Testowanie autka.
Zmota, ramoklatka przestrzenna - własny projekt i wykonanie. Silnik: Mercedes Sprinter 2.9D Skrzynia biegów: Mercedes W203 Reduktor: Nissan Patrol Y61 Mosty:...
polano z- #
- #
- #
- 72
- Odpowiedz
Zmota, ramoklatka przestrzenna - własny projekt i wykonanie. Silnik: Mercedes Sprinter 2.9D Skrzynia biegów: Mercedes W203 Reduktor: Nissan Patrol Y61 Mosty:...
polano z
Komentarze (72)
najlepsze
Xd
@polano: To się nazywa haltpasy i służy zmniejszeniu skoku zawieszenia.
Bez tych pasów, gdy koło zawiśnie bez podparcia, sprężyna mogłaby wypaść z mocowań (trzyma się tylko dlatego że jest ściśnięta między górnym a dolnym mocowaniem) - bez tych pasów mocowania mogłyby się oddalić od siebie dalej niż długość sprężyny.
Widać że to jeszcze dość wczesna konstrukcja, bo tam brakuje amortyzatora, którego długość powinna
Wiadomo że łatwiej krytykować niż robić, ale do przemyślenia:
- umiejscowienie silnika - w tego typu autach lepiej się sprawdza silnik centralnie (lepsze rozłożenie masy), a przynajmniej za przednią osią (a nie na), zwłaszcza przy prostym napędzie 4x4 istotny jest równomierny rozkład masy
- przydałoby się wygospodarować jakieś miejsce na kierowcę - głównie jego nogi ;)
- tylne zawieszenie nie ma żadnych przesztywnień ograniczających ruch na boki
W terenówkach po ekstremalnym zwiększeniu prześwitu takie zawieszenie może się przesuwać podczas pracy nawet o 10 cm na boki, co powoduje z kolei nieprawidłową prace sprężyn i amortyzatorów.