Rząd Merkel wyda 5 mld euro na ratowanie branży samochodowej i elektromobilność
Wsparcie finansowe ma nie tylko wzmocnić w walce ze skutkami koronakryzysu tę gałąź gospodarki, ale również rozwinąć inwestycje w produkcję samochodów elektrycznych.
GREB00 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 106
Komentarze (106)
najlepsze
Ogólnie ta branża nie potrzebuje ratowania. Niech rządy zrezygnują z wielu obowiązkowych rzeczy w autach, to ceny aut spadną, ludzie będą kupować nowe, tańsze auta. Ogólnie temat szeroki i długi, ale dobrzy producenci - np Azja (Korea i JPN) nie potrzebują bailoutów.
Anyway polecam Friedmana na Donahue, mówi o tym, cały wywiad polecam:
Po to są te ograniczenia, coraz to nowsze normy spalin, limity CO2, żeby chronić lokalna produkcję i stopowac konkurencję pozaunijną.
A te wszystkie slogany i hasła, typu to w
@nunu85: W jaki sposób ten limit stopuje konkurencję pozaunijną, skoro to właśnie poza Unią siedzibę mają koncerny, które mają największe doświadczenie w produkcji aut hybrydowych czy elektrycznych, których sprzedaż jest konieczna aby obniżyć średnią emisję CO2/km poniżej 95gCO2/km i nie płacić kar w UE? Np. Tesla, Nissan, Hyundai, ...
Tam stan takiej anarchii jak w PL gdzie money.pl, der onet, tvn, wyborcza sieją panikę i grają przeciwko PL jest nie do pomyślenia.
Normalnie potrzebna jest zgoda UE, w tym wypadku pieniądze w znacznacym % przeznaczone zostały na dofinansowanie nowych "przyszłościowych" gałęzi rozwoju.
W łatwo sposób można odczytać co w niedalekiej przyszłości będzie wymaganym standardem w kwestii zielonego ładu - auta wodorowe i elektryczne
(...) Kolejne 7 mld euro zostanie przeznaczone na stworzenie infrastruktury