Mixmedia Ty !@#$%^, oddawaj moje 1500zł!
Mireczki, ciąg dalszy sprawy z
tego wpisu. Reklamacja oczywiście nieuznana, zgodnie z przewidywaniami.
tL;dr:
Sklep dostarczył mi uszkodzoną zmywarkę za 1500zł i nie chce uznać reklamacji wymyślając sobie nie zgodne z prawem warunki uznania reklamacji.
Dla tych co nie znają historii:
2.11 zamówiłem w sklepie internetowym MixMedia.pl zmywarkę za 1400zł, wraz z usługą wniesienia i rozpakowania towaru w mieszkaniu.
W poniedziałek, 6.11, zmywarka została dostarczona i odebrana przez moją żonę. Tutaj zaczyna się problem, bo kurier nie rozpakował zmywarki zgodnie z zamówieniem.
Kolejnego dnia rozpakowałem zmywarkę i moim oczom ukazało się to:
Natychmiast przystąpiłem do procedury reklamacyjnej. Niestety na stronie nie działał formularz reklamacyjny, a infolinia milczała, więc skontaktowałem się na adres z dotychczasowej korespondencji.
Odpowiedź, którą otrzymałem była dla mnie od razu podejrzana, bo jak ktoś prosi o rzeczy, których wymagać nie ma prawa, w dodatku chce oglądać, w związku z czym wrzuciłem temat na Mirko, o czym już wcześniej wspominałem. Postąpiłem też zgodnie z instrukcją z maila i wysłałem całą sprawę jeszcze raz do MixMedia na podany adres do reklamacji. (jak się później okazało, zupełnie niepotrzebnie, bo odpowiedź otrzymałem od tej samej osoby.
W międzyczasie postępując zgodnie z radami Mireczków skontaktowałem się z firmą kurierską, która zadeklarowała że sporządzi protokół, ale to się jeszcze nie stało i coś czuję, że się nie stanie, bo został im na to 1 dzień roboczy.
Wczoraj otrzymałem odpowiedź na moje zgłoszenie z Mixmedia, które po prostu mnie rozwaliło - wprost piszą, że reklamacja została odrzucona z powodów, które są niezgodne z prawem!
Na pewno nie zostawię tak sprawy, bo to jest po prostu skandal. Wspomniane klauzule niedozwolone mówią wyraźnie, że sklepy nie mogą stosować takich praktyk.
Wpisy oo których mowa w rejestrze klauzul:
(Numer wpisu 2519, data wpisu 19.09.2011)
Postanowienie uznane za niedozwolone: "Uszkodzenia powstałe w czasie dostawy i transportu będą rozpatrywane tylko wtedy, gdy usterka zostanie odkryta w obecności pracownika firmy kurierskiej. W takim przypadku niezbędne jest spisanie protokołu szkody w obecności pracownika firmy kurierskiej"
(numer wpisu 2503, data wpisu 13.09.2011)
Postanowienie uznane za niedozwolone: "Po otrzymaniu przesyłki należy rozpakować ją w obecności doręczyciela i w razie stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych produktu powstałych w czasie transportu, sporządzić protokół przez Klienta i doręczyciela. Tylko w tym przypadku uznajemy reklamacje z tytułu wad powstałych w czasie transportu"
//uokik.gov.pl/rejestr/
Jestem po prostu srogo wkurwiony. Nie dość, że nie mam zmywarki, straciłem pełno czasu, to jeszcze ktoś mnie tu ostro dyma i bezczelnie łamie prawo.
Zatem Mirki, w Wykopie siła. Dodaję znalezisko z dwóch powodów:
- Absolutnym przestrzeżeniem przed robieniem zakupów w sklepie Mixmedia, a także MyCenter (spółki są jakoś powiązane z tego co zrozumiałem i na fakturze widnieje MyCenter), bo firma łamie prawo! Taka nieuczciwość wymaga napiętnowania.
- Zebraniu porad dotyczących dalszego procesowania sprawy. Na pewno wyląduje to w sądzie w UOKiK, ale może ktoś ma doświadczenie w takich przypadkach i jest w stanie sprzedać jakieś cenne uwagi co do dalszego postępowania.
Dziś chcę po prostu zamówić zmywarkę w innym sklepie, odzyskać kasę, ale jednocześnie doprowadzić do sytuacji, w której sklep zrozumie w końcu w jaki sposób działa w Polsce prawo dotyczące sprzedaży przez internet, bo ewidentnie brakuje im wiedzy. A wiadomo, akcja uświadamiająca może przynieść bardzo pozytywne efekty.
Komentarze (240)
najlepsze
- gdy zamawiasz coś droższego z neta otwierasz to przy kurierze i nie ma że boli, jeśli nie chce poczekać to niech podpisuje protokół in blanco ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- nagrywasz całe otwieranie kamerką z telefonu
- elektroniki i droższych rzeczy nie zamawia się z jakichś dziwnych
@ecco: XD
Komentarz usunięty przez moderatora
2) Jeśli kupiłeś usługę wniesienia i rozpakowania to usługa nie została wykonana, skoro sam rozpakowałeś
3) Kurier pewnie widział wyrąbany narożnik kartonu i dlatego zwiał nie rozpakowując - niby za to zapłaciłeś
@jack_: dokładnie to samo pomyślałem. Oczywiście nie zwalnia to Mixmedia z odpowiedzialności, bo o ile wiem firma sprzedająca ponosi również odpowiedzialność za właściwe i terminowe dostarczenie przesyłki do kupującego.
#pdk
A ty wcale nie byłeś lepszy... Jeżeli mieli rozpakować przy dostawie to trzeba było zrobić zdjęcie ZAPAKOWANEJ zmywarki i pisać do firmy kurierskiej, że mają wysłać faceta do rozpakowania bo nie wykonali usługi. I wtedy miałbyś protokół zniszczenia od ręki.
A teraz możesz się cmoknąć bo twoja żona podpisała protokół odbioru (który jest potwierdzeniem braku uwag co
Jeżeli zamawia się coś wartościowego przez internet to trzeba to zawsze rozpakować i sprawdzić przy kurierze.
Ludzie często nie rozumieją, że podpisując odbiór kurierowi potwierdzają nie tylko odebranie przesyłki ale również to, że zawierała to co chcieli.
Bez sensu trochę bo trzeba otwierać przesyłkę przy kurierze.
Zmywarka jest ciężka więc ktoś dał dupy
I zakładając, że mówisz prawdę to niestety ale nie masz nic na poparcie swojej racji. Nie chcę tu się wyzłośliwiać, ale z mojego
Prawda jest taka, że kurierzy w dupie mają nasze paczki i rzucają nimi jak kamieniami. Nieważne czy jest to metalowa
Żona dała ciała nie oczekując rozpakowania i spisania protokołu. W mojej opinii powinieneś od niej oczekiwać kasy( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak nie masz takiego protokołu to jak ten sklep ma się teraz sądzić z kurierem o odszkodowanie za zniszczony towar?