Odrobił pracę domową, a dostał zero pkt. "Po pierwsze nie niszczyć motywacji"
Uczeń VII klasy ze szczecińskiej podstawówki narysował mapę, zamiast przepisać definicję z książki. Nauczycielka uznała, że to 'brak zadania'. 'Budząca się szkoła' publikuje pracę domową chłopca i zwraca uwagę, że 'szkoła zabija kreatywność'. Nie wszyscy się z tym zgadzają.
WroTaMar z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 341
Komentarze (341)
najlepsze
Ci którzy argumentują, żeby nie zabijać motywacji chcieliby pewnie, żeby bez względu na to czy ktoś coś zrobi dobrze czy źle to był głaskany po główce i chwalony. Poza tym, że jest to
@MarcusPlinius : Coś nie do końca masz rację, bo wg. jego obrazowego wykonania zadania po pierwsze, wiesz jak duży obszar, gdzie umiejscowiony na terenach Polski, oraz kolorem zaznaczył różnice w wysokości npm. tegoż terenu. Czyli by to zobrazować posiadł jakąś wiedzę
https://www.google.pl/search?q=pasy+rze%C5%BAb+terenu+Polski
Miał opisać. Czyli to
https://brainly.pl/wypracowanie/Pasy_rzezby_w_Polsce-41764
nie to:
Wszystko wskazuje na to że mamy do czynienia madką i leniwym 13/14 latkiem
Dokładnie a najzabawniejszy jest ten cytat nauczycielki którą pytali w tej sprawie bo zaorał im całą tezę artykułu jakoby zła szkołą oceniła niesprawiedliwie ucznia.
Pewnie jeśli się dało, to nie rysowałby, tylko włożył zeszyt do drukarki i wydrukował obrazek.
@rochudzki: u autora artykułu że umie z takiego gówna historyjkę na główną wykopu zrobić
Przypominają mi się studenckie czasy i żale tych, którzy lali wodę na kilka stron, a potem dostawali 2, bo nie pisali na temat. Ileż było jęków, wylanych łez,
Szkoła zabija kreatywność i motywację,
@Qullion: ah faktycznie..no coz padlem na czytaniu ze zrozumieniem :))) Troche dziwna ta praca domowa...
Tutaj sie nie zgodze, to nie jest kreatywna odpowiedz. Poniewaz budowy wewnetrznej nie widac :P Nie spelnia swojego podstawowego zdania, przedstawienia wiedzy.
Poza tym borze, to jest VII klasa, dawna I gimnazjum - przecież to już duży chłop jest a cackają się z nim jak z jakąś skrzywdzoną dziewczynką.
Wydaje mi się że w polskim szkolnictwie i traktowaniu uczniów są znacznie większe problemy niż bidulek, który źle wykonał zadanie. Jak już to
Co.
Ale uważam, że jeśli faktycznie nie zrozumiał polecenia, to powinien dostać możliwość wykonania zadania na kolejne zajęcia. A nie zostać potraktowanym jak ci którzy pracę olali i w ogóle jej nie odrobili.
Kreatywnosć jest wrodzona, i w nikim się jej nie stłamsi. Przestrzeganie ustalonych zasad jest natomiast pewnym nawykiem i ten powinno się za wczasu wpoić.
Bzdura. A w zasadzie dwie bzdury, po pierwsze kreatywność nie jest genetyczna, po drugie da się ją stłamsic.
@Adrianejro: Właśnie na tym polega kreatywność - na łamaniu ustalonych zasad. Zadanie miało ocenić czy uczeń przyswoił materiał. Okazało się że przyswoił, więc zadanie wykonane. Reszta to #!$%@? ludzi
@guziec_z_afryki: Nie. Jeżeli dostajesz polecenie wykonania czegoś, to to wykonujesz zgodnie z tym poleceniem. Natomiast kreatywnością wykazujesz się w zakresie, którego polecenie wprost nie opisuje.
Jeżeli w przyszłości np. jako inżynier dostaniesz polecenie wykonania czegoś zgodnie z obowiązującą normą czy tam innym zarządzeniem, to krok po kroku czytasz wymagania i krok po kroku je spełniasz. Albo - w skrajnym przypadku -
Opisać, nie narysować. Nauczycielka miała rację - poprawnym rozwiązaniem, na przykład, zadania o treści "oblicz objętość walca" jest objętość walca, nie sklejenie modelu tegoż walca z papieru.
Innymi słowy - zadanie nie zostało wykonane. Lipa, że dzieciakowi nie dano szansy na jego poprawę, ale cóż - lajf iz brutal.