Powiązane (7)

  pokaż (4) 
  • Reklamy Google

  • Qlfon +87  

    Sami ich wybraliście...

    pokaż komentarz
    Qlfon
  • aberazioon +15  

    @Qlfon: big plus k%%$aaaaaaa!! Szczera prawda o Polakach...

    pokaż komentarz
    aberazioon
  • armon +10  

    @Qlfon: ja ich nie wybierałem...

    pokaż komentarz
    armon
  • aberazioon +3  

    @Qlfon: zadecydował niestety miejski "motłoch". Niby mieszczanie wykształceni a głosują wg kryterium "bo komor będzie miał ładniejszy wizerunek i prezencję".

    pokaż komentarz
    aberazioon
  • MetalGods +2  

    @armon: ja też nie

    pokaż komentarz
    MetalGods
  • cabis +59  

    a potem się dziwią że ludzie kombinują i rejestrują firmy na Cyprze i ch!% wie gdzie aby nie w Polsce, żeby było taniej...

    pokaż komentarz
    cabis
  • BrzydkiBurak +22  

    @cabis: Zegnaj vacie! Witaj Delaware!

    pokaż komentarz
    BrzydkiBurak
  • qbawolny +187  

    bawi mnie stwierdzenie w tekście, że podwyżka nie będzie miała wpływu na ceny żywności.
    Jestem piekarzem, zarabiam np. 2000 zł netto i utrzymuję za to rodzinę.
    Skoro wszystko co potrzebuję (odzież, opłaty za mieszkanie, wywóz śmieci) drożeje, to ja też muszę podwyższyć cenę tego co produkuję.
    Gospodarka to układ naczyń połączonych...
    dlaczego my to widzimy, a oni nie?

    pokaż komentarz
    qbawolny
  • baca19 +66  

    @werniks: Nie? Czyli to handlarz/producent pokryje nam tą podwyżkę z własnej kieszeni?

    pokaż komentarz
    baca19
  • suckinsyn 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    suckinsyn
  • Pozytywnie +55  

    @qbawolny: dlaczego my to widzimy, a oni nie?
    Oni to widzą. Tylko muszą chociaż się starać zamydlić ludowi oczy jakimiś bredniami.

    pokaż komentarz
    Pozytywnie
  • Mete +13  

    tyle ze ich to gowno obchodzi bo nawet z podatkiem 75% nadal beda zarabiac te 10tys miesiecznie ...

    pokaż komentarz
    Mete
  • lol_wut +52  

    @Mete: 10tys miesiecznie ...

    gdyby polityk zarabiał taką głodową sumę to nikt by się do polityki nie pchał :)

    pokaż komentarz
    lol_wut
  • mack23 +19  

    @qbawolny: za każdym razem jak rząd komuś coś zabiera, najpierw tłumaczy że te pieniądze będą dobrze zainwestowane, że poruszą gospodarkę i że w ogóle będzie super. Zastanawiam się tylko którzy d!#!%e w to wierzą? Tak na prawdę choćby zabrali nam 90% to te pieniądze znikną w biurokratycznej czarnej dziurze. Jak powiedział Cygan "banda złodziei, decydentów k!##a".

    Ale patrząc obiektywnie jaki naród taki rząd, przecież to ludzie ich wybrali. Zresztą większość wyborców nawet teraz dała by sobie odciąć rękę za PO.

    pokaż komentarz
    mack23
  • matips +1  

    @baca19: Polski język trudna język? Ceny netto by się nie zmieniły.Czyli składniki takie jak mąka, woda itd. wykorzystywane w przedsiębiorstwie. Za to zanim sprzedasz coś klientowi to cena wzrasta o 22% (planowane 25%) i zostaje ukradzione. Za to qbawolny wieszczy nam wzrost inflacji.

    pokaż komentarz
    matips
  • Dolomedes -1  

    @mack23: To był pozorny wybór.

    pokaż komentarz
    Dolomedes
  • baca19 +3  

    @matips: Co ma język polski do ekonomii? Masz rację pomyliłem się, mea culpa, biję się w pierś i przepraszam.

    pokaż komentarz
    baca19
  • suckinsyn -2  

    Zaminusowaliście na śmierć gościa, który miał racje - na dodatek przedstawił ją w zabawny sposób. Dla niektórych jak widać niezrozumiały.

    plusik trupie

    pokaż komentarz
    suckinsyn
  • krzysiekmac 0  

    @suckinsyn: prawidłowa??? nieprawidłowa uzasadnienie: (jednostki, ceny i sztuka tworzenia chleba podane przykładowo)

    piekarz kupuje mąkę za 1zł netto, 1.22 lub 1.25 brutto odpowiednio dla 22% i 25% VAT
    w magiczny sposób tworzy z mąki chleb i sprzedaje go za 2zł netto, 2.44 lub 2.50 brutto

    zysk netto na jednej sztuce chleba 1zł
    od VATu przychodu odejmuje VAT rozchodów czyli 0.44 - 0.22 = 0.22, lub 0.50 - 0.25 = 0.25 i tą kwotę oddaje Państwu - jak widać 3gr drożej kosztuje go wyprodukowanie jednej sztuki chleba na wyższym VAT. Jest to w maksymalnym uproszczeniu dla ludzi którzy "nie są na swoim", aby dla wszystkich było zrozumiałe.

    oczywiście piekarz jest też zwykłym człowiekiem i tak samo ma mieszkanie, samochód i kupuje setki innych dóbr prywatnie, nie wrzucając w koszty funkcjonowania firmy, a wraz z wyższym podatkiem VAT, za to wszystko zapłaci więcej.

    pokaż komentarz
    krzysiekmac
  • MQs 0  

    @krzysiekmac: 3gr to kwota która stanowi część podwyżki ceny dla konsumenta (z 2,44 na 2,50). VAT jest rozdzielony proporcjonalnie pomiędzy płatników - tutaj: 50/50 - pozostałe 3gr tej podwyżki odprowadzi do US młynarz.

    pokaż komentarz
    MQs
  • suckinsyn -1  

    @krzysiekmac: Wytłumaczę Ci w języku lakonicznym dlaczego sens komentarza werniksa był trafny.

    Biorąc pod uwagę definicje cenny netto produktu - VAT nie jest jego częścią. Rzeczywiście w procesie produkcji, pośrednictwa cena netto wzrośnie z racji podwyższenia stawki kupna/sprzedaży - jednak w tym całym "żarcie" nie o to chodziło, aby spierać się o rzeczywistą istotę netto, a samą definicję.

    pokaż komentarz
    suckinsyn
  • krasecz 0  

    @Mete: Mam w swojej rodzinie osobe , która jest politykiem nie bede mówił na jakim stanowisku jest ale powiem to tak z tego co mi wiadomo poseł/senator dostaje od PAŃSTWA ok 10 tys. zł z czego ma utrzymać swoje biuro/biura + urzedników ( sekretarki i inne p##$%!$y) oraz sprzed który jest potrzebny do prowadzenia takiej działalnosci czyli drukarki,papier do drukarek, itp. Posiedzenia sejmu i senatu ,są raz/ 2 razy w tygodniu które trwaja ok 4 dni. Poza tymi posiedzeniami maja liczne wyjazdy a także w tych biurach przyjmuja interesantów. Wiec powiem wam tak 10 tys. zł to granice normy że tak sie wyraże..
    Jak by to wyglądało gdyby czołowe osoby w kraju jeżdziły polonezami lub mieli szmaciane garnitury. Państwo im tego nie za pewni więc kupuja to ze swoich pieniedzy czyli z tych 10 tys. zł.
    Nie chce tu nikogo bronić ale jest to wysokie stanowisko w państwie więc jest dobrze opłacane.
    Jest wielu polityków którzy robią wiele dobrego ale sie nie wyrózniaja z wielkiego podium kabareciarzy typu Palikot itp. i Ci politycy zasłużyli sobie na każda złotówke. Tyle jeśli chodzi o te 10 tys. zł.

    PS: Mete wiesz co to podatek VAT? Więc nawet dla Ciebie te Twoje 75% nie obnizy pensji..

    pokaż komentarz
    krasecz
  • adakli -1  

    @qbawolny: Naszej 'lewicy' przy władzy zalecam mniej walczyć z kk a więcej oszczędzać, polecam tekst
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80649,8098289,Wlk__Brytania__ciecia_rzadowych_wydatkow_nawet_do.html
    A o podnoszeniu podatków radzę zapomnieć.

    pokaż komentarz
    adakli
  • Errad +1  

    @krasecz:
    PS: Mete wiesz co to podatek VAT? Więc nawet dla Ciebie te Twoje 75% nie obnizy pensji..
    Alez oczywiscie, ze obnizy- wartosc nabywcza drastycznie zmaleje, przez co pieniadze stana sie mniej warte. Kiedy ceny wzrastaja to maleje wartosc nabywcza, a kiedy ceny wzrastaja przez panstwo, wzrastaja ceny kompletnie wszystkiego- to nie byle podwyzka, ktora mozna ominac kupujac tansze produkty bo tansze produkty tez zdrozeja, zdrozeja tez koszta pracy i poza wartoscia nabywcza zmaleja bezposrednio pensje, co pewnie odciagnie od Polski inwestorow i znowu bedzie spore bezrobocie, a dla bezrobotnych zasilki z budzetu panstwa i zrobi sie jeszcze wieksza dziura, ktora pewnie beda probowali latac podwyzka podatkow.
    Rzad w zamian pewnie zacznie manipulowac stopa procentowa tak zeby kazdy obywatel mogl pozwolic sobie na kredyt. Gdyby nie kredyty to w tym Panstwie nie daloby sie zyc, a kredyty to przeciez wyimaginowane pieniadze. Albo po prostu dodrukuja kilka miliardow zeby ludzie nie marudzili.
    Teraz jestem stuprocentowo pewien, ze Polska zbankrutuje. Pytanie tylko kto przejmie wladze- Unia czy znajdziemy sobie przywodce? Stawialbym na Unie- nastepne zabory juz blisko.

    pokaż komentarz
    Errad
  • werniks 0  

    @baca19: Gdybyś miał lekkie pojęcie o podatku VAT to nie pisałbyś niedorzeczności.

    pokaż komentarz
    werniks
  • dyszkadlaciebie +50  

    Całkiem możliwe, że to celowy zabieg: wprowadzić na wokandę temat podwyżki podatków, a potem łaskawie oficjalnie obwieścić, że jednak zostaną na starym poziomie. Wtedy rząd będzie taki liberalny, dobry, a wszystkim będzie się żyło lepiej, choć tak samo.

    pokaż komentarz
    dyszkadlaciebie
  • pandora72 +9  

    @dyszkadlaciebie:
    Ciekawy plan, ale jednak czuje w kościach że bedzie tak:

    Całkiem możliwe, że to celowy zabieg: wprowadzić na wokandę temat podwyżki podatków, a potem łaskawie oficjalnie obwieścić, że jednak zostaną na starym poziomie a tylko nieznacznie bo o 15% :) podnieść składki zdrowotne czy emerytalne lub dołożyć na coś akcyzę . Wtedy rząd będzie taki liberalny, dobry, a wszystkim będzie się żyło lepiej niż mogłoby być. I znów ich wybiorą.

    pokaż komentarz
    pandora72
  • Siedemsetter +5  

    @pandora72: przy czym podwyżki dopiero po wyborach.

    pokaż komentarz
    Siedemsetter
  • pandora72 +3  

    @Siedemsetter:
    No ba!

    pokaż komentarz
    pandora72
  • juzwa +24  

    pomysł ten był zapodal niejaki Witold Modzelewski tuż po powodzi
    dla niezaznajomionych z tematem otóż pan ów najpierw wprowadził w Polsce VAT a potem za grube pieniądze szkolił jak ten VAT omijać
    pewnie podwyżka nie będzie tylko podwyżką, ale ogólnie zmianami w przepisach

    ciekawe ile na tych zmianach zarobi pan Modzelewski

    pokaż komentarz
    juzwa
  • Halik +243  

    a w podstawówce na lekcjach historii myślałem ze dziesięcina była strasznym zdzierstwem :]

    pokaż komentarz
    Halik
  • leopard +174  

    @Halik: Kiedyś pan zabierał chłopu 10% jego dochodu, teraz łaskawie panujące państwo pozwala nam zachować 10% naszych dochodów.

    pokaż komentarz
    leopard
  • GlobalneOcieplenie +121  

    @Halik:
    Przed I WŚ w Austro-Węgrzech a dokładniej w zaborze Austriackim ludzie narzekali że są gnębieni ogromnymi podatkami. Podatek dochodowy 12% ( VAT 0, Akcyza 0).

