Witajcie drodzy simracerzy! Czas na szósty (przedostatni) wyścig TCR. W najbliższy wtorek, przeniesiemy się do miejscowości Nurburg w kraju związkowym Nadrenia-Palatynat.
Szósta runda odbędzie się na znanym torze Nurburgring, na skróconej wersji o nazwie "Sprint".
Tuż obok znajduje się trasa, zwana Nordschleife. Zbudowana w latach 20. trasa biegnie wokół średniowiecznego zamku i miejscowości Nürburg w górach Eifel. Jest wciąż używana. Ze względu na olbrzymią liczbę zakrętów i pułapek jest uważana za jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie. Nawet znany kierowca Formuły 1 Jackie Stewart nazwał tę trasę Green Hell (Zielone Piekło).
Historia:
We wczesnych latach dwudziestych na publicznych drogach w górach Eifel były organizowane wyścigi ADAC Eifelrennen. Były one jednak niebezpieczne i mało popularne. Postanowiono więc stworzyć nowy tor wyścigowy w górach Eifel. Tor został zaprojektowany przez firmę Eichler Architekturbüro z Ravensburga, a jego budowa trwała od września 1925 do wiosny 1927 r.
Tor miał długość 28,265 km (17,5 mili), jego szerokość wynosiła od 8 do 9 metrów, liczba zakrętów wynosiła 174. Tor składał się z dwóch części: Südschleife („pętla południowa”) długości 7,747 km oraz Nordschleife („pętla północna”) długości 22,810 km. Po jego ukończeniu odbywały się tam wyścigi ADAC Eifelrennen oraz Grand Prix Niemiec. Pod koniec lat 20. tor stracił nieco na znaczeniu. Po II wojnie światowej na tor powróciły najważniejsze imprezy: Grand Prix Niemiec (jako część Mistrzostw Świata Formuły 1). W 1953 r., wprowadzono wyścig 1000 km. W 1970 r. wprowadzono wyścig 24-godzinny.
W latach 60. tor stawał się coraz bardziej niebezpieczny ze względu na coraz większe prędkości osiągane przez samochody wyścigowe. Kierowcy postanowili zbojkotować wyścigi na torze Nürburgring, aby zostały wprowadzone zmiany konstrukcyjne. Podczas gdy tor był modyfikowany, GP Niemiec przeniesiono na tor Hockenheimring. Mimo przeprowadzonych zmian i wprowadzenia środków bezpieczeństwa, Ring był wciąż zbyt niebezpieczny i długi na przeprowadzanie wyścigów Formuły 1. W 1975 r. Niki Lauda ustanowił rekord przejazdu po Nordschleife, pokonując dystans 22,835km w czasie poniżej 7 minut (6:58.6). Także on odniósł tam najpoważniejszy wypadek w swojej karierze wyścigowej. W 1981 r. rozpoczęły się prace nad zupełnie nowym torem o długości okrążenia 4,5 km (2,8 mili). W tym samym czasie Nordschleife zostało skrócone do 20,8 kilometrów. Na skróconym odcinku rekordowo szybko pojechał Stefan Bellof, który dystans ten pokonał w czasie 6:11.13 w Porsche 956, co daje średnią 201,7622 km/h. 29 czerwca 2018 r. niemiecki kierowca wyścigowy Timo Bernhardustanowił nowy rekord toru wynoszący 5:19,546 min. jadąc Porsche 919 Hybrid.
W roku 1984 został ukończony i oddany do użytku nowy odcinek toru, zwany GP-Strecke. Teraz spełniał już normy bezpieczeństwa. Odbywały się tam wyścigi Formuły 1, Grand Prix Niemiec i Grand Prix Europy. W 2002 roku tor został wydłużony do 5148 metrów.
Nordschleife dzisiaj:
Na Nordschleife wciąż odbywają się wyścigi samochodów osobowych wykorzystujących tradycyjną trasę o długości 20,8 km lub dłuższą trasę o długości 24,4 km połączonej częściowo z torem Formuły 1.
Jednym z najważniejszych wydarzeń na Nordschleife jest 24 Hours Nürburgring weekend, odbywający się corocznie około połowy czerwca. W wyścigu bierze udział 220 samochodów o różnej mocy silnika (od 100 do nawet 700 koni mechanicznych), ponad 700 kierowców (amatorzy i profesjonaliści).
W związku z groźbą zamknięcia toru w 2007 roku powstała organizacja Save the Ring walcząca o jego ocalenie. W 2012 tor ogłosił bankructwo. W 2013 słynny niemiecki tor Nürburgring został wystawiony na sprzedaż za około 132 miliony euro. W marcu 2014 roku tor wraz z okalającą go infrastrukturą z hotelami, parkami rozrywki i centrum handlowym Nurburgring Boulevard włącznie został sprzedany amerykańskiej spółce z Miami za około 70 milionów euro. Inwestor został wybrany ze względu na zachowanie dotychczasowego charakteru toru dostępnego dla każdego kierowcy.
Harmonogram zawodów:
Sytuacja w klasyfikacji generalnej jest bardzo ciekawa. Na prowadzeniu znajduje się DJ_SASEK, ze sporą już przewagą nad drugim KREYZILOCKIEM. Po piętach KREYZILOCKA depczą Mateusz Tyszkiewicz, Anici, Sprajt, Mike Kowalski, Tomek Matuszkiewicz, Lucjan Prochnica oraz Szołtys. Między tymi zawodnikami na pewno dojdzie do zaciętej walki o podium w końcowej klasyfikacji.
W klasyfikacji drużynowej również toczy się zacięta walka o czołowe lokaty. Poniżej przedstawiamy sytuację w klasyfikacji indywidualnej (TOP20), oraz drużynowej:
Przejazd po torze w BMW Z4 E89:
TRANSMISJA LIVE Z KOMENTARZEM:
https://www.twitch.tv/nitjsefn...
Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę: https://republicofsimracers.co...
Do zobaczenia!
opracował: kowallo
Komentarze (1)
najlepsze