Witam Państwa, nastał ten czas, czas na statystyki z gierki "Mirkowanie", zaczęło się od pomysłu o 3:00-4:00 godzinie i tak oto powstała gierka o Mirko/Wykopie, ale jak wyglądają zarobki i ilość pobrań?
Interesują cie kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :-}
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Lista Wolania <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Gra była wydana na Androida (Google Play, Amazon Store)/WebGL(Kongregate), taki sobie hobbystyczny projekt o Wykopie, najwięcej roboty to było ze zbieraniem danych, śledzeniem Wykopu od 2005 do 2018 roku, wymyślaniem treści, dużo z tym było roboty, analizy wszystkiego:
Gra została pobrana 3451x (19x Amazon Store i 3432x Google Play), tutaj może parę osób dziwić, czemu Amazon Store ma taki słaby wynik (w porównaniu do moich innych gier), proste, grę w większości pobierali Polacy, ale o tym będzie później. Jeśli zaś chodzi o liczbę zagrań online, to wynosi ona ~26k(26000). Co ciekawe, najwyższa liczba pobrań (jednego dnia) wynosi 1900x, podczas pierwszego dnia testów, zgłosiło się 500x testerów.
Kongregate (nowi gracze):
Unity Analitycs (nowi gracze):
Gracze/miesiąc (Unity Analitycs):
A jak wyglądają zyski?
$36.82 (Unity Ads, reklamy video odtwarzane przez graczy w zamian za nagrodę, niestety niewypłacalne dla mnie, za mało forsy na wypłatę).
$29.62 (Kongregate, mamy płacone za ilość zagrań, można wypłacić).
$17.56 Chartboost (jak zawiedzie reklama Unity Ads, to wchodzi reklama video Chartboost, samo wyskakujące reklamy, niewypłacalne, za mało forsy)
Czyli "zysk", który jestem w stanie wypłacić $29.62, czyli gdzieś ta ze ~100zł, od strony finansowej to nie było warto, sam proces tworzenia gry, zbierania danych, beta testów, kontaktów z graczami, aktualizacji, promocji, pochłania masę czasu. Wynik nie jest dla mnie zaskoczeniem, wiecie Państwo, wydałem już 4 gierki i ciągle powtarzają się okrągłe liczby ($0), tak bywa, nigdy nie liczyłem na "wielkie" zyski, dlatego nigdy się nie zawiodłem, mam 19 lat i wciąż się uczę, jak się robi gierki :-} Też warto tu nadmienić, iż Polska ma o wiele niższy zysk z reklam, niż USA czy inne kraje (o wiele niższy). Jest to spowodowane tym (obserwacja moich gierek tylko), iż gracze spoza Polski chętniej klikają w reklamy + instalują rzeczy z nich. Dodatkowo też w gierce nie ma opcji Mirko+ za jedyne $21.37 (nie ma IAP), też jakoś staram się nie spamować reklamami;p
Zostawmy pierdoły i przejdziemy do ciekawszych statystyk:
Widzimy słynny "Wykop efekt" i nie mam tutaj dużej ilości benisów na PW, 1900x pobrań w jeden dzień (znalezisko z płomieniem, 1100 Wykopów +), później też było troszkę Reddita + dalej Wykop. Pewnego dnia sprawdzałem wrzucenie gierki do jednego Sub-Reddita na Reddicie i zauważyłem wzrost pobrań (35 --> 103), nieźle, choć i tak głównie wzrosła liczba zagrań online. Zrobiłem kolejny may eksperyment z Wykopem (znalezisko o wersji V1.1), niestety było słabo, gdyż ledwo co dostałem się na główną (230 Wykopów), była to już prawie noc (wzrost pobrań 15 ---> 226). Z jednej strony 1900x pobrań w jeden dzień to dużo dla mnie, ale dla "branży", są to liczby bliskie zera. Tutaj taka mini ciekawostka, gra zajmowała 1 miejsce w "Nowe darmowe gry rekreacyjne, edycja Polska).