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • leopard +23  

    @GlobalneOcieplenie: stąd też tzw. bieda galicyjska.

    pokaż komentarz
    leopard
  • GlobalneOcieplenie +55  

    @leopard:
    Pan nie zabierał chłopu 10%. Pańszczyzna od łana wynosiła 2-4 dni na komin. Czyli jeśli w rodzinie były 2 osoby dorosłe to ich podatek wynosił 1 do 2 dni w tygodniu ( 6 dni) a więc 1/6 do 2/6 (16% do 33%) . Pańszczyzna była czymś w rodzaju opłaty za dzierżawę. Dziesięcina to był podatek kościelny odprowadzany na ziemiach należących do Kościoła lub jemu podległych.
    Więc sumując to było tak. Najpierw szło się odpracować u Feudała ten dzień czy dwa a potem pracowało się na u siebie na polu i z tego co zebrałeś odprowadzałeś dziesięcinę.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • le_vampire +106  

    boję się co będzie za 100 lat, ludzie będą oddawać całą pensję, a rząd będzie wysyłał paczki z żywnością?

    pokaż komentarz
    le_vampire
  • ZdzisiekPoranny -8  

    @Halik: _a w podstawówce na lekcjach historii myślałem ze dziesięcina była strasznym zdzierstwem :] _
    No to chyba było zanim się dowiedziałeś o podatkach w nowoczesnych państwach (mam nadzieję że nie stało się to poprzez przeczytanie powyższego artykułu).
    Trzeba też pamiętać że dla chłopów jest teraz o tyle lepiej że swego czasu musieli odrabiać pańszczyznę i oddawać dziesięcinę na kościół. Teraz nie płacą podatku dochodowego i ZUS a jedynie minimalny podatek gruntowy i składkę KRUS. Dziwię się tylko czemu PSL nie protestuje przeciw podwyżce VAT ? Przecież to jedyny podatek jaki muszą płacić tak mieszkańcy miast jak i chłopi. PSL powinien namawiać do podwyżek podatku dochodowego zamiast VAT.

    pokaż komentarz
    ZdzisiekPoranny
  • toruogiwara +9  

    @GlobalneOcieplenie: A o rodziny z dwoma osobami dorosłymi można się było potknąć na każdym kroku... tia... Pańszczyzna była od chałupy/rodziny a nie od chłopa, a rodziny 2+2 to wtedy była wyjątkowa rzadkość.

    pokaż komentarz
    toruogiwara
  • 100piwdlapiotsza +25  

    @Halik: wszyscy powinniście się wstydzic . przecież tusk chce tylko przyznac premie biednym użędnikom. są wakacje a naszych parlamentarzystów niestac nawet na wyjazdy zagraniczne musza dziadowac na mazurach lub na bałytkiem
    http://pb.pl/4/a/2010/07/27/Poselskie_wakacje_czyli_Baltyk_i_Mazury
    do tego niezbędne jest utwożenie przynajmniej 2 nowych ministerstw bo za zwycięstwo komoroskiego trzeba nagrodzic odpowiednie osoby a brakuje stołków do obsadzenia .... a wy nie moralni i bezduszni internauci nie chcecie pomóc. moim zdaniem powinniśmy zbierac podpisy pod interpelację narzecz podniesienia vatu do 30 % wydaje mi się także że rząd powinien także podnieśc akcyzę na papierosy, paliwa i alkochol ... przecież i tak różnica cen tych produktów w Polsce i na zachodzie jest ogromna a i tak będziemy z czasem unifikowac ceny to dlaczego nie zrobic tego teraz i rząd się ucieszy i załatamy dziurę budżetową oczywiście jeżeli jeszcze coś zostanie po zakupie limuzyn i opłaceniu owych podwyżek i premii ....
    to jak pomożemy ?

    pokaż komentarz
    100piwdlapiotsza
  • chanelzeg +2  

    @Halik: Dziesięcina nie była jedynym podatkiem w średniowieczu, a jednym z kilku kilkunastu, w zalezności od kraju czy okresu w średniowieczu.

    pokaż komentarz
    chanelzeg
  • jfrost -2  

    @leopard:

    pokaż komentarz
    jfrost
  • joker1999 +7  

    @leopard: Hej, ale za to masz dużo rzeczy za darmo: opiekę medyczną, przedszkola, szkoły podstawowe, licea, studia, bezpłatne autostrady, full kasy jak cię zwolnią, dużą emeryturę. A nie masz?

    pokaż komentarz
    joker1999
  • IuDeXuS -2  

    @joker1999: o jakich autostradach mówisz?

    pokaż komentarz
    IuDeXuS
  • Bexftk +6  

    @IuDeXuS: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2561982

    pokaż komentarz
    Bexftk
  • krzysiekmac -4  

    @joker1999:
    - za opiekę medyczną płacisz, część Twojego podatku dochodowego na to idzie
    - szkoły podstawowe, licea, studia - za książki płacisz kilkaset złotych, lekcje prywatne w szkole, ksero, samorząd szkolny, komitet rodzicielski, nie ma darmowej edukacji, a wg. mnie studia powinny być jeszcze dodatkowo płatne za semestr, od razu mniej wiecznych studentów byłoby.
    - bezpłatne autostrady - nie wiele takich w Polsce, a jak płatna to co chwila remonty i jeden pas ruchu czynny
    - full kasy jak cię zwolnią - przyznaj się, politykiem jesteś?
    - dużą emeryturę - no chyba nie z ZUSu.

    Analizując Twoją wypowiedź, dochodzę do wniosku, że nie mieszkasz w Polsce.
    Jeżeli urodziłeś się w 1999 to nie wiele wiesz o życiu...

    pokaż komentarz
    krzysiekmac
  • IuDeXuS -1  

    @Bexftk: mój błąd. Widać zawaloną nockę.

    pokaż komentarz
    IuDeXuS
  • Mimfor +2  

    @powyżej: gangsterski spam.

    pokaż komentarz
    Mimfor
  • adakli 0  

    Naszej 'lewicy' przy władzy zalecam mniej walczyć z kk a więcej oszczędzać, polecam tekst
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80649,8098289,Wlk__Brytania__ciecia_rzadowych_wydatkow_nawet_do.html
    A o podnoszeniu podatków radzę zapomnieć.

    pokaż komentarz
    adakli
  • Kaczypawlak 0  

    @toruogiwara: nie ma to jak wiadomość od kogo, kto tam był i wszystko wie, na ten temat ;P Co dziadku? ;P

    pokaż komentarz
    Kaczypawlak
  • kminu -1  

    @joker1999: Taa, tak samo darmowe jak "darmowe minuty"... płatne w abonamencie. Tylko, różnica jest taka, że operatora GSM możesz wybrać albo w ogóle z telefonii komórkowej nie korzystać, a co za tym idzie za nią nie płacić.
    Poza tym większość rzeczy, które wymieniłeś i tak jest dodatkowo płatna i na dodatek gównianej jakości.

    pokaż komentarz
    kminu
  • jast 0  

    @joker1999: Ale za to ochrona była skuteczniejsza. Takie dresy poszłyby na gałąź robić za karmnik dla ptaszków.

    pokaż komentarz
    jast
  • artiee 0  

    @kminu: czytam i nie wierzę..... Dla wszystkich którzy nie zajarzyli wypowiedzi joker1999 powielam link
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2561982

    pokaż komentarz
    artiee
  • pjwroc 0  

    @joker1999: chyba sobie kpisz człowieku !
    Za gównianą opiekę medyczną, propagandowe patologiczne szkoły, dziadowskie studia i dziurawe drogi płacimy grubo z naszych podatków. Pewnie nie pracujesz, to zapytaj mamy i taty na ile państwo ich rucha co miesiąc.

    pokaż komentarz
    pjwroc
  • KoszkaArmageddon +12  

    opodatkować polski Kościół!

    pokaż komentarz
    KoszkaArmageddon
  • snicer +9  

    Bełdyga poinformował, że podwyżki VAT nie muszą nastąpić 1 stycznia, nie ma formalnych przeszkód, by doszło do nich w trakcie roku. "To wynika z konstrukcji tego podatku, który jest rozliczany miesięcznie" - wyjaśnił.

    Oooo przepraszam. VAT można rozliczać kwartalnie.

    pokaż komentarz
    snicer
  • ShooleR +1  

    @snicer: pomylił jeszcze % z punktami procentowymi. Ktoś jeszcze jakieś kwiatki znalazł?

    pokaż komentarz
    ShooleR
  • NieruchomyPoruszyciel +9  

    Po ćwiartce na głowę. Kiedy będzie 0,7 ?

    pokaż komentarz
    NieruchomyPoruszyciel
  • Daozi +8  

    @NieruchomyPoruszyciel: Od razu przyniosą litra.

    pokaż komentarz
    Daozi
  • aberazioon +8  

    Podwyżka VAT to bezpośrednia droga do redukcji populacji i wzrostu obciążeń emerytalnych.

    pokaż komentarz
    aberazioon
  • xaliemorph +1  

    @aberazioon: Dokładnie. Właśnie dlatego ta wiadomość mnie tak irytuje. Narzekają na brak kasy ale jednocześnie gotują sobie Bangladesz (w kwestii zamożności państwa) bo skutecznie zniechęcają ludzi do posiadania dzieci. To kto będzie robił w przyszłości na państwo?!? Naściągamy sobie mahmutów i innych arabusów?!? Czy nasi politycy są aż tak dalece i d%%#!nie krótkowzroczni?!? Jak tak dalej pójdzie wychowam jakiegoś brytola a nie polaczka.

    pokaż komentarz
    xaliemorph
  • belzebup +8  

    Mnie zastanawia, jak długo ten system jeszcze pociągnie. Ile zdołają jeszcze z nas wydoić, zanim ludzie się wk!%!ią i pójdą z widłami na sejm. I ile wtedy będzie wynosił sumaryczny podatek 99,7% ? Bo co do tego, że to wszystko prędzej czy później upadnie, nie mam wątpliwości. Mam tylko nadzieję, że stanie się to jak najszybciej. 200 lat temu chyba najwięksi wizionerzy nie wpadliby na to, że kiedyś świat będzie tak pop!%$!#%ony.

