Kiedy robiłem PPL (licencja pilota na małe samoloty do użytku niezarobkowego, majac na koncie pare godzin, instruktor czasami w zupełnie niespodziewanych momentach, przechylał głowe na szybe, całkowicie zmniejszał moc silnika i nie ruszał sie. Na moje „wtf” mruczał tylko „ja jestem nieprzytomny, radź sobie młody”.
Wracał do życia, kiedy zbliżaliśmy sie do ziemi, pełna rura do góry i omawialiśmy, czy pole lub ulica, które wybrałem na symulowane awaryjne ladowanie było ok. Na
@hellfirehe: rozsprzęglony od rotora, na niskich obrotach, by w razie czego dało się go rozpędzić i przywrócić napęd (bo odpalić całkiem zgaszonego to nie takie chwila moment)
@merytorycznie_niepoprawny: W śmigłowcach jest sprzęgło jednokierunkowe, dzięki któremu wirnik nie jest hamowany przez silnik po wystąpieniu awarii. Więc de facto był rozsprzęglony.
Nie rozumiem tego. Awaria silnika i śmigłowiec po prostu szybuje na plażę, a śmigłowiec TOPR w Tatrach po prostu spadł jak kamień kiedy zepsuł się silnik. Czy ktoś może w dwóch słowach objaśnić, dlaczego polski pilot nie mógł tak samo "poszybować"?
a śmigłowiec TOPR w Tatrach po prostu spadł jak kamień kiedy zepsuł się silnik. Czy ktoś może w dwóch słowach objaśnić, dlaczego polski pilot nie mógł tak samo "poszybować"?
@Pan_Buk: na filmie ze znaleziska masz awarię silnika (symulowaną), na filmie z Twojego postu masz awarię wirnika nośnego awaria polegała na rozwarstwieniu się łopaty, a następnie odcięciu belki ogonowej (co widać na załączonym filmie)
Komentarze (77)
najlepsze
Wracał do życia, kiedy zbliżaliśmy sie do ziemi, pełna rura do góry i omawialiśmy, czy pole lub ulica, które wybrałem na symulowane awaryjne ladowanie było ok. Na
Co teraz porabiasz?
kontynuujesz szkolenie?
Posrają się xD
Silnik cały czas pracował.
@hellfirehe: rozsprzęglony od rotora, na niskich obrotach, by w razie czego dało się go rozpędzić i przywrócić napęd (bo odpalić całkiem zgaszonego to nie takie chwila moment)
Więc de facto był rozsprzęglony.
@Pan_Buk: na filmie ze znaleziska masz awarię silnika (symulowaną), na filmie z Twojego postu masz awarię wirnika nośnego
awaria polegała na rozwarstwieniu się łopaty, a następnie odcięciu belki ogonowej (co widać na załączonym filmie)