@macan: Nie jestem ekspertem od wpływania do kanałów morskich, bo zawodowo nie mam z morzem nic wspólnego, ale podejrzewam, że przed takimi kanałami może tworzyć się kolejka do przepłynięcia (w ten sam sposób, jak tworzą się kolejki na kanałach mazurskich) i w oczekiwaniu na swoją kolej marynarzom może się nudzić i z nudy tworzą takie rzeczy jak na tym filmiku - ja nie doszukiwałbym się więc od razu złych motywów ze
Dla osób zastanawiających się, dlaczego statek ma wielki napis "Evergreen" skoro podobno nazywa się "Ever Given", to wygląda to tak, że statek nazywa się "Ever Given", a jego operatorem jest spółka Evergreen Marine z Tajwanu.
Na zaś piszę, bo już widziałem tego typu pytania gdzie indziej. ( ͡º͜ʖ͡º)
No dobra holowniki maja 480 ton ciągu, ale czemu trzeba go holować z wody? Przecież dookoła jest masa lądu na którym można postawić wyciągarki, traktory, czołgi czy cokolwiek innego co da odpowiedniego kopa.
@WuBe: według mnie problem może być to że nie ma tam dróg, w koło jest tylko piach, przyczepność na piachu jest dużo gorsza niż na twardym podłożu. Przy próbie ciągnięcia, pojazdy prawdopodobnie by się zakopały. Spróbuj jechać po plaży, zobaczysz jak to się skończy.A co dopiero coś ciągnąć.
według mnie problem może być to że nie ma tam dróg, w koło jest tylko piach
@ominius: otóż nie tym razem. maps google pokazuje asfaltowa drogę mniej niż 100m od brzegu kanału i od rufy statku - - zakładam, że jak utknął dziobem to go trzeba za rufę pociągnąć.
@Warszawskisuoik: Sądzę, że narysowanie beniza trwało pewnie sporo ponad godzinę. Przyjmując, że tylko minimalna moc silników była używana, to dajmy jakieś 2000 KM mocy przez dwie godziny żmudnego rysowania, to ok. 3000 kWh energii. Czyli licząc ok. 200 g mazutu na 1 kWh, to mamy 600 kg mazutu. Licząc mazut po 1,5 złotych za kg bez akcyzy i bez vat, to daje jakieś 900 zł kosztów rysowania w samym paliwie.
Komentarze (102)
najlepsze
Na zaś piszę, bo już widziałem tego typu pytania gdzie indziej. ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Mr--A-Veed: ludzie muszą się też zastanawiać czemu jest kilkadziesiąt promów o nazwie Stena Line xDDDD
@sawes1: Ciekawe o co był zakład :)
@ominius: otóż nie tym razem. maps google pokazuje asfaltowa drogę mniej niż 100m od brzegu kanału i od rufy statku - - zakładam, że jak utknął dziobem to go trzeba za rufę pociągnąć.
@Warszawskisuoik:
Sądzę, że narysowanie beniza trwało pewnie sporo ponad godzinę. Przyjmując, że tylko minimalna moc silników była używana, to dajmy jakieś 2000 KM mocy przez dwie godziny żmudnego rysowania, to ok. 3000 kWh energii. Czyli licząc ok. 200 g mazutu na 1 kWh, to mamy 600 kg mazutu. Licząc mazut po 1,5 złotych za kg bez akcyzy i bez vat, to daje jakieś 900 zł kosztów rysowania w samym paliwie.