    pokaż komentarz
    belzebup
  • leopard +131  

    'Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy.'
    Alexis de Tocqueville

    pokaż komentarz
    leopard
  • sncf +65  

    i znowu przyjda polacy do sklepu i powiedza:

    ....co ??? ile ??? to ja mam to za ......2x taniej w usa itd
    ty zlodzieju itd

    tak to jest nagroda za to ze tylko 400tys ludzi zaglosowalo na JKM, to czeka kazdego sprzedawce uczciwie sprzedajacego i placacego kazde! kosmiczne podatki wyborcow reszty "społeczeństwa"

    pokaż komentarz
    sncf
  • Ujek +84  

    Proponuję VAT 50% - socjaliści z PO będą mogli jeszcze więcej kraść

    pokaż komentarz
    Ujek
  • sh4rx +54  

    @Ujek: jacy socjaliści? socjaliści z założenia wykorzystali by wzrost podatku żeby zainwestować w biednych.
    tutaj przyznam racje JKM: to jest po prostu mafia, organizacja przestępców

    pokaż komentarz
    sh4rx
  • Daozi +32  

    @Ujek: Ja myślę, że to tylko kwestia czasu kiedy PO wprowadzi VAT 100%. I do tego każdy obywatel będzie musiał robić członkom tej partii laskę.
    Wybaczcie poziom ale czy naprawdę nie uważacie, że może warto by załatwić z nimi sprawę jak górnicy? Pod sejm i najlepiej wp%%$$%!?
    Wiem, że to naiwne ale tak barbarzyńskich rządów nie mieliśmy już dawno. Myślę, że nawet za Millera nie było wiele gorzej. Frustrujące :/

    pokaż komentarz
    Daozi
  • MajkiFajki +14  

    @sh4rx: Socjaliści w nikogo nie inwestują - socjalistami z definicji byli Hitler, Stalin, Mao - oni inwestowali w biednych?

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • mrpyo +16  

    @sh4rx: Wiesz, wszystko zależy od definicji "biednych". Widocznie za biednych PO uznaje swoje rodziny i znajomych...

    pokaż komentarz
    mrpyo
  • dyerjaymaker +6  

    @Ujek: ja Ci proponuję nie pisać pierdolonym BOLDEM (za kazdym k###a razem)

    pokaż komentarz
    dyerjaymaker
  • b4rt3k007 -5  

    @leopard: 'Lubię placki'
    Johny Bravo

    pokaż komentarz
    b4rt3k007
  • chanelzeg -1  

    @Ujek: Szkoda tylko że autor nie odróżnia słów 'byłby' od 'będzie'. A piszą, że TVN manipuluje.

    pokaż komentarz
    chanelzeg
  • maplek +1  

    @mrpyo: no ba, za biednych umyslowo

    pokaż komentarz
    maplek
  • Krakau +7  

    @MajkiFajki: Hitler inwestował, wprowadził masę różnych ustaw socjalnych na przykład refundację części kredytu, jeśli rodzina jest wielodzietna, rozbudował autostrady. Nie, żebym pochwalał nazizm albo coś.

    pokaż komentarz
    Krakau
  • MajkiFajki -6  

    @Krakau: Nosz k$$!a - bez komentarza.

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • adakli -1  

    @leopard: Naszej 'lewicy' przy władzy zalecam mniej walczyć z kk a więcej oszczędzać, polecam tekst
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80649,8098289,Wlk__Brytania__ciecia_rzadowych_wydatkow_nawet_do.html
    A o podnoszeniu podatków radzę zapomnieć.

    pokaż komentarz
    adakli
  • Tryl +1  

    @MajkiFajki: zorientuj się w sytuacji Niemców w roku powiedzmy 1929 i 1939... jeśli chodzi o stopę życia to Hitler coś tam jednak dla tych biednych zrobił..

    pokaż komentarz
    Tryl
  • MajkiFajki +3  

    @Tryl: No właśnie zamiast siedzieć na RedTube lubię sobie czytać podręczniki historii i jestem zszokowany, jak można tak p!%#%!!ić. To co Hitler i NSDAP zrobiły własnemu narodowi to coś okropnego.

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • Kaczypawlak +1  

    @Ujek: gratulacje, właśnie zostałeś wybranym na potencjalnego kandydata na premiera. W celu wzięcia udziału w finale walki o ten stołek zapraszamy na Wiejską w Warszawie.

    pokaż komentarz
    Kaczypawlak
  • KochanekAdmina 0  

    @MajkiFajki: A nikt ci nie mówił że historię piszą zwycięscy? Nie wiem czy zauważyłeś w współczesnych książkach nie ma nic na temat wielu zbrodni wojennych popełnionych przez aliantów, a jak k#$$a myślisz że w czasie WOJNY my byliśmy tymi ultra dobrymi którzy pokonali niemców miłością to masz spaczone pojęcie świata. Druga wojna światowa w książkach to teraz., hitler, hitler, hiler, stalin, hitler, gdzieś tam dwie bomby atomowe w japoni, ale to nie istotne, hilter, stalin. Mało się mówi o Amerykańskich praktykach, a zrzut bomb atomowych bo jakby nieistotny fakt, bo jakby nie było wojne wygrało USA to historia jest napisana, że USA przypadkowo to zrobiło i w sumie nic sie nie stało i nie warto o tym gadać (ale o perl harbor to do dziś hipokryci wspominają)

    pokaż komentarz
    KochanekAdmina
  • MajkiFajki 0  

    @KochanekAdmina: No, bombardowanie Tokio to już klasyk:) Bez kitu, palili cywili żywcem. Ale zbrodnie wojenne to jedno, ale ideologia socjalistyczna i jej efekty to co innego.

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • Jarek +4  

    "[...] podwyżka w tej skali to rozwiązanie skrajne, a rząd może wybrać lepszy wariant zmian w VAT."

    Czyli, tak czy siak, nam zabiorą...

    pokaż komentarz
    Jarek
  • pandora72 +9  

    @Jarek:
    A d$$!%e i tak na nich zagłosują, bo Polak kocha być ruchany w dupę.

    pokaż komentarz
    pandora72
  • Daozi +20  

    @pandora72: Nie dlatego. Dlatego, że Polacy jako społeczeństwo są bardzo głupi i niedojrzali. Nie dorośliśmy (jako naród) do demokracji. Zaminusujecie mnie pewnie bo to za ostre słowa ale proszę was: postarajcie się przez chwilę obiektywnie je ocenić.
    Btw.: Piłsudski w 1926 r. też doszedł do wniosku, że demokracja nie jest dla nas. Bardzo wiele się pod pewnymi względami nie zmieniło u nas.

    pokaż komentarz
    Daozi
  • neplah 0  

    @Daozi: Czyli trzeba namówić JKM do przewrotu. W końcu historia lubi się powtarzać.

    pokaż komentarz
    neplah
  • pandora72 +39  

    I Boni tradycyjnie zwala na PIS że to ich wina bo obniżyli podatki a nie ich własna że zarządzają nieudolnie państwową kasą i zadłużają nas na kolejne miliardy na administrację.
    No masakra.

    pokaż komentarz
    pandora72
  • Promozet1 +2  

    @pandora72: tak naprawde na administracje nie idzie wcale tak duzo.

    Zobacz sobie ile wynoszą doplaty do ZUSu, FUSu i KRUSu. To sa dopiero astronomiczne kwoty

    pokaż komentarz
    Promozet1
  • pandora72 +1  

    @Promozet1:
    To też ,
    dodatkowo przypominam że na Eureko poszło od wszystkich o ile pamiętam ponad 4 miliardy euro łącznie. A to jest jedna instytucja! do tego zagraniczna .

    Co do Zus to ludzie muszą dostawać swoje emerytury bo płacili składki.Żadna łaska.
    Natomiast dopłaty do obsługi tych instytucji to jest wałek na całego.I oczywiście zarządzanie ta kasą.

    pokaż komentarz
    pandora72
  • Promozet1 +2  

    @pandora72: Eureko to katastrofa

    Tak wiem, emerytury sa konstytucyjnie gwarantowane. A dwa nie wszyscy płacili. Górnicy chociażby. Nie płacili składek za komuny a dostają emeryturę. Albo chociażby CI którzy poszli na wcześniejsza emeryturę. Malo naskładali składek a teraz trzeba im wypłacać. Za dużo przywilejów emerytalnych. Przecież Polska jest, biorąc pod uwagę średni wiek przechodzenia na emeryturę najbogatszym kraje w UE. Nigdzie w Europie nie ma takich młodych emerytów.

    pokaż komentarz
    Promozet1
  • pandora72 +4  

    @Promozet1:
    No nie tak,
    za komuny nikt nie płacił składek bo składki po prostu zostawały w kasie Państwa a wypłata na kwitku była w zasadzie kasa netto bo zakłady były państwowe.Więc nie dotyczy to górników ale wszystkich innych.
    Wcześniejsza emerytura to znacznie mniejsza emerytura a już na pewno znacznie mniejsza niż na zachodzie.
    Górników i służby mundurowe natomiast charakteryzuje to że dostają te emerytury bardzo wysokie i znacznie wcześniej niż inni.

    Co do młodych emerytów to sądzę że najwięcej jest ich w Kuwejcie ,San Marino , nie wiem jak Emiraty Arabskie.
    Jak ktoś zarobi (lub dostanie w spadku) 10 milionów dolarów w wieku 20 lat lub ma tyle na prywatnym koncie ubezpieczeniowym to trudno żeby pracował jak nie musi .

    pokaż komentarz
    pandora72
  • Sam-ils +3  

    Żyjemy tylko dzięki technice, a marnujemy tak wiele.

    pokaż komentarz
    Sam-ils
  • kingofmetal +3  

    Trzeba przejść do konspiracji

    pokaż komentarz
    kingofmetal
  • feuerfest +3  

    Niech zniosą podatek dochodowy i trzymaja się tylko VAT jeśli jest taki zaj#%iscie ściągalny

    pokaż komentarz
    feuerfest
  • PabloFBK +3  

    ni h##a paskudy !

    pokaż komentarz
    PabloFBK
  • Zenon_Zabawny +57  

    Tylko 25? Na więcej Was nie stać? Dalej chłopaki - jeszcze 5! Jeszcze 5! :)

    pokaż komentarz
    Zenon_Zabawny
  • cabis +42  

    @Zenon_Zabawny: weź bo jeszcze jakiś polityk to przeczyta i nie załapie ironii....

    pokaż komentarz
    cabis
  • 11mariom +5  

    @Zenon_Zabawny: Ciii! Bo jeszcze na poważnie to wezmą.

    pokaż komentarz
    11mariom
  • slawek22 +2  

    @koniczynek: No co ty. Polak potrafi :)

    pokaż komentarz
    slawek22
  • suckinsyn +56  

    Z moich obliczeń wynika, że podwyższenie podatku vat do 52%. Dałoby budżetowi dodatkowe 150 mld zł. Pieniądze te można by spożytkować na zakup satelity dla ITI, bo stadion za publiczne pieniądze już mają.

