@Jahcob: Nie tylko za to. Niektóre linie wożą powietrze a niektóre są tak zapchane że na pośrednich przystankach nie da się wsiąść. Np. linia numer 8 i MPK nic sobie z tego nie robi. Jako że linia jest bardzo długa to często w godzinach szczytu tramwaj nie przyjeżdża. A nawet jak już jedzie to ludzie są poupychani niczym w wagonach do Auschwitz.
@t_e_o_m_o: A czy 96 to już jeździ w tandemach bo jest tak zapchane czy może tak się spóźniają że jeden na drugiego wpada na Placu Dąbrowskiego? Co tam stoję jak wracam z pracy to 96 mimo jednego na tablicy przyjeżdżają dwa najdłuższe jakie mamy w taborze. Pierwszy pełny do cna, drugi zwykle mocno załadowany.
Łódzki Tramwaj Regionalny tak naprawdę jest Łódzkim Tramwajem i nic więcej. Dziwię się, że nikt nie musiał oddać pieniędzy UE za niewykonanie projektu.
@Sepzpietryny: Zgierz i Pabianice miały pieniądze na ŁTR, problem w tym, że: 1. Pabianice musiały wyremontować pilnie swój szpital wojewódzki, z którego korzysta cała aglomeracja i nie miała już wtedy na wkład własny w projekt; 2. W Zgierzu się pokłócili o przebieg linii. Planowano przekierować tramwaj z Ozorkowskiej na Parzęczewską, wiadukt nad torami i tramwaj dalej by szedł tak jak idzie. Uparli się na tą opcje ale już tutaj kasy nie
@sylwke3100: No właśnie to nie działa tak jak myślisz, ludzie osiedlają się na obrzeżach aglomeracji i mimo że w Łodzi pracują, korzystają z komunikacji publicznej, uczą się chodzą do kin, teatrów itd a wracają się wyspać formalnie nie są łodzianami i nie w Łodzi płacą podatki. Okoliczne gminy mają połowę mniej kosztów ale itak wiecznie płaczą jak to im źle bo ich budżety są mniejsze i niech ta bogata Łódź ich
Niby tramwaj na trasie WZ to miałby superszybki łódzki tramwaj ale po modernizacji trasy w 2014-6 prędkość przejazdu wzrosła o.. 1 min. A to głównie dlatego, że z punktu widzenia torowiska niewiele ona dała (poza tym, że szyny są równe). Torowisko było już wydzielone z jezdni wcześniej. A ograniczenia jakie były przedtem nie rozwiązano w całości, a nawet powstały kolejne jak np. więcej przystanków za sygnalizacją świetlną zamiast przed (przez co tramwaj
@Satter: Za ŁTR nie musieli oddać kasy ponieważ projekt był podzielony na dwa etapy i został zrealizowany tylko w część miejskiej było to celowe oszustwo aby otrzymać dofinansowanie z unii .
Łódź ma to do siebie, że z ulic wyglądających jak po wojnie można po paru inwestycjach (przebudowa ulicy, remont najgorszych kamienic, posadzenie drzew) zrobić pięknie wyglądającą okolicę. Zagęszczenie wyjątkowych zabytków, fabryk, zdobionych fasad, styli architektonicznych, czy ulic z oryginalną nawierzchnią jest tam moim zdaniem najwyższe w Polsce. Potencjał więc niesamowity, ale skala zaniedbań to wszystko przykrywa...
A tramwaj linii 45 nadal jest tak #!$%@?, że potrafi 2 razy nie przyjechać, a to na Helenówek, a to na Świetzianki, a to gdziekolwiek. Dzwonisz do nich, a tam nikt nic nie wie no #!$%@? ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
Komentarze (80)
najlepsze
@dj_oj: Zupełnie jak niebiescy na zezowate.
Przyjedź do Łodzi - zobaczysz tramwaj, co bez konia chodzi.
Przyjedź do Warszawy- zobaczysz cywilizacje.
https://patronite.pl/niskopodlogowiec
Bardzo dobre ujęcie i świetny montaż a i treść nie nudzi.
Dlatego uważam, że takich ludzi trzeba wspierać ;)
Wpłać mu 6zł miesięcznie, to może uzbiera na wizyte u logopedy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Za tramwaje zawsze wykop. Za tramwaje waskotorowe takie jak w Lodzi - wykop podwojny. Za angielskie napisy - szacunek i rispekt :)