Jeśli zaś chodzi o kraj (pobranie gry Android), to dane prezentują się następująco:
Polska numerem jeden, któż by się spodziewał ;p Co ciekawe drugie miejsce zajmuje UK (podejrzewam, iż troszkę Mirków z UK pobrało gierkę), trzecie miejsce zajmuje USA (Twitter/Facebook, ale głównie Reddit), dalej są Niemcy i Kanada, pewnie też Polacy, choć są to tylko przypuszczenia. Co ciekawe, gra była pobrana też w takich krajach jak:
Izrael, Indie, Chile, Irak, Turcja, Japonia, Mjanma (Birma), Mongolia, Tajwan no i tam takie inne, czyżby też Mirkowie :-}? Tego nie wiem, niestety nie zbierałem danych co do używanego języka w gierce. Tutaj też mam inną ciekawostkę, podsumowując liczbę graczy (z wczoraj, wersja Android/WebGL), wychodzi, iż Polacy stanowią "tylko" 46.7% użytkowników, o co chodzi? Proste, mamy troszkę Polaków, którzy nie mieszkają w Polsce, dodatkowo gracze Androidowej wersji mogą grać offline, a w wersji przeglądarkowej, gracze mogą grać tylko Online.
Tutaj inne statystyki:
Urządzenia Xiaomi wygenerowały 25%+ pobrań (nie widać tego na obrazku, gdyż jest pełno modeli tej firmy). Tutaj też taka mini ciekawostka, jak wyglądają operatorzy komórkowi, z których korzystają użytkownicy "Mirkowania"?:
42,2% Play
19,4% z Orange
12,4% Plus
(Używane telefony w "Mirkowaniu")^
Używane wersje Androida w "Mirkowaniu"^
No dobra, w sumie, czas na więcej informacji, tak wyglądają oceny gierki:
Gra miała najniższą ocenę w Niemczech (1.00), najwyższą w Kanadzie, Szwajcarii i Hiszpanii (5). Gra miała 11 aktualizacji i 319 ocen (4.83 średnia).
Najwięcej gracze grali 13.85 miliona sekund (razem, jeden dzień), co daje ~160 dni. Na jednego gracza wychodzi 80 minut. 2.5 sesji na usera. Maksymalnie (jednego dnia) Panel z informacji wyświetlił się 81k(81000) raz . Jednego dnia (rekord) zostało usuniętych 120 kont. Gracze (wszystkie kraje) podejmowali ~~87.5% decyzji na tak i %22.5 na nie. Polacy za to podejmowali ~%88 decyzji na tak i ~%22 na nie. 3% userów bierze tylko udział na nocnych listach. 14.3k sesji w ostatni tydzień.
No cóż, była dobra zabawa, gierka o stronie internetowej? Czemu nie ;p W sumie to mam głupie pomysły. Gra na początku miała powstawać w jeden dzień, następnie miało nie być aktualizacji, miała być pozbawiona wsparcia, a wyszły następne 3 aktualizacje, ale nie mogłem zignorować Państwa zaangażowanie w projekt, pojawi się pewnie jeszcze parę aktualizacji.
Moje dalsze plany to nowe gierki, na ten moment tworzę space shootera z własną fabułą, niszczmy asteroidy, bossów, zmieniamy statki, kupujemy ulepszenie za sklepu, mamy zadania główne i poboczne, latamy po mapie. Taka sobie prosta gierkę. Tutaj taka ciekawostka, dźwięki do gry (space shooter) zostały wykonane (za darmo) przez Pana @zarsthor zapraszam do sprawdzenia:
Ciekawa Muzyka
^ Kliknij, bo warto.
Interesują cie kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :-}
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Lista Wolania <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Parę zdjęć z nowej gierki:
Jak ktoś jeszcze nie grał w gierkę, to zapraszam:
Android
Amazon Store
Online <-- Grać tylko na Firefox, Chrome ma bug w sobie i nie działa zapis tekstowy, używać zapisu tekstowego(normalny może nie zadziałać, bezpieczeństwo przeglądarek).