    Politycy nie zdają sobie sprawy, że podwyższając podatki prowokują tylko społeczeństwo do strajków - jeszcze nie nauczyli się dezinformacji rodem z PRL szerząc mit przyspieszenia gospodarczego. Podwyżka VAT oznacza zmniejszenie siły nabywczej, mniej dóbr kupimy, będą mniejsze obroty, będą zwolnienia, mniejsze wpływy do budżetu z podatku dochodowego, a także ucieczka w szarą strefę i wiele innych negatywnych zjawisk. Co za tym idzie ? Straci na tym budżet, ja, Ty i nawet pijaczek zza rogu. Każdy.

    pokaż komentarz
    suckinsyn
  • ZdzisiekPoranny -1  

    @suckinsyn:
    Politycy nie zdają sobie sprawy, że podwyższając podatki prowokują tylko społeczeństwo do strajków
    No nie pamiętam kiedy "społeczeństwo" protestowało przeciw podwyższeniu podatków. Protestuje przeciw mniejszym dotacjom, przeciw mniejszym przywilejom czy też prywatyzacjom. Każda reforma budżetu mająca na celu zmniejszenie wydatków jest oprotestowywana. Politykom zostają już tylko podatki.

    pokaż komentarz
    ZdzisiekPoranny
  • frastrat +5  

    @suckinsyn: O tak, prowokują nas do protestów - to gdzie organizujemy na nk czy Facebooku ;)
    I tak ogłoszą w komunikacie że przez rządy PIS, kryzys i bobry musimy wprowadzić plan wyjątkowy i ciemny lud to kupi. Na prawdę myślicie, że ludzie zaczną wychodzić na ulice ?

    pokaż komentarz
    frastrat
  • GlobalneOcieplenie +14  

    @suckinsyn:
    W temacie PRL to będzie można odświeżyć stare dowcipy.
    Np. Co to jest jaszczurka ? Krokodyl po reformie podatkowej PO.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • smk666 +6  

    @GlobalneOcieplenie:
    Przydałoby się zebrac tak z 2 miliony ludzi którzy maja tego juz dosyć i ruszyć na ten cyrk na wiejskiej. Co by zrobili, zaczęli by do nas strzelać?! A nawet gdyby, to choćby cała armia ruszyła z odsieczą taka masa ludzka wyrwała by im karabiny gołymi rękami... Ale nie, najlepiej protesty na fejsbuku zakładać, na pewno ktoś się przejmie.

    pokaż komentarz
    smk666
  • brx -5  

    @smk666: spoko, fajnie sie nabijac samemu nic nie robiac.

    pokaż komentarz
    brx
  • smk666 +4  

    @brx:
    Skąd twierdzisz, że nic nie robię? Zajmuję sie chociażby uświadamianiem najbliższemu otoczeniu jak są dymani w dupę. Wyobraź sobie, że większość ludzi z którymi mam styczność naprawdę jest tak zmanipulowana, że na przedstawienie prawdy o wszystkich obciążeniach podatkowych otwierają gęby ze zdziwienia, po czym twierdzą że ich robię w ch$!a bo to jest niemożliwe... Tak samo jest z porównaniem ZUSu i prwatnego funduszu (1mln oszczędności vs 6tyś. zasiłku pogrzebowego), z cenami benzyny, akcyzą... Wielu ludzi naprawdę jest nieświadoma tego, że w cenie benzyny połowa to podatki, czy że koszt jaki ponosi pracodawca gdy masz 2500zł na rękę to ponad 4000zł... Mam wrażenie że ludzie nei potrafia liczyć - przykładowo kolega zrozumiał i uwierzył ze jazda na LPG jest tańsza od PB95 jak mu zrobiłem kolorową tabelkę i wykres, jak po prostu tłuamczyłem, odp. cyt. "Niemożliwe". Kraj wspaniały, tylko ludzie ch$!e (i idioci).

    pokaż komentarz
    smk666
  • brx +1  

    @smk666: good for you! a ktos inny robi to za pomocą FB czy NK. Jaka różnica?
    Nie ma się co nabijać, portale społeczne to siła. Wbrew pozorom.

    pokaż komentarz
    brx
  • cysioland 0  

    @brx: Na ulicę wyjść trzeba. Portale mogą nam znacząco ułatwić skoordynowanie działań.

    pokaż komentarz
    cysioland
  • KindOfBlue +24  

    Tytuł na Onecie: Eksperci: VAT w wysokości 25 proc. byłby najwyższy w Europie
    Tytuł na Wykopie: Najwyższy VAT (25%) będzie w Polsce

    Podstawa merytoryczna artykułu: Wtorkowa "Rzeczpospolita" napisała natomiast, że rząd ma już analizy, z których wynika, że podwyżka podatkowej stawki VAT z 22 proc. do 25 proc. dałaby budżetowi dodatkowo ok. 15 mld złotych

    A podobno manipulacja to tylko w GW i TVN

    pokaż komentarz
    KindOfBlue
  • thetot -5  

    @KindOfBlue: rzeczywiscie manipulacja, ale jednak nie zmienia faktu, ze skoro rzad robi analizy tego typu to nie ma pomyslu skad brac pieniadze i opcja jest realna.
    Ale i tak sadze, ze tego nie wprowadza. Zbyt lakomy kasek dla opozycji, a juz niedlugo parlamentarne, wiec tez nie ma opcji, bo popelniliby seppuku polityczne.

    pokaż komentarz
    thetot
  • leopard +1  

    @KindOfBlue:
    Jak rzad mowi ze podwyzszy podatki - to podwyzszy, jak rzad mowi ze podatki obnizy - to mowi

    pokaż komentarz
    leopard
  • extralion +24  

    jeszcze nie pracuję, ale widzę, że chcą mnie na siłę wyj##ać z tego kraju...

    pokaż komentarz
    extralion
  • blgwhi 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    blgwhi
  • blgwhi +2  

    @extralion: Nie trzeba nawet pracować, żeby poczuć vat.

    pokaż komentarz
    blgwhi
  • sok +2  

    W końcu Polska na czele! Proud to be Poland.

    pokaż komentarz
    sok
  • Kulek1981 +2  

    "Kiss my shiny, metal ass". Witaj szara strefo.

    pokaż komentarz
    Kulek1981
  • Daozi +16  

    Zaczynam rozważać emigrację zarobkową do Somalii...

    pokaż komentarz
    Daozi
  • KoniecznaKoniecznosc +40  

    http://www.lot.com/web/lot/home hmmm, Australia wygląda ciekawie.

    pokaż komentarz
    KoniecznaKoniecznosc
  • madtrexx +22  

    @KoniecznaKoniecznosc: ja tam już chyba wole być bezdomnym w Monako...

    pokaż komentarz
    madtrexx
  • job_mi +4  

    @KoniecznaKoniecznosc: ale tam jest legalna cenzura internetu

    pokaż komentarz
    job_mi
  • giftr4um +15  

    @job_mi: co ci z tego internetu jak niedlugo nikogo nie bedzie na niego stać ?

    pokaż komentarz
    giftr4um
  • hofi +1  

    @KoniecznaKoniecznosc: A wiesz jakie podatki są w Australii?

    pokaż komentarz
    hofi
  • Vinniczek +1  

    @hofi:
    Australia jest strasznie socjalistyczna,

    pokaż komentarz
    Vinniczek
  • SPGM1903 0  

    jak ktoś sie chce doedukować JAKA jest australia i znaleźć dowody na swoje tezy (lub je obalić) to spójrzcie no tu http://zycie.australink.pl/
    wiele może się wyjaśnić. gadanie "australia jest strasznie socjalistyczna" jest... pustym frazesem, niczym nie popartym. nawet jesli jest - lepiej byc tam w socjalu niż u nas. choćby ze względu na ludzi i kulturę urzędników.

    pokaż komentarz
    SPGM1903
  • restless +2  

    @hofi: Podatki w Australii są akurat dość niskie. Niedawno był na Wykopie artykuł o Nowej Zelandii, gdzie była przedstawiona jako przykład leseferyzmu. Dla porównania: dzień wolności podatkowej w Australii przypada na 22 kwietnia, w Nowej Zelandii -- 21 maja. Więc pod tym względem jest akurat całkiem nieźle. Cenzura internetu jest rzecz jasna niefajna, ale kto chce, ten ją obejdzie.

    pokaż komentarz
    restless
  • maplek +2  

    @KoniecznaKoniecznosc: Jesli ktos ma arachnofobie, lub nie lubi pelazajacych i latajacych owadow to nie polecam ;]

    pokaż komentarz
    maplek
  • hofi 0  

    @SPGM1903: Na ile te dane są aktualne
    bo niektóre to z 2002.
    Myślałem o zwianiu do nowej zelandii, a w australi podobno podobnie.

    pokaż komentarz
    hofi
  • Krakau +1  

    @KoniecznaKoniecznosc: Mi się podobają Zjednoczone Emiraty Arabskie. Jak szejkowie będą chcieli przejąć nasze łupki to zostanę tłumaczem polsko-arabskim.

    pokaż komentarz
    Krakau
  • MajkiFajki +39  

    Nie wiem o co Wam wszystkim chodzi. Ja oglądam TVN i czytam GW, a tam piszą że jesteśmy II-gą Irlandią...

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • kuba86 +2  

    @MajkiFajki:
    I przecież paliwo mamy jedno z najtańszych w Europie ...

    pokaż komentarz
    kuba86
  • r3m0 +26  

    Spokojnie panowie, do wyborów parlamentarnych nie zostało tak wiele czasu.

    pokaż komentarz
    r3m0
  • Daozi 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    Daozi
  • manwe +18  

    @ZdzisiekPoranny: Ale komentujmy fakty. Nie wiadomo jak PiS by się zachował na miejscu PO, wiadomo że oni podatek obniżyli i nie j!$nęli z takiej dziury budżetowej jaką nam funduje PO. Jedną i drugą partię bym najchętniej wysłał na Syberię, ale "mniejsze zło" już nie jest takie oczywiste jak kilka lat temu.

    pokaż komentarz
    manwe
  • radeks11 -1  

    @r3m0:
    dokładnie to chciałem powiedzieć :)

    pokaż komentarz
    radeks11
  • ZdzisiekPoranny -3  

    @manwe: Ale wyborcy muszą i biorą to pod uwagę podczas wyborów. Przez ostatnie lata całkiem dobrze poznaliśmy obie partie, więc sensowne jest przewidywanie co każda z nich zrobi w danych okolicznościach. Wiadomo że PIS za swoich rządów zablokował prywatyzację, dążył do centralizacji i nie ograniczał wydatków budżetowych. Mimo wspaniałej koniunktury w kraju i na Świecie dalej zadłużali kraj (sławna kotwica budżetowa - 30 mld zł to było 3x więcej niż za rządów Balcerowicza a niewiele mniej niż sławna dziura Bauca). Teraz mamy gigantyczny światowy kryzys. Kataklizm największy od lat 30. Warto się zastanowić jak by się zachował PIS w tej sytuacji zanim zaczniemy wieszać psy na PO.

    pokaż komentarz
    ZdzisiekPoranny
  • giftr4um 0  

    @r3m0: i znow polaczki zagłosuja PO/PiS ...

    pokaż komentarz
    giftr4um
  • Siedemsetter -1  

    @ZdzisiekPoranny: a przytoczysz może jaki dług mamy obecnie, za rządów PO zresztą?...

    pokaż komentarz
    Siedemsetter
  • ZdzisiekPoranny -4  

    @Siedemsetter: A zastanowiłeś się może jakie mamy otoczenie gospodarcze ? Że wszyscy nasi partnerzy handlowi są w potężnym kryzysie przez co siadł cały eksport (jest gorzej niż podczas kryzysu rosyjskiego w latach 90-tych) ?
    @giftr4um:
    A ty co ? Niemiaszek ?

    pokaż komentarz
    ZdzisiekPoranny
  • giftr4um +4  

    @ZdzisiekPoranny: ch$%aszek

    pokaż komentarz
    giftr4um
  • andrzej_ 0  

    @ZdzisiekPoranny: Nasi południowi sąsiedzi mają Euro i gospodarkę opartą głównie o przemysł produkcyjny (np samochodowy) podobnie jak Niemcy i reszta "Zachodniej europy",
    Polska gospodarka jest w znakomitej większości oparta o dystrybucję dóbr produkowanych w pozostałych krajach, to nic dziwnego że nas kryzys niedosięgną w takiej skali jak producentów.

