Komentarze (130)

  • wiaczeslaw +77  

    Co najgorsze, w jednym z wywiadów powiedział, że po wyjściu dalej będzie to robił. Rzygać się chce.

    pokaż komentarz
    wiaczeslaw
  • kajkoIkokosz +27  

    @wiaczeslaw: Nie widziałem tego wywiadu, ale jeżeli rzeczywiście to powiedział nie rozumiem dlaczego zostaje wypuszczony z więzienia. Kara niby minęła, ale takimi słowami pokazuje, że nie jest zdolny do funkcjonowania w społeczeństwie.

    pokaż komentarz
    kajkoIkokosz
  • Elfik32 +83  

    "Podczas procesu w 1990 roku Mariusz T. złożył oświadczenie, że nie jest mordercą, ale chorym człowiekiem, który wymaga leczenia i że on sam nie ma pewności czy powinien wrócić do społeczeństwa. Na pytanie sędziego, czy po wyjściu na wolność nadal zapraszałby do siebie nieletnich i robił z nimi to co wcześniej, odpowiedział że zdecydowanie tak"- źródło

    I takich ludzi wypuszczamy na wolność...

    pokaż komentarz
    Elfik32
  • Reklamy Google

  • Elfik32 +4  

    @push3k: Tak to jego wypowiedź z przed dwudziestu lat, ale skoro sam narzekasz na system resocjalizacyjny w naszym kraju, to jaką możemy mieć pewność, że resocjalizacja tego człowieka przyniosła jakieś skutki? Poza tym nie zapominaj, że zabijanie sprawiało mu fizyczną przyjemność- a jeśli znowu zapragnie poczuć tej przyjemności?
    Owszem, jestem jak najbardziej za naprawą systemu więziennego, ale nie kosztem życia kolejnego dzieciaka. A więc najpierw naprawa systemu, a dopiero później wypuszczanie takich morderców na wolność, nie odwrotnie. Czytałam o tym, że facet bierze udziały w konkursach recytatorskich i w ogóle ma nienaganne zachowanie, ale mimo to mu nie ufam- nie po tym co zrobił.

    pokaż komentarz
    Elfik32
  • PochwaLamy +7  

    @wiaczeslaw: http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110116/REPORTAZ/433338139
    Artykuł w którym można znaleźć potwierdzenie Twoich słów i inne ciekawostki.
    Rodzina zamordowanych chłopców próbowała nawet zatrudnić się w Strzeleckim więzieniu, żeby wymierzyć sprawiedliwość.

    pokaż komentarz
    PochwaLamy
  • p..t +3  

    @push3k: Czym więcej genów morderców w populacji tym zabawniej.

    pokaż komentarz
    p..t
  • tolo2512 +25  

    @wiaczeslaw: Więzienia przepełnione, a gdzieś pijanych rowerzystów trzymać trzeba.

    pokaż komentarz
    tolo2512
  • PauIie +21  

    @Elfik32: I takich ludzi wypuszczamy na wolność...
    Trzeba zwolnić miejscy dla jakiegoś nastolatka przyłapanego na jaraniu skręta w krzakach.

    pokaż komentarz
    PauIie
  • wtf2009 +8  

    @tolo2512: i alimenciarzy ;)

    pokaż komentarz
    wtf2009
  • tolo2512 -3  

    @wtf2009: Masz rację, to jest gorszy element od pijanych rowerzystów, trzymać ich z dala od społeczeństwa, bo zrobią komuś krzywdę.

    pokaż komentarz
    tolo2512
  • U...........k +4  

    @kajkoIkokosz: no niestety, nie można go zamknąć "na zapas", skoro niczego jeszcze nie zrobił:/

    pokaż komentarz
    U...........k
  • m........r +3  

    @push3k: kolejne lewackie ścierwo? co ty facet p$$%$!%isz za przeproszeniem. Dobre warunki to mają być w szpitalach i szkołach a nie więzieniach. A i owszem, kary trzeba zmieniać. Poczwórne morderstwo i 25 lat? No co to do ch$!a pana ma być ???

    W sumie to zaskoczony że po takiej spektakularnej akcji na czterech niewinnych dzieciakach przeżył więzienie.

    pokaż komentarz
    m........r
  • gruli +2  

    @wiaczeslaw: że go nie mogli zaj$$ać w tym więzieniu, znając polski wymiar sprawiedliwości to jeszcze specjalnie go chronili, żeby biedactwu się krzywda nie stała. p%#%%%!e taką sprawiedliwość;/

    pokaż komentarz
    gruli
  • p....k -1  

    @maskarador: "kolejne lewackie ścierwo?" Nie, źle trafiłeś, ja akurat jestem zdecydowanie przeciw lewactwu. Ja po prostu biorę przykłady z innych krajów europejskich, w których więziennictwo działa, a nie tylko więzi.

    pokaż komentarz
    p....k
  • m........r +3  

    @push3k: podaj przykład jakichś tych krajów europejskich, gdzie to resocjalizacja działa. Chętnie poczytam

    http://www.pardon.pl/artykul/9748/morderca_na_facebooku_w_wiezieniu_jest_super tu masz przykład swoich dobrych warunków w więzieniach

    pokaż komentarz
    m........r
  • jodynaa +8  

    @push3k: jakbyś był ojcem jednego z tych chłopców to też byś tak p#$$!!#ił?

