Technologicznie idealne rozwiązanie...silnik może pracować równomiernie w najlepszym zakresie momentu lub najbardziej ekonomicznie... to moze znacznie zwiększyć żywotność silnika i ukladu napędowego..niestety ludzie przyzwyczaili się już do zwykłych skrzyń biegów i brakuje tego słuchowego wrażenia przyspieszenia ( ͡°͜ʖ͡°)
@gizmos1991: to rozwiązanie jest idealne tylko w teorii. W praktyce trwałość tych skrzyń jest niska. Zużycie paska/łańcucha, bieżni lub elementów sterujących powoduje degradację pozostałych elementów, a naprawy są drogie. Czytałem, że w Renault taka skrzynia potrafi się przegrzać podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością. Rozważałem zakup samochodu z taką skrzynią, ale zrezygnowałem. Kupię klasyczny automat
@gizmos1991: Miałem CVT w Nissanie, polecam jeśli kogoś stać bo naprawa czy regeneracja jest droższa niż w hydrokinetyku. Przy silniku wolnossącym 2.5 w benzynie to była bajka bo przyśpieszał super w każdej chwil mimo że zachowywał się jak skuter (co jest oczywiste bo w skuterach też jest CVT).
to by tłumaczyło dlaczego poza miastem mój ponad 20 letni szrot jadąc zupełnie zwyczajnie bez wysiłku łyka prawie wszystko co nowe. Może kierowcy nowych aut po prosto je "oszczędzają"
@loopack: nie. Jadą sobie spokojnie słuchając muzyki i popijając kawkę ze stacji benzynowej. Tylko co jakiś czas mija ich ktoś kto postawił sobie za cel "wyprzedzić wszystkich".
Może kierowcy nowych aut po prosto je "oszczędzają" aż do przesady. W ciekawym kierunku to idzie.
@loopack: Nie, zwyczajnie jeżdża spokojnie, bo im się nie spieszy, i nie mają kompleksów, każących im wyprzedzać wszystkich i jeździć jak burak na torze wyścigowym.
@saret2: To nie tak że to jest stare. Toyota i Lex stosuje eCVT w hybrydach bo silniki i generatory są istotną częścią składową takiej przekładni. Nowe Lexy w hybrydzie mają eCVT a nie hybrydach CVT stosują rozwiązania z pasem i stożkowymi kołami. Takie przekładnie stosuje większość producentów japońskich.
To eCVT z lexusów zdaje się nie mieć tak oczywistych słabych punktów jak tradycyjne CVT, prawda? Budowa jest jakaś ultra prosta, mało elementów - to się chyba nawet nie ma co psuć?
@anonim1133: tam jest jedna przekładnia planetarna, 2 silniki elektryczne (trakcyjny który jest jednocześnie generatorem + pomocniczy) i silnik spalinowy. Każdy silnik podpięty jest pod inny element przekładni (koło słoneczne, pierścień zewnętrzny i koszyk kół planetarnych). Przez odpowiednie wysterowanie tego
Posiadam auto z taką skrzynią(Audi) i faktycznie to jest fajne rozwiązanie dla osoby, która jeździ spokojnie. Dziwnie się patrzy na zegary gdy samochód przyspiesza a na obrotomierzu jest nonstop 2k obrotów.
Do spokojnej jazdy skrzynia jest bezbłędna, samochód jakby płynął. Do szybszej i agresywnej jazdy skrzynia wyje i obroty przy przyspieszaniu szybko skaczą a później ilość obrotów maleje. Bardzo dziwnie się jeździ jeśli ktoś preferuje agresywniejszą jazdę. Do minusów można doliczyć żywotność.