    PO nie zrobiło praktycznie nic by łagodzić skutki kryzysu, a to sobie przypisują "sukces" dodatniego wzrostu gospodarczego..
    Pis z pewnością zadziałałby tak jak potrafi najlepiej, nigdy nie posądzałem ich brak dobrej woli, bardziej o pewnego rodzaju nieudolność (wynikającą z róznych przyczyn), PO natomiast nie budzi mojego zaufania, a wręcz przeciwnie.

    pokaż komentarz
    andrzej_
  • ZdzisiekPoranny -2  

    @andrzej_: Pomysłem PIS było utworzenie pakietów stymulacyjnych takich jak w krajach zachodniej europy. PIS wierzy w rękę rządu a nie w rękę rynku. Dlatego gdyby PIS "zadziałało najlepiej jak potrafi" to byłaby katastrofa. PO wykazała się tu rozsądkiem i umiarkowaniem, które nam wyszło na zdrowie. Nie starało się "łagodzić kryzysu" poprzez wydawanie pieniędzy których nie mamy jak chciał PIS. Nie zarzucam PIS braku dobrej woli a socjalistyczno-centralistyczną wizję Polski, która może nas drogo kosztować.

    W Polsce 25% PKB jest wypracowywane przez eksport. Jest to mniej niż u niektórych naszych sąsiadów ale kryzys nam też poważnie zaszkodził. Oczywiście że mieliśmy trochę szczęścia ale też w miarę rozsądną i spokojną politykę gospodarczą. Obu tym czynnikom zawdzięczamy to że sobie jakoś poradziliśmy.

    pokaż komentarz
    ZdzisiekPoranny
  • hubertus662 +25  

    ach ci ,,liberałowie''...

    pokaż komentarz
    hubertus662
  • BlueZealot +59  

    @hubertus662:
    Najśmieszniejsze jest to, że wielu ludzi nadal ma ich za liberałów.

    pokaż komentarz
    BlueZealot
  • mack23 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    mack23
  • mack23 +13  

    @BlueZealot: pytałem się ostatnio mojego 70letniego wuja na kogo głosował ostatnio. Nie powiedział wprost tylko "przecież nie na Komorowskiego - tego liberała". Żal dupę ściska jak widzę jakie ludzie mają pojęcie o tym co się dzieje w kraju.

    pokaż komentarz
    mack23
  • Siedemsetter +3  

    @BlueZealot: pamiętam jak po wyborach wypowiadała się jakaś kobieta z miasteczka na mazurach chyba, gdzie wygrał Komuchowski i powiedziała ona, że to wskazuje, że społeczeństwo miasteczka woli mieć "prezydenta-liberała". k%#!a...

    pokaż komentarz
    Siedemsetter
  • blgwhi +1  

    @hubertus662: Skoro nawet opozycja twierdzi, że PO to liberałowie, więc nic dziwnego, że ludzie też są o tym przekonani.

    pokaż komentarz
    blgwhi
  • Edgeworth +14  

    Komorowski ma już posadkę to ch%!e się rządzą.

    pokaż komentarz
    Edgeworth
  • BlueZealot +54  

    Tylko Palikot! Tylko Platforma! Nie pozwólcie Kaczystom odzyskać władzy!

    pokaż komentarz
    BlueZealot
  • andrzej_ +1  

    Ach.. nie mogę doczekać się chwili kiedy Palikot zostanie wreszczie doceniony za swoje poświęcenie i zasługi, przez niewdzięczne społeczeństwo, i zostanie wreszcie wybrany na jakieś poważne stanowisko. Już widzę jak mianuje swoich podwładnych na wierne sługi swoje za pomocą ukochanego wibratora o wdzięcznej nazwie Sexkalibur.
    Wtedy zapanuje powszechna miłość i druga Irlandia.

    pokaż komentarz
    andrzej_
  • freakinweb +13  

    Podniesienie VAT-u spowoduje, że ludzie zaczną rezygnować z m.in kupowania książek, no to rząd za nasze pieniądze będzie biadolił w TV ile to książek przeczytał statystyczny Polak. Jeść musimy, czytać nie. Ogólnie zmniejszy się popyt na towary luksusowe - mniejszy popyt spowoduje mniejszą podaż - firmy mogą zacząć ograniczać produkcję, zwalniać ludzi. Zwiększy się bezrobocie, trzeba będzie wypłacać zasiłki. Aby mieć je z czego wypłacać znowu zwiększą się podatki. Koło się zamyka.

    Nie sztuka jest wlać do dzbana więcej wody, jeśli dziura w dnie jest taka sama, Ale dziura w dzbanie jest już od wielu, wielu lat i nikt nie próbuje jej zmniejszyć.

    pokaż komentarz
    freakinweb
  • niepokonany +13  

    Z nowym prezydentem teraz nawet nie ma nikogo kto mógłby tę głupotę zawetować...

    Ciekawostka: Wiecie że podając się za obywatela Szwajcarii możecie kupować praktycznie dowolne produkty i usługi ze wszystkich krajów europejskich o średnio 20% taniej? Wynika to z faktu, iż w Szwajcarii podatek VAT nie istnieje, zatem żaden sprzedawca, producent czy usługodawca nie ma prawa Wam go naliczyć.

    Jak kupić laptopa o 22% taniej w dowolnym polskim sklepie internetowym:
    1). Wybieracie odpowiadającego Wam laptopa w dowolnym sklepie internetowym
    2). W formularzu z danymi podajecie swoje prawdziwe dane osobowe, ale jako adres wklepujecie jakiś wymyślony, szwajcarski (może to być adres przytułku dla bezdomnych, na wszelki wypadek)
    3). Jako adres na który ma przyjść przesyłka podajcie swój normalny domowy adres w Polsce
    4). Cieszycie się laptopem z gwarancją na Wasze nazwisko, który kosztował 22% taniej niż normalnie
    5). Cieszycie się, że wydymaliście złodziei, którzy chcieli Wam ukraść Wasze ciężko zarobione pieniądze
    6). Dajecie niepokonanemu plusa za bezinteresowne podzielenie się swoją wiedzą

    Przyznam, że sam nie zdawałem sobie sprawy, że tak to działa dopóki pewna firma z Bułgarii nie postanowiła ZADBAĆ O MOJE INTERESY jako ich stałego klienta. Zdziwiłem się dlaczego na rachunku cena usługi była dużo niższa niż zwykle - napisałem w związku z tym maila i oto co otrzymałem w odpowiedzi:

    Hi Max,
    See VAT section in the bottom of the page: [tutaj sekretny link :P]

    You are recorded in our CRM system as person located in Switzerland, which is outside EU and so
    VAT is excluded.

    If you want your address to be changed please let us know.

    pokaż komentarz
    niepokonany
  • xaliemorph 0  

    @niepokonany: Dzięki za cynk. Nie wiem jak to jest naprawdę, czy rzeczywiście tak jest ale Twój komentarz niesie potencjalnie bardzo ciekawą wiadomość.

    Wpadka tylko grozi tym jak US skontroluje taką firmę i sprawdziłby klientów czy rzeczywiście mieszkają w Szwajcarii. Ale jeśli kupujesz od Bułgarów to kontrola naszego US nie grozi.

    pokaż komentarz
    xaliemorph
  • KindOfBlue -1  

    @niepokonany: Obywatel spoza EU kupując w Polsce musi zapłacić podatek VAT. Natomiast później może wnioskować o jego zwrot co jednak nie jest łatwe i opłaca się jedynie przy większych sumach.

    Być może w Bułgarii jest inaczej, ale nie sądzę. Raczej korzystają może z jakiejś luki lub po prostu sprzedają Ci "na czarno".

    pokaż komentarz
    KindOfBlue
  • niepokonany +1  

    Wiecie co - macie rację co do zakupów w Polsce, faktura VAT musi zostać wystawiona niezależnie od klienta czy wysyłki (potem można ten podatek odzyskać, ale trzeba mieć obywatelstwo kraju spoza UE).

    Jako że w tej chwili pakuję się do wyjazdu na Woodstock - swoją drogą na którym to pójdę na wykopowy browar (http://www.wykop.pl/link/417579/wykopowy-browar-na-woodstocku/) - to nie byłem w stanie sprawdzić jak się sprawa przedstawia z krajami zachodnimi, ACZKOWIEK zdążyłem wykonać parę telefonów i potwierdzić, że opisany przeze mnie sposób na 100% działa w przypadku bułgarskich sklepów - luka w ichniejszym prawie pozwala na nie naliczanie podatku VAT "z góry" w handlu zagranicznym z państwami nie należącymi do wspólnoty europejskiej na podstawie deklaracji konsumenta.

    Metodę można uznać za przetestowaną przeze mnie w przypadku bułgarskich firm usługowych (vps, serwery dedykowane).

    Po powrocie zbadam czy taki sam numer można odstawić w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Hiszpanii - jeżeli okaże się, że tak - wtedy zrobię o tym osobny wykop - tymczasem udanych zakupów życzę.

    pokaż komentarz
    niepokonany
  • MajkiFajki +13  

    Politycy muszą nienawidzić wykopu :)

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • Sasti +16  

    @MajkiFajki: Politycy nienawidzą ogółu myślących ludzi, a tacy są (ponoć) i na wykopie.

    pokaż komentarz
    Sasti
  • LowcaG 0  

    @MajkiFajki: A to niby dlaczego? , Dlatego, że manipuluje tytulami? (Kazda ze stron)

    pokaż komentarz
    LowcaG
  • MajkiFajki 0  

    @LowcaG: Na wykopie często lądują newsy przemilczane w mainstreamowych mediach - i nie mówią tylko to tym 25% vacie.

    pokaż komentarz
    MajkiFajki
  • sh4rx +32  

    Gratuluję wyborcom wybrania jedynego słusznego rządu i jedynego słusznego prezydenta!
    Rządy jednej partii to gwarancja troski o jednostki i jedyny sposób na wyjście z kryzysu.
    Zgoda buduje!

    pokaż komentarz
    sh4rx
  • trb +1  

    Nasze chłopaki boją się, że w Polsce stanie się to co w Grecji. Są tylko... zapobiegliwi!

    pokaż komentarz
    trb
  • prokap +1  

    Stop podwyżce podatku VAT!