    pokaż komentarz
    jodynaa
  • D.............w +3  

    @push3k: Daj mi przykład seryjnego mordercy który wyszedł z więzienia i normalnie funkcjonował lub funkcjonuje w społeczeństwie, W ogóle znajdź mi przykład seryjnego mordercy który w normalnym kraju za morderstwo czwórki dzieci dostaje tylko 25 lat.

    pokaż komentarz
    D.............w
  • p....k -4  

    @maskarador: Skandynawia, Benelux, Szwajcaria.... cały zachód, gdzie więzienia są na wysokim poziomie. Zrozum. Tu nie chodzi tylko o to, żeby odizolować za karę od społeczeństwa, tu chodzi o to, żeby odizolować i nauczyć do życia w społeczeństwie. W Polsce to nigdy nie przejdzie, bo wielu sobie tego nie wyobraża, że tak się da.

    pokaż komentarz
    p....k
  • j....9 +3  

    @wiaczeslaw: "został czterokrotnie skazany na karę śmierci", czyli czterokrotna kara śmierci = 25 lat :D? I tak go pewnie dobiją w pierdlu na dzień przed wyjściem...

    pokaż komentarz
    j....9
  • klfov -1  

    @kajkoIkokosz: ale jest coś takiego jak prawo i bez złamania prawa nie można kogoś wsadzać do więzienia. Musi kogoś zabić lub grozić konkretnej osobie, by możliwe było wszczęcie nowego postępowania karnego. Humanizowanie polskiego społeczeństwa trwa w najlepsze, skoro nie potrafią tego zrozumieć.

    pokaż komentarz
    klfov
  • U...........k +7  

    @push3k: W Wiedniu i Los Angeles grasował tzw. Dusiciel z Wiednia (był jednym z niewielu "międzynarodowych morderców", zabójcy zwykle przywiązują się do jednego regionu, w którym grasują, taka dygresja). Historia faceta wyglądała mniej więcej tak: zamordował kobietę, poszedł do więzienia. Wyszedł za dobre sprawowanie, napisał książkę, stał się słynnym dziennikarzem, celebrytą. Znowu zaczął mordować, ale nikt nie mógł uwierzyć, że on może tego dokonać. W końcu go złapano, nie wszyscy byli w 100% przekonani o jego winie, ostatecznym potwierdzeniem było jego samobójstwo: udusił się wiążąc sobie na szyi identyczny węzeł, jaki wiązał swoim ofiarom.
    A pamiętacie tę aferę w austriackim więzieniu? Jak jeden z więźniów przetrzymywał i zgwałcił chyba 9 razy pracującą tam kobietę?
    Nie wiem, czy wierzę w resocjalizację seryjnych morderców czy gwałcicieli. Ci ludzie może i są poczytalni, ale mimo wszystko mają coś nie tak z głową. Ostatnio czytałam wywiad z jednym z polskich seryjnych morderców. Powiedział, że dla niego zabijanie nie jest niczym złym, nienormalnym. To coś takiego, jak zjedzenie śniadania.

    pokaż komentarz
    U...........k
  • Sarfael 0  

    @juras9: czyli czterokrotna kara śmierci = 25 lat
    Nie. Przeczytaj jeszcze raz stronę na wiki i kliknij na odnośnik którego nie zrozumiałeś.

    pokaż komentarz
    Sarfael
  • m........r +3  

    @push3k: co ty mi wyskakujesz z Beneluxem i Skandynawią, którą od Polski dzieli przepaść kulturowa ze względu na historię ostatnich 100 lat. Wiesz do czego doprowadziły wysoki standard więzień u nas? Dla skrajnej biedoty atrakcyjne stałoby się przesiedzenie kilku lat w komfortowych warunkach, koks na siłce, TV, pingpong i ogólny luz bluz. No i trzeba wyjść z podstawowego założenia jaką funkcję ma spełniać kara - czy przyjmujemy postwojenno prolewicową doktrynę resocjalizacji zdegenerowanych jednostek, czy powracamy to naturalnej koncepcji kary jako adekwatnej zapłaty za popełnione czyny. I ja przystaję przy tej drugiej, choć zmodyfikowanej dla potrzeb czasów dzisiejszych. Absolutny brak możliwości resocjalizacji osób dokonujących wielokrotne morderstwo - to jest sprzeczne z ludzką naturą próbować na siłę uczłowieczać kogoś, kto nie umie współegzystować. Należy go albo definitywnie odizolować od społeczeństwa, albo unicestwić i zabić.

    pokaż komentarz
    m........r
  • p....k 0  

    @maskarador: Pfff, chciałeś przykłady to masz...
    @Deszcz_kotletow: Pisałem o ogóle systemu więziennictwa.
    @UszatyDziobak: Przecież to jest zwykły wariat.
    @All: k macie rację, resocjalizacja nie zawsze będzie działać.

    pokaż komentarz
    p....k
  • m........r +2  

    @push3k: "Pfff" - tyle właśnie warta jest twoja wypowiedź, dupne przykłady niepodparte żadnym argumentem, w którymś kościele Ci dzwoniło ale gdzie dokładnie już nie wiesz

    pokaż komentarz
    m........r
  • p....k -4  

    @maskarador: Pfff, trochę luźniej byś do życia podszedł, a nie gnoił ludzi.

