.

    pokaż komentarz
    altair1
  • klawiszs +107  

    j#$ać maleńczuka i kukiza.

    pokaż komentarz
    klawiszs
  • greenlud +193  

    @klawiszs: Tylko kim jest ta Marysia Sadowska?

    pokaż komentarz
    greenlud
  • Gr4b3Q +43  

    @Elfik32: Sorry m8, ciagle nie wiem kto to.

    pokaż komentarz
    Gr4b3Q
  • suckinsyn +29  

    @greenlud: Córka znanego pianisty, która ciągnie karierę na nazwisku. Jak widać kiepsko jej idzie, bo popularność nikła.

    kto w ogóle ściągał jej muzykę ? Pewnie nikt, nie wiem co robi w tym gronie.

    pokaż komentarz
    suckinsyn
  • mmkm +7  

    @greenlud: Pewnie jakieś zero, które zbija kasę za odszkodowania za skradzioną muzykę.

    pokaż komentarz
    mmkm
  • Hottentottenstottertrottelmutterbeu +3  

    @greenlud: Tańczyła w Tańcu z gwiazdami.

    pokaż komentarz
    Hottentottenstottertrottelmutterbeu
  • n1troo +43  

    @Hottentottenstottertrottelmutterbeu:
    w tancu z gwiazdami kazdy juz chyba tanczył

    pokaż komentarz
    n1troo
  • pan_el +17  

    @klawiszs: Maleńczuk, Kukiz i Sadowska. Nie potrafię uwierzyć, że ponad 100 osób udostępniało ich nagrywki.

    pokaż komentarz
    pan_el
  • denke +12  

    @pan_el: nie mogę uwierzyć że ktoś to ściągał :E

    pokaż komentarz
    denke
  • fik43pobme -3  

    @Hottentottenstottertrottelmutterbeu: A kto nie tanczyl? ;p phi ;p

    pokaż komentarz
    fik43pobme
  • _Tequila_ +2  

    @pan_el: spoko, do 200 pewnie nie dobiją. A jeśli tak to zwątpię w nasz naród...

    pokaż komentarz
    _Tequila_
  • varez +2  

    @klawiszs: jesteś facetem czy kobietą? bo jak widzę z grona dwóch facetów i jednej kobiety chcesz je-ać tylko facetów xD

    pokaż komentarz
    varez
  • sandriel 0  

    @denke: trudniej byłoby uwierzyć, że ktoś kupił płytę

    pokaż komentarz
    sandriel
  • SPGM1903 0  

    @suckinsyn: stara się po raz kolejny wybić na fali. tym razem maleńczuka i kukiza, bo "oni walczą z piratami", a że ona się tam przy nich pojawiła to bedzie powtarzana i się ludzie zaciekawią.

    pokaż komentarz
    SPGM1903
  • vvojtas +1  

    Na wrzuta.pl wyskakuje coś takiego:

    "Ważna informacja dla użytkowników serwisu Wrzuta.pl:

    W związku z licznymi publikacjami prasowymi dotyczącymi wrzuta.pl na temat rzekomego przekazania firmie Hapro Media danych naszych użytkowników informujemy:

    Administrator serwisu Wrzuta.pl nie wydał żadnych danych dotyczących użytkowników serwisu Wrzuta.pl firmie Hapro Media ani jakiemukolwiek innemu podmiotowi działającemu w imieniu tej firmy, w tym w szczególności adresów e-mail czy numerów IP.

    Zespół Wrzuta.pl"

    pokaż komentarz
    vvojtas
  • ubikxxx +1  

    >Zgodnie z art. 67 ust. 4 pr.aut. uprawnionym do dochodzenia roszczeń z tytułu naruszenia autorskich praw majątkowych jest co najwyżej licencjobiorca wyłączny (a więc nawet nie licencjobiorca niewyłączny), i to w zakresie określonym umową licencyjną. Oznacza to, że uprawnienie do dochodzenia roszczeń nie przysługuje komuś, kto nie jest nawet licencjobiorcą, a także, że nie ma możliwości podpisania zgodnej z prawem umowy na pośrednictwo w tym zakresie (zastrzeżenie nie dotyczy, z oczywistych względów, adwokata czy radcy prawnego — oni są od załatwiania takich spraw w imieniu klientów).
    Hapro Media (hmm KRS milczy na ich temat…) nie jest licencjobiorcą, nie jest licencjobiorcą wyłącznym — jakby chciała się nim stać, najsamprzód musiałaby nabyć prawa do twórczości wykonawców, których interesami zaczęła się “opiekować” (na marginesie: ażeby stać się windykatorem w tym zakresie, trzeba mieć to w PKD — ciekawe czy zadbali) — po prostu ma zawartą bliżej niejasną umowę “na wyrwanie”.< za olgierd.bblog.pl

    pokaż komentarz
    ubikxxx
  • turbosXII +1  

    @ubikxxx: Olgierd za bardzo się na tym nie zna. Otóż Hapro Media wydała album Macieja Maleńczuka i Pawła Kukiza "Starsi Panowie". Jest jego jedynym licencjobiorcą i tylko oni mają licencję na album "starsi panowie". Właśnie o ten album się rozchodzi.
    Zresztą Oldgierd robi wyjątek, że ograniczenie te nie dotyczy prawników, oczywiście że tak jest, powiem więcej, ograniczenie te niedotyczy też innych osób które właściciel praw autorskich zatrudni/namówi do pomocy w windykacji roszczeń z tytułu naruszenia autorskich praw majątkowych. Prawnicy to niejest jakaś lepsza rasa ludzi, w windykacji są raczej mało wydajni jeśli wezmie się pod uwagę ich cenę. Robienie tutaj wyjątku na prawników to jakiś korporacyjny żart Olgierd z czytelników jego bloga.

    pokaż komentarz
    turbosXII
  • pandora72 +1  

    Może i są tego pozytywne strony, może dzięki temu znacznie spopularyzuje się GNU/GPL i CC.
    Rynek nie znosi próżni .Im większy będzie nacisk środowisk antypirackich tym większą popularność będą miały właśnie otwarte licencje i darmowe pliki.

