•  

    Czy żeby umieć podzielić 1,4 na 2 trzeba się przygotowywać do matury z matmy? To jest przecież kuźwa podstawówka, a z tego co wiem w podstawówce dzieci nie uczy się jeszcze z myślą o maturze. :|

  •  

    Ja za to nie umiem podzielic 0,5 na dwoch ;).

  •  

    1,4 podzielić na 2 = ... 1,6 to przez brak matury z maty? Bo wg mnie to przez brak mózgu albo logicznego myślenia.

  •  

    A nas się na Informatyce czepiają, że całek z liceum nie umiemy...

    •  

      @Leniwy: Poniekąd słusznie. Ja też nie umiałem całek po liceum, a pochodną to zrobił nam matematyk na dobrowolnych (dla nas) i darmowych (dla niego) spotkaniach w ferie w 3 klasie, bo inaczej nie bylo na nie czasu.
      A potem były męki na studiach. Po szkole średniej powinno się już umieć liczyć, a precyzyjniej mówiąc wykonywać rachunki. Umiejętność rachunków jest narzędziem przy studiowania kierunków ścisłych. Takie rzeczy jak trygonometria, logarytmy, wielomiany, pochodne, całki - to są potrzebne rzeczy.
      Wiele osób z pierwszych roczników po reformie (mówie to na podstawie obserwacji wlasnych i znajomych rówieśników) zaczęło się gubić już na początkowych (nawet prostych) zajęciach - zaczynając od fizyki na polibudzie (wszystko na pochodnych od pierwszego wykładu), przez matematykę dyskretną na matmie, czy nawet przy liczeniu złożonośći obliczeniowej niektórych algorytmów na algorytmach i strukturach danych na uniwersyteckiej informatyce (logarytmy i wielomiany).

    •  

      A ja miałem taki przedmiot jak wstęp do analizy matematycznej, gdzie sobie powtarzaliśmy liceum:]

    •  

      @nieocenzurowany88: Rzeczy z liceum to ja umiałem praktycznie wszystkie. Gorzej, że na studiach zakładają, że umiesz po tym liceum jakieś 3 razy tyle :). Ale nie chcę żeby było, że psioczę, bo jakoś to idzie, chociaż sporo osób jednak nie dało sobie rady.

  •  

    No i o co chodzi? Przecież wszystko się zgadza :-P

    "1,4 podzielić na 2" = (1/4) : 2 = (1/4) x (1/2) = 1/(4+2) = (1/6) = 1,6

    "1,4 podzielić na 2" = (1/4) : 2 = (1/4) x (1/2) = (1+1)/(4+2) = (2/6) = 1/3 = 0,(3) ≈ 0,3

    "0,3 pomnożyć przez 2" = 0,3 x 2 = 1/3 x 2 = 0,(6) ≈ 0,7

  •  

    fejk, niemożliwe żeby ktoś powyżej 10 roku życia nie potrafił dzielić.

  •  

    Proste- student=pieniądze, nie tylko od ministerstwa, ale i ewentualnie za poprawki, powtarzania itp.

    •  

      @shisho: no tak tylko to się kłóci z zapowiedzią wzrostu poziomu nauczania; poza tym jest stracona inwestycja państwa tak na prawdę - państwo kupuje od swojej uczelni wykształcenie dla kogoś kto się nie nadaje, marnuje czas i pieniądze; zyskuje tylko uczelnia (może przetrwać i dalej dawać pracę profesorom i doktorom); tylko że to w ostateczności nie ma żadnego sensu...

    •  

      @spear: śmiesznie czytać jak o poziomie nauczania wypowiada się osoba, której brak dbałości o język polski. naprawdę

    •  

      @elbanan: rozpocznij zdanie z dużej litery to pogadamy :)

    •  

      @elbanan: skoro już bawimy się w wytykanie błędów, to ośmiele się przypomnieć, że po kropce piszemy dużą literą. Naprawdę. Jeżeli tak dalej masz dbać o język polski w internecie to lepiej sobie daruj. :)

    •  

      @xylometazolin: skoro już bawimy się w wytykanie błędów, to ośmielę się przypomnieć, że piszemy "ośmielę", a nie "ośmiele". Ostatnie zdanie Twojego komentarza jest zdaniem złożonym typu "jeżeli..., to..." i wymaga użycia przecinka. Naprawdę.

