@arekb81: Często tego typu praktyki ukracane są montowaniem na pasie rozdzielającym takich "progów". Rondo jest fajne, bo przepustowe, ale ludzie nie potrafią korzystać właśnie z takich. Praktycznie na wszystkich tego typu można zaobserwować takie zachowania.
@Dzyszla: Przepustowość ronda jest dobra tylko wtedy, jak ruch na wszystkich wjazdach jest w miarę równomierny. A takie rondo z "progami" nazywa się turbinowe i to jest OK.
#!$%@?ąc od tego, co tu zostało pokazane. Umieszczanie przejść dla pieszych bezpośrednio za rondem, to jest jakieś nieporozumienie. Wystarczy kilka samochodów jadących jeden za drugim (o co bardzo łatwo) i pieszy żeby rondo stanęło. Poza tym zjeżdżający z ronda ma ograniczoną widoczność i często tego pieszego widzi w ostatnim momencie w efekcie czego gwałtownie hamuje.
przeciez to rondo jest zle zaprojektowane w #!$%@? i projektant powinien za to beknac. prosze panstwa, tak sie nie projektuje rond, tak sie nie projektuje rond. prawo jazdy do zabrania i uprawnienia projektowe. a urzednika ktory to odebral do #!$%@?
Ja się zastanawiam czy ci kierowcy przecinający ciągłą w ogóle wiedzą, że ciągłej nie można tak przecinać. W ogóle się zastanawiam czy niektórzy w ogóle rejestrują obecność jakiś białych znaków na jezdni, bo coraz częściej widzę, że niektórzy jeżdżą jakby nie widzieli tych znaków. "Obszary wyłączone z ruchu, skrzyżowania równorzędne, jakieś białe znaczki, a kogo to obchodzi... tata tak jeździ, wujek tak jeździ, brat tak jeździ... i mówią, że są dobrymi kierowcami".
@Dreamek: jeżdże tą drogą dosyć często i jak widzisz na filmiku, 95% ruchu na tym rondzie jedzie prosto. Dlatego zbyt wiele wypadków tam nie ma, bo z tej jednej odbitki, którą widać korzystają jedynie lokalsi i Ci co wiedzą, że ta nikta to taki mini skrót do następnego ronda, które jest kilkaset metrów dalej. Ogólnie to rondo jest ujowo zaprojektowane, bo przy lepszym samochodzie jak widać na filmiku, nie trzeba zwalniać
Dlatego tylko ronda turbinowe i to najlepiej z oddzielonymi pasami ruchu. Wtedy nie ma, że ktoś w połowie się zapomniał i 2 pasy zmienia na raz. Do tego można zastosować przed jakieś zwalniacze, niekoniecznie te półwałki, które tylko psują auta i nawierzchnie.
A nie przyjdzie ci do głowy, że skoro wszyscy tam tak jeżdżą to moze jednak było by warto, nie robić ludziom pod górę jak zawsze, tylko przebudować to tak by było bezpiecznie i jednoczenie zgodne z prawem i nie zmuszało ludzi do dzikich manewrów, omijania kolejnych #!$%@? wysepek, progów i innych genialnych wynalazków. Z tych bocznych ulic na tyle nic nie wyjeżdża, że Policja stoi tam i
@Lorenzo_von_Matterhorn: a co nazywasz patologią, ze ludzie nie chcą walić wygibasów, zamiast jechać prosto, Patologią to jest to, że jest tam rondo, a nikt z bocznych drug nie dojeżdża do niego.
A po co dodatkowa policja? Wystarczy podnieść mandaty, które w Polsce i tak są zdecydowanie za niskie.
@lune01: no i ile byś chciał zapłacić za przejechanie na żółtym świetle 20 tys zł żebyś się nauczył? Nikogo nie będzie obchodzić że się 2 sekundy zagapiłeś bo wracasz po 12 godzinach pracy...
Mimo że jestem zwolennikiem rond zamiast świateł gdzie się da to tu projektant niepotrzebnie dał rondo widać droga główna a boczne drogi prawie nie używane, rondo jest dobre dla równorzędnych dróg i wisienka na torcie #!$%@? milion znaków drogowych bo to poprawia bezpieczeństwo xD poprawia ale portfel fabryki która to produkuje.
Jak masz 2 pasy w jedną stronę na obu drogach to takie rondo jest szybsze od skrzyżowania
@pies_harry: chyba logiczne że większy priorytet ma główna droga... dlaczego jakiś wyjazd z osiedla ma mieć taki sam priorytet jak główna droga? Tam moim zdaniem nie powinno być ronda...
przecież jazda taka że trzeba co 1 kilometr się zatrzymywać jest wkurzająca
@Jah00: w sumie to jak jest miejsce to mogliby zrobić takie pasy rozpędowy i zjazdowy dla podporządkowanej i by jeszcze im starczyło pieniędzy na załatanie dziur na drodze i wymalowanie pasów, ale tak to chociaż ktoś zarobił że to rondo wybudował :D
Komentarze (207)
najlepsze
A takie rondo z "progami" nazywa się turbinowe i to jest OK.
obstawiam że ktoś się skusi na czyjeś OC, samemu bym nie ryzykował bocznego uderzenia z prędkością +50km/h
Ciekawe czy są jakieś statystyki kolizji, wypadków na nich...
@Dreamek: obstawiam że mało wypadków jest bo wszyscy prosto tam jadą
Do tego można zastosować przed jakieś zwalniacze, niekoniecznie te półwałki, które tylko psują auta i nawierzchnie.
A nie przyjdzie ci do głowy, że skoro wszyscy tam tak jeżdżą to moze jednak było by warto, nie robić ludziom pod górę jak zawsze, tylko przebudować to tak by było bezpiecznie i jednoczenie zgodne z prawem i nie zmuszało ludzi do dzikich manewrów, omijania kolejnych #!$%@? wysepek, progów i innych genialnych wynalazków. Z tych bocznych ulic na tyle nic nie wyjeżdża, że Policja stoi tam i
@lune01: no i ile byś chciał zapłacić za przejechanie na żółtym świetle 20 tys zł żebyś się nauczył? Nikogo nie będzie obchodzić że się 2 sekundy zagapiłeś bo wracasz po 12 godzinach pracy...
@pies_harry: chyba logiczne że większy priorytet ma główna droga... dlaczego jakiś wyjazd z osiedla ma mieć taki sam priorytet jak główna droga? Tam moim zdaniem nie powinno być ronda...
przecież jazda taka że trzeba co 1 kilometr się zatrzymywać jest wkurzająca