    Swoją droga za parę lat jak sądzę w sieci mirrorować będa masowo wyłącznie boty i/lub viry na setkach kont shellowych czy innych platformach zaszyfrowanych solidnie od deski do deski ,na wszystkie możliwe kanały dystrybucji.
    Zostanie garstka piratów puszczających kulę śniegową a dostęp do plików zapewne pozostanie taki sam lub nawet większy.
    Kogo wtedy będą ścigać ?
    Oskarżą bota o łamanie prawa ?

    pokaż komentarz
    pandora72
  • danielo86 +10  

    Jakby ktoś przypadkiem dostał od nich pisemko to warto wiedzieć że Hapro Media nie ma pełni praw autorskich, co może być podstawą zaskarżenia, a poza tym jeżeli przysługują im prawa na podstawie umów licencyjnych to mogą dochodzić roszczeń tylko w procesie cywilnym, ponieważ nie są pokrzywdzonych w rozumieniu KPK, to chyba art. 41, a w procesie cywilnym na pewno będzie im ciężko udowodnić rzeczywisty straty, ew, odszkodowanie to będzie ułamek tego co żądają.

    A tak w ogóle to czasy się zmieniły najwyższy czas aby wytwórnie się obudziły i dostosowały do nowych warunków, a prawo autorskie wymaga zmian, zbyt często jest wykorzystywane jako źródło dochodu dla darmozjadów

    pokaż komentarz
    danielo86
  • canis_lupus +12  

    Po czymś takim grzecznie bym zapłacił odszkodowanie po czym zaskarżył chomika o ujawnienie danych osobowych.

    pokaż komentarz
    canis_lupus
  • Fearaneruial +7  

    @canis_lupus:
    rozumiem pozwanie Chomika ale po co płacić odszkodowanie? straszenie kogoś sądem podpada pod groźby karalne więc nie zastanawiając się zbyt długo należy donieść do prokuratury o takiej praktyce. O ile mi wiadomo jest to ścigane z urzędu...

    pokaż komentarz
    Fearaneruial
  • denke +2  

    @canis_lupus: ja bym nawet poczekał na skierowanie sprawy do sądu. Sami by sobie strzelili samobója : >

    edit:
    chociaż przy tak niskich kwotach to pewnie niska szkodliwość czynu i te klocki.

    pokaż komentarz
    denke
  • canis_lupus 0  

    @Fearaneruial:
    W sumie racja, o tym nie pomyślałem...

    pokaż komentarz
    canis_lupus
  • mateuszp 0  

    @Fearaneruial: uwierz mi, że możesz się nie wybronić z tego w sądzie jeśli nie masz adwokata, który na dzień dobry woła od Ciebie 3000zł - zależy jak duże miasto. Nawet jeśli masz adwokata to sprawa nie jest tak pewna do wygrania bo... w końcu jednak z Twojego IP było to udostępniane i wszelkie tłumaczenia że to przypadkiem, nie mój komputer itp. sąd raczej nie wierzy, bo nie jest głupi.

    Poza tym myślisz, że żadna z tych 100 osób nie była na konsultacji z prawnikiem zanim zapłaciła ugodę?

    pokaż komentarz
    mateuszp
  • Bartholomew +1  

    @mateuszp: "wszelkie tłumaczenia że to przypadkiem, nie mój komputer itp"

    A ja mam net przez Wi-Fi i naprawdę nie wiem czy sąsiad (choć to przemiły pan po osiemdziesiątce) się mi wieczorami nie podpina i nie pcha/ściąga jakichś potworności typu Muńka i Maleńczuka? :( No i co ja biedny mam zrobić?

    pokaż komentarz
    Bartholomew
  • Fearaneruial 0  

    @mateuszp:
    myślę że kilku mogło konsultować i nie zapłacić... a większość zapłaciła bez szemrania, spora część firm zarabiających na tego typu sprawach zakłada (słusznie) że ludzie się przestraszą i zrobią odpowiedni przelew

    pokaż komentarz
    Fearaneruial
  • kabzior -1  

    @Fearaneruial: rozumiem pozwanie Chomika ale po co płacić odszkodowanie?
    Bo w powództwie cywilnym trzeba wykazać szkodę, żeby domagać się zadośćuczynienia. I tą szkodą będzie kwota odszkodowania. Inaczej pozew przeciwko Chomikowi nie ma szans. To nie Ameryka że dostanie pół miliona za straty moralne i pogorszenie samopoczucia.

    pokaż komentarz
    kabzior
  • mateuszp 0  

    @kabzior: no tak, ale wystarczy że firma złoży wniosek o ściganie sprawcy (art 116 prawa autorskiego - rozpowszechnianie) i masz już policję i prokuratora na karku. Złożyć zawiadomienie może reprezentant firmy/wytwórni/twórcy w Polsce, ale z tym to nie będzie problemu.

    pokaż komentarz
    mateuszp
  • ubikxxx 0  

    @mateuszp: gwarantuję ci że żadna. w mejlu do użytkowników pisali że maja nieprzekraczalny termin trzech dni na kontakt z nimi, a media nakręcają atmosferę paniki.

    pokaż komentarz
    ubikxxx
  • Larkelite +16  

    Zawiodłem się chomiku na tobie oj zawiodłem ;/

    pokaż komentarz
    Larkelite
  • stoprocent +1  

    @Larkelite: poszedles na ugode?:)

    pokaż komentarz
    stoprocent
  • Larkelite +7  

    @stoprocent: Tak dałem mu kolbę kukurydzy, i ziarnka slonecznika i w końcu odpuścił.