Również posiadam. 35 000 km zarobione. Do spokojnej jazdy ta skrzynia to bajka. Zadnych szarpnięć, miłe i płynne wrecz liniowe przyśpieszenie. Generalnie bardzo ją lubię. Największą jej wadą u mnie jest spóźniona reakcja na kopniecie w pedał gazu. Zwlaszcza przy ruszaniu, gdzie czasem ta sekunda opóźnienia jest decydujaca w tym czy uda Ci się przelecieć przez skrzyżowanie z drogi podporzadkowanej. Nadmienić też należy, że instrukcja zaznacza, że skrzynia nie jest wyposażona w
@WampirZSuchodolu: Trwałość tych skrzyń zależy przede wszystkim od nie wciskania pedału gazu do dechy ze stójki oraz regularnej wymianie oleju. To jest skrzynia do silników o niskim momencie obrotowym co za czym idzie do spokojnej jazdy.
CVT CVT nie równe. Inaczej będzie zaprojektowane i inaczej się zachowywało w aucie budżetowym, inaczej w limuzynie a inaczejw aucie o zacięciu sportowym. Jeździłem Nissanem Dżołkiem, Kią Stanik, RAV-4 i Subaru CVT. W Dżołku tragedia - jak w odkurzaczu. W Kii i w Rav-4 poprawnie. W Subaru (lineartronic) to nadskrzynia - dynamiczna, przewidywalna, w trybach S i S# strach docisnąć. Generalnie nie zmieniłbym na nic innego.
@gregor40: ( ͡º͜ʖ͡º) CVT i zastosowanie sportowe. To fajnie, że odczuwasz strach jeżdżąc na CVT, ja nie odczuwałem strachu przyspieszając w 16s do 200kmh przy napędzie 4x4 w limuzynie z normalnym automatem, bez szarpania, w starym złomie.
@Baccon: Wiesz, czym innym jest być purystą a czym innym mieć określone możliwości. Mnie stać na utrzymanie i jazdę autem za 140k a nie za 500k, więc działam z tym, co mam ¯\_(ツ)_/¯
I będę się upierał że Subaru z 240KM i symetrycznym AWD ma zacięcie sportowe.
Komentarze (165)
najlepsze
@gizmos1991: to rozwiązanie jest idealne tylko w teorii. W praktyce trwałość tych skrzyń jest niska. Zużycie paska/łańcucha, bieżni lub elementów sterujących powoduje degradację pozostałych elementów, a naprawy są drogie. Czytałem, że w Renault taka skrzynia potrafi się przegrzać podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością. Rozważałem zakup samochodu z taką skrzynią, ale zrezygnowałem. Kupię klasyczny automat
@loopack: nie. Jadą sobie spokojnie słuchając muzyki i popijając kawkę ze stacji benzynowej. Tylko co jakiś czas mija ich ktoś kto postawił sobie za cel "wyprzedzić wszystkich".
@loopack: Nie, zwyczajnie jeżdża spokojnie, bo im się nie spieszy, i nie mają kompleksów, każących im wyprzedzać wszystkich i jeździć jak burak na torze wyścigowym.
@anonim1133: tam jest jedna przekładnia planetarna, 2 silniki elektryczne (trakcyjny który jest jednocześnie generatorem + pomocniczy) i silnik spalinowy. Każdy silnik podpięty jest pod inny element przekładni (koło słoneczne, pierścień zewnętrzny i koszyk kół planetarnych). Przez odpowiednie wysterowanie tego
Dziwnie się patrzy na zegary gdy samochód przyspiesza a na obrotomierzu jest nonstop 2k obrotów.
Do spokojnej jazdy skrzynia jest bezbłędna, samochód jakby płynął.
Do szybszej i agresywnej jazdy skrzynia wyje i obroty przy przyspieszaniu szybko skaczą a później ilość obrotów maleje. Bardzo dziwnie się jeździ jeśli ktoś preferuje agresywniejszą jazdę.
Do minusów można doliczyć żywotność.
Nadmienić też należy, że instrukcja zaznacza, że skrzynia nie jest wyposażona w
I będę się upierał że Subaru z 240KM i symetrycznym AWD ma zacięcie sportowe.