    pokaż komentarz
    p....k
  • krzemas +2  

    @push3k: Co ty pierdzielisz, o jakiej nauce życia w społeczeństwie mówisz. Nie uwierzę, że seryjny morderca może się tak zmienić przy zastosowaniu chodźby najlepszych technik resocjalizacji, to po prostu koniec normalnego życia dla takiego gościa. Społeczeństwo trzeba już tylko chronić przed nim.

    pokaż komentarz
    krzemas
  • maciejakom 0  

    @wiaczeslaw:

    Jak to dobrze, że już nie jestem małym chłopcem!

    pokaż komentarz
    maciejakom
  • chmielman +3  

    @kajkoIkokosz: ja to się w ogóle dziwię jak pedofil przeżył 25 lat w więzieniu...

    pokaż komentarz
    chmielman
  • k......l -1  

    @klfov: ale jest coś takiego jak prawo i bez złamania prawa nie można kogoś wsadzać do więzienia.
    To zabicie czwórki dzieci to za mało, żeby facet gnił w pierdlu do końca życia?

    pokaż komentarz
    k......l
  • klfov -1  

    @kolargol: ale zrozum że nikogo nie obchodzi twoje czy moje widzimisię chociaż należy mu się kara śmierci. Człowiek ten siedzi tyle, ile dostał wg prawa i kropka. Prawo nie działa wstecz.

    pokaż komentarz
    klfov
  • madstorm +1  

    @wiaczeslaw: W dniu 29 września 1989 roku został czterokrotnie skazany na karę śmierci (za każde zabójstwo z osobna). W wyniku późniejszego moratorium odsiaduje karę 25 lat pozbawienia wolności w Strzelcach Opolskich. Kara kończy się w 2013 roku.

    Skoro skazano go za każde zabójstwo na karę śmierci, której nie wyegzekwowano, to powinien dostać dożywocie (rachunek, choć to słowo nie jest właściwie - brutalnie przerwał 4 młode istnienia, jest prosty 4x najwyższy wymiar kary).

    pokaż komentarz
    madstorm
  • k......l 0  

    @klfov: Chodzi mi właśnie o to, że w momencie gdy znoszono karę śmierci należało zastąpić ją dożywociem. Wtedy wszystko odbyłoby się zgodnie z prawem i zdrowym rozsądkiem ale pewnie posłowie w tym czasie zajmowali się wymyślaniem kolejnych bzdurnych przepisów.

    pokaż komentarz
    k......l
  • klfov 0  

    @kolargol: kara smierci zostala zastapiona najdluzszym wyrokiem jaki istnial w latach 95-97 - 25 lat (od zniesienia kary smierci do wprowadzenia dozywocia) wiezienia. Wszystko odbylo sie zgodnie z prawem.

    pokaż komentarz
    klfov
  • solo_ta +49  

    Ja tu czegoś nie rozumiem. Skoro za 4 morderstwa dostał 4 razy czapę to po moratorium powinien dostac 4 x 25 lat i problem z głowy.
    Uzasadnienie podaje logika.
    Załóżmy że X zabił 1 raz, dostał 25 lat. Wyszedł i zabił 2-gi raz i znowu dostał 25 lat. O ile dożył po wyjściu zabił 3-ci raz to znowu by dostał 25 lat. 4 raz by mu się nie udało.
    Jedyna różnica polega na tym, że morderstwa Trynkiewicza odbyły się nie w odstępach 25 letnich ale jak sadzę kilkuminutowych. Jakie to ma znaczenie dla kwalifikacji czynu i kary za to?
    Jaka jest różnica między X a Trynkiewiczem? Ano taka, że X spędził w pierdlu 75 lat a Trynkiewicz tylko 25 lat ZA TO SAMO.
    Ot absurd naszego wymiaru "sprawiedliwości".

    pokaż komentarz
    solo_ta
  • ngaos +4  

    @solo_ta: jezeli wyjdzie i zrobi po raz kolejny cos zlego to dopiero beda o tym mowic dlaczego nie mial dozywocia, nie ucierpiala by kolejna ofiara chlopiec x moglby zyc i normalnie funkcjonowac.

    pokaż komentarz
    ngaos
  • Jacolex +20  

    @solo_ta: Racja, tak jak np. w Stanach. A u nas opłaca się zabić czterech ludzi na raz, niż po jednym między odsiadkami.

    pokaż komentarz
    Jacolex
  • btr +1  

    @solo_ta:
    * w przypadku, gdy najsurowszą karą orzeczoną za jedno ze zbiegających przestępstw jest kara 25 lat pozbawienia wolności albo dożywotniego pozbawienia wolności, orzeka się tę karę jako karę łączną (zasada absorpcji),
    * w przypadku zbiegu dwóch lub więcej kar 25 lat pozbawienia wolności sąd może orzec albo według zasady absorpcji karę 25 lat pozbawienia wolności, albo według zasady asperacji karę dożywotniego pozbawienia wolności.
    Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kara_%C5%82%C4%85czna

    pokaż komentarz
    btr
  • U...........k +17  

    @solo_ta: szczerze mówiąc, nie rozumiem trochę tego naszego systemu karnego. uważam, że skoro nie ma u nas kary śmierci, to powinien być system kar łączonych: jeśli by go skazali łącznie na 350 lat więzienia + 4 dożywocia z możliwością o ubieganie się o zwolnienie warunkowe po 200 latach, to przynajmniej byłoby wiadomo, że nie wyjdzie już na wolność. ale 25 lat dla seryjnego mordercy? to kpina.

    pokaż komentarz
    U...........k
  • Dralax +14  

    @solo_ta: to nie jest "absurd naszego wymiaru sprawiedliwości", tylko absurd, który powstał w momencie, gdy wprowadzono moratorium na karę śmierci (1995), a nie wprowadzono jeszcze dożywocia (1997), więc KŚ została wszystkim skazanym zamieniona na maksymalny możliwy wtedy wyrok - 25 lat. Obecny stan prawny nie ma tu absolutnie nic do rzeczy.