    pokaż komentarz
    Larkelite
  • turbosXII +4  

    @Larkelite: Trzeba mu było dać kolbą (karabinu) to by się nauczył, jakby zrobił to jeszcze raz to rozstrzelać. Tak trza postępować z kapitalistycznymi burżujami bo inaczej komunizmu nie będzie.

    pokaż komentarz
    turbosXII
  • Everything +7  

    Sprzedawczyk jeden ;/

    pokaż komentarz
    Everything
  • mielon +3  

    mi ten chomik zawsze śmierdział gnojem , bo tak to już jest gdy biorą opłaty a potem sprzedają wy go karmiliście a on potraktował was jak szmaty

    pokaż komentarz
    mielon
  • dieselmower +2  

    Fake jak się patrzy:
    Chomik podaje coś takiego: "Uwaga na spółkę Hapro Media 29 czerwca 2010
    Dotarły do nas niepokojące informacje o działalności firmy Hapro Media, która kontaktuje się z niektórymi użytkownikami. Ze względu na duże wątpliwości dotyczące aspektów prawnych i etycznych ich działalności, a także niejasny status prawny (np. spółka nie figuruje w spisie Krajowego Rejestru Sądowego). Już zażądaliśmy wyjaśnień w tej sprawie i będziemy podejmować wszystkie niezbędne kroki, by chronić praw wszystkich użytkowników portalu. Do czasu wyjaśnienia sprawy zalecamy dużą ostrożność i rozwagę w kontaktach z tą firmą."


    Nie wiem kto stoi za samą spółką Hapro Media i generalnie mam to gdzieś, ale jej działalność i niby wysyłane przez nią mejle z sugestią ugody wydają się być większym przestępstwem niż upload muzyki.

    Dziennik.pl napisał coś takiego:
    "Takie pismo w połowie czerwca dostał 26-letni Jakub (imię zostało zmienione). Nadawcą był dział kontroli nadużyć Hapro Media Polska Sp. z o.o. Jak się okazało, przestępstwem Jakuba było wrzucenie do internetu albumu Katie Meluy „The House”. Polubownym załatwieniem sporu – propozycja zapłaty tysiąca złotych."

    Nieźle, 1000 pln za udostępnienie na chomiku płyty, której wartość w sklepie to ok. 50 pln. Gdyby ktoś postanowił ją po prostu wynieść z empiku to ze względu na niską szkodliwość czynu prokuratura by sprawę olała. Mogli jeszcsze dodać, że "Artur lat 19 (imię zmienione) udostępnił muzykę i umarł na raka"

    Więcej sponsorowanych artykułów poproszę...

    pokaż komentarz
    dieselmower
  • awaii 0  

    @dieselmower: oszukuj się dalej, jakoś nic nie słychać o pozwie na gazetę prawną , więc to raczej prawda

    pokaż komentarz
    awaii
  • dieselmower +1  

    @awaii: A za co ktoś ma pozywać gazetę prawną?

    Nie chodzi mi o to co publikuje gazeta prawna, ani o to czy chomik udostępniał informacje o swoich użytkownikach. Dzienniki i portale internetowe przepadają za takimi sprawami, zwłaszcza te branżowe, a jak się wieść rozejdzie to już mało kto sprawdza o co dokładnie chodzi - byle przekazać jak najszybciej newsa.

    Problem stanowi tutaj spółka hapro media, która kombinuje coś balansując na krawędzi prawa lub, jak to w powiązanych ktoś wskazał, w ogóle nie ma podstaw prawnych do takiej działalności. Jeśli ktoś udostępnia w sieci pliki łamiąc prawo to jest to sprawa dla prokuratury a nie dla polubownych rozwiązań.

    Może się to sprowadzać do tego, że hapro media wysyła do kogoś mejla z informacją o polubownym załatwieniu sprawy (1000pln za 1cd - wyjątkowo polubownie...) i jednocześnie, by pozostać w zgodzie z prawem zawiadamia prokuraturę o popełnieniu przestępstwa. W takim wypadku jest się podwójnie w dupie.

    Jakakolwiek ugoda z tą spółką wygląda w takim przypadku wyjątkowo podejrzanie.

    pokaż komentarz
    dieselmower
  • awaii 0  

    @dieselmower: jak to za co napisali ,że rzecznik chomikuj.pl potwierdził że przekazali dane jakiejś firmie. Albo to prawda albo nie. Jeżeli nie to GP pisze nieprawdę.
    Ale wg tej informacji chomikuj.pl przekazał dane userów nieuprawnionemu podmiotowi, mi to wystarczyło do skasowania tam konta.

    pokaż komentarz
    awaii
  • turbosXII 0  

    @dieselmower: _ Jeśli ktoś udostępnia w sieci pliki łamiąc prawo to jest to sprawa dla prokuratury a nie dla polubownych rozwiązań._

    Jeżeli chodziłoby o przestępstwo ścigane z urzędu np. pornografie dziecięca to tak, a w tym wypadku mylisz się całkowicie. Jeżeli chodzi o naruszenie praw autorskich to nie prokurator zakłada sprawę tylko pokrzywdzony. Naruszenie praw autorskich do muzyki nie jest ścigane z oskarżenia publicznego. W odpowiedzialności cywilnej chodzi raczej o naprawienie szkody niż ukaranie człowieka, lepiej jak strony się dogadują bez udziału sądu bo wychodzi to taniej i nie blokują systemu sprawiedliwości mało znaczącymi sprawami. Tutaj sprawa jest prosta, kolesie udostępniali muzykę to niech zapłacą odszkodowanie właścicielowi, przecież to są sumy symboliczne. Być może zmiana prawa, że piractwo muzyczne jest ścigane z urzędu ukróciła by piractwo, ale IHMO trzeba by było robić sprawy w sądach 24h. Polski system sądowniczy jest jednym z najlepszych w Europie jeśli chodzi o niewydolność. Zbyt duże obłożenie sprawami załamało by go całkowicie.

