Pierdu pierdu... na krakowskim rynku i w okolicznych uliczkach tez był normalny ruch samochodowy i jak porówna się zdjęcia z tamtych lat do obecnych to myślę że efekt będzie ten sam. Nie sztuką jest wyrzucić auta i zasiac trawę, sztuka jest pogodzić wszystkie strony, a póki co nikomu to się nie udało.
@Irranus: W Amsterdamie nie ma zakazu jazdy samochodem, tylko jest on ograniczony i ścieżek rowerowych jest na tyle dużo, że można swobodnie jeździć po całym mieście.
@MrChris: Przecież widać, że zostały torowiska tramwajowe. Zbiorkom w centrum lepszy niż transport indywidualny, bo jeden pojazd zajmujący tyle miejsca co parę samochodów przewiezie ponad dwieście osób, w dodatku nie emitując zanieczyszczeń bo na prąd.
Nie wiem czemu, ale takie przesadne pozbywanie się samochodów wcale mi się nie podoba. Świetnie się to sprawdza tam gdzie są starówki wtedy wyglądają pięknie, ale jednak miasto musi tętnić ruchem, a na zdjęciach mi tego po prostu brakuje. Pytanie jeszcze jak radzą sobie tam z zarządzaniem efektywnością w stosunku do czasu. Trzeba by było dobrze to zaplanować i z nie żałować kasy na bogaty transport publiczny.
@polaninPL: W polskich miastach, w których są starówki niestety nie jest to zorganizowane w ten sposób. Często ulice i małe uliczki są zawalone autami. Miasto musi tętnić życiem, a nie ruchem. W Polsce jest hałas i mało ścieżek rowerowych. Polecam wybrać się do Holandii, Dani, Szwecji itd. Tam też są duże miasta, ludzie swobodnie się przemieszczają na rowerach, częściej spędzają czas na zewnątrz, miasta są cichsze, ale nie są martwe. Po
Miasto dla ludzi. LOL. Sprawdzcie sobie ile kosztuja te kamienice w amsterdamie. I przylozcie do zarobkow ludzi w polsce. A potem wdech, wydech, wdech, wydech.
Albo inaczej, Porownajcie sobie koszty biletow miesiecznych i gestosc zaludnienia.
Albo jeszcze inaczej. Sprawdzzcie sobie ile jest tak naprawde pracy w centrum miasta i gdzie sie do tej pracy jedzie. I porownajcie sobie np. do warszawy.
Mam mieszane uczucia. Według tytułu w przeszłości Amsterdam miał być miastem dla samochodów, a na zdjęciach ruch samochodowy jest jakiś skromny. Czyżby zdjęć zabrakło?
@M7cG6M Rozumiem, że twoim ideałem jest Korea Północna, bo tam przecież wszyscy prawie jeżdżą na rowerach lub komunikacja miejska, a prywatny samochód nie istnieje.
Komentarze (29)
najlepsze
Albo inaczej, Porownajcie sobie koszty biletow miesiecznych i gestosc zaludnienia.
Albo jeszcze inaczej. Sprawdzzcie sobie ile jest tak naprawde pracy w centrum miasta i gdzie sie do tej pracy jedzie. I porownajcie sobie np. do warszawy.
Artykul tendencyjny.
¯\_(ツ)_/¯
Ale rozumiem co chcesz przekazać i się zgadzam
Zakop za lewacką nowomowę.
Komentarz usunięty przez moderatora