38-letni Mercedes W123 240D emituje tyle NOx, co nowe BMW X3. Potwierdza to test
Niemcy - jak to Niemcy - przeprowadzili nietypowy eksperyment. Mercedes 240D W123 został poddany testom WLTC. Jego wyniki zaskakują - okazuje się, że bez katalizatora model ten spełnia normę Euro 3, a z uniwersalnym katalizatorem nawet wyższe i nowsze.
janusz_najwspanialszy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 234
Komentarze (234)
najlepsze
No i standardowy artykul dla januszy „kurła kiedya to bylo kwii kiedys to byly auta nie to co tero”. Czyli wydziela tyle samo tlenkow a jest 3x slabszy, nieporiwnywalnie wolniejszy, gorzej sie prowadzi, mniej bezpieczny, nie ma klimy, navi, bajerow itp.
To jak mam juz wydzielac te tlenki to dajcie mi to BMW
@Messix: W samo sedno
Ogólnie xD mocno, ciekawe co by wyszło z takiego 300TD po załadowaniu DPF :). Ogólnie opinia jest taka, że powyżej euro4 to taka trochę sztuka dla sztuki, no ale wiadomo gdzie żyjemy.
czy ja wiem czy euro 4 to sztuka dla sztuki? chyba właśnie wtedy zaczął być ładowany ten znienawidzony dpf
bardziej euro6 razem z SCR i całym systemem grzania/dozowania mocznika jest "problematyczne", nie oferując żadnej wartości dodanej
imo trochę problem jest z całą modą na suvy, czy jeszcze gorzej sportowe suvy (bo hehehehe wsiada mi się łatwiej)
gdzie masz kloc ważący >2 tony z 400konnym silnikiem który musi spełnić restrykcyjne normy
Powiem więcej, te wszystkie gówna, które teraz ładuje się by "oczyszczać" spaliny można by wypierdzielić i efekt byłby wspaniały. Eko-moda i ekoterroryzm to BIZNES a nie troska o planetę.
Im więcej spalonego paliwa, tym więcej szkodliwych substancji. Wszelkie filtry i inne "dobrodziejstwa" "duszą" układ paliwowy, wydechowy i ogólnie silnik, więc wlewa on więcej paliwa, by osiągnąć daną moc.
1.0 TSI i tak by powstało. Gdyby nie eko-pro podejście, to
Auta, które spalają 1l/100km i tak by powstały
Auta hybrydowe i tak by powstały
Auta elektryczne i tak by powstały
... bo jest na to rynek i zawsze będzie. I żadna ekomoda i ekoterroryzm nic tu nie pomogą. Stawiają jedynie za wysokie wymogi względem możliwości rozwoju technologii, by na tym zarobić - tyle robią.
Jeśli ludzie palą starym piecem na "wyngiel" i palą byle jak i często nawet nie węglem to potem mamy co mamy. Mówiłem o ekomodzie w UE, Polacy mają #!$%@? na ekologie, szczególnie w technice grzewczej.
Ogrzewanie gazowe, pompy ciepła itp. potrafią zajebiście tanio nagrzać mieszkanie/dom ale kosztują sporo. Przecież zajebisty piec
Uwaga to będzie długi tekst, pełen "technicznej łaciny", wiec nie wiem czy uda mi się to zrozumiale wytłumaczyć.
Zacznijmy możne od
Na starcie trzeba powiedzieć ze o DPF'ach karzy wiele mitów, które w głównej mierze wynikają z niewiedzy o funkcjonowaniu tych elementów i częściowo ze złego serwisowania samochodu. No i niestety zwożenia złomu z całej Europy przez handlarzy.
DPF, to nic innego jak filtr cząsteczek stałych i służy do poza silnikowej redukcji PM. Tylko w przeciwieństwie do katalizatora gromadzi PM w filtrze i musi być regenerowane co jakiś czas, o czym