    pokaż komentarz
    turbosXII
  • moods +131  

    Chomik ty kapusiu!
    ;)

    pokaż komentarz
    moods
  • wojtoo +104  

    @moods:
    Dokładnie.
    Najpierw na swoich użytkownikach zbijali kase, a teraz kapują.

    pokaż komentarz
    wojtoo
  • denke +4  

    @wojtoo: nie. dochody były za małe i trzeba było zwiększyć obroty :D

    pokaż komentarz
    denke
  • le_vampire +5  

    kto ma lisa, albo kotka, który lubi chomiki?

    pokaż komentarz
    le_vampire
  • vsemaphore +3  

    @moods: pewnie Świstaka też podp%#%#$%ił za sreberka ;)

    pokaż komentarz
    vsemaphore
  • Mr--A-Veed +47  

    @moods: Zaraz, zaraz...

    Skoro to jest dysk internetowy (przynakmniej tak piszą) to przecież ja jak tam wrzucam pliki, to nie po to, żeby publikować, tylko, żeby przechowywać...

    A skoro serwis jest taki, że wszyscy widzą te pliki, to już wina serwera...

    Wniosek??
    Odp***cie się od moich piosenek!!! ;-D

    pokaż komentarz
    Mr--A-Veed
  • DRENI +1  

    @moods: Najlepsi mają blisko (5899398,2 MB) zachomikowanych.Chomik przy sms-ie trzepie 7,32 za 5 giga. Do puki kasa szła było OK. Jak im się dobrali do dupska , to się posrali w gacie.MOTYL1964 zwijaj się chłopie ! Bo i tak Cię łajzy sprzedadzą !

    pokaż komentarz
    DRENI
  • Bartosh1 +8  

    Kurcze, kolejny dowód na to że nie warto hostować na polskich serwisach hostingowych. Przy upadku odsiebie.pl też chyba wyciekły dane internautów?

    pokaż komentarz
    Bartosh1
  • jaceks_ +6  

    @DRENI: "dopóki"

    pokaż komentarz
    jaceks_
  • Persil +9  

    tak się tylko podepnę i pokaże zdanie chomikuj.pl
    _

    Uwaga na spółkę Hapro Media 29 czerwca 2010

    Dotarły do nas niepokojące informacje o działalności firmy Hapro Media, która kontaktuje się z niektórymi użytkownikami. Ze względu na duże wątpliwości dotyczące aspektów prawnych i etycznych ich działalności, a także niejasny status prawny (np. spółka nie figuruje w spisie Krajowego Rejestru Sądowego).

    Już zażądaliśmy wyjaśnień w tej sprawie i będziemy podejmować wszystkie niezbędne kroki, by chronić praw wszystkich użytkowników portalu.

    Do czasu wyjaśnienia sprawy zalecamy dużą ostrożność i rozwagę w kontaktach z tą firmą.
    _

    a i kilka słów od siebie, mam głęboko gdzieś co się stanie z tym serwisem... zdzierają kasę ile wlezie, ja chce swoje odsiebie :(

    pokaż komentarz
    Persil
  • DRENI -4  

    @jaceks_: Bardzo przepraszam za tego babola,ale sprawa jest w kręgu moich zainteresowań. Jeśli wytykanie błędów otograficznych tak bardzo cię rajcuje :-) ,śledź moje wypowiedzi.

    pokaż komentarz
    DRENI
  • Czachaaa -2  

    Chomik konfident :f dobrze że takiego gówna nie słucham to i nie ściągałem...

    pokaż komentarz
    Czachaaa
  • nie_jest_brzydka +2  

    @Mr--A-Veed: A zabezpieczenie jest bo na foldery można nakładać hasła, a tak poza tym czytaj regulaminy:

    25. Użytkownikowi zabrania się:
    a. rozpowszechniania za pośrednictwem Konta plików lub innych treści, do których Użytkownik nie posiada praw autorskich lub innych uprawnień do ich publikacji lub rozpowszechniania w Internecie,

    _____________________

    Masz prawa do piosenek Kukiza i innych osób? Ludzie nie dotrzymali regulaminu to dlaczego ma go dotrzymać chomik? I nie wiem za co Cię plusują skoro nie masz racji. Zanim się rejestrujesz na jakimś serwisie to trzeba zaakceptować regulamin, a jak się nie czyta no to potem pisze się bzdury o dyskach. Przecież tak samo można powiedzieć o każdym serwisie przechowującym pliki.

    @Persil: Zawsze zastanawiam się jakim d%#$#em trzeba być aby najpierw udostępniać, a potem srać w pory i płacić tak jak to było z pobieraczkiem...

    pokaż komentarz
    nie_jest_brzydka
  • nie_jest_brzydka -4  

    Jeszcze odnośnik do regulaminu http://chomikuj.pl/Regulamin.aspx

    pokaż komentarz
    nie_jest_brzydka
  • TomekMazowiecki +2  

    @niejestbrzydka:

    Za to go plusują, że za tym stoi lud...

    Żadna strona pokładu Chomika, Odsiebie, czy TPB nie zarabiałaby na siebie, gdyby nie było tam pirackich treści. Myślisz, że ludzie wchodziliby na chomika milionami, żeby podzielić się swoimi filmikami z komórki, czy swoimi zdjęciami? Oczywiście, że nie... Piractwo nakręca biznes.

    A ludzie po prostu mają dość ciągłej inwigilacji na każdym kroku i mają dość takich pseudo artystów jak Kukiz, który by z pewnością bestialsko zamordował i poćwiartował każdego, kto spiraci nawet fragment jego piosenki. Kukiz to ogółem dziwny człowiek, zna go chyba każdy w Polsce, albo słyszał jego nazwisko, a i tak marudzi na piractwo.