    Premier rządu RP Donald Tusk zapowiedział: – Jesteśmy gotowi do decyzji i podniesienia o 1 punkt proc. podatku VAT. To powinno przynieść zwiększenie dochodów państwa o 5-5,5 mld zł.

    W związku z tym ogłaszamy akcję mailngową wyrażenia sprzeciwu wobec tych planów. Szczegóły akcji tutaj: http://www.pppi.pl/stop-podwyzce-podatku-vat.html

    pokaż komentarz
    prokap
  • monia250186 +1  

    Zajefanie, nie ma co!

    pokaż komentarz
    monia250186
  • frankek +18  

    Moze zamach stanu? Trafimy wtedy do podręczników

    pokaż komentarz
    frankek
  • Myth +7  

    @frankek: Mam wrażenie, że nie tylko tobie słowa 'zamach stanu' i 'rewolucja' w ostatnim czasie nieco częściej przychodzą do głowy...

    pokaż komentarz
    Myth
  • F4k3 0  

    @frankek:
    A przy okazji na wykop i do pierdla.

    pokaż komentarz
    F4k3
  • Bexftk +17  

    lepiej by było ucywilizować handel narkotykami, zamiast marnować pieniądze na zwalczanie mafii, kontrole graniczne pojawiłaby się w tym miejscu odpowiednia akcyza

    pokaż komentarz
    Bexftk
  • le_vampire +4  

    albo brać od nich jedną dziesiątą towaru i sprzedawać, a kasa szłaby na drogi, wszyscy byliby zadowoleni, handlarze mieliby kasę, rząd także

    pokaż komentarz
    le_vampire
  • kolargol +9  

    Och, nie do wiary, PO znowu planuje wyruchać swoich wyborców.

    pokaż komentarz
    kolargol
  • xaliemorph +15  

    Krew mnie zalewa. Kur... j%%... liberały podwyższające podatki. U nas najbardziej liberalną partią było k... SLD. Ruchają nas w dupsko aż miło a nowa klasa oligarcho urzędnicza nam rośnie w oczach.

    Jak nie będę mógł sobie czegokolwiek kupić to pier... i uciekam z kraju. W d... mam kraj gdzie ciągle się zastanawiam czy kiedykolwiek pozwolę sobie na przyjemność posiadania dzieci bo nie będzie mnie na nie po prostu k... stać. I jeszcze ta k..ewska afera z podręcznikami. Jak tu nie okradać państwa skoro państwa OKRADA Ciebie na każdym kroku? Państwo należy okradać, łupić, tworzyć fikcyjne faktury itd. Dlaczego? Bo choćbyśmy żyli najbardziej uczciwie to te wały i tak nam dopierd... nowe podatki. Srać na nich.

    Przepraszam za słownictwo ale dosłownie ociekam emocjami.

    pokaż komentarz
    xaliemorph
  • qmicha +14  

    A to wszystko...
    By żyło się lepiej

    pokaż komentarz
    qmicha
  • Pekezu +7  

    @qmicha: szkoda, że nie nam

    pokaż komentarz
    Pekezu
  • Siedemsetter +16  

    - Panie przewodniczący. A jak już wygramy wybory to jak będzie?
    - Jak to jak będzie? Dobrze będzie!
    - A jak będzie źlee?
    - To na pewno nie nam!

    pokaż komentarz
    Siedemsetter
  • kobiaszu +13  

    Czyli zamiast liniowego podatku mamy podwyższone podatki? Jak miło.

    pokaż komentarz
    kobiaszu
  • toruogiwara +13  

    @kobiaszu: podwyższane liniowo :)

    pokaż komentarz
    toruogiwara
  • GlobalneOcieplenie +14  

    @kobiaszu:
    Będzie obiecane 3x15 = 45% VAT, 45 % PIT i 45% CIT

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • Everything +39  

    Are you fucking kidding me?

    pokaż komentarz
    Everything
  • FFFUUU +50  

    @Everything: FFFUUU

    pokaż komentarz
    FFFUUU
  • maplek 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    maplek
  • cysioland 0  

    @FFFUUU: KUUUURRRRR!

    pokaż komentarz
    cysioland
  • deekox +18  

    Pierwszy komentarz na Wykopie :) A oto moje luźne przemyślenia:

    Z tego co można przeczytać to "Rzepa" niby dotarła do analiz wskazujących na zyski z 25% VAT. Ja tam "Rzepie" specjalnie nie dowierzam zwłaszcza jeśli chodzi o rząd PO (po prostu szukają na nich haka). A jeśli już są takie analizy to nie oznacza, że projekt zostanie wprowadzony.

    Podnoszenie podatku VAT wg mnie jest gorsze dla gospodarki od podnoszenia innych podatków. Wiąże się to ze wzrostem cen, a co za tym idzie ze spadkiem sprzedaży i produkcji (zresztą podwyżka każdego podatku (niemal w każdej sytuacji) tak działa). W efekcie wzrost podatku może nie przekuć się na wzrost dochodów budżetowych gdyż może spaść PKB.

    Patrząc z perspektywy przyszłorocznych wyborów parlamentarnych nie wydaje mi się aby doszło do takiej podwyżki i w ogóle nie należy się spodziewać żadnych gwałtownych ruchów w tym zakresie. Od dawna wiadomo, że dziurę budżetową powodują wydatki sztywne zapisane w odpowiednich ustawach (chodzi o KRUS, mundurówki, górników, wcześniejsze przechodzenie na emeryturę itp). Nie da się ich zmniejszyć nie zmieniając ustawy i nikt tego nie zrobi na rok przed wyborami. I tu pojawia się moja teoria spiskowa: To co może chcieć uzyskać rząd to spowodowanie w społeczeństwie oburzenia, że niby jak to My mamy płacić wyższe podatki skoro można przyciąć wydatki sztywne i będzie po problemie. Po prostu tutaj postraszyć by tam coś uzyskać. Oczywiście to tylko teoria i nie specjalnie widzę możliwość przycinania sztywnych wydatków budżetowych w przyszłym parlamencie (obstawiam koalicję PO-SLD a ci ostatni na cięcie "socjala" raczej zgody nie wyrażą).

    PS. Wisimy wielką kasę jako społeczeństwo (czyt. dług publiczny) i możemy to olać (spłacą nasze dzieci albo wnuki) albo się zabrać za spłacanie sami. Sytuacja przypomina trochę ekologię gdzie Ziemię zostawiamy w takim a nie innym stanie następnym pokoleniom.

    pokaż komentarz
    deekox
  • Siedemsetter 0  

    @deekox: wiemy, wiemy, ale plus na zachętę.

    pokaż komentarz
    Siedemsetter
  • behetta +1  

    @deekox: "Wisimy wielką kasę jako społeczeństwo (czyt. dług publiczny) i możemy to olać (spłacą nasze dzieci albo wnuki) albo się zabrać za spłacanie sami. "
    Nie za bardzo da się olać, bo za 3 - 5 lat znajdziemy się w sytuacji takiej jak kiedyś Argentyna. Brak kasy dla sfery budżetowej: emerytów, urzędników, nauczycieli, żołnierzy, policji, lekarzy itp. Popyt wewnętrzny spadnie o kilkadziesiąt procent (w końcu ponad połowa społeczeństwa żyje z budżetowej kasy), sfery prywatnej albo już nie będzie, albo większość będzie działać nieformalnie (bez płacenia podatków, ZUSów itp.), zwiększy się korupcja - bo opłaci się przekupić celnika, zamiast płacić cło i ujawniać import lub eksport, osoby zdolne do pracy wyjadą za granicę, wzrośnie przestępczość (łatwo brakiem wypłat usprawiedliwić kradzież), zamieszki na ulicach staną się normą jak w latach 80-tych.
    No nijak nie będzie się tego dało "olać", chyba że mieszkając i pracując za granicą.

    pokaż komentarz
    behetta
  • Bolerro +7  

    k##%aaa mać! Zalatwiam opony od stara i jedziemy palic pod Sejm! Jak tu k##%a mamy zyc?!

    pokaż komentarz
    Bolerro
  • loopack +7  

    Wyborcom PO i Komorowskiego - gratuluję k##!a !!!!!!

    pokaż komentarz
    loopack
  • niXon1 +6  

    Coraz częściej marzę o założeniu społeczności internetowej, która pilnowałaby tych skur..... poprzez monitoring takich projektów i w razie potrzeby potrafiłaby zorganizować taką manifestację przy, której strajki górników wyglądałyby jak marsz grzecznych przedszkolaków.

    pokaż komentarz
    niXon1
  • jack119 +6  

    To jest żałosne. Idę na kurs języka obcego i wyp#$##!!am stąd byle dalej.

    pokaż komentarz
    jack119
  • pokusof +3  

    @jack119: ja też ,zaczynam już uczyć się somalijskiego

    pokaż komentarz
    pokusof
  • pixxel +13  

    Polska skończy jak Grecja, a Tusk znowu będzie błyskotliwie oskarżał PiS.

    pokaż komentarz
    pixxel
  • slawek22 +5  

    Haha no nieźle. Zgoda buduje. Zawsze twierdziłem, że politycy to banda idiotów i lepiej by było, gdyby prezydent z PiS sabotował polityków PO. Znaczy, nie wiem czy dla nich lepiej. Na pewno lepiej dla nas, jeśli "prace" tej bandy kretynów zostałyby choć trochę sparaliżowane.

    Gdyby nie sabotaż to 6 latki poszłyby do szkół (PO) i kupilibyśmy nie działającą szczepionkę na grypę (PiS).

    Ale będziemy mieli "dni" zgody. Podwyżki podatków, pewnie cenzura internetu, same udogodnienia się szykują :) By wszystkim żyło się lepiej. Ale co tam, przynajmniej Polacy będą mogli zap** po 12h dziennie, żeby cyganie mieszkali w "darowanych" kontenerach nie za 100 ale za 200k PLN a żule mogły pić lepsze wino.

    Ciekawe jaki kit wam "partia liberalna" PO wciśnie przy następnych wyborach. Niepowodzeń już nie będzie na kogo zwalać. Może dzięki podwyżkom podatków kolejne kilkaset tysięcy ludzi stanie się biedakami i im obiecają darmowe kartki na mięso albo 20 złotych zapomogi?

    pokaż komentarz
    slawek22
  • rossocorsa +12  

    Złodzieje i oszuści.