    Zresztą był kilkanaście miesięcy temu podobny wykop, gdzie ktoś to tłumaczył.

    pokaż komentarz
    Dralax
  • Sarfael 0  

    @Dralax: Dokładnie. Dawny KK nie przewidywał kary dożywotniego pozbawienia wolności, tylko karę 25 lat pozbawienia wolności jako najsurowszą i wyjątkowo karę śmierci. Wbrew pozorom, w okresie obowiązywania owego kodeksu, stosowano ją wyjątkowo. Facet musiał sobie nieźle zasłużyć na poczwórnego kaesa. Takie było prawo, tak zrobili. Kolejny raz interes państwa cierpi przez niechlujstwo ustawodawcy

    pokaż komentarz
    Sarfael
  • xanat0s +3  

    Do tych co zaraz zaczna sie pytac, dlaczego nie mogli mu przedluzyc do dozywocia, kiedy zostal wprowadzony KK z 1997. W polskim prawie obowiazuja zasady (m.in.) nulla poena sine lege, czyli w uproszczeniu - nie ma kary bez ustawy i znana wszystkim lex retro non agit, ktora dopuszcza retroaktywnosc tylko w przypadku, gdy jest wzgledniejsza dla (w tym przypadku) skazanego. Wiec nie mozna nikomu przedluzyc wyroku, jezeli nowe prawo dluzsza kare przewiduje.

    W tym przypadku wyjatkowo niesprawiedliwe, ale mozna powiedziec, ze koles ma farta - niecodzienna sytuacja mu sie trafila, a dla pojedynczego przypadku nie mozna tworzyc precedensu. Wiec wyjdzie po 25 latach.

    pokaż komentarz
    xanat0s
  • k......l +1  

    @Sarfael: Czyli kolejny przykład na to, że po 89 do władzy doszli durnie nie mający pojęcia o rządzeniu czy nawet jakiejkolwiek logice. Jak do k#%#y nędzy można znieść karę śmierci nie uchwalając w zamian dożywocia.

    pokaż komentarz
    k......l
  • Yelonek -1  

    @Dralax: Od marca 1995 rządził Józef "Brzytwa" Oleksy.

    pokaż komentarz
    Yelonek
  • hofi 0  

    @solo_ta: Czyli jakbyś ukradł TIRa telewizorów to na ile byś poszedł siedzieć?

    pokaż komentarz
    hofi
  • wiaczeslaw +58  

    Utrzymanie takiej gnidy kosztuje podatnika ok. 2000 zł miesięcznie. Więcej niż wychowanka domu dziecka. Co za świat.

    pokaż komentarz
    wiaczeslaw
  • bnc1 -7  

    @wiaczeslaw: czapa też nie jest tania, wbrew bajkom, które ci się opowiada

    http://www.deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty

    jak wynika z tekstu koszt jednej egzekucji w Maryland to ok. 37 mln dolarów (!).
    W USA zazwyczaj koszt egzekucji przewyższa koszt dożywotniego utrzymywania więźnia.

    pokaż komentarz
    bnc1
  • skeeball +3  

    @bnc1: Nie sugeruj się nagłówkiem bo to zwykła manipulacja. Koszt całości ( procesu,kolejnych odwołań, wyżywienia i utrzymania więźnia ) wynosi 37mln a koszt doprowadzenia do kary śmierci to 3mln.

    pokaż komentarz
    skeeball
  • I.......1 +13  

    @bnc1: Pieprzenie się 37 mln za jedną egzekucję ? Sznur jest znacznie tańszy.

    pokaż komentarz
    I.......1
  • 40i4 +2  

    @skeeball: no 3mln to też chyba więcej niż 2 tys miesięcznie do końca życia...

    pokaż komentarz
    40i4
  • wtf2009 +4  

    @bnc1: alledrogo ;)

    pokaż komentarz
    wtf2009
  • Ludio +2  

    @bnc1: To już wiem dlaczego nie ma zawodowych katów. Jedna egzekucja i spokój do końca życia.

    pokaż komentarz
    Ludio
  • rozpierdalator +5  

    @skeeball: Wydaję mi się że można by było łatwo zredukować te koszty egzekucji...

    pokaż komentarz
    rozpierdalator
  • robcioZS +3  

    @rozp!$$$%#ator: ja podejrzewam że są tacy co by to zrobili za darmo, lub nawet zasponsorowali

    pokaż komentarz
    robcioZS
  • bnc1 -1  

    @Icewind91: omfg to nie tylko koszt sznura/egzekucji >_>

    @40i4: masz rację, znacznie więcej :

    zakładając że żyje 50 lat w więzieniu:
    http://www.google.pl/search?aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=50*12*2000

    zakładając że żyje 75 lat w więzieniu, co jest mało prawdopodobne:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=75*12*2000&aq=f&aqi=&aql=&oq=

    pokaż komentarz
    bnc1
  • taki_sobie_programista +29  

    Mam nadzieje, że pomysłodawcy zniesienia kary śmierci zaproszą go do siebie do domu i może znajdą pracę jako opiekun dla swoich wnuków ?