    Jak chomik padnie, to powstanie coś innego, albo ludzie po prostu zaczną słuchać jego piosenek przez YouTube.
    Piractwo będzie istnieć póki ceny oryginalnych towarów są tak wysokie. Wybacz, ale jeżeli mam płacić 60 złotych za 10 utworów, z których może 3 mi sie spodobają, to ja wolę jednak sięgnąć po YouTube. Również z grami - jeżeli płacę 120 złotych za oryginał, który spokojnie mógłby kosztować 40 złotych, gdyby nie kozackie marże...

    pokaż komentarz
    TomekMazowiecki
  • Mr--A-Veed 0  

    @Mr--A-Veed: Sorka za parę literówek . Miałem oczywiście na myśli, że to wina serwisu...

    Ale jak chciałem wczoraj edytować, to się nie dało - napisało, że limit komentarzy został wyczerpany, spróbój za godzinę czy jakoś tak...

    No przecież ja nie dodawałem komentarza, tylko chciałem edytować już istniejący... :/

    pokaż komentarz
    Mr--A-Veed
  • andrzejs600 +2  

    chomik szmalcownik! :)

    pokaż komentarz
    andrzejs600
  • voodka -1  

    @TomekMazowiecki:
    według ciebie ceny gier czy muzyki są wysokie?? Prawda jest taka, że jedynie ceny gier na konsole są podobne w Polsce i na zachodzie. Nasz rynek jest daleko w tyle za zachodem, ceny dopiero zaczynają się stabilizować.

    A chomik pewnie dostał ultimatum, alby wy, albo oni. A wiadomo, że lepiej sprzedać kilkudziesięciu najaktywniejszych, niż skończyć jak odsiebie. RS nie padł jeszcze tylko dlatego, że co jakiś czas robią grubą akcję przeciw piratom i blokują masę plików.

    pokaż komentarz
    voodka
  • SPGM1903 0  

    @voodka: może i podobne. podobne są też ceny bucików dla niemowlaków. zgadnij ile kosztują. 120zł za parę*, w deichmannie. dokładne przełożenie za pomocą kalkulatora i przelicznika walut. do czego dążę? złotówka ma znacznie mniejszą siłę nabywczą, jedna złotówka jest mniej warta jak jedno euro czy jeden dolar. a to, że cenysa u nas ewropiejskie to podawanie tego jako plus to strzelanie sobie w stopę.
    jak się dowiadujesz, że 1. najnowsza gra kosztuje tyle co na zachodzie, to już cię szlag trafia po raz pierwszy, bo ile ONI zarabiają a godzinę, a ile TU, ale zaraz trafia cię drugi szlag, bo dowiadujesz się, że oni sobie odbijają rzekome straty z piractwa podnoszeniem cen. koło się zamyka. my piracimy, bo oni mają za drogie produkty (w stosunku do jakości), a oni podnoszą ceny, bo my piracimy.

    *na boku dodam, że buty męskie są już za 90zł dostępne, niektóre nie do zatyrania.

    pokaż komentarz
    SPGM1903
  • wh00kiers +3  

    Nie wiem, po co ludzie się pchają w tego chomika, mogliby swój piracki potencjał wykorzystać na rs czy torrentach, na których nie trzeba płacić za transfer. Chomik nadaje się tylko do pornoli, bo pliki video można odtwarzać online bez tracenia transferu. ;)

    pokaż komentarz
    wh00kiers
  • altair1 -2  

    @wh00kiers:
    Mam dla Ciebie zla wiadomosc...

    pokaż komentarz
    altair1
  • wh00kiers +4  

    @altair1: No co, no przecież nie do normalnych filmów, bo online nie da się obejrzeć całości, a pornola czy zaczniesz od początku czy od środka i tak będzie w kółko to samo więc żadna strata. ;P

    pokaż komentarz
    wh00kiers
  • DRENI -4  

    @wh00kiers: Ciekawe jak do tego doszedłeś ?

    pokaż komentarz
    DRENI
  • AtoMan 0  

    @wh00kiers: jest ograniczenie do 10 minut.

    Poza tym RS jest do dupy i program zbierania punktów na Chomiku jest o wiele bardziej opłacalny, nie trzeba się zbytnio wysilać a punkty wpadają same. I na dobrą sprawę nawet nie trzeba nic od siebie wysyłać, bo jest funkcja "zachomikuj" ;-)

    pokaż komentarz
    AtoMan
  • CDIV 0  

    @wh00kiers:
    Załóżmy, że gdzieś przeczytałam, że jest fajny zespół X i chce posłuchać, jak grają. Wpisuję w google "X site:chomikuj.pl", dodaję sobie do listy odtwarzania empetrójki zespołu X i słucham bez tracenia transferu. Mogę w ten sposób przesłuchać całą dyskografię zespołu X za darmo i bez ściągania jej na twardy dysk. W dodatku, w przeciwieństwie do filmików na Youtubie, dźwięk jest w normalnej jakości. To jest dużo wygodniejsze od torrentów itp.

    Udostępnić pliki ze swojego twardego dysku, wygodnie robić i przechowywać backupy, skopiować pliki z cudzego chomika na swój bez ściągania ich na dysk też mogę w ramach darmowego konta bez dopłat za transfer.