    - drogi budują za nasze pieniądze i oddają "firmom zarządzającym" a my za przejazd znów musimy płacić
    - podatki mieli obniżać a cały czas podwyższają
    - stocznie mieli uratować, a pogrążyli
    - wojsko miało się rozwijać, a jest coraz gorzej
    - drogi mieli budować, a d!!$#nymi decyzjami zniszczyli to co jeszcze było dobre, po upałach nie nadaje się do niczego
    - fotoradary mieli ograniczyć, a ustawiają nowe
    - parlament mieli zmniejszyć ale jak dorwali się do koryta to mord oderwać nie mogą
    - polityka prorodzinna to fikcja, jeszcze psują to co było dobre

    Dziękuję wszystkim "światłym" którzy głosowali na Bronisława "Wpadkę" Komorowskiego i na partię służb specjalnych - PO. Specjalne podziękowania kieruję także do PKW która dopuściła zmanipulowane karty do głosowania.

    pokaż komentarz
    rossocorsa
  • przejazdem +4  

    Jak byłem bez pracy co oznaczało się zmniejszeniem gotówki to ograniczyłem wydatki. Nie pobiegłem do urzędu pracy z morda by dostawać więcej, bo chce sobie kupić to i tamto.
    Urzędnicy natomiast robią tak: brak kasy=> dołożymy podatki plus hasło wyborcze, że tylko bogaci to odczują.....
    Jak myślę o tym 25% Vat to jestem w szoku wszystko zdrożeje.
    Podwyżka Vat bardzo się opłaca bo będzie płacił każdy, kupujesz chleb, masło czy piwo.
    Dzięki temu armia urzędników rośnie w siłę i glosować będzie komu,

    pokaż komentarz
    przejazdem
  • xaliemorph +2  

    @przejazdem: I jeszcze dopowiem jedno. Masa d%$!$i uważa że taki chleby czy masło nie zdrożeją bo na to jest inna stawka podatkowa. Niestety ale te krótkowzroczne d%$!$e nie pomyślą że do produkcji chleba czy masła trzeba urządzeń czy części produktów czy koniec końców samego paliwa na które jest nałożona maksymalna stawka VAT. Więc podniesienie maksymalnej stawki VAT oznacza również podniesienie cen również na te produkty które nawet są zwolnione z VAT.

    No ale dużo jest albo kretynów albo manipulantów pośród nas.

    pokaż komentarz
    xaliemorph
  • kminu 0  

    @xaliemorph: Masz rację ale się myslisz.

    Myslisz się, bo VAT w kosztach produkcji jest odpisywany przez przedsiębiorce. Przedsiębiorca płaci tylko "nadwyżkę" VATu, czyli różnicę między VATem, który zapłacili mu klienci gdy kupowali od niego produkty, a VATem który on zapłacił, gdy kupował cokolwiek potrzebnego do produkcji.

    Masz rację, bo VAT zawsze płaci klient końcowy, a dwa, że jak już ktoś wyżej napisał, przedsiębiorca też człowiek i po pracy korzysta z przedmiotów/usług zakupionych z pełnym VATem bez żadnych odliczeń.
    Jeśli wzrośnie VAT, to go będzie stać na mniej i będzie musiał podnieść ceny swoich produktów/usług żeby to sobie zrekompensować.

    pokaż komentarz
    kminu
  • GlobalneOcieplenie +48  

    Pierwszy raz cieszę się że Polska jest w Eurokołchozie. Vat 25% to najwyższa stawka dopuszczalna przez Komitet Centralny. Nasi liberałowie gotowi wprowadzić 30%.

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • leopard +21  

    @GlobalneOcieplenie: Przyjdzie więc czas na akcyze, tutaj zdaje się rząd ma jeszcze pewne pole do manewru.

    pokaż komentarz
    leopard
  • restless +40  

    @GlobalneOcieplenie: Skąd taka informacja? UE określa tylko minimalną stawkę -- 15%. VAT może być podniesiony nawet do 50%, nie ma górnego limitu.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Value_added_tax#Tax_rates
    "The current maximum rate in operation in the EU is 25%, though member states are free to set higher rates."

    pokaż komentarz
    restless
  • GlobalneOcieplenie +9  

    @restless:
    Spodziewałem się że w gąszczu tych setek tysięcy stron jest ustanowiona stawka maksymalna zwłaszcza że Dania ma 25%. Gdyby nie istniało ograniczenie mieliby 250%.
    Ale faktycznie dyrektywa 2006/112/WE określa tylko minimalną. Nic nas nie uratuje.
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:347:0001:0118:PL:PDF

    pokaż komentarz
    GlobalneOcieplenie
  • Mete +14  

    vat 30% podatki na poziomie 50% ... zyc nie umierac normlanie robia nam druga Irlandie
    w Monaco niema zadnych podatkow a jacy wszyscy bogaci i rzad szczesliwy

    pokaż komentarz
    Mete
  • Kemekan +1  

    @GlobalneOcieplenie:
    co wy tacy skromni,w planach rządu vat ma wynieść 100%,oni się zachowują w tej chwili jak pijany chłop z kosą,wiedzą ,że opozycja już nie podskoczy,no to kradniemy,za rok już pierwsze skutki,większe bezrobocie i drożyzna,

    pokaż komentarz
    Kemekan
  • makkak +3  

    A teraz przypomina mi się mój komentarz po wielkiej uldze z jaką przyjęto na wykopie przegraną JKM w wyborach ( wprawdzie tylko prezydenckich ) sam pisałem że ciekaw jestem co powiedzą jak zacznie się podnoszenie podatków, no i cóż spełniło się, cieszmy się wiec dalej.

    Taka radość że głupki i dzieciaki które wierzyły w to co mówi dostały po dupie.

    Niestety wraz z nowym super wykopem nie mogę odnaleźć listy moich komentarzy :/

    pokaż komentarz
    makkak
  • Skibbi +5  

    Potrzebny jest jakiś pucz wojskowy z Korwinem na czele :)

    pokaż komentarz
    Skibbi
  • bnc1 0  

    @Skibbi: pierwszy zrobię na niego zamach

    pokaż komentarz
    bnc1
  • wilma +1  

    Ciekawe czy za rok równie ochoczo co 3 lata temu, towarzysze z Leviatana będą namawiać w tv w czasie ciszy "utrwal zmiany w Polsce, idź na wybory". Po tym 25 % strzale w stopę, chyba już nie ;)

    pokaż komentarz
    wilma
  • ShooleR +1  

    Radca prawny Biełdyga: "Ludzie mniej się boją podwyżki VAT o 2 proc. niż takiej samej podwyżki PIT lub składki rentowej"

    Jak dla mnie to podniesienie VAT o 2% to jeszcze nie tragedia. No chyba, ze chodzi o 2 punkty procentowe...

    pokaż komentarz
    ShooleR
  • Farquart 0  

    @ShooleR:
    Czepiasz się.

    I to tego samego w dwóch różnych komentarzach (por. http://www.wykop.pl/link/420053/najwyzszy-vat-25-bedzie-w-polsce/#comment-2611923 ).

    Czekasz aż ktoś napisze, że jesteś mądrzejszy od "radcy prawnego Bieldygi"? Na mnie nie licz.

    pokaż komentarz
    Farquart
  • ShooleR -2  

    @Farquart: tak - czekam na owacje na stojąco.

    Idąc takim tokiem rozumowania ty pewnie starasz się o odznakę CSI Wykop? Czekasz aż ktoś napisze, że jesteś mądrzejszy od Fanzonuna? Na mnie nie licz.

    pokaż komentarz
    ShooleR
  • eldoka +2  

    PUCZ!!!

    pokaż komentarz
    eldoka
  • niemogewtouwierzyc +2  

    Niech wyp#$##!#ają - krótko

    pokaż komentarz
    niemogewtouwierzyc
  • caffe +1  

    Przepraszam za moje wyrażenie, ale czy ten rząd i ludzie, którzy głosowali na Pana Wpadkę juz do końca och*jeli?

    pokaż komentarz
    caffe
  • pawellost +1  

    wali mnie to niech zrobią 50% VAT wyjeżdżam z stąd

    pokaż komentarz
    pawellost
  • matowy 0  

    Albo leopard ma problem z czytaniem ze zrozumieniem albo swiadomie manipuluje opisem znaleziska. Bylby nie jest tozsame z bedzie. Zakop za faktoidowy opis znaleziska.

    pokaż komentarz
    matowy
  • LowcaG -1  

    @matowy: Też się nad tym właśnie zastanawiam, czy dziennikarstwo (chociazby spoleczne) zawsze musi znizac sie do poziomu szamba. Dlaczego nikt nie potrafi dac rzetelnych (nie faktopodobnych) tytulow. Rozumiem, że tytul powinien przykuc uwage, ale sa pewne granice. Z moich obserwacji wynika, ze niestety tej granicy dziennikarze nie widza. Ostatecznie, dodaja na koncu znak zapytania i juz mysla, ze jest ok. Dlatego ostatnio staram sie nie czytac artykulow gdzie tytul ma teze, ze znakiem zapytania na koncu, od razu wiem z jakiego rodzaju dziennikarstwem mam doczynienia.

    Jak dla mnie dziennikarze powinni przekazywac informacje, a nie je interpretowac po swojemu, czyli czytajac RZ czy FAKT od razu mozna wiedziec jaki bedzie trend, a po co to.

    pokaż komentarz
    LowcaG
  • le_vampire 0  

    a czy nie prościej posadzić kilkaset hektarów maku i sprzedawać? kasy byłoby od cholery, moglibyśmy sobie stawiać autostrady przy każdej wsi

    pokaż komentarz
    le_vampire
  • Promozet1 -4  

    nie zrobią tego, to strzał w głowę

    Nie lubię kiedy tytuły znalezisk w takim stylu pojawiają się na wykopie. Rodem z Faktu bądź Onetu. Nastawione na sensacje której de facto nie ma. Rozumiem, gdyby w Monitorze Polskim sie cos pojawilo odnosnie tego. Ale się nie pojawiło.

    Fakt faktem 25% to gruba przesada i złodziejstwo.

    pokaż komentarz
    Promozet1
  • Deykun +3  

    @Promozet1:
    Rodem z Faktu bądź Onetu. Nastawione na sensacje której de facto nie ma.
    Promzet1 to jest z onetu, , który powołuje się na wyborczą wykop czyta i protestuję zamiast zaczekać aż coś takiego oficjalnie ogłoszą, a nie teksty typu "Analiza sytuacji polski na podstawię wróżby gospodarczej mojej cioci!".

    pokaż komentarz
    Deykun
  • MQs -5  

    @Deykun: Media żerują na naszej frustracji i podrzucają takie ogłupiające teksty. Jestem gotów z każdym z 400 pierwszych wykopujących założyć się o 10 zł, że nie będzie tej podwyżki w najbliższych 3 latach - wpisywać się poniżej:>

    pokaż komentarz
    MQs
  • xaliemorph 0  

    @MQs: Będzie. Będzie. To jest socjologiczna zagrywka urabiania społeczeństwa. Nasze społeczeństwo jest znane z tego że narzeka ale biernie akceptuje fakt coraz to większego ograniczania swobód obywatelskich. U nas tylko nieliczne grupy zawodowe walczą o swoje jak np. górnicy. Społeczeństwo jako całość jest durne i spokojnie idzie na rzeź. NIKT w Polsce nie będzie protestował bo Polacy nie są społeczeństwem obywatelskim. Ergo elyta i kasta rządzących może w zasadzie robić co im się żywnie podoba bo i tak żadnych protestów nie będzie.

    pokaż komentarz
    xaliemorph
  • roffi96 -3  

    Opis mnie wnerwia, toż to nie są prawdziwi liberałowie, to złodzieje przecież. I potem mówią, że JKM to zło :(

    pokaż komentarz
    roffi96
  • kolejorz 0  

    Parafrazując pana ministra "moim zdaniem, w dłuższej perspektywie w grę wchodzić może" wypier*e większości obywateli do ciepłych krajów / szarej strefy (niepotrzebne skreślić).

