@dav2015: ci programiści z Indii to taki Kozioł ofiarny. Prawda jest taka, że nie mają z tą katastrofą nic wspólnego. Za projekt odpowiada firma, przełożeni, kontrola jakości. Zrzucanie winy na programistów jeszcze bardziej pokazuje jak leży tam zarządzanie.
@EmDeCe: nie będzie. To jest już IT nie lotnictwo. Studenci, Hindusi, skracanie terminów, próby pomijania testów, masa ludzi kompletnie bez wiedzy, którzy na siłę próbują np. poprawić dokumentację techniczną bo jej kompletnie nie rozumieją itd.
@EmDeCe: Mogą się nie nauczyć. Przed erą Boeinga w USA była wielka firma McDonnell Douglas. robili świetne samoloty pasażerskie ale jak to korporacja zaczęła szukać oszczędności. było kilka katastrof w których udowodniono że model DC-10 już w fazie projektowania miał błędy o których wiedzieli konstruktorzy dokonujący testów. np. wyrywające się drzwi luku bagażowego. zarząd jednak to zbagatelizował i nie naprawili błędów, dalej sprzedawali maszyny z tymi wadami. cofnięcie na serwis i
@YourDoom: nie, to nei jest definicja multikulti. Znam projekty w których pracują ludzie z całego świata, także z indii, które świetnie prosperują. A co do tego linku, to jako były pracownik Microsoftu mogę jedynie powiedzieć, że pracują tam ludzie z całego świata i praca w wielu, wielu zespołach idzie naprawdę dobrze.
@wuadek: dokładnie, każdy producent wie, że jak jego sprzęt się psuje, to nie dlatego, że jest wadliwy, tylko dlatego, że osoby które go kupują są złej narodowości/wyznania/nie lubią wątróbki.
@mazaken: Nie każdy może byc dobrym pilotem, to nie klepanie kodu, trzeba mieć tradycje. Szybownictwo, czuć samolot bez nadmiaru wspomagaczy. Ciężko zabronić kupować odrzutowce, ale lepiej lecieć z kapitanem latającym z pasji a nie w ramach awansu społecznego. Bo na lekarza Pajeet za głupi...
@wuadek: To niestety smutna prawda. Na chwilę obecną przeciętny "Kowalski" mógłby "zagłosować" portfelem i sugerować się wyborem lotu w zależności jaki samolot by go wiózł, bo sprawa jest świeża. Ale za rok ? Zapomni, no i "przecie naprawili".
Z 2 strony możesz nie mieć racji bo Airbus nie miał wtopy więc nie musi odrabiać strat więc da niższe ceny ¯\_(ツ_/¯
@vasco_da_gama: Oczywiście, że tak. Można to porównać na przykładzie katastrof samolotów w 1988 roku w Lockerby oraz irańskiego samolotu zestrzelonego przez USA nad Zatoką Perską. Średnia wysokość odszkodowania w przypadków ofiar katastrofy nad Lockerby wyniosła ok 10 mln dolarów za każdą ofiarę. Zaś w przypadku ofiar irańskiego samolotu wysokośc odszkodowania wyniosła od 150 (dzieci i emeryci) do 300 tys. dolarów za osobę.
@jednorazowka: dobrze napisał, jak to niby inaczej wytłumaczysz? oni próbowali zbić koszty do jak najniższych, by mieć więcej marży z końcowej ceny za samolot.
Marża – różnica między ceną sprzedaży dobra a ceną jego zakupu, określająca nadwyżkę (zysk) uzyskiwaną ze sprzedaży dobra ponad bezpośrednie koszty jego uzyskania. Może być wyrażona kwotowo lub procentowo.
A niech to, czyżby maksymalizacja zysków ku uciesze akcjonariuszy, przy pominięciu jakichś tam procedur, które były tylko opóźnieniem i dodatkowymi kosztami, znów sprawiła że musiało zginąć kilkadziesiąt ludzi, bo ktoś w Excelu zaokrąglił o kilka oczek za dużo na cięciu kosztów ( ͡º͜ʖ͡º)? No ale to regulacje są złe, pamiętajcie że korporacja zawsze chce dla was dobrze, nigdy źle ( ͡°͜ʖ͡
@mat_91 Idiotyczne lub nic niewnoszace lub jednozdaniowe komentarze powinny byc na wypoku usuwane z automatu... Choc z drugiej strony... Wykop swiecilby pustkami...
Komentarze (115)
najlepsze
Studenci, Hindusi, skracanie terminów, próby pomijania testów, masa ludzi kompletnie bez wiedzy, którzy na siłę próbują np. poprawić dokumentację techniczną bo jej kompletnie nie rozumieją itd.
Wszędzie tak samo.
@mikolaj_o: Multikulti nie ma nic do rzeczy, tylko złe zarządzanie projektem i dawanie złych ludzi do złej pracy.
Ale za rok ? Zapomni, no i "przecie naprawili".
Z 2 strony możesz nie mieć racji bo Airbus nie miał wtopy więc nie musi odrabiać strat więc da niższe ceny ¯\_(ツ_/¯
$289k na osobę? Dobrze dla nich że się samoloty rozbiły na jakichś zadupiach bo życie Amerykanów zapewne zostałoby wycenione znacznie wyżej...
No ale to regulacje są złe, pamiętajcie że korporacja zawsze chce dla was dobrze, nigdy źle ( ͡° ͜ʖ ͡