    Serio, są powody, dla których ludzie mają tam konta.

    pokaż komentarz
    CDIV
  • kolumbijczyk +1  

    W terminologii więziennej : Chomik się rozpruł : /

    pokaż komentarz
    kolumbijczyk
  • boro666 -1  

    O MÓJ BOŻE JA TAM MIAŁEM 20 KONT. JA P...... kur...... ale przeje........ k%$#........ ja je...... i co teraz ? możne Kaczyński dopomoże

    pokaż komentarz
    boro666
  • bartovski 0  

    Wiedziałem że miał jakieś powiązania
    http://www.youtube.com/watch?v=Ks5_eSO-3JY&feature=related

    pokaż komentarz
    bartovski
  • AgentTomek 0  

    @bartovski: Powiązania to on ma od kiedy chomikuj agora odkupiła.

    pokaż komentarz
    AgentTomek
  • darkelf 0  

    Jak nisko trzeba upaść by słuchać Maleńczuka? A jeszcze udostępniać jego pliki muzyczne?

    pokaż komentarz
    darkelf
  • FFFUUU +60  

    @M0nty: gdybym nimi był to nie nagrywałbym gówna.

    pokaż komentarz
    FFFUUU
  • Nataniel_PL +10  

    @M0nty: Być może, ale nie czepiał bym się ludzi którzy ściągają moje płyty zamiast ich nie ściągać i mnie nie znać.

    pokaż komentarz
    Nataniel_PL
  • denke +6  

    @M0nty: gdybym był takim beznadziejnym wykonawcą to nawet nie odważyłbym się pokazać w telewizji.

    Jest wiele znanych i bardzo dobrych zespołów (czy nawet solowych wokalistów) którzy udostępniają swoje albumy w Internecie za darmo. Nie wspominając np. o celowym wrzucaniu muzyki przez wykonawców np. na torrenty przed oficjalną premierą.

    pokaż komentarz
    denke
  • PiTcA +3  

    @Nataniel_PL: Ja bym udostępnił je w internecie w takim razie, jakieś 10zł za album w mp3 i już, do tego oczywiście szablon nadruku na płytkę i szablon okładki.

    pokaż komentarz
    PiTcA
  • le_vampire +15  

    lepiej ściągać, niż kraść

    pokaż komentarz
    le_vampire
  • M4rcinS +2  

    @M0nty:
    Pewnie bym się wkurzył, ale z jakiej paki dają oni innemu przedsiębiorstwu nasze dane? Jak chcą się po sądach ciągać, to sędzia by pewnie wydał nakaz udostępnienia danych z dysków, co by miało być dowodem w procesie. A jak jest? Dane użytkowników wpadły w prywatne ręce i ganiają takich internautów odgrażając się sądem. Nikt nikomu nie powinien robić takich rzeczy, to jest sk!!#ysyństwo ze strony tych firm.

    pokaż komentarz
    M4rcinS
  • denke +9  

    @le_vampire: powtarzam to samo mojej dziewczynie. Ściąga każdego wieczoru.

    pokaż komentarz
    denke
  • brokat +8  

    @M0nty: W tych czasach muzycy zbijaja kase glownie na koncertach, wiec na dobra sprawe reklama w internecie aka piractwo z ich plytami jest dla nich tylko reklama. Im wiecej osob sciaga te albumy, tym wiecej osob moze polubic ich muzyke i w zwiazku z tym pojawic sie na koncercie. Ceny biletow moze nie wydaja sie jakies ogromne, ale pomnoz te cene biletu przez ilosc osob uczeszczajacych na owe koncerty (kilka, kilkanascie tysiecy) i sam widzisz, ile zarabia zespol za koncert. Nie mowiac juz o tym, ze takich koncertow daja nawet kilkadziesiat na trasie. Na albumach moze i artysci zarabiali gruba kase, ale w 1998.

    pokaż komentarz
    brokat
  • turbosXII -1  

    @brokat: Kukiz nie wie tego, powinieneś mu udzielić rad jako początkującemu artyście, Ty ekspert rynku muzycznego, tak by i on mógł odnieść sukces taki jak Ty. Napisz do niego email by udostępnił muzykę na CC na www.jamendo.com.

    pokaż komentarz
    turbosXII
  • turbosXII 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    turbosXII
  • M0nty -1  

    @FFFUUU: Skoro to gówno to po ściągać ich płytę. A może ściągasz, żeby przekonać się że płyta jest dobra? Ciekawe tylko ile razu potem kupiłeś oryginał. Obstawiam że zero razy
    @NatanielPL: Co nie zmieni faktu, że mogą mieć inną strategię marketingową.
    @denke: Skoro są tacy marni to po co w ogóle ściągać ich płyty? A to czy muzyk oddaje muzykę za darmo czy chce za to pieniędzy to już jego wybór a nie twój.
    @le
    vampire: Ściągaj majtki a nie płyty
    @M4rcinS: To Chomik udostępnił dane. Przypuszczam, że w regulaminie Chomika jest zapis który pozwolił im to zrobić. Inaczej trzeba pozwać ich do sądu.
    @brokat: Nie p%#$%#!. Skąd wiesz ile zarabiają i na czym. No i co cię to obchodzi. To tak jakbyś wchodził do spożywczaka i kradł jabłka bo oni i tak zarabiają głównie na pomidorach. Zresztą taki zespół Pink Floyd. Nie wiem czy słyszałeś bo to w sumie mało znana kapela. Większość pieniędzy zarabiała na płytach. Bo skala koncertów i liczba ludzi zaangażowanych w nie była tak duża że z trudem wychodzili na plus. A teraz pomyśl, że 20 milionów ludzi ściąga Dark Side of The Moon. Gwarantuję ci (celowo z małej litery), że nie powstałyby takie arcydzieła jak The Wall czy Wish You Were Here. No ale co tam. Warto. Bo ty wiesz lepiej. Pamiętaj, że brokat to śmieć.

    pokaż komentarz
    M0nty
  • ubikxxx -2  

    @M0nty: udostępnianie i kopiowanie to nie jest "zamiast" kupowania płyt, bo przy tym nie sprzedajesz i nie zarabiasz i jest to całkowicie legalne i ustanowione prawem /chodzi mi o wymianę danymi/, więc gdybyś był Maleńczukiem czy Kukizem to nie miałbyś w tej sprawie nic do powiedzenia. jak pożyczasz komuś zakupiona przez siebie książkę /przepraszam jeśli takowych nie czytasz/ to każesz sobie płacić /jako właścicielowi książki, która nabyłeś w akcie kupna/ albo zwracać przeczytane literki ?