    pokaż komentarz
    taki_sobie_programista
  • kr1 +32  

    @takisobieprogramista: Czemu nie, tyle lat spędził w więzieniu, więc na pewno jest już zresocjalizowany.

    pokaż komentarz
    kr1
  • Ludio -5  

    @kr1: Dochodzę do wniosku że kara śmierci jest niehumanitarna... Powinien dostać 25 ciężkiej pracy w kamieniołomach albo przy wycince lasu (najlepiej tajgi).

    pokaż komentarz
    Ludio
  • Dralax +8  

    @Ludio: Ile jeszcze razy trzeba to powtarzać? Rolą kary śmierci nie jest karanie przestępcy, tylko jego trwała eliminacja ze społeczeństwa.

    pokaż komentarz
    Dralax
  • Ludio -4  

    @Dralax: Dla mnie trwała eliminacja ze społeczeństwa byłaby karą.

    pokaż komentarz
    Ludio
  • taki_sobie_programista +1  

    @Ludio: niby jak skoro byłbyś wyeliminowany ?

    pokaż komentarz
    taki_sobie_programista
  • LostHighway +26  

    Zróbmy wykop efekt !!! Zabijmy go wszyscy !!! Tak ??? :)

    pokaż komentarz
    LostHighway
  • a5x4 +6  

    @LostHighway: ok. Ja będę zabijał zdeformowanym mięsem.

    pokaż komentarz
    a5x4
  • nildur +1  

    @LostHighway: A czy ten wykop efekt nie powinien nastąpić powiedzmy miesiąc, przed jego wyjściem? Dobrą pamięć widocznie macie...

    pokaż komentarz
    nildur
  • Lk_hc 0  

    @nildur: Pamiętajmy Panowie że nasza siła tkwi, rzecz naturalna - nie w zabijaniu, a w informacji, a wykop effect za dwa lata mógłby ich sporo dostarczyć...

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • r.......r +27  

    Nie martwcie się, zabije parę osób i znowu będzie 25 lat spokoju.

    pokaż komentarz
    r.......r
  • Lk_hc +6  

    @revelator: No - za brak kary śmierci zapłacą śmiercią niewinne dzieci. Tych ch#%ów co znieśli karę śmierci w tej sytuacji dałbym pod trybunał sk!#!ysynów biednych. Bo najwidoczniej śmierć niewinnych dzieci jest k!#!a bardziej humanitarna niż jednego p#$$!#$onego psychopaty pedofila i sadysty. Tfu.

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • I...n -1  

    @Lk_hc: Myślę, że gdyby każdy sędzia był zawsze nieomylny, to nie byłoby tylu sprzeciwów wobec takiego wymierzania sprawiedliwości.

    pokaż komentarz
    I...n
  • Lk_hc +1  

    @Isten: Tu nie chodzi o sędziego tylko ustawodawcę, pacana jednego z drugim d%#$%a z wiejskiej.

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • I...n -1  

    @Lk_hc: wiem o co chodziło, jedynie chciałam podkreślić dlaczego kara śmierci jest w jakimś błędnym systemem.

    pokaż komentarz
    I...n
  • I...n 0  

    @Lk_hc: w jakimś stopniu*

    pokaż komentarz
    I...n
  • michal818 +10  

    W Texasie już dawno by go powiesili.

    pokaż komentarz
    michal818
  • skeeball +30  

    @michal818: W Texasie karę śmierci wykonuje się poprzez zastrzyk trucizny.
    Wieszano w latach 1819-1923
    Krzesło elektryczne 1923-1977

    info z Texas Department of Criminal Justice http://www.tdcj.state.tx.us/stat/drowfacts.htm

    pokaż komentarz
    skeeball
  • bnc1 0  

    @push3k: jak ty w więzieniu znalazłeś komputer ? 0_o

    pokaż komentarz
    bnc1
  • p....k 0  

    @bnc1: ...jakbym kogoś zabił i zamordował.
    Etw. http://www.youtube.com/watch?v=zll6b2ddK4M&feature=related Norweskie więzienie.

    pokaż komentarz
    p....k
  • chaoss -1  

    @push3k: Varg miał jeszcze gitarę :) Kompa miał bo pisał książki. To chyba lepsze niż gapienie się w tv lub sufit.

    pokaż komentarz
    chaoss
  • abcabecadlo123 +16  

    I w takich chwilach marzy mi się wymiar sprawiedliwości, jakim darzył takich osobników serialowy Dexter. Nie żal mi ich było, w tym przypadku byłoby tak samo.

    pokaż komentarz
    abcabecadlo123
  • LostHighway +4  

    @abcabecadlo123: On ich dziabał zanim poszli siedzieć :)

    pokaż komentarz
    LostHighway
  • pdawid +7  

    Nie wyjdzie, jego koledzy się o to postarają.

    pokaż komentarz
    pdawid
  • skeeball +13  

    @pdawid: Przecież on już tam siedzi 23 lata, a za pedofilie się dostaje czapę od współwięźniów jak tylko jest okazja.

    pokaż komentarz
    skeeball
  • pdawid -4  

    @skeeball: Ok, dostaje 25, przez 24,5 go męczymy i przed wyjściem ubicie. Tak to widzę.

