Na tym polega idea wielokrotnego używania rzeczy, czysta ekologia. Ten pył był w powietrzu, to oddajemy go matce naturze. Zamknięte koło przyrody. ( ͡°͜ʖ͡°)
No i brawo, tak trzeba, czyścić, naprawiać, regenerować zamiast wyrzucać. Też czyszczę filtry powietrza i pyłkowe w swoich autach. Wymieniam w razie potrzeby.
@marekmarecki44: ma to sens, ale w przypadku gdy maszyna pracuje w miejscu o bardzo dużym zapyleniu i nawet w instrukcji jest napisane że zaleca się jego czyszczenie. Ten filtr kosztuje kilkaset złotych - gdzie filtr samochodowych kilkadziesiąt i nie jest zaprojektowany do czyszczenia, możesz jedynie wydmuchać większe zanieczyszczenia jak liście etc. Dodatkowo kabinowy jest narażony na tworzenie się grzybów, więc niezalecane jest trzymanie go dłużej.
@Issac: Liście, robale, piasek i luźny brud da się usunąć. Mniejsze cząstki, które weszły w pory filtra już nie bardzo. Po wyjęciu filtra w aucie i przeczyszczeniu łatwo ocenić jego stan, o to chodzi, nie zawsze jest potrzeba wymiany. W jednym aucie z większym silnikiem wymieniam praktycznie zgodnie z interwałem, mimo czyszczenia. W mniejszym już ponad dwa lata nie widzę potrzeby wymiany. A stan kabinowego łatwo ocenić wizualnie.
Kompresor + filtr to stary dobry sposób na wydłużenie pracy filtra 2-3x, nawet w małych sprzętach typu odkurzacz czy traktorkek do trawy. Ale bez przesady. Potem trzeba założyć nowy
W maszynach budowalnych i traktorach są często podwójne filtry. Wewnątrz tego jest jeszcze jeden do dokładniejszego oczyszczania powietrza. Do dużego zapylenia często stosuje się też filtry cyklonowe, a w kombajnach, gdzie latają wkoło plewy, są bębny, które się obracają i szczotka które je cały czas czyści. Większe maszyny mają też często dwa takie zestawy filtrów.
Komentarze (131)
najlepsze
circle of life!
Też czyszczę filtry powietrza i pyłkowe w swoich autach. Wymieniam w razie potrzeby.
Ten filtr kosztuje kilkaset złotych - gdzie filtr samochodowych kilkadziesiąt i nie jest zaprojektowany do czyszczenia, możesz jedynie wydmuchać większe zanieczyszczenia jak liście etc.
Dodatkowo kabinowy jest narażony na tworzenie się grzybów, więc niezalecane jest trzymanie go dłużej.
A stan kabinowego łatwo ocenić wizualnie.
Większe maszyny mają też często dwa takie zestawy filtrów.