*Skończyłem pisać te dane o 4:00, wstałem później i je poprawiałem, zrobiłem znalezisko, przepraszam za błędy.
Komentarze (154)
najlepsze
Też się uczę programować, tylko jestem 2x starszy xD
Może zdążę przed śmiercią ¯\_(ツ)_/¯
@DonislawDev: No teraz to już wiem, że stary jestem xD
Już wczoraj pisałem o Xiaomi, więcej niż 25% pobrań pochodzi z tych urządzeń ;p
Wiadome, że Xiaomi lepsze( ͡° ͜ʖ ͡°).
@a5f5c1:
( ͡° ʖ̯ ͡°).
Czyli na mnie zarobiłeś...
Ależ oczywiście :-}
#pdk
Google Play - $25 jednorazowo
Microsoft - 59 zł zwykła osoba/280 zł firma jednorazowo
Amazon Appstore - za darmo
I co najważniejsze - możesz bez problemu aplikacje na Androida tworzyć na każdym sprzęcie jaki tylko masz. Windows? Linux? Unix? Wszystko pójdzie.
100 PLN?! Dorobił się #!$%@?...
Obiecuje, iż nie zmarnuje tych 100zł na głupoty( ͡° ʖ̯ ͡°) ;p.
Normalnie bogactwo część główna.
Sumują się :-}
Niestety nawet podsumowując wszystkie gry, nie wychodzą wypłacane kwoty. Reklamy są mega słabo płatne + nieopłacalne, bo musi być całkiem sporo użytkowników, wtedy jest zysk, a jak nie ma tych użytkowników, to nie ma nic.
Dziwne, to nie powinno sumować się do 140%?
Nie ważne kto głosuje, ważne kto liczy #pdk( ͡° ͜ʖ ͡°).
Odpalam gierkę, wpisuję miasto:
wyskakuje komunikat
10/10
:-}
Radom, Sosnowiec to rozumiem, ale Łódź? Czemu dałem tam Łódź? Nie wiem.
Czyli tam najwyższą, bo mają odwrócony system ocen. Być może ktoś myślał po niemiecku.
Prawda, eh Google nawet takich rzeczy nie ogarnia(╯︵╰,) :-}.
Spoko gra działa dobrze (przeszedłem całą) ale jest... nudna, nic się nie dzieje czasami jakiś śmieszny tekst, zarzutki nie wiadomo w ogóle się je aktywuje (potem doszedłem że chyba trzeba mieć x kasy) bez clickera gra nie ma żadnego sensu bo chyba z miesiąc bym musiał klikać a prócz mnożnika nic się praktycznie nie zmienia. Praca fajnie - śmieszne teksty ale nic poza tym no i to wynagrodzenie też jest dziwnie
Pewnie jest Pan nieślubnym dzieckiem, dlatego nie podoba się Panu gra #pdk (oczywiście jest to żart).
Teraz na poważnie, nie można traktować konstruktywnej opinii w ramach "krytyki", patrzaj Pan, chciało się Panu sprawdzić grę, zagrać, następnie napisać opinię (i to sensowną), co jest dla mnie dobrą wiadomością, przecież poświęcił Pan swój własny czas, aby pomóc mi w rozwoju/tworzeniu gierek. Nic Pan z tego nie masz, a nawet jesteś Pan stratny
@bi-tek dobrze opisał bolączki tej gry. Moim zdaniem za mało czasu poświęciłeś na "cyferki" czyli na mechanikę gry. Np czas na tłumaczenie mogłeś wykorzystać właśnie na dobranie odpowiednich mnożników itd. Bo akurat ta gra miała bardzo konkretne grono odbiorców i moim zdaniem właściwie wersja anglojęzyczna jest... zbędna (chociaż to dobry sposób na poćwiczenie języka ;) a sam zaznaczasz, że twoje gry to głównie nauka). Mimo wszystko nadal z uporem maniaka próbuję
Zapraszam do obserwowania tagu #donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Lista <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Gra posiada też własny tag #donislawmirkowanieclicker <-- obserwuj
Przypominam też, iż jeśli ktoś chce