    pokaż komentarz
    pdawid
  • -PPP- +3  

    @pdawid: Może naoglądałem się za dużo Symetrii, ale myślę, że po 23 latach więzienia będąc skazanym za pedofilie, wolałbym już sam się zabić niż przeżywać to dalej. Myślę, że nie jeden miałby podobne odczucia, więc czemu ten człowiek w ogóle jeszcze żyje? Przez tyle lat w pierdlu musiał spotkać kogoś, kto wiedziałby co należy z nim zrobić.

    pokaż komentarz
    -PPP-
  • Lk_hc 0  

    @-PPP-: Po pierwsze: to nie jest człowiek. Po drugie: sprawa była tak nagłośniona że na bank zamknęli sk##%iela w izolatce i jak sam się nie zaj#$ał tak żyje. Jeśli ma jakiemuś dziecku zrobić krzywdę to mam nadzieje że ktoś mądry się znajdzie, pojedzie do Włodzimierzowa ( Obok Sulejów i Piotrków - tam chyba mieszkał albo pomieszkiwał - nawet mi kolega pokazywał konkretny dom) i go zap!$$!%$i żywcem.

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • Murinio +14  

    Mam nadzieje, ze pod brama juz bedzie czekał snajper, taki chwast nie ma prawa do życia.

    pokaż komentarz
    Murinio
  • PauIie -6  

    @Murinio: http://tnij.com/PQojp

    pokaż komentarz
    PauIie
  • panopticon +8  

    @Murinio: snajper to zbyt humanitarne rozwiazanie. wbicie na pal z rozcietymi bebechami - to jest bardziej odpowiednia opcja dla takich sk!!#ysynow.

    pokaż komentarz
    panopticon
  • klfov -1  

    @panopticon: a ty byś nawet nie był w stanie wycelować do niego z naładowanego pistoletu. Zabawne są takie emocjonalne wypowiedzi.

    pokaż komentarz
    klfov
  • olo1007 +6  

    I co to za kraj? Gdzie "potwory" żyją w cieple i spokoju, korzystając ze wszystkich wygód (TV, książki) i mało tego jeszcze jedzenie mają za darmo. A ofiary żyją w strachu i najczęściej w biedzie!

    Jestem za karą śmierci! I za tym żeby skazańcy, ciężko pracowali!

    pokaż komentarz
    olo1007
  • xanat0s +3  

    @olo1007: Z ciezka praca skazancow jest spory problem - zeby ci w ogole chcieli pracowac, trzeba by ich do tego w jakis sposob zmusic, wiadomo, nikt z wlasnej woli za frajer kopac rowow nie bedzie, do tego z niewolnika nie ma pracownika. Mozna by zrobic tak, ze musi zarobic na jedzenie - tylko problem jest taki, ze nawet jak pozmieniamy nasze ustawodawstwo, to do czegos takiego dowala sie miedzynarodowe trybunaly za niehumanitarym - i bedziemy placic kare. bledne kolo niestety :(

    pokaż komentarz
    xanat0s
  • Crea -8  

    A zapomnieliście, że w grudniu 2012 będzie wielkie booom i mało kto przeżyje?

    ~~taki żarcik :)

    pokaż komentarz
    Crea
  • S.........Y +15  

    @Crea: He he.

    pokaż komentarz
    S.........Y
  • lukash -1  

    Nie rozumiem jak mozna takie osoby skazywac na tylko 25 lat. Skoro nie ma kary smierci, to takie osoby powinny dostawac dozywocie bez mozliwosci wczesniejszego zwolnienia.
    Ostatnio ogladam program na discovery o polskich seryjnych mordercach i za kazdym razem mam mysl, ze te osoby powinny zostac usmiercone. Mozna spierac sie, ze kara smierci jest nie humanitarna, ze dozywocie to wieksza kara, albo przytaczac inne argumenty. Jednak w szczegolnych wypadkach gdy takie potwory morduja i gwalca, powinno sie ich usuwac ze spoleczenstwa pozbawiajac zycia.

    pokaż komentarz
    lukash
  • xanat0s +3  

    @lukash: Poczytaj post uzytkownika Dralax pare wypowiedzi wyzej, tam masz wytlumaczone dlaczego siedzi tylko 25 lat.

    I to mnie wkurza - ludzie wypowiadaja sie bez jakiegokolwiek zainteresowania tematem. Ktos przeczyta tytul, pare zdan w wiadomosci i juz bulwers dlaczego tylko 25 lat etc. etc. A wystarczylo poczytac i wszystko staloby sie jasne...

    pokaż komentarz
    xanat0s
  • lukash +3  

    @xanat0s: w takim razie, powinni wczesniej wprowadzic dozywocie, zeby nie bylo takiej sytuacji.

    a czy musze wiedziec wszystko na ten temat zeby miec swoje zdanie? Wyjasnienie Dralaxa duzo mowi o tej sytuacji, ale mnie nie satysfakcjonuje. Ktos, zle zmienil prawo na skutek czego takie osoby maja zbyt krotkie kary. Tyle w temacie.

    pokaż komentarz
    lukash
  • U...........k +4  

    Do powiązanych dodałam link do wikipedii, artykuł o Leszku Pękalskim. Podobno zostało mu udowodnione tylko 1 morderstwo, ponieważ większość dowodów została źle zabezpieczona i nie mogły zostać wykorzystane. Pękalski wychodzi w 2017 roku. Jeżeli naprawdę zabił od 50 do 80 kobiet, to nie za ciekawie...

    pokaż komentarz
    U...........k
  • xircom2 +2  

    Przydałby się Dexter

    pokaż komentarz
    xircom2
  • natalie- +1  

    Jak moża wypuszczać człowieka, który sam się przyznaje do tego, że po wyjściu znów zrobi to samo. Chorych ludzi się leczy, a nie wypuszcza na wolność.

    pokaż komentarz
    natalie-
  • Lk_hc +1  

    @natalie-: masz racje... ludzi. A takich jak on się eliminuje.