    pokaż komentarz
    ubikxxx
  • gahan -1  

    Od 2 miesięcy nie mam tam konto. Coś wisiało w powietrzu z tym chomikuj.pl :/

    pokaż komentarz
    gahan
  • Ardaanien +2  

    @qbik: A Ty kim jesteś, do cholery, że masz gadane? :/
    Znajdzie się ktoś, kto kupi płytę, a nawet bilet. Za jeden koncert mają co jeść i pić.

    pokaż komentarz
    Ardaanien
  • FFFUUU +35  

    @qbik: gdyby płyty w/w artystów były coś warte to mieliby co jeść i pić. Niestety widocznie jest inaczej.

    pokaż komentarz
    FFFUUU
  • qbik -9  

    @Ardaanien : A ty kim jesteś do cholery , żeby decydować o tym ile artyści mają zarabiać ? Komuch, socjalista czy faszysta?

    pokaż komentarz
    qbik
  • qbik -9  

    @FFFUUU: Gdyby było tak jak piszesz , to nikt by ich nie piracił. Skoro cieszą się popytem to znaczy że nie są takie złe jak to sugerujesz. Nikt nie kradnie rzeczy bezwartościowych.

    pokaż komentarz
    qbik
  • Mapcio +4  

    @qbik:
    Nikt nie kradnie rzeczy bezwartościowych.
    Ekhem, większość kradziejstw to rzeczy bezwartościowe, jak 'o, jestem w hipermarkecie, zjem fistaszka!' (kradzież mienia), czy 'wydano mi za dużo reszty, 2 grosze, ale nie wspomnę!' (oszustwo finansowe). ale to zbyt błahe przestępstwa, by je ścigać.

    A poza tym, kradzież muzyki = ukraść płytę z sklepu, ew. użyć jej niezgodnie z licencją. Piracenie to powielanie. Jest różnica.

    pokaż komentarz
    Mapcio
  • qbik -3  

    Jesteście zaj!%iści. Jak państwo polskie was okrada poprzez podatki, ZUS , US, VAT, narzuty różnego rodzaju na wypłacie to jest źle , be i w ogóle "wyjeżdżam stąd". Ale jak już samemu pozbawiacie kogoś należnego honorarium za wykonaną pracę twórczą nie płacąc za jego utwory to już jest wszystko cacy , "eee, to nie kradzież ". Hipokryci.

    pokaż komentarz
    qbik
  • suckinsyn +2  

    @qbik: Odkąd zarabiam wystarczająco to nie narzekam wyjątkowo na ZUS i VAT (w końcu na wszystko mi starcza). Gdyby brakowało mi na chleb to szczekałbym dużo głośniej.

    Zapewniam Cię też,że tego "chleba" nie brakuję artystom.
    Zresztą.. co to za artyści z tych Maleńczuków. k!#$a beztalencia.

    pokaż komentarz
    suckinsyn
  • kabzior +1  

    @Mapcio: A poza tym, kradzież muzyki = ukraść płytę z sklepu, ew. użyć jej niezgodnie z licencją. Piracenie to powielanie. Jest różnica
    Skopiuję to sobie do wklejenia w następnym wykopie z cyklu "strona AAA bezczelnie kradnie layout strony BBB, napiętnujmy złodziei!!!" ;)

    pokaż komentarz
    kabzior
  • ubikxxx 0  

    @qbik: nie czaisz najwyraźniej chomika. ktoś kupuje płytę /wydaje 3 dychy/ udostępnia ja na chomiku, a tu zgłasza się niezarejestrowana firma i każe sobie płacić, widocznie oni też nie są kaktusami, ale może ze swoim zaangażowaniem zaczniesz ich bronić. proponuję potem zabrać się za obronę polityków, masz do tego dryg.

    pokaż komentarz
    ubikxxx
  • hassassin -2  

    kto to k!$#a jest Marysia Sadowska :D ależ mnie w dobry humor wprawiliście pod wieczór!

    pokaż komentarz
    hassassin
  • vvojtas -3  

    chomik sromik ....wrzuta fiu#a

    pokaż komentarz
    vvojtas
  • Tu-mleko -4  

    Może jestem niekumata ale... jeśli ściągałam z Chomika tylko audiobooki, to chyba nic mi nie grozi? Hm?

    pokaż komentarz
    Tu-mleko
  • Abrakadabror +14  

    @Tu-mleko: Pójdziesz siedzieć.

    pokaż komentarz
    Abrakadabror
  • kolumbijczyk 0  

    @Tu-mleko: To trzeba iść do ZAiKSu i zapłacić w kasie :)
    A tak serio to ścigaj tylko tych co dzielili się z innymi nie swoimi rzeczami

    pokaż komentarz
    kolumbijczyk
  • Replica 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    Replica
  • nie_jest_brzydka 0  

    @Abrakadabror: Już my tego dopilnujemy.

    pokaż komentarz
    nie_jest_brzydka
  • P3tro 0  

    jak chomika zamkną to leże i to w dodatku przez tego $%&% maleńczuka

    pokaż komentarz
    P3tro
  • gahan 0  

    @P3tro: Pójdziesz siedzieć?

    pokaż komentarz
    gahan
  • pandora72 0  

    Hmmm, tak myślę i analizuje.
    Jeżeli dyski ch były otwarte to ich udział powinien być na upartego podobny do odsiebie.
    Jeżeli dyski miały być prywatne to jakim cudem miały do nich dostęp inni userzy :)
    Wychodzi znowu wina ch
    Kolejna sprawa ,firma czerpała zyski z hostowania danych które były jasne i widoczne a więc współuczestniczyła w zdarzeniu.
    I teraz orzeszek .
    Od lipca wchodzi ustawa o pozwach zbiorowych.
    A więc:
    strzelam - 10000 userów +5 najlepszych adwokatów w Polsce * strzelam 5000 zł odszkodowania za udostępnienie obcym danych osobistych i straty moralne na głowę.
    daje w sumie .... uuuups