    •  

      @nieocenzurowany88: a ja bende pisal tak rze niektuży z was dostanom ku!w!cy...

    •  

      @shisho: Ano własnie, w edukacji idzie się na ilość zamiast jakości. Pieniądze uczelnia dostaje za studenta, to jak wygląda jego wykształcenie to już drobiazg. Tak samo wykładowca ma więcej pieniędzy jeśli zrobi dużo godzin byle jak niż mniej a solidnie. Wystarczy wystawiać niskie oceny i już nikt się nie przyczepi, że jest leserem.

  •  

    Tak jak na kierunkach humanistycznych znajdują się ludzie których to nie interesuje tak i na politechnikach niektórzy znaleźli się z przypadku. Sam miałem sytuację że po egzaminie z matematyki ktoś mi zadał pytanie ile to jest 0 do 3 potęgi, lub na kolokwium ile m^3 zawiera litrów wody. I to jest politechnika. Czasami wręcz załamka.

  •  

    Udzielam korepetycji z matematyki i niestety takie sytuacje bardzo często się zdarzają. Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać gdy po zadaniu jakiegoś prostego pytania ów osoba po prostu zaczyna zgadywać zamiast logicznie pomyśleć.. Przypominam sobie kiedy przygotowywałem jedną z osób do sierpniowej poprawki i sprawdzając ogólną wiedzę poprosiłem o obliczenie obwodu trójkąta w którym były podane długości dwóch boków i kąt 90 stopni. W życiu nie wpadł bym na to że ktoś zacznie sumować boki z kątem (sic!)

  •  

    Wszędzie biorą ludzi z nadwyżką po pierwszym semestrze zostanie połowa, po drugi jedna czwarta a w kolejnych będą odpadać najsłabsze ogniwa, w moim przypadku na elektrotechnice do dyplomu na7 semestrze dotrwało około 1/3 osób któe zaczynały pierwszy rok.

  •  

    Może to równanie to coś w rodzaju prawa synergii ?

  •  

    i ch!! że nie wiedział - kogo to obchodzi

  •  

    Wyleci po pierwszej sesji, albo wcześniej.

  •  

    A ja się załamałem jak na 2'gim roku spychologii ludzie nie łapali pojęcia "średnia ważona", a tu wychodzi, ze nie byli najgorsi.

  •  

    "to czemu nie zwalniać z polskiego tych, którzy nie mają zdolności słowotoku?"
    Bo jesteśmy Polakami i to nasz ojczysty język, który wypada znać nie tylko w mowie, gramatyce ale i w literaturze?

    Jak będę chciał iść na filologię to po cholerę mi zdawać matmę?

    •  

      @n44b: jak będę chcial iść na matmę to po cholerę mi zdawać polski?

    •  

      @RyszardKontraIdioci: Bo jesteśmy Polakami i to nasz ojczysty język, który wypada znać nie tylko w mowie, gramatyce ale i w literaturze?

      Uważasz, że jeśli w jakimś towarzystwie nie będziesz wiedział np. o czym byli Krzyżacy to ktoś Cię uzna za inteligentnego?
      Dla mnie byłbyś co najwyżej wykształciuchem, bo oprócz tego czym się człowiek zajmuje musi mieć trochę wiedzy ogólnej. Później wychodzi coś takiego jak Amerykanie.

    •  

      @n44b: to już zależy od człowieka. Jeden chce być mądry, drugi ma to gdzieś. Mój poprzedni komentarz to była ironia.

  •  

    No ale 2 podzielić na 3 to się nie da :)

Dodany przez:

avatar spear dołączył
71 wykopali 30 zakopali 3.5 tys. wyświetleń