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • L.....t +1  

    Czasy się pozmieniały, teraz może ktoś wyrwie chwasta zanim ten zdąży wrócić do dawnych "dokonań".

    pokaż komentarz
    L.....t
  • Lk_hc +1  

    @Lamb3rt: Ja myślę że mężczyźni z tych rodzin mu nie przepuszczą. Nawet podobno próbowali przeniknąć do personelu więzienia w Strzelcach.

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • NapalInTheMorning +2  

    No i na tym polega upośledzenie liberalnego podejścia do kar więziennych. "Każdy ma prawo do poprawy", nawet jeśli zapewnia, że po wyjściu dalej będzie mordował.

    Pytanie tylko, ile ludzi musi jeszcze zginąć, żeby ktoś zauważył, że coś nie gra w tym systemie.

    pokaż komentarz
    NapalInTheMorning
  • yosemitesam 0  

    Problem w tym, że zadnego z czterech zamordowanych chłopców nie zgwałcił. Nigdy nie był o to oskarżony.
    Nie mam zamiaru go rozgrzeszać, ani wypowiadac się w kwestii zbrodni i kary. Pytam jednak autora tego wykopu - czemu łże?

    pokaż komentarz
    yosemitesam
  • U...........k 0  

    @yosemitesam: przecież w każdym z artykułów na jego temat jest napisane, że zgwałcił...

    pokaż komentarz
    U...........k
  • yosemitesam +1  

    @UszatyDziobak: chłopcy nie zostali zgwałceni przez Trynkiewicza. Ja rozumiem, że "wszędzie jest napisane". Ale czy ktoś dotarł do wyroku czy aktu oskarżenia? Do artykułów prasowych z tamtych lat? Ja naprawde wiem, co piszę.

    pokaż komentarz
    yosemitesam
  • U...........k +1  

    @yosemitesam: hm, a Ty dotarłeś do wyroku czy aktu oskarżenia? Z tego co czytam, został również oskarżony o gwałt. wcześniej już był skazywany za molestowanie i pedofilię...

    pokaż komentarz
    U...........k
  • p..t +2  

    http://interwencja.interia.pl/news?inf=722948 art. ze zdjęciem

    pokaż komentarz
    p..t
  • pwone +1  

    Potrójna kara śmierci, zamieniona na 25 lat. Niezła ulga co? Wyjdzie zabije piątego chłopca, znów go zamkną na 25 lat. Ponownie wyjdzie w wieku ok 75 lat, zabije szóstego i miejmy nadziej, że do setki nie dożyje. Tylko czemu musi to wszystko kosztować życie 6 ludzi? Ciekawi mnie tylko czym kieruje się sędzia, który za zabójstwo czterech chłopców, skazuje go na 25 lat odsiadki. Jakby tak ten człowiek zabił dzieci owego sędziego.

    pokaż komentarz
    pwone
  • jpedl +1  

    Już dawno stwierdzono i jest to naukowy fakt, że socjopaci nie są zdolni do normalnego funkcjonowania w społeczeństwie. Ten człowiek wyjdzie i będzie robił to co dalej.

    W przypadku takich zwyrodnialców nie powinna obowiązywać ustawa o ochronie danych osobowych. Przy wszystkich szkołach, przedszkolach powinno być ostrzeżenie z jego zdjęciem.

    Nie dość, że po tylu latach wyjdzie to w dodatku będzie "anonimowy" (bo czy ktoś oprócz zainteresowanych jeszcze o nim pamięta), a zgodnie z prawem nie można publikować jego danych.

    pokaż komentarz
    jpedl
  • eazotec +1  

    na pohybel z takimi którym nawet 25 lat więziena w głowie nie nastawi

    pokaż komentarz
    eazotec
  • Kamil40 0  

    paranoja po prostu!

    pokaż komentarz
    Kamil40
  • k.....t 0  

    Oglądał ktoś: Prawo Zemsty ?

    pokaż komentarz
    k.....t
  • bahwak -2  

    Kara śmierci dla morderców!

    pokaż komentarz
    bahwak
  • I..........................o -2  

    JUHU!:D

    pokaż komentarz
    I..........................o
  • hit-tek -3  

    jak wyjdzie to mu zrobią lincz David Lynch !!

    pokaż komentarz
    hit-tek
  • Blstr -8  

    Ludzie, czy was nie porąbało? Czy może sami gimnazjaliści tu piszą - jak tak, to przepraszam, cofam.
    Spróbuj, całkiem w oderwaniu, pomyśleć, gdzie będziesz za 25 lat. Co będziesz robić. Gdzie mieszkać. Jak będzie wyglądać Twoje życie. Jeśli masz możliwość, przypomnij sobie, gdzie byłeś 25 lat temu.
    To jest W C77J CZASU.
    Zrobił to, jak miał 26, teraz ma 48. Mógłby dziadkiem być. Nie czuje nikt tego?
    Ścisła obserwacja, obrączki, kontrolowane odwiedziny, nie wiem. Ale po ki uj chcecie trzymać człowieka do końca życia w pierdlu? Co to zmieni?