    pokaż komentarz
    kolejorz
  • malutki_pasikonik 0  

    Cholercia, jak widzę co się dzieje w tym kraju, naprawdę szczerze wolałbym tą składkę dołożyć na jakiegoś snajpera, który by zrobił niewielką roszadę... Ech...podatek wzrośnie, ceny produktów wzrosną, mi z pensji zabiorą więcej, czyli podwójnie się oddalam od wymarzonego niedrogiego autka. Panowie politycy- pomyślcie o tym, skoro już macie służbowe lima za NASZE pieniążki. <facepalm>

    pokaż komentarz
    malutki_pasikonik
  • pokrec 0  

    Spox, cukier nie zdrożeje, woda jak woda, owoce rosna na drzewach u sąsiada bez vat-u, podobnie żytko na jego polu. Dogadani już jesteśmy. Nie ma się czym przejmować. Podatki niech bulą wykształciuchy.
    Ja o suchym pysku w bogatym kraju siedzieć nie zamierzam. Mam 2 ręce i głowę na karku.

    pokaż komentarz
    pokrec
  • xaliemorph +1  

    @pokrec: Właśnie że podstawowe produkty też zdrożeją. Do produkcji czy dystrybucji podstawowych produktów ze stawką 7% bądź zwolnionych z podatku VAT wykorzystuje się maszyny, narzędzia czy surowce za które trzeba płacić pełen, może nawet 25% VAT. Więc co ma zrobić z tym dodatkowym obciążeniem podatkowym przedsiębiorca? Przerzuci to na klientów!

    pokaż komentarz
    xaliemorph
  • ania21 0  

    ja nie moge,przeciez to tak nie moze byc zeby Ci zlodzieje ciagle nas tak okradali, czy nie mozemy sie wszyscy wziasc w kupe i postawic tym zlodziejom?? to jest czyste zlodziejstwo wezmy sie wszyscy, ustalmy date niech kazdy przestanie pracowac na tydzien dwa zrobmy jeden wielki strajk bo to tak nie moze byc

    pokaż komentarz
    ania21
  • Mayron -3  

    Nie wiem o co się oburzacie? Tak wybrała większość głosujących :D

    pokaż komentarz
    Mayron
  • caffe 0  

    Hmm... Tak mnie zastanawia kto na tego Wpadkę głosował... Komentarze wykopowe są w 90% przeciwko niemu, co w zasadzie pokazuje nastawienie ludzi. Z kim bym nie rozmawiał to albo są za Kaczyńskim albo przeciwko Wpadce. Ehh... Coś mi tu śmierdzi ;/

    pokaż komentarz
    caffe
  • l0ud -1  

    @caffe: Wykop != Ogół społeczeństwa. Prędzej jakieś skrajne 2%. I dobrze ;)

    pokaż komentarz
    l0ud
  • caffe 0  

    @l0ud: W sumie może i racja, ale nie wiem, czy ludzie nie mają oczu, czy są tak łatwowierni? Przecież już przed wyborami było wiadomo kto to Komorowski, jak postępował i dla kogo. Teraz jest taki moment, że nawet się PO ze swoimi głupimi pomysłami nie kryje. Trochę czasu Palikot próbowal robic zaporę dymną przed tymi idiotyzmami, ale wszystko jest do czasu.
    Może na wybory parlamentarne ludzie zmądrzeją... W końcu nadzeieja umiera ostatnia... ;/

    pokaż komentarz
    caffe
  • frankek 0  

    cieszmy się, że w ramach podatku nerek nie wycinają nam...

    pokaż komentarz
    frankek
  • eldoka -2  

    A bo żeście są de bile.

    pokaż komentarz
    eldoka
  • sztygar -4  

    Komuno wróć!

    pokaż komentarz
    sztygar
  • MlodyDziadzioSpamer 0  

    @sztygar: No i wróciła

    pokaż komentarz
    MlodyDziadzioSpamer
  • Shinzo -7  

    Skoro Kaczyńscy nic nie zaoszczędzili - kiedy był boom gospodarczy ...

    pokaż komentarz
    Shinzo
  • pandora72 +2  

    @Shinzo:
    Przynajmniej reklamowali giełdę nawet w telewizji.
    Wig20 był raz wyższy jak teraz.
    Nasz biedny mwig40 to chyba najsłabszy index w Europie od dobrego kwartału a poziomów sprzed PO już chyba nie doczekamy.Kryzysem wszystkiego nie możemy tłumaczyć.
    Co ciekawe Skrzypek nie chciał brać kredytów z BŚ a Belka na 3 dzień po nominacji wziął miliard na starcie.
    Ciemnośc widzę..widzę ciemność.

    pokaż komentarz
    pandora72
  • hubertus662 +25  

    @corbin: to nie gdybanie to jest realne zagrożenie ze strony łżeliberałow

    pokaż komentarz
    hubertus662
  • corbin 0  

    @hubertus662: http://www.tvn24.pl/-1,1667054,0,1,nie-bedzie-podwyzki-podatkow-na-pewno,wiadomosc.html

    pokaż komentarz
    corbin
  • KochanekAdmina 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    KochanekAdmina
  • kaczor +15  

    @kompetencja: o widzę bojówkarz młodych demokratów wykonuje polecenia przewodniczącego, heil!

    pokaż komentarz
    kaczor
  • ShooleR +15  

    @kompetencja: to zacznij płacić moje 22% i jeszcze dorzucę 22% brata - będziesz miał 66% VAT, a my za to obiecamy, że nie zagłosujemy już na PIS ok?

    d$%%!...

    pokaż komentarz
    ShooleR
  • wilma +3  

    @kompetencja:
    Żeby płacić trzeba mieć najpierw firmę a zanim skończysz gimnazjum, PO wypadnie szybciej z obiegu niż się pojawiło.

    pokaż komentarz
    wilma
  • kaczor 0  

    @wilma: obyś miał rację ...

    pokaż komentarz
    kaczor
  • kolargol +4  

    @wilma: Przecież w ostatecznym rozrachunku to nie firma płaci VAT tylko jej klienci.

    pokaż komentarz
    kolargol
  • grabull -1  

    Nikt nie zwraca na uwagi na podstawowy problem VAT-u:
    Dalsze koszty są związane ze ściąganiem podatku VAT i ponoszone są przez Skarb Państwa. Centrum im. Adama Smitha ocenia, że w Polsce stanowią one połowę kwoty przychodów z podatku VAT.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_od_towar%C3%B3w_i_us%C5%82ug#cite_note-8
    niestety odnośnik nie działa

    pokaż komentarz
    grabull
  • Kahzad -2  

    Trzeba kombinować jak obejść VAT.
    Barter?

    pokaż komentarz
    Kahzad
  • restless 0  

    Barter też jest obłożony VAT: http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-podatkowe/podatek-vat-i-akcyza/odpowiedzi/barter-a-obowiazek-podatkowy-w-vat.html

    pokaż komentarz
    restless
  • ShooleR 0  

    @Kahzad: działalność gospodarcza i co się da w koszty wliczać... z tym, że wówczas pewnie ograniczą możliwości odpisywania...

    pokaż komentarz
    ShooleR
  • Kahzad 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    Kahzad
  • Kahzad +1  

    @restless: Tekst dotyczy firm. Osoby fizyczne również pod to pochodzą?

    pokaż komentarz
    Kahzad
  • Kahzad 0  

    @ShooleR: Już od jakiegoś czasu nad tym myślę. Na razie powoli wszystko ogarniam.
    W ostateczności można emigrować. Niekoniecznie wewnątrz UE.

    pokaż komentarz
    Kahzad
  • restless 0  

    @Kahzad: Odnosi się to do wszystkich płatników VAT, czyli również osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

    pokaż komentarz
    restless
  • Kahzad 0  

    @restless: Ale jeżeli nie prowadzę działalności gospodarczej (brak wpisu do EDG). Jestem po prostu zwykłym, szarym obywatelem.

    pokaż komentarz
    Kahzad
  • DaZ +3  

    Mówisz, że trzeba głosować na SLD? [;

    pokaż komentarz
    DaZ
  • Krakau +7  

    @play4off: Spełniła je Polska Partia Przyjaciół Piwa, zgodnie z ich obietnicą, Polacy zaczęli woleć piwo od wódki.

    Rewiński i Ibisz, wracajcie.

    pokaż komentarz
    Krakau
  • play4off -2  

    @Krakau: faktycznie - to tylko wyjątek, który potwierdza regułę

    ps. czy gdzieś w moim komentarzu napisałem na którą partię "powinno" sie głosować? - nie wydaje mi się.

    a prawda właśnie jest taka - partię nie spełniają swoich obietnic - i tyle - może się z tym pogodzić bądź nie.

    pozdrawiam

    pokaż komentarz
    play4off
  • DaZ 0  

    Teraz sobie pomysll, co obiecuje partia rzadzaca, co obiecuje sld i wez poprawke na to, ze nie spelniaja obietnic.
    2. ???
    3. PROFIT

    pokaż komentarz
    DaZ
  • shoock12 0  

    Trzeba, będzie zarejestrować firmę w Delaware.

    pokaż komentarz
    shoock12
  • kierownik654 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    kierownik654
  • suckinsyn +24  

    Spam.

    Pozdrawiam,
    Twój ulubiony kapuś

    pokaż komentarz
    suckinsyn
  • prokap 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    prokap
  • batman666 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    batman666
  • sildron 0  

    A ja osobiście uważam, że to kwestia "tupanej demokracji" przed chwilą oglądałem (wiem wiem fałszowane manipulowane) wiadomości na TVN i uderzyła mnie jedna rzecz planują podnieśc stawke wat i zarobić na tym 5mld zł, tyle samo dała by reforma KRUZ skutecznie blokowana przez PSL, PIS i lewice oraz samych rolników morał z tej bajki jest taki za przywileje socjalne płacimy naszymi podatkami (rym słaby ale nie mam zacięcia poetyckiego) a to tylko przykład reform które powinny być a nie zostały zrealizowane z obawy przed reakcjamii społecznymi.

    pokaż komentarz
    sildron
  • makkak 0  

    @sildron: tylko ciekaw jestem jak oni ten dochód sobie wyliczyli? Pewnie doliczyli do tego co zebrali w zeszłym roku te kilka procent i im wyszło. Tylko nikt już nie patrzy na to że przez takie kretyńskie działania każdemu polakowi kasa ucieka z portfela i będzie go stać na mniej niż przed podwyżką, więc myślę że jeśli wyjdzie na zero to będzie szczęście. Możliwe też że jednak dochód państwa wzrośnie mimo tej podwyżki (przecież nadal mamy wzrost gospodarczy i mimo kretyńskich rządów kraj idzie do przodu) ale nikt już nie zwróci uwagi na to skąd się wziął ten dodatkowy dochód.

    pokaż komentarz
    makkak
  • caffe +1  

    @sildron: Ale to co oni zaoszczędzą i tak nie pójdzie na spłaty długów, budowę dróg czy cokolwiek dla Polski. Wszystko pójdzie do kieszeni polityków, tylko odpowednio wyprane.

    pokaż komentarz
    caffe
pokaż 

Wykopali i zakopali (786 / 25)