Przeciętne auto dostawcze typu Ducato czy Master z zabudową kontenerową zarejestrowane na 3.5 tony ma max 700kg ładowności ,czyli tyle co nic. Te auta prawie zawsze są przeładowane a mandaty są wliczane w koszta prowadzenia działalności. Dzieje się tak dlatego że rejestrując taki pojazd wpada się w Viatole, tachografy ,limity czasu pracy co znacznie ogranicza możliwości zarobkowe. I dlatego taka patologia wciąż trwa.Krokodyle ustawiają się ciągle w tych samych miejscach więc ,
Przeciętne auto dostawcze typu Ducato czy Master z zabudową kontenerową zarejestrowane na 3.5 tony ma max 700kg ładowności
@bohors: A niektóre Craftery, czy Iveca, po 100-150 kg ( ͡°͜ʖ͡°) Czyli kontener, winda, pełny bak, cięższy kierowca i mamy maxa. I to przed załadunkiem ( ͡°͜ʖ͡°)
Jak taki samochód wystarczy, że jedzie kierowca, dwóch pasażerów i jest zatankowany do pełna i już może być przeciążony, a co dopiero ładunek. Dla mnie to jest śmieszne, że te samochody mają tak małą ładowność wbite w dowód.
@MojWlasciciel: ma racje, to absurd prawny, auto zaprojektowane powiedzmy na 7t, ale ma wbite w dowód 3,5t, bo właściciel obiecuje, że nie będzie więcej ładował i dzięki temu omija wiele obostrzeń dla większych samochodów (wyższa kategoria prawa jazdy, tachograf i monitorowany czas pracy kierowcy, dodatkowe opłaty).
@HetmanPolnyKoronny otóż są dobre różnice między typowym dostawczakiem do 3,5t dmc a np Iveco daily 5t. Przykładowo inne zawieszenie czy siniki. Taki sprinter potrafi mieć 110-120 koni i dwa litry pojemności, chcesz na to ładować 3 tony ładunku? To powodzenia.
To że Janusze robią iveca 12pal na bliźniakach nie oznacza że to normalne. Może jakimś rozwiązaniem byłoby jak u Niemca zwolnienie do 7,5t z opłat i np licencji, bo walenie mandatów po
@incydent_kakaowy: Najprostszym rozwiązaniem byłoby wystawianie kar na podstawie stanu faktycznego a nie tego co jest w papierach. Jeżeli dostawczak ma w dowodzie dmc 3,5t i kierowca tylko kat B a waży 5t to traktujemy go jak ciężarówkę i dowalamy po kolei kary za brak prawka, za brak tachografu, a za przeładowanie też jak dla ciężarówek.
@regiony Przeciążone busy? Hmmm, ich pasażerowie mieli znaczną nadwagę, czy było po prostu za dużo pasażerów? Czy może tacy z was rzetelni dziennikarze, że nie odróżniacie busa od dostawczaka?
@GeDox oczywiście że może być samochodem ciężarowym. Zwykle osobówki w Hiszpanii bywają samochodami ciężarowymi używanymi do przewozu np materiałów radioaktywnych.
Bo to są auta z homologacją na np. 7 ton, ale są rejestrowane na 3,5 tony, bo wtedy: 1. Można nim jeździć na prawku B 2. Nie trzeba tacho 3. Wszelkie opłaty są o wiele niższe 4. Kary za przekroczenie tonażu są śmiesznie niskie
Tak więc ze względu na obciążenie to z tymi autami wszystko zazwyczaj jest w porządku, a problem jest z niewłaściwą kategorią kierowcy i cała papierologią.
@waporyzer: tak, ogólnie jest to oszustwo, za które powinny być bardzo surowe kary, ale dopóki to będzie 500 zł zamiast 50.000 zł to będzie się to Janusztransom opłacać.
Skoro opłaca się wozić ładunki autami nieprzeznaczonymi do wożenia dużych ładunków i płacić mandaty
@Mario7400: żeby było śmieszniej często są nawet przygotowane technicznie, w większości przypadków pomiędzy autem zarejestrowanym na DMC 3,5t i cięższymi nie ma żadnych różnic technicznych. Tu chodzi tylko i wyłącznie o omijanie obostrzeń prawnych. Dlatego kary trzeba zaostrzyć, bo uczciwi są wygryzani z biznesu - przez wyższe koszty nie są w stanie konkurować z januszami biznesu, bo
Dla tych co źle życzą przedsiębiorcom, którzy optymalizują koszty przypominam, że dużo karetek w Polsce jeździ na podobnych zasadach. Wyobraźcie sobie, że do waszego bombelka czy matki pomoc nie dotrze na czas bo szpitala nie stać na utrzymanie ratownika który musiałby mieć kat. C, kwalifikację i kartę kierowcy.( ͡°͜ʖ͡°)
Niech mi ktoś odpowie, mając busa 2,8 tony masy własnej, mogę wrzucić jedynie 700 kg? Przecież to jedna paleta zimnioków, a miejsca na trzy-cztery palety na takim dostawczym i na full załadowany paletami i uciagnie i da radę jechać. A jak dostawczak będzie miał 3,4 tony własnej to jedynie 100 kg można wrzucić? Przecież to jeden kierowca i już limit przekroczony, ja #!$%@? to jest chore
@mroznykasztan: to wtedy będzie musiało być prawko na C? A w przypadku gdyby ktoś znajomy chciał pożyczyć auto i ma kat B I jedzie na pusto, to już nie pojedzie rozumiem?
Komentarze (182)
najlepsze
@bohors: A niektóre Craftery, czy Iveca, po 100-150 kg ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czyli kontener, winda, pełny bak, cięższy kierowca i mamy maxa. I to przed załadunkiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Taki sprinter potrafi mieć 110-120 koni i dwa litry pojemności, chcesz na to ładować 3 tony ładunku? To powodzenia.
To że Janusze robią iveca 12pal na bliźniakach nie oznacza że to normalne.
Może jakimś rozwiązaniem byłoby jak u Niemca zwolnienie do 7,5t z opłat i np licencji, bo walenie mandatów po
Przeciążone busy?
Hmmm, ich pasażerowie mieli znaczną nadwagę, czy było po prostu za dużo pasażerów?
Czy może tacy z was rzetelni dziennikarze, że nie odróżniacie busa od dostawczaka?
Tirem może być dacia dokker, a ciągnik z naczepą to środek transportu.
Popularna nazwa tir bierze się od tych nieszczęsnych tabliczek na naczepach, jeżdżą i krajówkę i międzynarodówkę.
1. Można nim jeździć na prawku B
2. Nie trzeba tacho
3. Wszelkie opłaty są o wiele niższe
4. Kary za przekroczenie tonażu są śmiesznie niskie
Tak więc ze względu na obciążenie to z tymi autami wszystko zazwyczaj jest w porządku, a problem jest z niewłaściwą kategorią kierowcy i cała papierologią.
@Kaczorra: polisą ocp możesz sobie zadek podetrzeć.
@Mario7400: żeby było śmieszniej często są nawet przygotowane technicznie, w większości przypadków pomiędzy autem zarejestrowanym na DMC 3,5t i cięższymi nie ma żadnych różnic technicznych. Tu chodzi tylko i wyłącznie o omijanie obostrzeń prawnych. Dlatego kary trzeba zaostrzyć, bo uczciwi są wygryzani z biznesu - przez wyższe koszty nie są w stanie konkurować z januszami biznesu, bo