    pokaż komentarz
    Blstr
  • tbkAA +5  

    @Blstr: Proponuję zapoznać się z tematem psychologii seryjnych morderców. Ten człowiek po wyjściu będzie dalej zabijał, tak już niestety jest. Mam nadzieję, że do czasu jego potencjalnego wyjścia sprawa nabierze rozgłosu i zostaną poczynione jakieś kroki, aby uniemożliwić mu wyjście poza zakłady zamknięte (czy to ZK czy szpital psychiatryczny).

    pokaż komentarz
    tbkAA
  • pwone +1  

    @Blstr: Tym czterem chłopcom zabrał i to już dużo wcześniej, CAŁE życie. Mamy żałować gościa, który zabił czterech 11 letnich chłopaków? Wyobraź sobie, że taki gość zabija Ci dziecko, lub młodszego brata. Czy 25lat to jest słuszna kara? Dożywocie bez możliwości warunkowego zwolnienia, lub kara śmierci. Tylko to jest adekwatne do popełnionego czynu.

    pokaż komentarz
    pwone
  • k......l 0  

    @Blstr: Ale po ki uj chcecie trzymać człowieka do końca życia w pierdlu? Co to zmieni?
    Uratuje życie jakiemuś dzieciakowi?

    pokaż komentarz
    k......l
  • Lk_hc 0  

    @tbkAA: psychologia seryjnych morderców, psychologią - tutaj w grę wchodzi jeszcze popęd seksualny - przecież jest pedofilem! @Blstr: Co sugerujesz? Że w wieku 48 lat facet (to nie jest mężczyzna ani człowiek ale mam na myśli fizjologię stricte) nie ma popędu seksualnego? Nie wiem czy wiesz ale ma, a pedofil sadysta może go zaspokoić tylko w jeden sposób... Myślisz że dlaczego powiedział wyraźnie że będzie robił to dalej, nic ci to nie daje do myślenia? Kastracji u nas nie wprowadzili...

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • Blstr 0  

    @tbkAA: "Psychologii seryjnych morderców". To brzmi prawie jak "fizjologii krów". Siup, kolejny człowiek poleciał do szufladki. Niemniej, jeśli znasz książkę na ten temat, którą możesz polecić, będę wdzięczny, bo jest ton poniekąd ciekawy.
    Sprawa nabierze rozgłosu i będzie to piętno miał do końca życia - nie tylko na sumieniu, ale i w oczach spotykanych codziennie ludzi. Choć może to i dobrze.
    Pytam znowu: co da komu trzymanie gościa w zakładzie zamkniętym? To, że rodzina będzie czuć satysfakcję?

    @pwone: "Adekwatna" jest w takim razie tylko kara śmierci. Natomiast w grę wchodzi kwestia natury ludzkiej. Po pierwsze, jeśli naprawdę żałuje tego, co zrobił, to ma godność ludzką. Mówiąc, że "dalej będzie to robił" - z tego, co zrozumiałem - nie puszył się z dumy, tylko stwierdzał fakt: jestem chory, jestem nieprzewidywalny, nie mam na to wpływu. Musi być kontrolowany, powinien być leczony, jeśli tego wymaga i jeśli jest taka możliwość. Po drugie, powtarzam: 25 lat to w c77j czasu. Ludzie się zmieniają. Nasuwa mi się (to jest BARDZO luźna analogia) postać Bruce'a ze "Skazanego na Shawshank".

    @kolargol: Ścisła kontrola i obserwacja.

    @Lk_hc: "Pedofil sadysta może go zaspokoić tylko w jeden sposób". Tak się znasz na pedofilach sadystach? I jesteś pewien, że ten koleś na wieki wieków amen będzie pedofilem sadystą?

    pokaż komentarz
    Blstr
  • Lk_hc +1  

    @Blstr: Znam się o tyle o ile nauka mówi na ten temat parę faktów i które to fakty dotarły do mnie poprzez kilka mądrych programów dokumentalnych oraz książek. A nauka oraz doświadczenie pokazują wyraźnie: ludzkie preferencje seksualne się nie zmieniają.
    I jesteś pewien, że ten koleś na wieki wieków amen będzie pedofilem sadystą?
    Tak jestem pewien. I imho, większość ekspertów w tej dziedzinie odpowie na to pytanie dokładnie tak samo. BA! nawet sam oskarżony to przyznał. Więc sorry...

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • Blstr -2  

    @Lk_hc: Pozdrów naukę, doświadczenie i większość ekspertów.

    pokaż komentarz
    Blstr
  • Lk_hc 0  

    @Blstr: Jeśli nie masz kontaktu z takimi rzeczami - nie ma problemu - pozdrowię.

    pokaż komentarz
    Lk_hc
  • smile95 -4  

    Był o tym artykuł w angorze.

    pokaż komentarz
    smile95
  • minder -4  

    Zastanawiam się, dlaczego nie dostał dożywocia.

    pokaż komentarz
    minder
  • piela95 -1  

    @POSTER: masz się czym chwalić

    pokaż komentarz
    piela95
  • Mazowia +4  

    @piela95: Może martwić

    pokaż komentarz
    Mazowia