    No i ostatnia opcja - informacja nieprawdziwa.
    Tak czy siak daje do myślenia czy hosting w porównaniu do p2p dla piratów na pewno jest lepszy.
    Czy rapidshare zaryzykowałoby taką akcję ?
    Kto wie, zależy o co rozbijałaby się stawka.
    Oczywiście powyższy tekst to tylko spekulacje na podstawie - jak to pisał PB -" czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej” .

    pokaż komentarz
    pandora72
  • kabzior +2  

    @pandora72: strzelam - 10000 userów +5 najlepszych adwokatów w Polsce * strzelam 5000 zł odszkodowania za udostępnienie obcym danych osobistych i straty moralne na głowę.
    daje w sumie .... uuuups


    1. Do złożenia pozwu zbiorowego trzeba opłacić opłatę sądową w wysokości 2% wnioskowanego odszkodowania - kto wyłoży milion złotych na taki pozew? Zwłaszcza w perspektywie punktu 2.
    2. To nie Ameryka, sąd nie daje w procesach cywilnych odszkodowań za straty moralne w takich sprawach. Musisz udowodnić rzeczywistą stratę.

    pokaż komentarz
    kabzior
  • pandora72 -1  

    @kabzior:
    Napisałem przecież
    + 5 najlepszych adwokatów w Polsce :D

    pokaż komentarz
    pandora72
  • STR8 0  

    Była nie dawno też akacja z jakaś podobą firmą która podpierała się PWPW, ale w końcu i tak ją zamkneli bo to był jeden wielki wał.

    pokaż komentarz
    STR8
  • argothiel 0  

    Ciekawe, skąd DGP o tym wie. Jeśli od Hapro Media, to mnie to źródło zupełnie nie przekonuje.

    pokaż komentarz
    argothiel
  • deutschland91 0  

    No to ładnie. Tak to jest z naszymi "Polskimi artystami" Nie dość że nie umią śpiewać to jeszcze ludzie przez nich muszą cierpić.

    pokaż komentarz
    deutschland91
  • suckinsyn 0  

    Oni nie umią śpiewać,a Ty pisać po polskiemu.

    pokaż komentarz
    suckinsyn
  • turbosXII +12  

    @omgwtf: Czy Ci się przypadkiem nie pomyliło z murzynami?

    pokaż komentarz
    turbosXII
  • QUeSTO -2  

    @turbosXII: afroamerykanami!

    pokaż komentarz
    QUeSTO
  • fioletowaa 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    fioletowaa
  • CanisLupusLupus +10  

    @fioletowaa: Posłuchałem i odwiedziłem. Oślepłem od tych obrzydliwości (toteż wybaczcie literówki).

    pokaż komentarz
    CanisLupusLupus
  • Xxx12321 +27  

    Nie klikać, j!$any spam. Daje coś za prezenty jakieś. Galerianka czy cuś.

    pokaż komentarz
    Xxx12321
  • fizzly +9  

    @fioletowaa: Sw33t BlOgA$$Ek

    pokaż komentarz
    fizzly
  • cubEE -4  

    @fioletowaa: http://www.fioletowaa.homo.com

    pokaż komentarz
    cubEE
  • ryder +15  

    @cubEE:
    Twój komentarz utwierdza mnie w przekonaniu, że nie warto buszować po wykopie w pracy...

    pokaż komentarz
    ryder
  • AgentTomek +1  

    @cubEE: Kurczę obejrzałem 188 obrotów zanim się pozbierałem.Zażądam od wykopu Twojego ip za spowodowanie u mnie bezpłodności.

    pokaż komentarz
    AgentTomek
  • omgwtf +20  

    Dla chomika ciężkie czasy,
    Będą łoić dużo kasy.
    Za te pliki powrzucane,
    Plugawe, szatańskie i próżne,
    Kary będą różne.
    Od łamania kołem do laski pod stołem.
    Hej

    pokaż komentarz
    omgwtf
  • omgwtf 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    omgwtf
  • bykom -2  

    To takie nie liberalne.

    pokaż komentarz
    bykom
  • brokat -1  

    @bykom: Ale byk.

    pokaż komentarz
    brokat
  • SHOGOKI +1  

    odzkodowanie powinien płacic wyłącznie chomik z racji faktu że ich serwis to z założenia dysk zaspasowy z kopiami legalnie posiadanych plików, oni pozwalają innym je pobierać...

    pokaż komentarz
    SHOGOKI
  • CDIV 0  

    @SHOGOKI:
    To użytkownik, a nie serwis, decyduje o tym, czy udostępnić pliki, czy nie.

    Ja mam na swoim chomiku backupy legalnie posiadanych przeze mnie materiałów, ale nikt ich ode mnie nie ściągnie, bo są zabezpieczone hasłem. Jeśli zdecyduję zdjąć hasło, to moja wina, a nie serwisu.

    Wszyscy tu krytykują serwis, a mało kto wie jak działa i jaki jest regulamin.

    pokaż komentarz
    CDIV
  • pfu +2  

    chomik sux ;/

    pokaż komentarz
    pfu
  • fizzly +20  

    @azotyp: Przecież to wiewiórka...

    pokaż komentarz
    fizzly
  • denke -6  

    @fizzly: Miś Uszatek

    pokaż komentarz
    denke
  • azotyp +3  

    @fizzly: Mój błąd w takim razie http://pokazywarka.pl/164l90-2/

    pokaż komentarz
    azotyp

pokaż pozostałe komentarze (143)